wypowiedzenie umowy windykacji mailem

Data: 2009-07-31 09:17:18
Autor: Liwiusz
wypowiedzenie umowy windykacji mailem
maciek pisze:
Mam takie pytanie - otóż jakis czas temy wypowiedzialem umowe
windykacji pocztą elektroniczną a konkretnie sporządziłem dokument w
wordzie, wydrukowałem go, podpisałem, zeskanowałem i wysłałem jako
załacznik do maila z informacją o wypowiedzeniu umowy.
Czy to wypowiedzenie było skuteczne?

   Jeśli wypowiedzenie wymagało formy pisemnej, to nie.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-31 00:25:34
Autor: maciek
wypowiedzenie umowy windykacji mailem
   Jeśli wypowiedzenie wymagało formy pisemnej, to nie.

--
Liwiusz

wszelkie zmiany umowy wymagały formy pisemnej por rygorem nieważności
natomiast w paragrafie dotyczącym wypowiedzenia umowy nic o formie
pisemnej nie ma

Data: 2009-07-31 09:27:21
Autor: Liwiusz
maciek pisze:
[...]

   Wypowiedzenie też jest zmianą.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-31 00:35:50
Autor: maciek
On 31 Lip, 09:27, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
maciek pisze:

> wszelkie zmiany umowy wymagały formy pisemnej por rygorem nieważności
> natomiast w paragrafie dotyczącym wypowiedzenia umowy nic o formie
> [...]

hmmm a nie jest tak ze wypowiedzenie to wypowiedzenie a zmiana to
zmiana? wg mnie to dwie rozne rzeczy ale widac nie do konca sie na tym
znam. Co innego zmieniac cos w umowie samemu bez wiedzy i akceptacji
drugiej strony a co innego umowe poprostu wypowiedziec. cholercia

Data: 2009-07-31 10:27:56
Autor: kuba
Liwiusz pisze:
maciek pisze:
[...]

Skąd ta teza? To po jakiego grzyba art. 77 KC to rozróżnia uzupełnienie, zmianę, rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie? To wszystko są inne rzeczy.

--
kuba

Data: 2009-07-31 01:37:09
Autor: maciek
On 31 Lip, 10:27, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:
Liwiusz pisze:

> [...]

Skąd ta teza? To po jakiego grzyba art. 77 KC to rozróżnia uzupełnienie,
zmianę, rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie? To wszystko są inne

uff kolejna lepsza informacja
wiec moge rozumiec ze jesli w punkcie dotyczącym wypowiedzenia umowy
nie ma nic o formie pisemnej to mozna wziac pod uwage post  kolegi
Olgierda?
"Było skuteczne, o ile umowa nie zastrzegała takiej formy pod rygorem
nieważności. Art. 77 par. 2 kc mówi o formie pisemnej, ale nie
zastrzega
takiego rygoru.
Por. wyrok SN z 6 listopada 2002 r. (sygn. akt I CKN 1158/00)."

Data: 2009-07-31 10:39:04
Autor: kuba
maciek pisze:

uff kolejna lepsza informacja
wiec moge rozumiec ze jesli w punkcie dotyczącym wypowiedzenia umowy
nie ma nic o formie pisemnej to mozna wziac pod uwage post  kolegi
Olgierda?

Olgierd napisał oczywistą oczywistość i jeszcze to poparł wyrokiem SN-u :))

Napisałem Ci trochę bardziej szczegółowo jak sprawa wygląda poniżej.

--
kuba

Data: 2009-07-31 07:28:58
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 31 Jul 2009 09:17:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

maila z informacją o wypowiedzeniu umowy. Czy to wypowiedzenie było
skuteczne?

Jeśli wypowiedzenie wymagało formy pisemnej, to nie.

Jeśli wymagało pod rygorem nieważności, warto dodać (jeśli strony tak sobie zastrzegły). --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?
==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

wypowiedzenie umowy windykacji mailem