wyprzedzanie na zakazie

Data: 2015-08-20 15:58:59
Autor: ww
wyprzedzanie na zakazie
https://www.google.pl/maps/@50.3354362,18.5571335,3a,75y,292.18h,68t/data=!3m6!1e1!3m4!1shMR4DAWu8NhyRpPsjnzCnQ!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2015-08-20 17:19:37
Autor: Marek Pazio
wyprzedzanie na zakazie
W dniu 2015-08-20 o 15:58, ww pisze:
https://www.google.pl/maps/@50.3354362,18.5571335,3a,75y,292.18h,68t/data=!3m6!1e1!3m4!1shMR4DAWu8NhyRpPsjnzCnQ!2e0!7i13312!8i6656

No i?

Pytam bo tu jest grupa dyskusyjna a nie miejsce do wklejania linków.

Data: 2015-08-22 09:56:25
Autor: ww
wyprzedzanie na zakazie
On 2015-08-20 17:19, Marek Pazio wrote:
[...]

No i była dyskusja...

Data: 2015-08-20 17:45:59
Autor: Tom N
wyprzedzanie na zakazie
ww w <news:mr4mbt$n63$1dont-email.me>:

https://www.google.pl/maps/@50.3354362,18.5571335,3a,75y,292.18h,68t/data=!3m6!1e1!3m4!1shMR4DAWu8NhyRpPsjnzCnQ!2e0!7i13312!8i6656

Gdzie tam widzisz zakaz wyprzedzania?

--
'Tom N'

Data: 2015-08-20 09:53:03
Autor: Hans Kloss
wyprzedzanie na zakazie
Am Donnerstag, 20. August 2015 17:46:00 UTC+2 schrieb Tom N:
ww w <news:mr4mbt$n63$1dont-email.me>:

> https://www.google.pl/maps/@50.3354362,18.5571335,3a,75y,292.18h,68t/data=!3m6!1e1!3m4!1shMR4DAWu8NhyRpPsjnzCnQ!2e0!7i13312!8i6656

Gdzie tam widzisz zakaz wyprzedzania?

A gdzie ty go nie widzisz? Potrzebujesz nowych okularów, czy może tylko nie słyszałeś o znakach poziomych, a w tym szczególnym przypadku o znaku P-4?

Data: 2015-08-20 19:28:33
Autor: Dykus
wyprzedzanie na zakazie
Witam!

W dniu 2015-08-20 o 18:53, Hans Kloss pisze:

A gdzie ty go nie widzisz? Potrzebujesz nowych okularĂłw, (...)

Dziennik Ustaw nr 220, pozycja 2181:

"2.2.1.10. Linia podwójna ciągła
Znak P-4 "linia podwójna ciągła" (rys. 2.2.1.10) stosuje się w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków
ruchu na odcinkach jezdni, na których należy wyeliminować przejeżdżanie pojazdów na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze.
Znak ten zawsze umieszcza się na trzy- i więcej pasowych jezdniach dwukierunkowych, na których
pasy ruchu są wyznaczone, na całej długości odcinka takiej jezdni.
Znak P-4 może być poprzedzony i mogą po nim następować znaki: P-1b, P-1e, P-3a, P-3b i P-6.
Długość linii podwójnej ciągłej powinna wynosić co najmniej 20 m."

Gdzie tam masz coś o zakazie wyprzedzania?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-08-20 19:32:39
Autor: Dykus
wyprzedzanie na zakazie
W dniu 2015-08-20 o 19:28, Dykus pisze:

> (...)
Gdzie tam masz coś o zakazie wyprzedzania?

Żeby nie było - znak pionowy "zakaz wyprzedzania" występuje na tej drodze (po obu stronach jezdni), ale na zdjęciu z powyższego linku nie jest on widoczny... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-08-20 20:18:38
Autor: Tom N
wyprzedzanie na zakazie
Dykus w <news:mr52sl$pjv$1node1.news.atman.pl>:

> [...]

Żeby nie było - znak pionowy "zakaz wyprzedzania" występuje na tej drodze (po obu stronach jezdni), ale na zdjęciu z powyższego linku nie jest on widoczny... :)

Widać cokolwiek dla kierunku przeciwnego, po prawej widać żółtą, za zielona
tablica -- i odwoła go skrzyżowanie.

https://goo.gl/maps/ZJiQI

A tu widok zakazu wyprzedzania o którym zapewne myślał autor wątku -- dostał
odpowiedź na to co napisał/pokazał ;P

https://goo.gl/maps/cWlMli obowiązuje gdzieś do: https://goo.gl/maps/G6K2G

Ale i tak zdjecią sa z 2012/13 więc sie przedawniło --
'Tom N'

Data: 2015-08-20 20:00:18
Autor: Tom N
wyprzedzanie na zakazie
Hans Kloss w <news:64190b5d-e5a2-42c4-a2c3-6389648d84ccgooglegroups.com>:

[...]

Wannabie policaje ci mózg rozwodniły tekstami "wyprzedzanie na podwójnej
ciągłej jest zabronione)?

Linia podwójna ciągła (P-4) nie zabrania wyprzedzania -- nie wolno jej
przekraczać... --
'Tom N'

Data: 2015-08-20 22:08:12
Autor: Alf/red/
wyprzedzanie na zakazie
W dniu 20.08.2015 o 20:00,  (Tom N) pisze:
nie wolno jej przekraczać...

Niby masz rację, ale jak to mówią za wielką wodą, you forgot about Poland. Chyba nie wmawiasz nam, że ta pani nie przekroczyła podwójnej ciągłeś?

--
Alf/red/

Data: 2015-08-20 14:24:19
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie
Nie jest to niemożliwe. Wjechał na tamten pas wcześniej jak było wolno. Potem zrobiła się podwójna ciągła i nie mógł wrócić.

Data: 2015-08-20 23:16:10
Autor: Marcin Kiciński
wyprzedzanie na zakazie
W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 23:24:21 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal:
Nie jest to niemozliwe. Wjechal na tamten pas wczesniej jak bylo wolno. Potem zrobila sie podwojna ciagla i nie mogl wrocic.

Ale sensem podwojnej ciaglej nie jest to, ze nie mozna przez nia przejechac,
tylko to, ze nie wolno sie znajdowac po niewlasciwej stronie :)

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-08-21 03:02:36
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie
Czy aby na pewno? Na jednokierunkowej dwupasmowej może być podwójna ciągla namalowana? Może być namalowana. Na takiej drodze nie ma niewłaściwej strony.

Data: 2015-08-21 12:06:38
Autor: Liwiusz
wyprzedzanie na zakazie
Czy aby na pewno? Na jednokierunkowej dwupasmowej może być podwójna ciągla namalowana? Może być namalowana.

Nie moĹźe.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-21 03:31:33
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie
A niby dlaczego nie może?

Data: 2015-08-21 12:36:43
Autor: Liwiusz
wyprzedzanie na zakazie
A niby dlaczego nie moĹźe?

Bo nie do tego ten znak służy.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-21 03:36:10
Autor: Marcin Kiciński
wyprzedzanie na zakazie
W dniu piatek, 21 sierpnia 2015 12:06:44 UTC+2 uzytkownik Liwiusz napisal:
> Czy aby na pewno? Na jednokierunkowej dwupasmowej moze byc podwojna >ciagla namalowana? Moze byc namalowana.

Nie moze.

Dokladnie. Od tego jest linia pojedyncza.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-08-21 13:20:22
Autor: Shrek
wyprzedzanie na zakazie
On 2015-08-21 12:02, Zenek Kapelinder wrote:
Czy aby na pewno? Na jednokierunkowej dwupasmowej może być podwójna ciągla namalowana? Może być namalowana. Na takiej drodze nie ma niewłaściwej strony.

Może (sam widziałem) ale nie powinna. Linia podwójna z definicji w rozporządzenie o długiej nazwie oddziela pasy o _przeciwnych_ kierunkach ruchu.

Shrek.

Data: 2015-08-21 04:42:45
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie
Też takie coś widziałem dlatego twierdzę że tak byc może. I nie wazne że nieprawidłowo że nie wolno . Było bo widziałem  i to stosunkowo często. Jakiś czas temu jak się farba zużyła to namalowali inaczej.

Data: 2015-08-21 14:10:49
Autor: Shrek
wyprzedzanie na zakazie
On 2015-08-21 13:42, Zenek Kapelinder wrote:
Też takie coś widziałem dlatego twierdzę że tak byc może. I nie wazne że nieprawidłowo że nie wolno .

Może, tylko nie wolno. Podobnie jak można przejechać na czerwonym... ale nie wolno.

Shrek

Data: 2015-08-21 05:51:44
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie
Ze dwa razy w tygodniu jeżdzilem ulicą na której takie coś było namalowane. Nie stanowiło to żadnego zagrożenia. Ktoś się mógł zwyczajnie pomylić. Zużyło się to namalowali inaczej. Do wczzoraj nie kojarzyłem ze tam coś nie tak było.

Data: 2015-08-21 04:42:46
Autor: Zenek Kapelinder
wyprzedzanie na zakazie

Data: 2015-08-21 11:36:32
Autor: SW3
wyprzedzanie na zakazie
W dniu 21.08.2015 o 08:16 Marcin Kiciński <mmkicinski@gmail.com> pisze:

Ale sensem podwojnej ciaglej nie jest to, ze nie mozna przez nia  przejechac,
tylko to, ze nie wolno sie znajdowac po niewlasciwej stronie :)

Szkoda, że nie jest to tak zapisane w przepisach.

--
SW3
-- --

Data: 2015-08-23 07:30:37
Autor: Antymek
wyprzedzanie ... przejechanie linii ciągłej.

Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości
Nie jest to niemożliwe. Wjechał na tamten pas wcześniej jak było wolno.
Potem zrobiła się podwójna ciągła i nie mógł wrócić

Zabroniona jest jazda "pod prąd". Powinien wycofać do miejsca gdzie jest
linia przerywana, lub zawrócić nie przejeżdżając linii ciągłej :))))

Data: 2015-08-24 16:46:25
Autor: masti
wyprzedzanie na zakazie
ww wrote:

https://www.google.pl/maps/@50.3354362,18.5571335,3a,75y,292.18h,68t/data=!3m6!1e1!3m4!1shMR4DAWu8NhyRpPsjnzCnQ!2e0!7i13312!8i6656

a ktoś wytłumaczy po grzyba tam jet linia ciągła? i do tego podwójna?
I czemu służy ten znak?
<https://www.google.pl/maps/@50.3360528,18.5552486,3a,75y,340.89h,67.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbLcVhZXT0b3EaRykgGSFow!2e0!7i13312!8i6656>
ktoś miał za dużo kasy na oznakowanie?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-08-24 18:54:15
Autor: JaTy
wyprzedzanie na zakazie
W dniu 2015-08-24 o 18:46, masti pisze:
I czemu służy ten znak? <https://www.google.pl/maps/@50.3360528,18.5552486,3a,75y,340.89h,67.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbLcVhZXT0b3EaRykgGSFow!2e0!7i13312!8i6656> ktoś miał za dużo kasy na oznakowanie?
bo jest pod linią wysokiego napięcia

Data: 2015-08-24 17:43:01
Autor: masti
wyprzedzanie na zakazie
JaTy wrote:

[...]

a dzie byś się chciał zatrzymywać skoro jest ciagła od strony pobocza?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-08-24 21:14:38
Autor: Tom N
wyprzedzanie na zakazie
masti w <news:mrfl35$6l7$1dont-email.me>:

JaTy wrote:

[...]

Namalowana może być choćby śniegiem zasypana - co mi zrobisz?

No i zapewne wiesz, skoro jest znak pionowy to należy malować... A
przepraszam, zapewne to się właśnie dowiedziałeś ;P

  FUT:  pl.test
--
'Tom N'

Data: 2015-08-24 18:58:45
Autor: Shrek
wyprzedzanie na zakazie
On 2015-08-24 18:46, masti wrote:

I czemu służy ten znak?
<https://www.google.pl/maps/@50.3360528,18.5552486,3a,75y,340.89h,67.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbLcVhZXT0b3EaRykgGSFow!2e0!7i13312!8i6656>

Nie wiem czy jest to konkretnie w jakimś rozporządzeniu wymagane, ale zwykle stawiają takie coś pod liniami wysokiego napięcia;)

Shrek.

Data: 2015-08-24 19:39:15
Autor: J.F.
wyprzedzanie na zakazie
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mrfig4$3iv$1@node2.news.atman.pl...
On 2015-08-24 18:46, masti wrote:
I czemu służy ten znak?
[...]

Zakaz pod linia pewien ma, choc przypomina mi to bardziej dmuchanie na zimne.

Ale tu ciekawie. Linia ciagla przy poboczu, wiec w zasadzie zakaz parkowania.
Podwojna ciagla na jezdni - wiec zakaz parkowania jak najbardziej powinien byc.

Ale chwile pozniej sie linia konczy a pobocze pojawia - wiec moze o to chodzi, zeby tam nie parkowac ? Czy o snieg  ?

W przeciwna strone w miare rozsadnie - zakaz przed linia, koniec zakazu za linia, wiec rozsadnie ... ale ciagla przy poboczu caly czas.
Tu zaoszczedzono znaku konca - ale skrzyzowanie go kasuje, wiec rozsadnie ... a mowicie, ze znakow u nas za duzo :-)

Troche mi to wyglada tak, ze nie wie lewica co czyni prawica - jest linia, to sie wymaga znaku, wiec sie znak stawia :-)

J.

wyprzedzanie na zakazie