wypozyczalnie rowerow miejskich za granica

Data: 2011-06-15 13:44:22
Autor: Titus Atomicus
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica
Witam,
Chodzi mi o te systemy wypozyczania rowerow. Pytanie: czy ktos korzystal, w szczegolnosci w Berlinie, Pradze, Londynie i innych miastach zagranicznych.
Czy to jest dostepne rowniez dla przyjezdnych, czy tez wymagane jest 'zameldowanie' na miejscu albo rejestracja jest jakos skomplkowana.
Ktos juz przerabial?
Pozdrawiam
TA

Data: 2011-06-15 12:52:30
Autor: Rafał Grzelak
[...]

Nie korzystalem, ale przygladalem sie w Brukseli i Rydze.

W Brukseli kupujesz bilet (1 dzien - 1,5eur; 7 dni - 7eur) w automacie
(platnosc tylko karta) i mozesz na tym jezdzic ile chcesz poki masz
wazny bilet, ale max 30min jednorazowo (jak dluzej do doplacasz cos).

http://en.villo.be

W Rydze jest troche gorzej, bo najpierw sie rejestrujesz np przez
Internet (nr telefonu i karta platnicza) a potem drzownisz na specjalny
numer gdzie po podaniu ID roweru odblokowujesz albo 'parkujesz' rower w
stojaku.

W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-06-15 15:02:38
Autor: Titus Atomicus
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica
In article <xn0hfe8pwl1yidl000@news.gazeta.pl>,
 Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:

> [...]

stojaku.

W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

No, ale te dwa systemy, ktore opisales nie sa podobne.
Jeden wymaga rejestracji, drugi nie.

TA

Data: 2011-06-15 13:22:12
Autor: Rafał Grzelak
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica

> W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

No, ale te dwa systemy, ktore opisales nie sa podobne.
Jeden wymaga rejestracji, drugi nie.

Sprowadza sie do tego, ze oni maja Twoj numer karty platniczej.

System w Rydze jest malo przyjazny - fakt. Rejestracja wynika z tego,
ze oni musza miec w bazie Twoj numer telefonu i dane do obciazenia
karty.

W Brukseli placisz w terminalu, w Rydze pewnie rozliczaja to jako
platnosc w Internecie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-06-15 14:57:31
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2011-06-15 13:44, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Hej,

Ja przerabiałem to w miejscowości ZaltBommel w Holandii. Korzystałem z
wypożyczalni przy hotelu, w którym mieszkałem. Mieli takie zewnętrzne
pomieszczenie dla rowerów monitorowane i zamykane na klucz dostępny w
recepcji. Można było wybrać rower, podpisać papier i używać ile sił
starczyło. Nie wiem, czy można było pożyczyć dłużej niż na jeden dzień.
Co do ceny to średnio pamiętam, ale coś mi świta 3 euro na 3h, 5 euro na
6h, 7 euro na cały dzień. Ceny pewnie kosmiczne jak to przy hotelach,
ale to delegacja była ;D.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2011-06-15 15:56:16
Autor: Michał Pysz
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica
Wejdź na strony projektów i sprawdź warunki. Nikt Ci nie opowie jak jest w każdej, zwłaszcza, że różnice są ogromne. Zarówno w zasadach wypożyczeń jak i w zasadach używania.

mp.

Data: 2011-06-15 18:31:33
Autor: 2late
On 15/06/2011 12:44 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

http://www.tfl.gov.uk/roadusers/cycling/15025.aspx

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-06-15 18:52:36
Autor: 2late
On 15/06/2011 6:31 PM, 2late wrote:

http://www.tfl.gov.uk/roadusers/cycling/15025.aspx

Jeszcze jeden link:

http://www.tfl.gov.uk/tfl/languages/polski/polish-barclays-cycle-hire.pdf

Data: 2011-06-15 13:37:57
Autor: NomaD_FH
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica
Tu masz jeszcze NEXTBIKE: http://www.nextbike.pl/
Również mają sporo punktów w różnych europejskich miastach.

Data: 2011-06-15 19:39:39
Autor: Wojciech Waga aka wojek
[...]

Ja korzystałem w Lyonie i Paryżu. Działa super, rejestrujesz sie na kartę płatniczą, blokują co 150E na wypadek nieoddania i śmigasz 30min za free a potem jakieś nieduze opłaty, ale mozesz tez odstawiac rower co 29 min i brac go ponownie.

po tygodniu jak wygaśnie twój bilet to odblokowują 150E.

pozdr.
w.

Data: 2011-06-17 04:16:52
Autor: Iguan007
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-16ABC3.13442215062011newsfeed.onet.pl...
Witam,
Chodzi mi o te systemy wypozyczania rowerow.
Pytanie: czy ktos korzystal, w szczegolnosci w Berlinie, Pradze,
Londynie i innych miastach zagranicznych.

Korzystalem z miejskiego systemu w Genewie - bardzo wygodny system,  o ile dobrze pamietam do wypozyczenia wystarczyl paszport.
Korzystam tez na codzien z systemu w Brisbane - ten jest bardziej skomplikowany i wymaga rejestracji co zajmuje kilka dni.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-06-16 23:59:58
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Iguan007 pisze:
Korzystalem z miejskiego systemu w Genewie - bardzo wygodny system,  o ile dobrze pamietam do wypozyczenia wystarczyl paszport.

Geneve Roule?

Jeśli tak to jest to trochę inne rozwiązanie bo ma tylko kilka stacji. Za to ma 2 duże plusy - przyzwoite rowery i za darmochę na chyba 4 godziny.

pozdr.
w.

wypozyczalnie rowerow miejskich za granica