wypozyczalnie rowerow miejskich za granica

Data: 2011-06-15 12:52:30
Autor: Rafał Grzelak
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica

Witam,
Chodzi mi o te systemy wypozyczania rowerow. Pytanie: czy ktos korzystal, w szczegolnosci w Berlinie, Pradze, Londynie i innych miastach zagranicznych.
Czy to jest dostepne rowniez dla przyjezdnych, czy tez wymagane jest 'zameldowanie' na miejscu albo rejestracja jest jakos skomplkowana.
Ktos juz przerabial?
Pozdrawiam
TA

Nie korzystalem, ale przygladalem sie w Brukseli i Rydze.

W Brukseli kupujesz bilet (1 dzien - 1,5eur; 7 dni - 7eur) w automacie
(platnosc tylko karta) i mozesz na tym jezdzic ile chcesz poki masz
wazny bilet, ale max 30min jednorazowo (jak dluzej do doplacasz cos).

http://en.villo.be

W Rydze jest troche gorzej, bo najpierw sie rejestrujesz np przez
Internet (nr telefonu i karta platnicza) a potem drzownisz na specjalny
numer gdzie po podaniu ID roweru odblokowujesz albo 'parkujesz' rower w
stojaku.

W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-06-15 15:02:38
Autor: Titus Atomicus
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica
In article <xn0hfe8pwl1yidl000@news.gazeta.pl>,
 Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:

> [...]

stojaku.

W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

No, ale te dwa systemy, ktore opisales nie sa podobne.
Jeden wymaga rejestracji, drugi nie.

TA

Data: 2011-06-15 13:22:12
Autor: Rafał Grzelak
wypozyczalnie rowerow miejskich za granica

> W innych miastach pewnie bedzie podobnie.

No, ale te dwa systemy, ktore opisales nie sa podobne.
Jeden wymaga rejestracji, drugi nie.

Sprowadza sie do tego, ze oni maja Twoj numer karty platniczej.

System w Rydze jest malo przyjazny - fakt. Rejestracja wynika z tego,
ze oni musza miec w bazie Twoj numer telefonu i dane do obciazenia
karty.

W Brukseli placisz w terminalu, w Rydze pewnie rozliczaja to jako
platnosc w Internecie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

wypozyczalnie rowerow miejskich za granica