wysokie spalanie HDI

Data: 2010-11-09 14:45:52
Autor: Marcin Jan
wysokie spalanie HDI
Witam
Otóż moje Picasso pali średnio 10 l ropy na 100 km. Silnik 90 km. Co może być przyczyną. Auto nie kopci, filtr powietrza ok, paliwa - tego nie wiem, dynamika ok, na zimno zapala bez problemu.
Ja rozumiem że jak się kręci krótkie odcinki spalanie może być wyższe ale tu jestem mocno rozczarowany. Trasa 70% miasto, dodam jeszcze że mniej więcej w podobny sposób użytkowany Golf TDI oraz Mondeo TDDI spalały odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km, serwis w ASO. Z tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-11-09 14:47:27
Autor: Michal Jankowski
wysokie spalanie HDI
Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> writes:

Ja rozumiem że jak się kręci krótkie odcinki spalanie może być wyższe
ale tu jestem mocno rozczarowany.

A jak krótkie odcinki jeździsz?

  MJ

Data: 2010-11-09 21:31:30
Autor: Jacek_P
wysokie spalanie HDI
Michal Jankowski napisal:
A jak krĂłtkie odcinki jeĹşdzisz?

I jak długo stoi w korkach. Od czasu rozwalenia ronda Ofiar Katynia
w Krakowie muszę jeździć dokoła Krakowa. Trasa zamiast 15 km ma ich 25,
a sporą część czasu stoję w korku, albo na zmianę rozpędzam się i hamuję.
W efekcie spalanie miejskie skoczyło mi z 7 l/100km do 8,5 l/100 km.

W trasie niezmiennie 5,5..6 l/100 km.

--
Pozdrawiam,

Jacek
(też Pikuś)

Data: 2010-11-09 22:52:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wysokie spalanie HDI
W dniu 2010-11-09 22:31, Jacek_P pisze:
Michal Jankowski napisal:
[...]

Ja mam tak samo w moim 307. Jak jeżdżę tylko po mieście, to zaliczam głównie ścisłe centrum. Czyli światła co chwilę, korki, itp. I też wychodzi 8,5L średnio na 100km.
Choć to i tak o niebo lepiej niż poprzednie moje auto (Laguna I 1.8 90KM benzynowa) - tam, przy tym samym stylu, trzeba się było spinać by nie wyjść ponad 12L.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-09 15:36:16
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI

Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibbjkg$m80$1mx1.internetia.pl...
Witam
Otóż moje Picasso pali średnio 10 l ropy na 100 km. Silnik 90 km. Co

Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5 (lato).
Alfa 159 1,9 kombi  na common railu w podobnych warunkach (lato) 7~8.
Czyli wychodzi, że common rail spala ~2 l więcej, co pasuje do Twojej sytuacji.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-09 18:04:09
Autor: Irokez
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:ibbm8v$h94$1speranza.aioe.org...

[...]

W trasie 8 litrów?
2 paczki po autostradzie, po S'kach też nie wolno, 4 osoby na pokładzie plus bagażnik,  1000 km plus miasto Warszawa (jak nie depszesz to Cię zabiją, takie wrażenie) i 7.5/100 mój staruszek spalił.
Ostatnio 6,5 mi wyszło pół/pół miasto trasa ale też bez oszczędzania. A silnik mam większy i starszy.
Chyba że masz max dociążony i ciągle zawijasz tarczę i jedziesz pod wiatr.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-11-09 18:56:53
Autor: Bugatti
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości:

Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5 (lato).

Jedno zdanie i dwa błędy (a nawet trzy).
Nie mam zwyczaju obrażać ludzi bez podania uzasadnienia ale dla Ciebie zrobie wyjątek - głupi jesteś że takie bzdury wypisujesz.

Pzdr

JKK

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-11-09 20:12:29
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI

Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ibc14p$c1a$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A ja z kolei w takich sytuacjach piszę: czy faktycznie chodziło Ci
o 110, czy jednak o 115/116 ?

Ale najwyraźniej kultury nie staje, a Twój post NIC nie wnosi,
poza wymądrzaniem się i ZERO informacji dla kogolwiek,
Wszechwiedzący.

P. W.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 16:56:41
Autor: Bugatti
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości:
A ja z kolei w takich sytuacjach piszę: czy faktycznie chodziło Ci
o 110, czy jednak o 115/116 ?

Ty mnie się się pytasz o co T_O_B_I_E chodziło ?
Ja pisałem coś o mocy silnika czy TY ?

Ale najwyraźniej kultury nie staje, a Twój post NIC nie wnosi,
poza wymądrzaniem się i ZERO informacji dla kogolwiek,
Wszechwiedzący.

Kultury ? Ale czy ja ciebie _bezpośrednio_ obrażam ? Nie. To ty sam siebie _bezpośrednio_ obrażasz pisąc bzdury że:
"Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5 (lato)"

Po pierwsze 110 to był na pompie VP. Mały szczegół (wręcz nie potrzebnie zawracam sobie dupe żeby ci odpisywać) ale to sprawia że dalsza część zdania również będzie mało wiarygodna. Aczkowiek nawet jeśli nie zwrócimy uwagi na te złe określenie systemu wtryskowego to podanie że Ci silnik "pali" (pali to się w kominku) zużywa paliwa 4,5 i 5,5 l/100 jest śmieszne. Znam dziesiątki takich jak ty co im pali tyle a jak wsiadam z nimi jechać to "pali" im znacznie więcej (nie nie nie waże 500 kg ;-P ).

P. W.

I co ci z tego Plonka...najwyżej poćwiczysz przez kilka sekund paluszki przy wpisywaniu maila i/lub nicka ;-P

Pzdr

JKK

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-11-10 17:18:03
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ibeef8$efh$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Po pierwsze 110 to był na pompie VP.
No i zgadza się. Za to 115/116 na czym innym.

silnik "pali" (pali  to się w kominku)
Cóż za poprawne podejście do języka ;-)
Tak jak w poniższym zdaniu:
" a jak wsiadam z nimi jechać"
Czysto po polskiemu ;-)

zużywa paliwa 4,5 i 5,5 l/100 jest śmieszne. Znam dziesiątki takich jak ty co im pali tyle a jak wsiadam z nimi jechać to "pali" im znacznie więcej

Nie chcesz, nie wierz. Twoja sprawa.
Jeździłem wieloma autami, niektóre paliły tyle "co wszystkim",
inne "więcej niż wszystkim", ten akurat palił jak ww.
Mniej w zimie (bo wolniej i bez AC), więcej w lecie.
A ile ZUŻYWAŁ PALIWA Twój Passat z 1999 ?

P. W.

I co ci z tego Plonka...

Że nie będzie mi się wyświetlał na ekranie
jakiś czepialski frustrat, który nijak nie odnosi się do tematu dyskusji ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 18:07:22
Autor: Bugatti
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości
Po pierwsze 110 to był na pompie VP.
No i zgadza się. Za to 115/116 na czym innym.

No właśnie. To na przyszłość wyraźaj się precyzyjnie.

Mniej w zimie (bo wolniej i bez AC), więcej w lecie.
A ile ZUŻYWAŁ PALIWA Twój Passat z 1999 ?

Co z tego ile zużywa paliwa.
Jednemu będzie 6, drugiemu 9 i może więcej.
Lecz może być tak że temu pierwszemu będzie się więcej rypało auto niż drugiemu (2x większe koszta napraw). I który po roku będzie mieć więcej oszczędności na koncie skoro obaj zarabiają tyle samo ? - zużycie paliwa i przechwałki z tym związane są _bez sensu_.

P. W.

I co ci z tego Plonka...

Że nie będzie mi się wyświetlał na ekranie
jakiś czepialski frustrat, który nijak nie odnosi się do tematu dyskusji ?

A ty uważasz że się odnosisz do tematu dyskusji ? Dyskusja toczy się silnika HDI a ty gadasz o zupełnie innej konstrukcji (TDI).

Pzdr

JKK

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-11-10 07:55:02
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-09 15:36:16 J_K_K

Czyli wychodzi, że common rail spala ~2 l więcej,

Masz coś zepsute.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 09:34:25
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ibdj4m$olg$1news.onet.pl...
2010-11-09 15:36:16 J_K_K

Czyli wychodzi, że common rail spala ~2 l więcej,

Masz coś zepsute.

Alfa nie moja, miałem na kilka dni z niemieckiej wypożyczalni
(przebieg jakiś niewielki ~10 kkm)
Prędkości w sumie mniejsze niż Passatem po Polsce,
jeździlismy głównie po Holandii, czyli <= 120.
Tak wyszło i tyle w temacie.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 08:44:41
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 09:34:25 J_K_K

> Masz coś zepsute.
Alfa nie moja, miałem na kilka dni z niemieckiej wypożyczalni

LOL
Czyli wychodzi na to, że jednak dałeś porównanie z czapki.

PS czy obydwa auta miały DPFy?

PPS moja M6 do najoszczędniejszych Diesli CR nie należy, ma DPF i w trasie spala 6-7L przy 130-150/h.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 09:51:05
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ibdm1p$2jn$1news.onet.pl...
2010-11-10 09:34:25 J_K_K

Alfa nie moja, miałem na kilka dni z niemieckiej wypożyczalni

Czyli wychodzi na to, że jednak dałeś porównanie z czapki.

nie należy, ma DPF i w trasie spala 6-7L
przy 130-150/h.

Nie wiem czy z czapki, czy nie z czapki,
tyle paliła, przy mniejszych prędkościach niż Twoje.

Zresztą wątpię, żebyś cały bak wyjeździł trzymając równo 130 v 150 ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 09:13:39
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 09:51:05 J_K_K

Nie wiem czy z czapki, czy nie z czapki,
tyle paliła, przy mniejszych prędkościach niż Twoje.

Zatem ponawiam pytanie, czy oba auta miały DPF?

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 10:37:49
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ibdno3$81h$1news.onet.pl...
2010-11-10 09:51:05 J_K_K

Nie wiem czy z czapki, czy nie z czapki,
tyle paliła, przy mniejszych prędkościach niż Twoje.

Zatem ponawiam pytanie, czy oba auta miały DPF?

Passat nie miał, Alfa nie wnikałem.
I podobnie może być u pytacza
+ inne zależności, a zwłaszcza krótkie odcinki
pokonywane niedogrzanym autem.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 09:58:04
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 10:37:49 J_K_K

> Zatem ponawiam pytanie, czy oba auta miały DPF?
Passat nie miał, Alfa nie wnikałem.

Właśnie dlatego Twoje porównanie jak i stwierdzenie
było kompletnie bez sensu, bo nie masz podstawowych informacji do oceny.

I podobnie może być u pytacza
+ inne zależności, a zwłaszcza krótkie odcinki
pokonywane niedogrzanym autem.

Nie potrzebnie poszedłeś za jego błędem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 11:33:25
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ibdqbb$g51$1news.onet.pl...
2010-11-10 10:37:49 J_K_K

Właśnie dlatego Twoje porównanie jak i stwierdzenie
było kompletnie bez sensu, bo nie masz podstawowych
informacji do oceny.

A Ty masz ?

Nie potrzebnie poszedłeś za jego błędem.

OK, to pozostawiam Tobie dokładne wypytanie
o roczniki, typy silników, przebiegi, posiadanie / lub nie
tego czy owego i wydanie "precyzyjnego" wyroku ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-10 11:02:10
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 11:33:25 J_K_K

> Właśnie dlatego Twoje porównanie jak i stwierdzenie
> było kompletnie bez sensu, bo nie masz podstawowych
> informacji do oceny.
A Ty masz ?

Nie, dlatego nie porównywałem.

> Nie potrzebnie poszedłeś za jego błędem.
OK, to pozostawiam Tobie dokładne wypytanie
o roczniki, typy silników, przebiegi, posiadanie / lub nie
tego czy owego i wydanie "precyzyjnego" wyroku ;-)

Nie musisz. Wystarczyłoby napisać, żę bezsensownym jest porównywanie spalania dwóch zgoła innych jednostek.

Tym samym silnikiem potrafię w mieście spalić 7,5L,
a potrafię i 10L w tych samych warunkach na drodze. Czy to znaczy że CR pali o 2L więcej?

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 12:08:23
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ibdu3i$sb2$1news.onet.pl...
2010-11-10 11:33:25 J_K_K

Tym samym silnikiem potrafię w mieście spalić 7,5L,
a potrafię i 10L w tych samych warunkach na drodze.
Czy to znaczy że CR pali o 2L więcej?

Jeśli inny pojazd, do którego porównujesz,
spali odpowiednio 5,5 i 8,
to jak najbardziej :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-11 08:51:03
Autor: Przembo
wysokie spalanie HDI
*J_K_K* w wiadomości news:ibduf6$ai3$1speranza.aioe.org napisał(a):
[...]

Nie bardzo wiesz jak określić spalanie, a o jego porównianiu w różnych autach już w ogóle pojęcia nie masz, prawda? :)
To ja podam spalanie:
Passat B5 TDI AFN, skrzynia automatyczna
4,4l ON w miescie (centrum Gdańska)
4,2l ON trasa
Widać że Twój Passat był zepsuty, wpychanie PD do silnika z VP było jak widać błędem... choć do końca nie określiłeś jaki silnik miałeś :)

Powyżej podałem realne wartości, bez określenia warunków przy których zostały uzyskane nic nie znaczą, są bez znaczenia i mogą służyć tylko poprawie własnego samopoczucia, lub przygadania Tobie że masz zepsute auto... Sorry, że odpowiedziałem w Twoim stylu, ale na prawde tak chcesz prowadzić dyskusję?

Pozdr

PS. Mój TDI AFN był jakiś nietypowy, miał pompe VP37 jak setki tysięcy takich:)

Data: 2010-11-11 11:59:47
Autor: J_K_K
wysokie spalanie HDI
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:ibg77p$egl$1news.onet.pl...
[...]

Hint "odpowiednio"

To ja podam spalanie:
Passat B5 TDI AFN, skrzynia automatyczna
4,4l ON w miescie (centrum Gdańska)
4,2l ON trasa
No i gitara.
Wiem gdzie i w jakim stylu jeździłem jednym i drugim
swoim czy wypożyczonym autem,
i wiem ile jedno czy drugie spaliło.

Podajesz ile Tobie spaliło w innych warunkach TDI
- ile spaliło więc w takich samych warunkach CR
używane przez Ciebie ?

Powyżej podałem realne wartości, bez określenia warunków przy których zostały uzyskane nic nie znaczą, są bez znaczenia

Proponuję wrócić do początku wątku i przeczytać - wątkotwórca podał
o jakie warunki mu chodzi, ja zresztą też.

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-11 12:22:15
Autor: Przembo
wysokie spalanie HDI
*J_K_K* w wiadomości news:ibgib4$5qi$1speranza.aioe.org napisał(a):
[...]

Chciałbyś :)

[...]

Nie napisałem wprost, ale widze że nie zobaczysz u siebie błędu w uogólnianiu pewnych zjawisk, trudno :)

[...]

Bardzo luźno okreśłił warunki, ale jeśli jeździ normalnie to spalnie ma zawyżone.

Pozdr

Data: 2010-11-09 17:15:52
Autor: Waldek Godel
wysokie spalanie HDI
Dnia Tue, 09 Nov 2010 14:45:52 +0100, Marcin Jan napisał(a):

[...]

sprawdź ciśnienie w kołach, sprawność hamulców (czy nie ocierają klocki),
sprawdź termostat (czy silnik się prawidłowo nagrzewa).
Sprawdź czy wszystkie czujniki masz sprawne - może któryś walnięty i
komputer głupieje itp.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-10 08:31:52
Autor: Vlad The Ripper
wysokie spalanie HDI

[...]

Spalanie istotnie spore nawet w mieście. Jak masz komputer, to określ jaką średnią prędkość w tym mieście osiągasz. Jak masz moĹźliwość zatankuj do pełna, przejedĹş ze 100 km po trasie i  zatankuj, Ĺźeby zobaczyć ile spalił. Jak w trasie wyjdzie więcej niĹź normalnie to warto dalej poszukać przyczyn.
Zimno się ostatnio zrobiło, nie zacząłeś intensywniej ogrzewać auta i używać częściej ogrzewania szyb itp?

Data: 2010-11-10 09:21:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
wysokie spalanie HDI

[...]

1. picasso jest większy od golfa
2. porównywanie spalania, w celu sprawdzenia sprawności jednegio z nich, między różnymi autami jest co najmniej bez sensu
3. zazwyczaj wysokość spalania jest wynikiem stulu i warunków jazdy, a nie samego (sprawnego) silnika jako takiego
4. 10 litrów ON w sporym samochodzie i małym słabym silnikiem wcale nie jest niczxym nowym. Założe sie, ze gdybyś miał 2,0HDI 136KM to paliłby mniej
5. Mamy jesien, temperatury są stosunkowo niskie. Być moze jeździsz w korkach, na krótkich odcinkach. Być moze termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany. Być moze przepływomierz (bo pewnie tam jest) nie pracuje już optymalnie. Być może nie potrafisz jeździć tym samochodem. Być moze być więcej być może.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-10 08:48:05
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 09:21:28 Kuba (aka cita)

1-5

6. Ma dogrzewanie silnika zjadające dodatkowo paliwo.

Ja przejeżdżam średnio 50-100km mniej na baku ze względu na codzienne poranne i popołudniowe grzanie tyłka przed jazdą. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-11-10 17:58:39
Autor: Paweł Ubysz
wysokie spalanie HDI
W dniu 2010-11-09 14:45, Marcin Jan pisze:
[...]

jaki silnik ? 1,6 czy 2.0 ?
Bo jak 2.0 to jest to mozliwe - sasiadowi taki palił 8,5-9 litrĂłw w miescie. Jak 1,6 to moze być to lekko podejrzane , ale przy cięzkiej nodze i w korkach ...  Moje 1,6 HDi pali jakies 6-7 zaleznie od pory roku i czasu pracy - jak wracam o 3 rano to korkĂłw własciwie nie ma.

wysokie spalanie HDI