wypowiedzenie umowy najmu mieszkania

Data: 2009-05-05 22:21:45
Autor: Bear
wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
witam,

 mam pytanie odnośnie wypowiedzenia umowy najmu mieszkania. Otóż wynajmuję mieszkanie  4 osobowej rodzinie od kilku miesięcy. Od samego początku najemcy mieli problem z płatnością (płacą nieterminowo i dopiero po moich kilkukrotnych interwencjach). Obecnie zalegają z opłatami za miesiąc kwiecień i nie zanosi się, aby byli wypłacalni, o maju nie wspominając. Krótko mówiąc, chcę jak najszybciej się z nimi rozstać. Mamy podpisaną umowę, z której wynika, że mam prawo ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym o ile najemca zalega z zapłatą za jeden miesiąc. Pytanie brzmi, czy ten zapis jest prawidłowy z punktu widzenia prawa ? A jeśli tak, to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ? W jaki sposób mam doręczyć je najemcom biorąc pod uwagę fakt, że oni nie są nigdzie zameldowani ?

 z góry dziękuję za pomoc !

Data: 2009-05-05 22:36:33
Autor: Leszek
wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
In article <gtq78b$eba$1@atlantis.news.neostrada.pl>, bear_bear@wp.pl says...>
witam,

 mam pytanie odno?nie wypowiedzenia umowy najmu mieszkania. Otó? wynajmuj? mieszkanie  4 osobowej rodzinie od kilku miesi?cy. Od samego pocz?tku najemcy mieli problem z p?atno?ci? (p?ac? nieterminowo i dopiero po moich kilkukrotnych interwencjach). Obecnie zalegaj? z op?atami za miesi?c kwiecie? i nie zanosi si?, aby byli wyp?acalni, o maju nie wspominaj?c. Krótko mówi?c, chc? jak najszybciej si? z nimi rozsta?. Mamy podpisan? umow?, z której wynika, ?e mam prawo j? wypowiedzie? ze skutkiem natychmiastowym o ile najemca zalega z zap?at? za jeden miesi?c. Pytanie brzmi, czy ten zapis jest prawid?owy z punktu widzenia prawa ? A je?li tak, to jak powinno wygl?da? takie wypowiedzenie ? W jaki sposób mam dor?czy? je najemcom bior?c pod uwag? fakt, ?e oni nie s? nigdzie zameldowani ?

 z góry dzi?kuj? za pomoc !

Ale wiesz ze bedziesz musial zapewnic im lokal zastepczy?

Wynajmowanie mieszkan osobom fizycznym to interes o duzym wspolczynniku ryzyka.

Data: 2009-05-05 22:48:19
Autor: DFuser
Leszek pisze:

Ale wiesz ze bedziesz musial zapewnic im lokal zastepczy?

Wynajmowanie mieszkan osobom fizycznym to interes o duzym wspolczynniku ryzyka.

Hmm skoro tak, to kto musi zapewnić lokal zastępczy przykładowo w takiej sytuacji:
Właściciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1 podnajmuje 1 pokój lokatorowi2. I przykładowo lokator1 nie płaci w terminie właścicielowi bo np. lokator2 też nie płaci. Co w takiej sytuacji sie dzieje? Właściciel ma wtedy problem z 2 lokatorami.

Pozdrawiam DFuser

Data: 2009-05-05 22:50:28
Autor: Leszek
wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
In article <gtq8k9$a53$1@inews.gazeta.pl>, dfuser@STOP.gazeta.pl says...>
Leszek pisze:

> Ale wiesz ze bedziesz musial zapewnic im lokal zastepczy?

Hmm skoro tak, to kto musi zapewnic lokal zastepczy przykladowo w takiej sytuacji:
Wlasciciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1 podnajmuje 1 pokój lokatorowi2. I przykladowo lokator1 nie placi w terminie wlascicielowi bo np. lokator2 tez nie placi. Co w takiej sytuacji sie dzieje? Wlasciciel ma wtedy problem z 2 lokatorami.

Pozdrawiam DFuser

Lokal zastepczy powinna generalnie zapewnic gmina, gdy zas tego nie zrobi (a tak zapewne bedzie), to mozesz ja pozwac i zadac odszkodowania. Niektorzy wlasnie tak robia i z tego wlasnie zyja.

Data: 2009-05-05 22:50:57
Autor: Johnson
Leszek pisze:

Lokal zastepczy powinna generalnie zapewnic gmina,

Nieprawda. Mylisz lokal zastępczy i lokal socjalny.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-05 23:42:46
Autor: castrol
Johnson pisze:

Nieprawda. Mylisz lokal zastępczy i lokal socjalny.

Zgadza sie. Najpierw pozew przeciwko wynajmujacym. A dopiero jak jest wyrok z nakazem eksmisji to do miasta. Jesli miasto nie ma lokalu socjalnego to do sadu o odszkodowanie.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-06 08:52:44
Autor: humus@emka.os.pl
Leszek pisze:

> [...]

zrobi (a tak zapewne bedzie), to mozesz ja pozwac i zadac odszkodowania.

Niektorzy wlasnie tak robia i z tego wlasnie zyja.

Ale jeśli dochody osoby, której gmina ma zapewnić lokal zastępczy przekraczają pewien próg, to gmina się łatwo wyłga.

sot_b

Data: 2009-05-06 09:34:53
Autor: Johnson
humus@emka.os.pl pisze:

Ale jeśli dochody osoby, której gmina ma zapewnić lokal zastępczy przekraczają pewien próg, to gmina się łatwo wyłga.

Ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie. Bo tylko czytających w błąd wprowadzacie.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-09 12:53:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 5 May 2009, DFuser wrote:

Właściciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1 podnajmuje 1 pokój lokatorowi2.

  Nie ma prawa na podnajem, o ile nie uzyskał *uprzedniej* zgody właściciela.

I przykładowo lokator1 nie płaci w terminie właścicielowi bo np. lokator2 też nie płaci. Co w takiej sytuacji sie dzieje? Właściciel ma wtedy problem z 2 lokatorami.

  Ano ma.
  Formalnie ma również prawo żądania od drugiego lokatora jego "części"
(znaczy wprost, bez pośrednictwa lokatora 1, jako od "osoby zamieszkującej
wspólnie") niezależnie od tego iż lokator 1 odpowiada "za całość".
  Problem przy mieszkaniu sprowadza się do wypłacalności lokatora :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-09 20:17:47
Autor: DFuser
Gotfryd Smolik news pisze:

 Nie ma prawa na podnajem, o ile nie uzyskał *uprzedniej* zgody właściciela.

To jest zrozumiałe, zakładamy że właściciel nie miał nic przeciwko.

[...]

Heh, czyli jak widać żadne rozwiązanie nie jest dobre:
a) Wynajem całego mieszkania, + podnajem
b) wynajem poszczególnych pokoi osobno

Dziękuje za informacje.

Pozdrawiam DFuser

Data: 2009-05-09 23:21:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 9 May 2009, DFuser wrote:

Heh, czyli jak widać żadne rozwiązanie nie jest dobre:
a) Wynajem całego mieszkania, + podnajem
b) wynajem poszczególnych pokoi osobno

  To drugie ma pewien plus (dla wynajmującego, nie najemcy).
  Otóż nie obejmują go zasady wypowiadania, w praktyce niemożliwego
przy najemcy <baczność!> *lokalu* <spocznij!>.
  O ile wiem, wynajem pomieszczenia (nie będącego samodzielnym lokalem)
nie podlega sporej części rygorów - można go np. wypowiedzieć na
zasadach ogólnych KC.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-05 22:48:27
Autor: Johnson
Bear pisze:

Pytanie brzmi, czy ten zapis jest prawidłowy z punktu widzenia prawa ?

Nie jest.

A jeśli tak, to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ?

Poczytaj sobie ustawę o najmie lokali.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-05-07 05:00:45
Autor: przypadek
On 5 Maj, 22:48, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:

> A jeśli tak, to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ?

Poczytaj sobie ustawę o najmie lokali.

O OCHRONIE PRAW LOKATORÓW, MIESZKANIOWYM ZASOBIE GMINY
I O ZMIANIE KODEKSU CYWILNEGO.

Data: 2009-05-07 14:55:25
Autor: Johnson
przypadek pisze:

A jeśli tak, to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ?
Poczytaj sobie ustawę o najmie lokali.

O OCHRONIE PRAW LOKATORÓW, MIESZKANIOWYM ZASOBIE GMINY
I O ZMIANIE KODEKSU CYWILNEGO.

No właśnie :)
i nie ma co krzyczeć.

--