wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria

Data: 2011-10-30 19:20:03
Autor: qwerty
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
UĹźytkownik "valdoozz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j8k2ms$ke9$1@news.onet.pl...
Moje zasadnicze pytanie brzmi: czy sprowadzanie fortepianu z klawiszami z kości słoniowej z krajów takich jak Norwegia i Szwajcaria dla przeprowadzenia remontu jest legalne?

Z tego co wiem to musisz mieć odpowiedni papier, Ĺźe fortepian  jest antykiem.
Śmiechem żartem, ale UE to wielka pomyłka.
Nie możesz przywieść z ameryki południowej skóry boa dusiciela mimo, że na rodzinnym kontynencie jest udawany za szkodnika (nie jest tam nawet pod ochroną).

Data: 2011-10-30 19:59:54
Autor: valdoozz
W dniu 2011-10-30 19:20, qwerty pisze:
Śmiechem żartem, ale UE to wielka pomyłka.

Tylko że z tego co się orientuje to z innych krajów strefy Schengen można. Chyba z wszystkich krajów Unii. Mówię tutaj o kości, bo nie wiem jak sprawa się ma z innymi.

Data: 2011-10-31 00:20:59
Autor: Agall
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
Po co Ci kłopoty i rady pseudoznawców?

Temat CITES jest ślizki więc... pytaj u źródeł !

Gdzie  informacje dotyczące CITES?

Izba Celna w Warszawie tel. (22) 650 33 02
Ministerstwo Finansów - Departament Ceł tel. (22) 694 36 99
Ministerstwo Środowiska - Departament Ochrony Przyrody tel. (22) 579 24 07

Data: 2011-10-31 01:09:03
Autor: zly
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
Dnia Mon, 31 Oct 2011 00:20:59 +0100, Agall napisał(a):

Po co Ci kłopoty

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty

--
marcin

Data: 2011-10-31 06:20:22
Autor: spp
W dniu 2011-10-31 01:09, zly pisze:

Po co Ci kłopoty

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty

Fortepianami?

--
spp

Data: 2011-10-31 14:20:42
Autor: Agall
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
Fortepianami?

albo nie miałeś kontaktu z urzędem celnym albo udajesz..
Jak zechcą to przypną się do Ciebie za każdy sprowadzany towar i  to o wiele gorzej od US, czy policji. Tym bardziej, że jak pisze wątkotwórca  występują tu elementy z CITES!
Dla przykładu, z nowymi ciągnikami rolniczymi też jest kłopot, bo mają klimę i mogą zubażać warstwę ozonową...
Nie wierzysz, poczytaj:
http://celnicy.pl/showthread.php?8290-Import-ci%B1gnika-rolniczego-z-Bia%B3orusi

Data: 2011-10-31 16:37:08
Autor: zly
Dnia Mon, 31 Oct 2011 06:20:22 +0100, spp napisał(a):

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty
Fortepianami?

Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

--
marcin

Data: 2011-11-01 13:05:18
Autor: valdoozz
W dniu 2011-10-31 16:37, zly pisze:
Dnia Mon, 31 Oct 2011 06:20:22 +0100, spp napisał(a):

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty
Fortepianami?

Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

Wiec uważasz, że niezależnie od tego czy przeprowadzam remont w celach zarobkowych czy też handluje gotowym instrumentem, zasługuje na ew. kare. Przypominam, że wiele z tych instrumentów wyprodukowano w 'zamierzchłych czasach', na pewno jest wiele sprzed 1947r.

Data: 2011-11-01 18:54:25
Autor: zly
Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:05:18 +0100, valdoozz napisał(a):

na pewno jest wiele sprzed 1947r.

Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?
--
marcin

Data: 2011-11-02 09:53:55
Autor: zly
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
Dnia Tue, 1 Nov 2011 23:17:23 -0000, m4rkiz napisał(a):

szynke jesz?

Nie, a ty? --
marcin

Data: 2011-11-02 14:00:44
Autor: m4rkiz
"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote in message news:abts4w9tzm48.dlgpiki.fixed...
Dnia Tue, 1 Nov 2011 23:17:23 -0000, m4rkiz napisał(a):
szynke jesz?
Nie, a ty?

i skorzanego paska\butow\portfela tez nie posiadasz?

Data: 2011-11-02 23:29:09
Autor: zly
Dnia Wed, 2 Nov 2011 14:00:44 -0000, m4rkiz napisał(a):

i skorzanego paska\butow\portfela tez nie posiadasz?

Staram się jak mogę. Rozumiem, że ty jesteś z takich jak ja dla których tak
samo złe jest kłusownictwo i okaleczanie zwierząt dla ozdoby jak i hodowle
w celach karmowych?
--
marcin

Data: 2011-11-03 13:55:06
Autor: m4rkiz
"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote in message news:j5b8wdyfn5lt.dlgpiki.fixed...
Staram się jak mogę. Rozumiem, że ty jesteś z takich jak ja dla których tak
samo złe jest kłusownictwo i okaleczanie zwierząt dla ozdoby jak i hodowle
w celach karmowych?

smiem twierdzic ze sloniowi wisi czy zostal zabity dla kosci czy na steki

im wieksza i bardziej absurdalna walka z czyms takim tym bardziej cena rosnie,
im bardziej cena rosnie tym wiecej ludzi sie klusownictwo skusi...

Data: 2011-11-02 09:06:22
Autor: valdoozz
W dniu 2011-11-01 18:54, zly pisze:
Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:05:18 +0100, valdoozz napisał(a):

na pewno jest wiele sprzed 1947r.

Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?

W takim razie dlaczego w Państwach Unii Europejskiej nie stanowi to problem. Zauważ, że moje pytanie dotyczy tylko Norwegii i Szwajcarii.

Data: 2011-11-02 09:12:33
Autor: valdoozz
[...]

Nie, nie uważam. Pytam dlaczego istnieje takie rozgraniczenie? Skoro ktoś uznał za legalne - jeśli udokumentuje się iż instrument został wyprodukowany przed 1947r.

Data: 2011-11-02 11:44:43
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 1 Nov 2011 18:54:25 +0100, zly napisał(a):

Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?

Tak samo - z padłych zwierząt oraz legalnych odstrzałów.

Henry

Data: 2011-11-02 13:35:16
Autor: zly
Dnia Wed, 2 Nov 2011 11:44:43 +0100, Henry(k) napisał(a):

Tak samo - z padłych zwierząt oraz legalnych odstrzałów.

:)

--
marcin

Data: 2011-11-01 19:48:52
Autor: Andy Niwiński

"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> schrieb im Newsbeitrag news:d6ll5exf9nxx$.dlgpiki.fixed...
Dnia Mon, 31 Oct 2011 06:20:22 +0100, spp napisał(a):

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty
Fortepianami?

Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

Podaj jeszcze, u jakiego psychiatry się leczysz. Trzeba go omijać. Kiepski jest....

Data: 2011-11-02 00:11:07
Autor: zly
Dnia Tue, 1 Nov 2011 19:48:52 +0100, Andy Niwiński napisał(a):

Podaj jeszcze, u jakiego psychiatry się leczysz. Trzeba go omijać. Kiepski jest....

Bardziej wyświechtanym tekstem już nie potrafiłeś zabłysnąć? Ile masz lat?
13?
--
marcin

Data: 2011-11-02 22:20:12
Autor: Marek Dyjor
zly wrote:
Dnia Mon, 31 Oct 2011 06:20:22 +0100, spp napisał(a):

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty Fortepianami?

Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

albowiem ponieważ gdyż...

czemu handel starym pianinem z sprzed 46 roku ma narażać handlującego na kłopoty?

co gorzej w RP można było jeszcze nie tak dawno kupować legalnie wyroby jubilerskie z elementami z kości słoniowej.

Data: 2011-11-01 13:06:07
Autor: valdoozz
[...]

Ale bardziej mnie interesują podstawy prawne. Gdybyś mógł wskazać, będę Ci wdzięczny.

Data: 2011-11-01 14:49:43
Autor: Agall
wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
Uwierz mi, że nawet jeśli jeden klawisz fortepianu będzie wykonany z kości słoniowej, to celnicy, gdy nie będziesz dysponował toną dokumentów skorzystają, aby Ci go skonfiskować i zrobić sprawę karną!
Aktem prawa krajowego, w którym znajdują się przepisy dotyczące egzekwowania postanowień CITES jest Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92,poz. 880, z późn. zm.).
nadto: Rozporządzenie   Rady   (WE)  nr  338/97  z  dnia  9  grudnia 1996 r. w sprawie ochrony  gatunków  dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, Rozporządzenie Komisji  (WE)  nr  865/2006  z dnia  4 maja 2006 r. ustanawiające  przepisy wykonawcze do Rozporządzenie Rady  (WE) nr 338/97 w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, Rozporządzenie Komisji  (WE) nr 407/2009 z dnia  14 maja 2009 r. zmieniające Rozporządzenie  Rady  (WE) nr 338/97 w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, Rozporządzenie Komisji (WE) nr 359/2009 z dnia 30 kwietnia 2009 r. zawieszające wprowadzanie  do Wspólnoty okazów niektórych gatunków dzikiej fauny i flory.
W sytuacji zaś , kiedy instrument jest wiekowy tzn. wyprodukowany przed 1945, to zaczyna sie nowa bajka z przepisami oochronie zabytków...

Data: 2011-11-02 00:12:35
Autor: zly
Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:06:07 +0100, valdoozz napisał(a):

Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty
Ale bardziej mnie interesują podstawy prawne. Gdybyś mógł wskazać, będę Ci wdzięczny.

Naprawdę nie wiem, czemu po moim poprzednim poście uznałeś, że chciałbym Ci
pomóc...
--
marcin

Data: 2011-11-02 09:09:06
Autor: valdoozz
W dniu 2011-11-02 00:12, zly pisze:
[...]

Nie chodzi mi o pomoc. Skoro uważasz, że jest to zabronione, to podaj podstawy prawne. Chodzi mi o wytłumaczenie dlaczego w przypadku konkretnie tych krajów jest to zabronione.

wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria