wyrok sądu i upublicznienie

Data: 2013-04-05 12:08:31
Autor: Łukasz
wyrok sądu i upublicznienie
Dzień Dobry,
czy jeśli mam wyrok sądu z klauzulą wykonalności (niezapłacone zobowiązania) to mogę go sobie zeskanować i wrzucić do internetu na moją stronę internetową?

Dłużnik ma dalej firmę, ale nic na siebie. A taki wyrok upubliczniony byłby skuteczniejszy niż komornik.

Łukasz

Data: 2013-04-05 12:28:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-05 12:08, Łukasz pisze:
[...]

Zasadniczo nie możesz.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-05 07:46:42
Autor: ciekaw1
wyrok sdu i upublicznienie
On Friday, April 5, 2013 12:28:25 PM UTC+2, Liwiusz wrote:
W dniu 2013-04-05 12:08, ukasz pisze:

> Dzie Dobry,

> czy jeli mam wyrok sdu z klauzul wykonalnoci (niezapacone

> zobowizania) to mog go sobie zeskanowa i wrzuci do internetu na moj

> stron internetow?

> Dunik ma dalej firm, ale nic na siebie. A taki wyrok upubliczniony

> byby skuteczniejszy ni komornik.

Zasadniczo nie moesz.

Ale po czesciowym zamazaniu danych osobowych dluznika chyba mozna?

W opisie bym podal informacje, ktore wtajemniczonym umozliwi identyfikacje osoby.
Mozna np. w formie zartu o zabie, jezeli nazwisko pana X od niej pochodzi ;)

WM

Zagadka
Co to za celebrytka, ktora popularnosci sobie doda? ;)

Data: 2013-04-05 17:28:17
Autor: Marcin N
wyrok sdu i upublicznienie
W dniu 2013-04-05 16:46, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Ile liter nazwiska trzeba zamaza?

Np. Jan Kowalxxx - bdzie ok?

--
MN

Data: 2013-04-05 09:35:49
Autor: ciekaw1
wyrok sdu i upublicznienie
W dniu pitek, 5 kwietnia 2013 17:28:17 UTC+2 uytkownik Marcin N napisa:

> Ale po czesciowym zamazaniu danych osobowych dluznika chyba mozna?

Ile liter nazwiska trzeba zamaza�?

Np. Jan Kowalxxx - b�dzie ok?

Jezeli delikwent nazywa sie Jan Kowaloch to chyba ok , bo i tak wszyscy beda mysleli, ze chodzi o przyslowiowego Jana Kowalskiego ;-)

WM

Data: 2013-04-05 22:03:53
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Mając ochotę sprzedać wierzytelność - możesz upublicznić wszystkie dane dłużnika.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-06 20:11:10
Autor: Łukasz
[...]

Dzień Dobry.
To znaczy że na swojej firmowej stronie mogę napisać:

Sprzedam dług Jana Kowalskiego, który w prowadził firmę Kowalski. Na podstawie wyroku z dnia xx.

Nie chciałbym być przez takie działanie narazić się prawu.

Łukasz

Data: 2013-04-07 02:08:20
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-04-06 20:11, Łukasz pisze:

[...]

Możesz.

Nie chciałbym być przez takie działanie narazić się prawu.

Prawu się nie narazisz - narazisz się dłużnikowi :)
Polecam lekturę ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej z naciskiem na jej artykuł nr 4.
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-07 20:26:43
Autor: wromek
wyrok sdu i upublicznienie

Prawu si nie narazisz - narazisz si dunikowi :)
Polecam lektur ustawy o udostpnianiu informacji gospodarczej z naciskiem
na jej artyku nr 4.

Czyli moe np. zamieci ogoszenie o sprzeday na fejsbuku?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-04-08 01:01:54
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-04-07 20:26, wromek pisze:
Prawu się nie narazisz - narazisz się dłużnikowi :)
Polecam lekturę ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej z naciskiem
na jej artykuł nr 4.
Czyli może np. zamieścić ogłoszenie o sprzedaży na fejsbuku?

A dlaczego miałby nie móc ?

Nie chce mi się bawić w uzasadnianie dlaczego facebook nie miałby być równoważnym ogłoszeniem publicznym "gorszym" od ogłoszenia w wybiórczej.

Z jednej strony pada pytanie czy publikowanie w internecie (gdzie każdy może przeczytać) jest w porzo, a z drugiej strony pada pytanie czy ogłoszenie na facebooku jest ogłoszeniem "publicznym" nie zdefiniowanym w ustawie.
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-08 01:04:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

googlłem w ślepo z hasłem "giodo" i oto wynik:

http://www.giodo.gov.pl/1520066/id_art/2153/j/pl/

Nie czytałem. Zwracam tylko uwagę, że to jest zatytułowane "wystąpienie do ..."
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-08 01:11:21
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Z ciekawości przeczytałem - i z wyjaśnień ministra wynika, że i minister się ze mną zgadza - można publikować i h*j :)
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-08 08:14:30
Autor: Łukasz
[...]

No to się dłużnik ucieszy :)

Łukasz

Data: 2013-04-08 16:46:50
Autor: wromek
wyrok sdu i upublicznienie
A dlaczego miaby nie mc ?

Nie chce mi si bawi w uzasadnianie dlaczego facebook nie miaby by rwnowanym ogoszeniem publicznym "gorszym" od ogoszenia w wybirczej.

No te mi si tak wydawao ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-04-05 16:31:26
Autor: Marcin N
W dniu 2013-04-05 12:28, Liwiusz pisze:
[...]

A co może? Też bym chętnie coś upublicznił.

--
MN

Data: 2013-04-05 16:45:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-05 16:31, Marcin N pisze:
[...]

Możesz ogłosić, że chcesz sprzedać wierzytelność Jana Kowalskiego z Wąchocka wynikającą z... i potwierdzoną wyrokiem...

--
Liwiusz

Data: 2013-04-09 13:07:32
Autor: poszukiwacz

Łukasz wrote:
Dłużnik ma dalej firmę, ale nic na siebie. A taki wyrok upubliczniony byłby skuteczniejszy niż komornik.

Dlatego że dłużnik prawdopodobnie nie zgodził się wyraźnie i na
piśmie na takie działania przez Ciebie na jego danych osobowych.
Rejestry dłużników powstały w określonym celu gospodarczym a nie dla samego upubliczniania bez jednoczesnego obiektywnego celu.

I myślę że NAWET W CELU SPRZEDAŻY długu to dane osobowe nie są
istotne dla ogłoszenia sprzedaży wierzytelności, tylko Imię i pierwsza litera nazwiska jeśli to osoba fizyczna, adres siedziby jest nieistotny, pesel jest nieistotny, wiek jest nieistotny.

Wskazywanie niepopartych dowodami domysłów i własnych osądów
może skończyć się pozwem o naruszenie dóbr osobistych dłużnika
lub właściela firmy z którą go wiążesz.

Data: 2013-04-10 11:09:46
Autor: Łukasz

Łukasz wrote:
[...]

Sprawa wygląda tak że miał jednoosobową działalność gospodarczą X Jan Kowalski, narobił długów i firmę zamknął. Przepisał wszystko na innych i założył spółkę o takiej samej nazwie X Sp. z o.o.

Łukasz

Data: 2013-04-10 12:57:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-10 11:09, Łukasz pisze:

[...]

A ta spółka czyja jest?

--
Liwiusz

Data: 2013-04-10 13:27:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-10 13:25, Łukasz pisze:
[...]

Pytam się czyja jest.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-10 13:28:20
Autor: Łukasz
wyrok sądu i upublicznienie
W dniu 2013-04-10 13:27, Liwiusz pisze:
Pytam się czyja jest.

A jak to mogę sprawdzić i gdzie?

Łukasz

Data: 2013-04-10 13:41:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-10 13:28, Łukasz pisze:
W dniu 2013-04-10 13:27, Liwiusz pisze:
Pytam się czyja jest.

A jak to mogę sprawdzić i gdzie?

W aktach KRS.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-10 22:19:28
Autor: poszukiwacz
Łukasz wrote:
Sprawa wygląda tak że miał jednoosobową działalność gospodarczą X Jan Kowalski, narobił długów i firmę zamknął. Przepisał wszystko na innych i założył spółkę o takiej samej nazwie X Sp. z o.o.

Masz prawo do powództwa z tytułu skargi pauliańskiej, jeśli tak jak piszesz dalej, dłużnik przeniósł majątek na brata który mógł łatwo dowiedzieć się że brat dokonuje tego z pokrzywdzeniem swoich wierzycieli. Art. 527, 531 kodeksu cywilnego.

Data: 2013-04-10 11:25:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Ogłoszenie, że Jan Kowalski, ADRES, TYP WIERZYTELNOŚCI NA SPRZEDAŻ ; jest niepopartym dowodami domydłem i własnym osądem ?

Obiecaj, że dziś połkniesz tabletki.
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-04-10 22:20:31
Autor: poszukiwacz
Rafał "SP" Gil wrote:
Ogłoszenie, że Jan Kowalski, ADRES, TYP WIERZYTELNOŚCI NA SPRZEDAŻ ; jest niepopartym dowodami domydłem i własnym osądem ?

Eh, a czy ja odpowiadałem na twoje pytanie? W ostatnim akapicie odpowiedziałem Łukaszowi żeby go ostrzec przed tym co wyczułem że mógłby zrobić - przed publicznym powiązywaniem firmy x z panem K., skoro pisał (na początku tematu) że ma wyrok tylko na pana K.

Data: 2013-04-21 11:42:02
Autor: Alojzy Bomba
On 09/04/13 13:07, poszukiwacz wrote:
[...]

Ale przy osoba dłużnika jest bardzo ważna przy wierzytelności. Nawet
powiedziałbym, że kluczowa. Co do domysłów to tu chyba mówimy o
wierzytelności zasądzonej przez sąd.

wyrok sądu i upublicznienie