wysokie spalanie HDI

Data: 2010-11-10 09:21:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
wysokie spalanie HDI

Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibbjkg$m80$1mx1.internetia.pl...
Witam
Otóż moje Picasso pali średnio 10 l ropy na 100 km. Silnik 90 km. Co może być przyczyną. Auto nie kopci, filtr powietrza ok, paliwa - tego nie wiem, dynamika ok, na zimno zapala bez problemu.
Ja rozumiem że jak się kręci krótkie odcinki spalanie może być wyższe ale tu jestem mocno rozczarowany. Trasa 70% miasto, dodam jeszcze że mniej więcej w podobny sposób użytkowany Golf TDI oraz Mondeo TDDI spalały odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km, serwis w ASO. Z tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.
pozdrawiam
marcin

1. picasso jest większy od golfa
2. porównywanie spalania, w celu sprawdzenia sprawności jednegio z nich, między różnymi autami jest co najmniej bez sensu
3. zazwyczaj wysokość spalania jest wynikiem stulu i warunków jazdy, a nie samego (sprawnego) silnika jako takiego
4. 10 litrów ON w sporym samochodzie i małym słabym silnikiem wcale nie jest niczxym nowym. Założe sie, ze gdybyś miał 2,0HDI 136KM to paliłby mniej
5. Mamy jesien, temperatury są stosunkowo niskie. Być moze jeździsz w korkach, na krótkich odcinkach. Być moze termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany. Być moze przepływomierz (bo pewnie tam jest) nie pracuje już optymalnie. Być może nie potrafisz jeździć tym samochodem. Być moze być więcej być może.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-10 08:48:05
Autor: Myjk
wysokie spalanie HDI
2010-11-10 09:21:28 Kuba (aka cita)

1-5

6. Ma dogrzewanie silnika zjadajÄ…ce dodatkowo paliwo.

Ja przejeżdżam średnio 50-100km mniej na baku ze względu na codzienne poranne i popołudniowe grzanie tyłka przed jazdą. ;)

--
Pozdor Myjk

wysokie spalanie HDI