wypowiedzenie umowy przez pracodawce

Data: 2009-07-02 13:44:47
Autor: Herald
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:10:58 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

Zatrudniony  jestem/bylem na czas nieokreslony, pracuje tu na umowe na
czas  nieokreslony  niespelna  3 lata (zabraklo 3 miesiecy),

Łącznie masz przepracowane 33 miesiące?

wczesniej robilem tu staz 3 miesieczny i nastepnie okres probny 3
miesieczny (po czym  dostalem  umowe  na  czas  nieokreslony).

Czyli masz 33 miesiące z Umowy o prace na czas nieokreślony, plus 3
miesiące na czas próby?
Przecież staż nie wynika z okresu na jaki się podpisało umowę, tylko od
faktycznego zatrudnienia.

Data: 2009-07-02 13:52:07
Autor: Maciej K. aka Sesjusz
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Witam!

W liście datowanym 2 lipca 2009 (13:44:47) napisano:

Łącznie masz przepracowane 33 miesiące?

Sprawdzilem dokladniej:

kwiecien - lipiec 2006: staż
lipiec - wrzesien 2006: okres probny
wrzesien 2006 - do teraz: na stałe

Staż  był  sponsorowany  przez  unie  europejska  wiec mialem umowe z
"biurem  karier"  jako  absolwent  polibudy, potem od lipca 2006 okres
probny  juz dany przez pracodawce, a od wrzesnia jechalem na umowie na
stale.  Jak  tak  licze  to chyba wychodzi bez stazu 35 m-cy, zabraklo
jednego  a  w zasadzie kilku dni bo pod koniec czerwca dano mi podanie
do   podpisania,   to   o   rozwiazanie  umowy,  no pech, nowe, lepsze
perspektywy przede mna :)

staż nie wynika z okresu na jaki się podpisało umowę, tylko od
faktycznego zatrudnienia.

Racja, racja, dzieki. Wiele mi uzmyslowiliscie.

--
Pozdrowienia,
 Maciej  aka Sesjusz

Data: 2009-07-02 14:00:29
Autor: cef
Maciej K. aka Sesjusz wrote:

pod koniec czerwca dano mi podanie
do   podpisania,   to   o   rozwiazanie  umowy,

Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

Data: 2009-07-02 14:06:05
Autor: Herald
Dnia Thu, 2 Jul 2009 14:00:29 +0200, cef napisał(a):

Maciej K. aka Sesjusz wrote:

pod koniec czerwca dano mi podanie
do   podpisania,   to   o   rozwiazanie  umowy,

Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

Jeżeli to porozumienie stron i zastosowano skrócony okres wypowiedzenia, to
pewnie przysługuje mu odszkodowanie :)

PS - chyba ze "dano" mu do podpisu .,.. JEGO wypowiedzenie umowy o pracę :)
Tak jak to praktykuje się z rachunkami wystawianymi przez zleceniodawcę w
imieniu zleceniobiorcy :)

Data: 2009-07-02 14:13:56
Autor: Maciej K. aka Sesjusz
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Witam!

W liście datowanym 2 lipca 2009 (14:00:29) napisano:

Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

Nie  mam  ochoty  na  zarty  i ironie, na jedna juz Ci odpisalem kilka
minut  wczesniej.  Nie bywam tu na grupie i nie jestem mega wypasem w
kwestiach prawnych jak  ma  to miejsce u Ciebie, jednak kiedy zajrzysz na
inne    grupy   pomoge   Ci   i   nie   bede   ironizowac   z   Twoich
niewyspecjalizowanych  okreslen i uogólnień, o ile oczywiscie się takie
pojawią.

--
Pozdrowienia,
 Maciej aka Sesjusz

Data: 2009-07-02 14:58:38
Autor: Maddy
Maciej K. aka Sesjusz pisze:
[...]

Ale masz tylko powiedzieć co dostałeś - wypowiedzenie, rozwiązanie umowy za porozumieniem stron czy może podsunięto ci do podpisu Twoje własne wypowiedzenie umowy, spisane tak jakbyś to Ty chciał się zwolnić a nie pracodawca Ciebie.

Nie rozumiesz co napisali na tym papierze który dostałeś do podpisu - przepisz go nam. Ktoś ci to tutaj przetłumaczy z polskiego na nasze.
Naprawdę, będzie prościej i szybciej.

Więcej bitów zmarnowałeś na usprawiedliwianie się zawodem niż na przekazanie rzeczowych informacji, a co przekazałeś to mętnie.
Niech zgadnę - programujesz w pearlu?

ps. To jest lista _dyskusyjna_. Ludzie tu sobie _dyskutują_ na temat prawa. http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=dyskusja
Jak z tej _dyskusji_ coś pożytecznego dla Ciebie wyniknie to świetnie.
Ale może się nikomu nie chcieć wyciągać z Ciebie informacji na siłę. Zwłaszcza jak się obrażasz i tupiesz nóżkami.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-07-02 15:33:24
Autor: Maciej K. aka Sesjusz
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Witam!

W liście datowanym 2 lipca 2009 (14:58:38) napisano:

[...]

Hehe,  nie no ja sie wcale nie obrazam :) Po prostu temat nabral kilku
wg.  mnie niepotrzebnych  odnozy,  po  co  zasmiecac  usnet. Dostalem
wypowiedzenie  umowy  o  prace,  napisane  przez pracodawce, wszystko
zrozumiale,  napisane, że ze wzgledu  na zaszle procesy wewnetrzne w
firmie  itp  idt.  Na  wypowiedzeniu  nie  ma  mowy o zadoscuczynieniu i
regulacji  kwestii  urlopowych,  to  mamy  zalatwiac  indywidualnie  w
odpowiednim  dziale.  By  sie przygotowac podpytalem na Waszej grupie.
Czyli na wypowiedzeniu krotko i na temat plus data i podpis, wszyscy w
sumie   mnie  tu  dobrze  odebrali  udzielili   mi   juz   odpowiedzi,
wszystko  zrozumialem  i  podziekowalem  za  rady.  Teraz  bede musial
wyjasnic  kwestie tego, ze tak na prawde do konca lipca to ja juz bede
mial  3  lata,  tak jak mi poradzil szanowny Herald: staż liczy się na
KONIEC  okresu wypowiedzenia, a nie na chwilę wręczenia wypowiedzenia.

--
Pozdrowienia,
 Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

Data: 2009-07-02 18:37:31
Autor: cef
Maciej K. aka Sesjusz wrote:

Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

Nie  mam  ochoty  na  zarty  i ironie

To nie ironia. To troska o to, żebyś jeszcze raz
dokładnie wszystko sprawdził. Skoro bowiem kilka osób
tłumaczy Ci jak się ustala okres wypowiedzenia, a Ty uparcie
twierdzisz i to już po kilku informacjach na ten temat, że "zabrakło Ci kilku dni",
to mam chyba prawo sądzić, ze masz problem z interpretacją
prostych spraw formalnych.
Jak czytam, że dostałeś od pracodawcy "podanie",
to mam chyba prawo sądzić, że albo coś źle zrozumiałeś,
 albo ten pracodawca wykorzystując Twoją nieznajomość prawa
podsunął Ci do podpisania coś zupełnie innego niż myślałeś.

Nie bywam tu na grupie i nie jestem mega wypasem w
kwestiach prawnych jak  ma  to miejsce u Ciebie

Nie przesadzaj. Obowiązku znania prawa nie ma, ale za nieznajomość
najczęściej się płaci. Proste tematy z życia codziennego
takie jak zasady ruchu drogowego czy kodeks pracy warto poczytać.
Przecież podpisując umowę o pracę przyjąłeś na siebie pewne zobowiązania
i nie możesz udawać, że o nich nie wiesz. Podobnie jak wychodzisz na ulicę,
to obowiązują Cię jakieś zasady, nawet jeśli nikt ich nie weryfikował egazminem.

zajrzysz na inne    grupy   pomoge   Ci   i   nie   bede   ironizowac
z   Twoich niewyspecjalizowanych  okreslen i uogólnień, o ile
oczywiscie się takie pojawią.

No nie wiem, Twoja galeria raczej mnie nie zachwyciła ;-)

Data: 2009-07-03 08:56:13
Autor: Maciej K. aka Sesjusz
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Witam!

W liście datowanym 2 lipca 2009 (18:37:31) napisano:

to mam chyba prawo sądzić, że albo coś źle zrozumiałeś,

Oczywiscie  ze masz prawo, ah Wy prawnicy, kiedys mialem dziewczyne po
prawie  na  aplikacji,  jak  mi  grozila  to  zawsze zaczynala od "mam
prawo..." :)

No nie wiem, Twoja galeria raczej mnie nie zachwyciła ;-)

A   tam   galeria.  Administracja  unixami,  linuxami,  programowanie,
budowanie  i  implementowanie  systemow serwerowych, sieci, tutaj moge
sie kiedys odwdzieczyc ;) Dziekuje za rady, pomogliscie.

--
Pozdrowienia,
 Maciej aka Sesjusz

Data: 2009-07-03 09:19:22
Autor: cef
Maciej K. aka Sesjusz wrote:

to mam chyba prawo sądzić, że albo coś źle zrozumiałeś,

Oczywiscie  ze masz prawo, ah Wy prawnicy,

Czyli jednak nie zrozumiałeś.
Nie trzeba być prawnikiem, żeby rozwiązać w zgodzie
z prawem umowę o pracę. Chciałem Ci tylko uzmysłowić,
że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.
Zanim podpiszesz następną umowę o pracę zastanów się jakie obowiązki
to ze sobą niesie. Strasznie się zdziwisz jak się dowiesz co musisz
i do czego jesteś zobowiązany i  z czego nie zdawałeś sobie sprawy,
a  potwierdzasz to własnym podpisem.

[...]

Kliknąłem nicka przelotnie, żeby zobaczyć na jakich grupach
można trafić na Ciebie i jakoś na komputerowych grupach Cię nie widać,
tylko pl.foto wywaliło...

Data: 2009-07-03 10:00:52
Autor: Maciej K. aka Sesjusz
wypowiedzenie umowy przez pracodawce
Witam!

W liście datowanym 3 lipca 2009 (09:19:22) napisano:

Oczywiscie  ze masz prawo, ah Wy prawnicy,

Czyli jednak nie zrozumiałeś.

Zrozumialem, zrozumialem, to byl zart. Ok -> EOT, wiem juz wszystko.

tylko pl.foto wywaliło...

Jest  wiecej,  na  grupach siedze od 1997 roku, fakt ze wtedy pod inna
ksywka ale mozna powiazac wszystko kluczem, nevermind.

Jeszcze  raz  napisze, ze zrozumialem Cie i dziekuje, tak bym znow nie
zostal zle odebrany, chociaz wiem, masz do tego prawo ;)

--
Pozdrowienia,
 Maciej aka Sesjusz

Data: 2009-07-03 11:41:45
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "cef" napisał:
Nie trzeba być prawnikiem, żeby rozwiązać w zgodzie
z prawem umowę o pracę.

jako prawnik dałeś wieeeelką palmę!:O)

Chciałem Ci tylko uzmysłowić,
że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.

a jakie to niby prawo wymaga tej znajomości prawa i na jakim poziomie jest to minimum?:O)

Data: 2009-07-03 09:56:53
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 03 Jul 2009 11:41:45 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Chciałem Ci tylko uzmysłowić,
że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.

a jakie to niby prawo wymaga tej znajomości prawa i na jakim poziomie
jest to minimum?

Na minimalnym ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-07-03 12:05:07
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Olgierd" napisał:
a jakie to niby prawo wymaga tej znajomości prawa i na jakim poziomie
jest to minimum?

Na minimalnym ;-)

czyli do kostek?:O)

wiec jednak żadnego prawa wymagajacego znajomości tego prawa nie ma?:O)
czyli takie prawo nie istnieje i nabijacie ludzi w butelki!:O(

Data: 2009-07-03 12:45:11
Autor: cef
Papa Smerf wrote:

jako prawnik dałeś wieeeelką palmę!:O)

Obok Wydziału Prawa zdarza mi się jedynie czasem parkować.

że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.

a jakie to niby prawo wymaga tej znajomości prawa i na jakim poziomie
jest to minimum?:O)

To kwestia indywidualna.
Dla niektórych kradzież wafelka ze sklepu czy pobicie
kogoś dla sportu nie jest żadnym przestępstwem.
Nie wiem jak z trollingiem ;-)

Data: 2009-07-03 22:38:26
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "cef" napisał:
Dla niektórych kradzież wafelka ze sklepu czy pobicie
kogoś dla sportu nie jest żadnym przestępstwem.

kradzież czy pobicie to oczywiste przestępstwa, co ma do tego znajomość prawa?
oj nie popisałeś się!:O)

Data: 2009-07-03 23:15:41
Autor: cef
Papa Smerf wrote:
Órzytkownik "cef" napisał:
[...]

Jak to co ma znajomość do tego?
A skąd wiesz, że to oczywiste przestepstwa?
(o ile zaraz się nie okaże, ze to wykroczenia)

Data: 2009-07-03 23:26:10
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "cef" napisał:
A skąd wiesz, że to oczywiste przestepstwa?

bo kultury uczy się każdy w domu:O)

Data: 2009-07-02 14:02:49
Autor: Herald
Dnia Thu, 2 Jul 2009 13:52:07 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

[...]

Nic nie zabrakło. Spójrz na post Olgierda - ma rację że staż liczy się na
KONIEC okresu wypowiedzenia, a nie na chwilę wręczenia wypowiedzenia.
Wyjdzie Ci sporo różnicy tak w urlopie, poszukiwaniu pracy itp itd na
"plus". Nie daj się dymać.

wypowiedzenie umowy przez pracodawce