wyprawa, turystyka rowerowa

Data: 2011-10-19 21:42:37
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
wyprawa, turystyka rowerowa
Witam,

Nie wiem, czy jestem już/jeszcze w Twoim filtrze.
Ale temat jest interesujący, więc napiszę. Wątkowi bardzo sprzyja
brak ożywionej dyskusji dwóch panów :-)

Nie lubie slowa 'wyprawa'. Wyprawy IMHO skonczyly sie w polowie XX wieku.
No, moze jeszcze to okreslenie pasuje do tych wyjazdow w Himalaje, ktore mial miejsce za komuny.
Do tego co robie bardziej pasuje slowo wyjazd albo wycieczka. Albo nawet wyrypa, jak nazywali takie wycieczki przedwojenni narciarze.

Chyba nie ma co definiować. Każdy nazwie na swój sposób swój wyjazd, jak mu pasuje. Aczkolwiek Twoja wizytą w afryce moim zdaniem bardziej zasługuje na miano wyprawy. Ale jak wspomniałem, każdy na swój sposób określa rodzaj aktywności rowerowej.

Choc oczywiscie wiaze sie to z obnizeniem rangi przedsiewziecia.
Zauwazylem natomiast, ze okreslenie 'wyprawa' jest naduzywane. I tutaj i mediach.

Nie sposób się nie zgodzić. Sam bywałem na imprezach zwanych wyprawami które były dla mnie raczej dłuższymi wycieczkami.

I zblizony temat - turystyka rowerowa, podroze rowerowe.
Padlo tu stwierdzenia - ze podroze rowerowe, to kwestia filozofii.
I tu sie zgodze.

Słusznie.

Tylko co mozna nazwac podroza rowerowa?
Czy to zalezy od przejechanego dystansu? Chyba nie, bo czy kurier rowerowy czy listonosz, ktory przejezdza dziennie (i to regularnie) ponad 100 km jest podroznikiem?
Albo kolarz torowy?

Chyba po prostu wielodniowy wyjazd. Ale nie jestem pewien :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2011-10-20 11:26:39
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 19 Oct 2011 21:42:37 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

[...]

Spór czysto akademicki, ale zobaczmy co na ten temat ma do powiedzenia
słownik języka polskiego:

wycieczka: 1. ?wędrówka lub wyjazd w celach turystycznych?

wyprawa: 1. ?udanie się dokądś w celu naukowym, turystycznym lub wojennym,
zwykle po starannym przygotowaniu się?
[-- -- -]
3. ?wycieczka?

podróż: ?przebywanie drogi do jakiegoś odległego miejsca? No i wszystko jasne. Jak starannie przygotujesz się do turystycznego
wyjazdu w odległe miejsce, to masz 3 w 1 ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

wyprawa, turystyka rowerowa