wypowiedzenie umowy windykacji mailem

Data: 2009-07-31 07:16:47
Autor: jureq
wypowiedzenie umowy windykacji mailem
Dnia Fri, 31 Jul 2009 00:10:12 -0700, maciek napisał(a):

Mam takie pytanie - otóş jakis czas temy wypowiedzialem umowe windykacji
pocztą elektroniczną a konkretnie sporządziłem dokument w wordzie,
wydrukowałem go, podpisałem, zeskanowałem i wysłałem jako załacznik do
maila z informacją o wypowiedzeniu umowy. Czy to wypowiedzenie było
skuteczne? Maciek

A jak zawarłeś umowę? Na piśmie? Jeśli tak, to nie było skuteczne. Wysłanie mailem załącznika nie jest formą pisemną.

Kodeks Cywilny Art. 77.

§ 2. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie powinno być stwierdzone pismem.
§ 3. Jeżeli umowa została zawarta w innej formie szczególnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron wymaga zachowania takiej formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia; natomiast odstąpienie od umowy albo jej wypowiedzenie powinno być stwierdzone pismem.

Data: 2009-07-31 00:28:44
Autor: maciek
[...]

Nie pocieszyłes mnie. A jesli wypowiedzenie wysłałłem rowniez listem
zwykłym na który nie mam potwierdzenia?
Korespondencja z firmą windykacyjną odbywala sie mailowo z racji duzej
odleglosci. Mam wszystkie archiwalne maile i tak samo uznałem ze skoro
wszystko załatwiamy mailami to i umowe moge tak wypowiedziec

Data: 2009-07-31 07:33:06
Autor: jureq
Dnia Fri, 31 Jul 2009 00:28:44 -0700, maciek napisał(a):

Nie pocieszyłes mnie. A jesli wypowiedzenie wysłałłem rowniez listem
zwykłym na który nie mam potwierdzenia?

No to wszystko zalezy od tego czy oni zechcą się przyznać do otrzymania.

Korespondencja z firmą
windykacyjną odbywala sie mailowo z racji duzej odleglosci. Mam
wszystkie archiwalne maile i tak samo uznałem ze skoro wszystko
załatwiamy mailami to i umowe moge tak wypowiedziec

Cała korespondencja mailem? Łącznie z zawarciem umowy? Jeśli tak to i wypowiedzenie mailem jest ważne. Pozostaje tylko problem dowodu, że oni je otrzymali.

Data: 2009-07-31 00:39:18
Autor: maciek
wypowiedzenie umowy windykacji mailem
Cała korespondencja mailem? Łącznie z zawarciem umowy? Jeśli tak to i
wypowiedzenie mailem jest ważne. Pozostaje tylko problem dowodu, że oni
je otrzymali.

cała oprócz niestety umowy :/

Data: 2009-07-31 09:29:48
Autor: Liwiusz
maciek pisze:
[...]

   Wypowiedzenie takie jest skuteczne, pod warunkiem, że druga strona przyzna, że je dostała.

Korespondencja z firmą windykacyjną odbywala sie mailowo z racji duzej
odleglosci. Mam wszystkie archiwalne maile i tak samo uznałem ze skoro
wszystko załatwiamy mailami to i umowe moge tak wypowiedziec

   Jak widać nie wszystko załatwialiście mailem. I słusznie.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-31 00:38:08
Autor: maciek
> [...]
> zwykłym na który nie mam potwierdzenia?

   Wypowiedzenie takie jest skuteczne, pod warunkiem, że druga strona

raczej nie realne

Data: 2009-07-31 09:40:17
Autor: Liwiusz
maciek pisze:
[...]

   W takim razie wyślij wypowiedzenie umowy listem poleconym jeszcze dziś.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-31 00:58:42
Autor: maciek
On 31 Lip, 09:40, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
maciek pisze:

> raczej nie realne

   W takim razie wyślij wypowiedzenie umowy listem poleconym jeszcze dziś.

--
Liwiusz

nic to nie zmieni poniewaz umowe wypowiedziałem we wrzesniu 2008r. w
styczniu podałem dluznika do sądu, wygrałem sprawe a firma sobie o
mnie przypomniała i przysłala mi w zwiazku z tym wezwanie do zapłaty
ze to niby z ich zasług.
Jestem w kropce

Data: 2009-07-31 00:29:28
Autor: maciek
[...]

znalazłem jeszcze cos takiego

Warto też pamiętać o przepisach kodeksu cywilnego:

art. 60 Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

art. 61 § 1 Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

art. 61 § 2 Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.

Data: 2009-07-31 07:30:16
Autor: Olgierd
wypowiedzenie umowy windykacji mailem
Dnia Fri, 31 Jul 2009 07:16:47 +0000, jureq napisał(a):

Mam takie pytanie - otóż jakis czas temy wypowiedzialem umowe
[...]

Było skuteczne, o ile umowa nie zastrzegała takiej formy pod rygorem nieważności. Art. 77 par. 2 kc mówi o formie pisemnej, ale nie zastrzega takiego rygoru. Por. wyrok SN z 6 listopada 2002 r. (sygn. akt I CKN 1158/00).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

Data: 2009-07-31 00:32:33
Autor: maciek
On 31 Lip, 09:30, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

takiego rygoru.
Por. wyrok SN z 6 listopada 2002 r. (sygn. akt I CKN 1158/00).

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=> [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?
==>http://zaklad.foto-krzyki.pl<=
absolutnie umowa nie zastrzegała formy elektronicznej
ps. czyzby iskierka nadziei?

wypowiedzenie umowy windykacji mailem