wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym

Data: 2015-12-01 10:22:50
Autor: J.F.
wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
Użytkownik "Krysteck"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:565cafdb$0$698$65785112@news.neostrada.pl...
Poległem na tym pytaniu na teście. Trudno, wykuję tak jak ma być, a nie jak podpowiada rozum, jednak zastanawia mnie do czego służy ten przepis, po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić pojazdu uprzywilejowany?

No np w Niemczech. Jedzie karetka autostrada 100km/h.
Poniewaz autostrada byla pohitlerowska, to ograniczenie do 100 ... ale Polakow nie dotyczy :-)

Pojazd uprzywilejowany to nie tylko policja gnajaca do przestepcy/po wodke, ale np zaladowana ciezarowka strazy pozarnej, czy wlasnie karetka pogotowia, wysoka, a w srodku prowadza akcje ratunkowa i nie chca sie obijac na zakretach.

J.

wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym