wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną

Data: 2010-06-10 18:11:18
Autor: jhru
wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną
Z firmą zawarłam umowę na usługę "dostarczania" Internetu .Umowa była zawarta na okres 2 lat. Termin tej umowy już minął, a dalsze ich propozycje są znacznie niekorzystne w stosunku do propozycji innych firm.

Opłaciłem fakturę do końca tego miesiąca   to znaczy do dnia 30 06.2010 / firma zawsze żądała płacenia z góry/  i w uprzejmie pismem   wysłanym na ich adres elektroniczny  / wszystkie informacje tak mi przekazywali/ poinformowałem ich że z dniem 8.06.2010 roku zaprzestałem korzystania z ich łączy i nie zamierzam dalej korzystać z ich usług ponosząc aby uznać to za wypowiedzenie umowy.

Otrzymałem odpowiedź ,że to wypowiedzenie jest nie ważne bo : należy osobiści i na piśmie.

Mam pytanie czy nasz wysoki parlament już zdążył uchwalić ustawę regulującą te problemy /korespondencja elektroniczna/ i czy tak wysłane wypowiedzenie jest ważne, a może są  inne przepisy

 Mam wrażenie ,że firma będzie chciała mnie jeszcze naciągnąć na kilka faktur

Jhru

Data: 2010-06-10 15:34:17
Autor: kuba
On 10 Cze, 18:11, "jhru" <j...@gazeta.pl> wrote:
[...]

A co jest napisane w umowie/regulaminie odnośne wypowiedzenia
(rezygnacji, dyspozycji nieprzedłużania umowy)? Jest coś o tym, że
musi być na piśmie? Jeśli tak, to czy jest określony skutek
niedochowania formy pisemnej (pod rygorem nieważności etc.)?

Data: 2010-06-10 16:59:22
Autor: witek
jhru wrote:

Otrzymałem odpowiedź ,że to wypowiedzenie jest nie ważne bo : należy osobiści i na piśmie.

a moze osobiście(w sensie podpiszesz na miejscu) LUB na piśmie (w sensie wyslac poczta lub gołębiem).

Data: 2010-06-10 18:30:06
Autor: ąćęłńóśźż
wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną
Jeśli to wypowiedzenie UPC to wmawiają w żywe oczy, że i faks nie jest dla nich pismem.

-- -- -

Data: 2010-06-10 16:58:34
Autor: witek
ąćęłńóśźż wrote:
Jeśli to wypowiedzenie UPC to wmawiają w żywe oczy, że i faks nie jest dla nich pismem.

no bo nie jest.

Data: 2010-06-10 18:49:09
Autor: Maverick
ąćęłńóśźż pisze:
Jeśli to wypowiedzenie UPC to wmawiają w żywe oczy, że i faks nie jest dla nich pismem.

-- -- -

| Otrzymałem odpowiedź, że to wypowiedzenie jest nie ważne bo : należy osobiści i na piśmie.

Co sie pokrywa z prawda :D

Zawsze przeciez mozna powiedziec ze przyszedl nieczytelny.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-06-11 10:48:15
Autor: szerszen

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hur3q2$bbf$1@news.net.icm.edu.pl...

Jeśli to wypowiedzenie UPC to wmawiają w żywe oczy, że i faks nie jest dla nich pismem.

nie prawda jest jakoby, a w kazdym razie nie zawsze, rezygnowalem z jenej z ich uslug (internetu), poslugujac sie wlasnie mailem, lub faksem, nie pamietam dokladnie czym, ale napewno nie korzystajac z poczty papierowej

Data: 2010-06-10 18:36:03
Autor: Icek
[...]

a jak masz w umowie ?

Dla mnie to normalne, ze jak umowe zawieram na pismie to i wypowiedzenie
beda chcieli na pismie.

Icek

Data: 2010-06-10 19:40:46
Autor: mvoicem
(10.06.2010 18:36), Icek wrote:
[...]

Najważniejsze chyba jest czy umowa jest na czas określony czy na czas
nieokreślony, czy też na czas określony z "automatycznym przejściem w
umowę na czas nieokreślony".

Jeżeli to pierwsze, to nic nie trzeba robić. Umowa wygasła i tyle.

Jak drugie, no to trzeba dostarczyć umowę "normalnie", tj. osobiście lub
poleconym.

Jak trzecie, to czy UKOiK nie zakwestionował takiego automatycznego
przechodzenia umowy "na czas określony"=>"na czas nieokreślony"?

p. m.

Data: 2010-06-10 21:51:38
Autor: jhru

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hur46e$sta$1node2.news.atman.pl...
Z firmą zawarłam umowę na usługę "dostarczania" Internetu .Umowa była

Dla mnie to normalne, ze jak umowe zawieram na pismie to i wypowiedzenie
beda chcieli na pismie.

Icek

No może niezbyt precyzyjnie napisałem.

Umowa była zawarta dnia 17 lutego 2007 roku na okres 24 miesięcy. Żadna ze stron niczego nie przedłużała ani nie oświadczała ani  nie podpisywała po tym terminieczyli po dniu 18 grudnia 2009 roku

Ja po prostu mailem wysłałem im informację ,że przestaję korzystać z ich usług z dniem 8 czerwca  2010 a fakturę zapłaciłem do końca miesiąca czyli do 30 czerwca 2010 roku.

jhru

Data: 2010-06-10 22:20:01
Autor: mvoicem
(10.06.2010 21:51), jhru wrote:

[...]

A nie ma w regulaminie/umowie nic o tym że umowa automatycznie się
przedłuża po tych 2 latach?

Ja po prostu mailem wysłałem im informację ,że przestaję korzystać z ich
usług z dniem 8 czerwca  2010 a fakturę zapłaciłem do końca miesiąca
czyli do 30 czerwca 2010 roku.

Jesteś przedsiębiorcą czy konsumentem?

p. m.

Data: 2010-06-10 22:32:52
Autor: jhru

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c1148e3$0$2582$65785112news.neostrada.pl...
(10.06.2010 21:51), jhru wrote:

[...]

Jestem konsumentem ,nie prowadzę żadnej dzialalności  gospodarcej ,
no nie wiem czy regulamin może regulowac przedłużanie umowy

jhru

Data: 2010-06-10 22:54:53
Autor: mvoicem

(10.06.2010 21:51), jhru wrote:

A nie ma w regulaminie/umowie nic o tym że umowa automatycznie się
przedłuża po tych 2 latach?
[...]
no nie wiem czy regulamin może regulowac przedłużanie umowy

Może, nie wiadomo do końca czy mu wolno.

Na pewno taki "myk" stosuje(stosowała?) TPSA w Neostradzie i UPC.
Niezależnie od tego czy to legalne czy nie - jeżeli taki zapis jest
prościej po prostu wypowiedzieć niż kopać się z koniem.

Także najlepiej po prostu przeczytaj umowę i regulamin, a będziesz
trochę więcej wiedział na czym stoisz.

p. m.

Data: 2010-06-10 22:31:01
Autor: Bydlę
On 2010-06-10 21:51:38 +0200, "jhru" <jhru@gazeta.pl> said:

[...]

Nie napisałeś co jest w umowie.
Tzn. czy jest tam zapis o przedłużaniu świadczenia usług w razie niewypowiedzenia.

Żadna ze stron niczego nie przedłużała

A w umowie co jest?

ani nie oświadczała

A w umowie co jest?

 ani  nie podpisywała po tym terminie

A w umowie co jest?

Bo choć pewnie cię zdenerwować może powtarzenie tego pytania, ale to ty masz umowę, więc ją przeczytaj.
I tam będzie zapisane wszystko, w tym najważniejsze:

- czy umowa wygasa
- czy się przedłuża.

My tego nie zgadniemy, więc musisz przeczytać.

--
Bydlę

Data: 2010-06-10 22:38:02
Autor: jhru

On 2010-06-10 21:51:38 +0200, "jhru" <jhru@gazeta.pl> said:

[...]

nie ma żadnego słowa o przedłużąniu umowy ,jest zapis że inne sprawy reguluje kodeks cywilny, jest jasno i konkretnie napisane ,że umowa jest zawarta na okres 24 miesiące i wchodzi w rzycie z dniem podpisania

Jhru

Data: 2010-06-10 22:55:58
Autor: mvoicem

On 2010-06-10 21:51:38 +0200, "jhru" <jhru@gazeta.pl> said:

[...]

Jeżeli to prawda, to nie masz z nimi żadnej umowy teraz, więc nie musisz
niczego wypowiadać.

p. m.

Data: 2010-06-11 09:18:50
Autor: Henry(k)
Dnia Thu, 10 Jun 2010 22:55:58 +0200, mvoicem napisał(a):

Jeżeli to prawda, to nie masz z nimi żadnej umowy teraz, więc nie musisz
niczego wypowiadać.

Przecież korzystał z usługi po terminie jej zakończenia. Nie powinna się
przedłużyć przez to że przystąpił do "wykonania umowy"?

Pozdrawiam,
                    Henry

Data: 2010-06-11 12:52:19
Autor: mvoicem
(11.06.2010 09:18), Henry(k) wrote:
[...]

Na pewno powinien zapłacić za okres w którym korzystał.

Ale jeżeli przyjąć że przystąpił do umowy, to jakie były tej umowy warunki?

p. m.

Data: 2010-06-11 15:40:44
Autor: Icek
> [...]

Na pewno powinien zapłacić za okres w którym korzystał.

Ale jeżeli przyjąć że przystąpił do umowy, to jakie były tej umowy

1. nie widzialem jeszcze operatora co zawieralby umowe, ktora sie sama nie
przeksztalca na umowe zawarta na czas nieokreslony

2. jezeli pierwotna umowa byla na czas okreslony i miala wygasnac a klient
korzystal to mozna zalozyc ze caly czas na tych samych warunkach wiec i o
wypowiedzenie trzebaby szukac w umowie.

nie wiem co za baran chce sie scierac. Ja wyslalbym poleconym i po temacie.
Wiadomo, ze mailem (bez podpisu) i potw odbioru to pozniej moga z tego
wyniknac dziwne konsekwencje.

Chca poleconym wysylasz poleconym. To napewno wystarczy. Nie dziwie sie ze
nie przyjmuja mailem bo niby jaka jest pewnosci, ze Ty to Ty a nie
podszywasz sie pod kolege bo chcesz mu zrobic numer

Icek

Data: 2010-06-11 17:37:07
Autor: jhru

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hute9p$b6e$1node2.news.atman.pl...

Chca poleconym wysylasz poleconym. To napewno wystarczy. Nie dziwie sie ze
nie przyjmuja mailem bo niby jaka jest pewnosci, ze Ty to Ty a nie
podszywasz sie pod kolege bo chcesz mu zrobic numer

             No wlaśnie nie wiesz a piszesz. Z tego konta nikt inny nie może nic napisać tylko ja. A dlaczego a dla tego ,że jest to związane z nazwą użytkownika hasłem nadanym przez firmee i Nr MAC.Jest to tak zwane konto systemowe przeznaczone tylko i wylącznie do korespondencji z tą firmą. Z żadnego innego komputera napisanie majla z tego konta jest niemożaliwe.
    Żdna inna osoba nie może nic napisać z tego adresu to tak jak nie mając karty kodów jednorazowych nie wykonasz operacji bankowej.

    Ta firma tlko zalatwia wszystko pocztą elektoniczną , ąle do nich musisz na kolanach z podaniem.
                Każdą umowę możan wypowiedzieć i ją wypowiedzialem i jestem pewny ,że skutecznie . Ponadto wskazałem im na zapisy które są uzanane jako klauzule niedozwolone. Dalsze "kopanie" się z tą firmą skończy się sprawą w sądzie i napewno sprawę wygram bo jakiś bubek w tej firmie nie przyjmuje do wiadomości ,że wyroki w sprawie klazul niedozwolonych są obowiązujące i to jest prawdziwy powód konfliktu i chcą mnie nacignnąć na okolo 140 zł.napisalem im ,że jak chcą to im zapłacę bo nie jest to dla nie wielki problem - chodzi poprostu o zwykłą uczciwość, zamisat im lepiej mogę to dać powodzianom- ale będą mieli sprawę w sądzie i wpisy napewno 3 do rejestru klauzul niedozwolonych.

http://prawo.money.pl/orzecznictwo/klauzule-niedozwolone-uokik/uslugi;internetowe,branza,2.html
a tu znajdują się dotyczące usług internetowych

            Ta dyskusja wywołana moim pytaniem zboczyła z tematu , tematem pytania było: czy Nasz sejm   już uchwalił ustawę pozwalającą na załatwianie tego typu spraw pocztą elektroniczną w gruncie rzeczy o to mi chodziło, czy pisma mające "moc prawną " mogą być wysyłane pocztą elektroniczną, a odbiorca musi je przyjąc i nadać im bieg i to jest moje właściwe pytanie

Jhru

Data: 2010-06-11 18:26:12
Autor: Icek
wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną
             No wlaśnie nie wiesz a piszesz. Z tego konta nikt inny nie
może
nic napisać tylko ja. A dlaczego a dla tego ,że jest to związane z nazwą

dobre dobre. Zyj dalej w takim przeswiadczeniu.

użytkownika hasłem nadanym przez firmee i Nr MAC.Jest to tak zwane konto
systemowe przeznaczone tylko i wylącznie do korespondencji z tą firmą. Z
żadnego innego komputera napisanie majla z tego konta jest niemożaliwe.

a jaki to e-mail. Jaki adres ?

    Żdna inna osoba nie może nic napisać z tego adresu to tak jak nie
mając
karty kodów jednorazowych nie wykonasz operacji bankowej.

no no, _prawie_ masz racje

[...]

a mianowicie jakie ? Bo zadnych takich tu nie zaprezentowales.

sądzie i napewno sprawę wygram bo jakiś bubek w tej firmie nie przyjmuje
do
wiadomości ,że wyroki w sprawie klazul niedozwolonych są obowiązujące i to

taaaa, zawsze jak ktos pisze "napewno przed sadem wygram" to juz widze, ze
nie ma _zadnego_ doswiadczenia i nie wiesz jak dziala ten system

[...]

taaaa

[...]

tylko podaj jaka jest ta klauzula niedozwolona w twoim przypadku

Icek

Data: 2010-06-11 19:35:28
Autor: jhru

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:huto04$cg5$1node2.news.atman.pl...
             No wlaśnie nie wiesz a piszesz. Z tego konta nikt inny nie

tylko podaj jaka jest ta klauzula niedozwolona w twoim przypadku

to jest mój problem który kwestionujesz ja zadałem pytanie o:

 ustawę regulująca posługiwanie sie dokumentami elektronicznymi w obrocie prawnym

 opis umowy i inne sprawy to tak zwany kontekst problemu i tyle.

Ty za mnie nie pójdziesz do sądu i o to nie pytam, jezeli przegram to moja sprawa jeżeli wygram to też moja sprawa alle nie tylko bo firma przestanie zachowywać się jak drobny złodziejaszek.

Przeczytaj sobie te klauzule i porównaj swoją umowę to na pewno się zdziwisz jak firmy  naciągają. Na pewno jednym z ostatnich wpisów w umowie jest wskazanie sądu który jest właściwy porównaj to z kilkoma wyrokami sądu. pobieranie z góry opłaty za usługę, żądanie zapłaty za usługę ,z której odbiorca zrezygnował, każdy zapis o tak zwanym milczącym , czy automatycznym przedłużeniu umowy zawartej na czas określony , na czas nieokreślony jest zapisem niedozwolonym

To koniec tematu

Jhru

Data: 2010-06-11 15:30:00
Autor: kuba
On 11 Cze, 19:35, "jhru" <j...@gazeta.pl> wrote:
czy automatycznym
przedłużeniu umowy zawartej na czas określony , na czas nieokreślony jest
zapisem niedozwolonym

Masz rację tylko częściowo: zob. art. 385(3) pkt 18 Kodeksu cywilnego..

Data: 2010-06-12 14:51:02
Autor: Icek
[...]

troszke sie mylisz. W pewnym konteksie tak ale jezeli mozesz zrezygnowac z
uslugi po czasie na jaki jest zawarta to juz nie

Icek

Data: 2010-06-12 14:00:10
Autor: GK
jhru <jhru@gazeta.pl> napisał(a):
No wlaśnie nie wiesz a piszesz. Z tego konta nikt inny nie może nic napisać tylko ja. A dlaczego a dla tego ,że jest to związane z nazwą użytkownika hasłem nadanym przez firmee i Nr MAC.
Hasło i nazwę użytkownika mogłeś zawsze komuś udostępnić, zmiana numeru MAC to dziesięć minut dla mnie (bo za każdym razem muszę sobie poklikać po różnych ustawieniach przypomnieć jak to się robi) albo 1,5-2 minuty dla kogoś, kto zajmuje się sieciami/komputerami zawodowo.

A na meritum koledzy odpowiedzieli - trzeba spojrzeć w umowę i regulaminu. Przy czym forma pisemna jest najbezpieczniejsza i raczej nie wyobrażam sobie możliwości jej wyłączenia w stosunkach z konsumentami.
Ustawa o podpisie elektronicznym słabo się sprawdza.

GK

GK

Data: 2010-06-12 18:44:30
Autor: jhru

Użytkownik " GK" <kroelewicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hv03ta$1ad$1inews.gazeta.pl...
[...]

Słabo się sprawdza bo jescze ani Polska jako pąństwo ani żadna spóka czy firma nie zapłaciły kilku tysięcu ero kary tak jak np: w Słowacji:

http://prawo.vagla.pl/node/8549

" Europejski Trybunał Praw Człowieka wydał rozstrzygnięcie w sprawie Lawyer Partners, A.S. v. Słowacja (applications no. 54252/07, 3274/08, 3377/08, 3505/08, 3526/08, 3741/08, 3786/08, 3807/08, 3824/08, 15055/08, 29548/08, 29551/08, 29552/08, 29555/08, 29557/08), zgodnie z którym odmowa przyjęcia przez sąd krajowy pism procesowych złożonych w formie elektronicznej stanowi naruszenie art 6 §1 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka (Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności). ETPCz zasądził na rzecz spółki 10 tys euro odszkodowania oraz 8 tys euro tytułem zwrotu kosztów postępowania. ..."

a tu tekst wyroku:

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=html&documentId=851339&portal=hbkm&source=externalbydocnumber&tabl

No jak jakaś firemka krzaczek dostanie po łapach i Polska będzie też musiała zapłacić - to i podpis elektroniczny zacznie się sprawdzać i jakiś bubek w byle jakiej firmie nie będzie się wymądrzał.
A ponieważ Slowacji groziło kolejnych kilkadzsiąt spraw to i sprawa ruszuła z kopyta.

Odnośnie regulaminu:

to też jest kwestią czasu i kolejnej jakiejś sprawy w sądzie bo żaden regulamin nie może regulować zapisów umowy  to tak jak by rozporządzenie regulowało zapisy ustawy,

jezeli umowa odwołuje się do regulaminu to w umowie musi być jasno określone zakres tej regulacji , jakie sprawy ma opisać regulamin itp. Regulamin nie może nawet o jedną kropkę regulować więcej niż pozawala mu na to umowa. Jeżeli umowa "mówi" ,że kolor papieru na wypowiedzenie określi regulamin to regulamin nie może określić koloru atramenty jakim ma być napisane to wypowiedzenie

Jeszcze raz napiszę mnie wcale nie chodzi o te 140 czy 150 zł a o to , że jakiś bubek naciąga ludzi ,  już wiem , że nie jestem jedynym od którego usiłują wyłudzić parę groszy,  okazuje się że takich  osób jest przynajmnie kilkanaście. Firma nie rozwija się, świadczy uslugi na niskim poziomie /3 "megabity" z 60 zł, a tak naprawdę to zaledwie w porywach ledwie połowa/ ,ludzie rezygnują a oni wyłudzaja pieniądze.

Jhru

Data: 2010-06-13 13:40:52
Autor: Icek
[...]

w twojej opinii. W mojej postepuja zgodnie z zawarta umowa - swiadcza usluge
i oczekuja zaplaty

Icek

Data: 2010-06-13 17:14:30
Autor: jhru

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hv2g15$bj2$1node2.news.atman.pl...

[...]

Najpierw biorą zapłatę a później świadczą usługę niezgodnie z umową

jhru

Data: 2010-06-14 11:06:53
Autor: Icek
> [...]
>

> Icek
Nie
Najpierw biorą zapłatę a później świadczą usługę niezgodnie z umową

tak jak w spozywczym. Najpierwsz placisz za chleb, a pozniej go zjadasz. Nie
odwrotnie.

Icek

Data: 2010-06-14 17:34:35
Autor: jhru

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hv4rch$ajp$1node1.news.atman.pl...
> [...]
Najpierw biorą zapłatę a później świadczą usługę niezgodnie z umową

tak jak w spozywczym. Najpierwsz placisz za chleb, a pozniej go zjadasz. Nie

No to masz słabe pojęcie,  usługi to nie handel i nim zaczniesz dalej swoje głupoty na tej grupie wypisywać to najpierw albo sie poucz albo przynajmniej poczytaj, bo inczej u fryzjera napierw zaplacisz a potem cię ostrzygą

Jhru

Data: 2010-06-15 10:30:24
Autor: Icek
> [...]
przynajmniej
poczytaj, bo inczej u fryzjera napierw zaplacisz a potem cię ostrzygą

no to madralo podaj mi przepis z ktorego wynika zakaz wplacenia zaliczki
(nawet 100%) za wykonywana usluge przed jej wykonaniem

Icek

wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną