wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?

Data: 2010-04-15 20:12:17
Autor: Lukasz
wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?
Witam,
Zajmuję się m.in. instalacją systemów telewizji dozorowej i czasem padają do mnie zapytania odnośnie możliwości wypożyczenia takiego sprzętu na jakiś okres.
W związku z tym mam pytanie: jak zabezpieczyć się przed utratą tego sprzętu? ja widzę takie opcje:
- kaucja (ale ta na pewno nie pokryje kosztu sprzętu)
- dobrze sporządzona umowa dzierżawy
- weksel ?? tu nie wiem jak to wygląda, mogę takie coś dać do podpisanie spółce z o.o., S.A. itp.?
Może macie jakieś inne sugestie albo gotowe wzory umów czy weksli?

Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2010-04-15 20:16:55
Autor: Lukasz
Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:hq7kua$e9e$1inews.gazeta.pl...
[...]
dodam, że sprzęt nie jest jakoś super cenny i wiem że nie da się tanio uchronić przed dłużnikami, chciałbym choć trochę się zabezpieczyć i w razie czego mieć dobrą podkładkę że sprzęt jest przekazany i oczekiwać za niego pieniędzy.

Data: 2010-04-16 15:07:09
Autor: Zbylut
wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?
Lukasz zapodal(a):

[...]

jeśli sprzęt nie jest super-cenny, to co szkodzi dać właśnie kaucję w odpowiedniej wysokości? Przy małej wartości sprzętu ten komu pożyczysz może
zacząć myśleć, że skoro to nie jest super-cenne to może nie będzie musiał
oddać ;)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-04-15 22:06:44
Autor: Robert Tomasik
[...]

Weksel niewiele większe daje zabezpieczenie daje, od sporządzonej dobrze umowy, a odstraszy klientów, bo część będzie się bała to po prostu podpisać. Ja bym rzecz widział tak. Po pierwsze sprzęt stanowi Twoją własność, więc odmowa jego z wrotu będzie przestępstwem przywłaszczenia. To jakieś tam zabezpieczenie, choć oczywiśnie nie zapobiegnie to przypuśćmy utrzymywaniu przez wypożyczającego, że mu sprzęt skradziono. Pozostaje po prostu statystycznie wrzucić procent kosztu urządzeń w najem.

wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?