wysokość decyzji

Data: 2014-06-01 22:00:00
Autor: Sceptyk
wysokość decyzji
Witam.
Gdzie znajdę przepisy lotnicze i konkretny paragraf mówiący o tym, że pilot
nie ma prawa się znizac ponizej wysokości decyzji jeśli lotnikso nie ma ILS
i brak jest widoczności. I najlepiej jakby były podane te wysokości jeśli
bywają różne.
Z góry dzięki.

--
Sceptyk...

Data: 2014-06-02 15:16:10
Autor: bma
wysokość decyzji
Użytkownik "Sceptyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ebvb6pk7yxq7.5693g92zt797$.dlg@40tude.net...

[...]

ICAO Doc 8168
Chapter 1 Definitions
    Decision altitude (DA) or decision height (DH). A specified altitude or height in the precision approach or approach
with vertical guidance at which a missed approach must be initiated if the required visual reference to continue the
approach has not been established.
    Minimum descent altitude (MDA) or minimum descent height (MDH). A specified altitude or height in a nonprecision
approach or circling approach below which descent must not be made without the required visual
reference.

Wysokości podane masz na każdej karcie podejścia, bo dla każdego rodzaju podejścia, pasa, kierunku, kategorii samolotu generalnie są różne.

Data: 2014-06-02 22:43:51
Autor: Robert Tomasik
wysokość decyzji
Użytkownik "bma" <bma@bma.pl> napisał w wiadomości news:lmhtel$66e$1node1.news.atman.pl...

[...]

Czy jest gdzieś polskojęzyczna wersja tego dokumentu? Ten kawałek sobie przetłumaczyłem i chyba zrozumiałem, ale chodzi mi o zapoznanie sie z całością, a mój angielski pozostawia wiele do życzenia.

Data: 2014-06-03 00:16:40
Autor: Bruno
wysoko¶䟤ecyzji
Dnia Mon, 2 Jun 2014 22:43:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Dystrybuuje  Urząd Lotnictwa cywinego:
http://www.ulc.gov.pl/pl/prawo/prawo-międzynarodowe/455-dokumenty-icao
Polaski tytuł: Doc 8168 - Operacje statków powietrznych

"Minimalna wysokość bezwzględna zniżania(MDA) lub minimalna wysokość względna zniżania
(MDH) (Minimum descent altitude or minimum descent height).Określona wysokość bezwzględna lub wysokość względna przy
podejściu nieprecyzyjnym lub przy podejściu z okrążeniem, poniżej której
zniżanie nie może być wykonane bez wzrokowego kontaktu z terenem."

"Wysokość bezwzględna decyzji(DA)lub wysokość
względna decyzji (DH) (Decision altitude or decision height).Określona
wysokość bezwzględna lub wysokość względna przy podejściu precyzyj-nym,na której rozpoczyna się
procedurę po nieudanym podejściu, gdy nie nawiązano wzrokowego kontaktu z
terenem, niezbędnego do kontynuowania podejścia."

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2014-06-03 10:42:43
Autor: bma
wysokość decyzji
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:538ce8be$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Jest. Na szybko znalazłem na chomiku http://chomikuj.pl/kolodeus/Dokumenty/Doc-8168_pl,1784907501.pdf
Jak nie masz dostępu to szukaj pod hasłem "Operacje Statków Powietrznych".

Data: 2014-06-05 03:31:19
Autor: Smok Eustachy
wysokość decyzji
W dniu 01.06.2014 22:00, Sceptyk pisze:
[...]

Ciężko. Poważna blokada informacyjna jest i jak ktoś pojawia się w reżimowej TV i coś kłapnie z sensem to już drugi raz się nie pojawi.

Z drugiej strony każdy, kto wypowiada się na dowolny temat lotniczy musi się pilnować, żeby się nie wygadać. Czyli żeby niechcący nie zakwestionować dogmatów Anodiny-Laska-YKW-Bruno etc.

Data: 2014-06-05 10:08:12
Autor: TJ_Blues
wysokość decyzji
On Wednesday, June 4, 2014 9:31:19 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:

Ci�ko. Powa�na blokada informacyjna jest i jak kto� pojawia si� w

Smoczku, ty to masz refleks LOL Bma i Bruno podali zrodla, zacytowali przepisy,
a ty mowisz, ze ciezko??? Dobrze, ze nie napisales iz jet to niemozliwe hahahaha

zdrowiej...

Data: 2014-06-05 16:03:07
Autor: __Maciek
wysokość decyzji
Thu, 05 Jun 2014 03:31:19 +0200 Smok Eustachy <smok@wurg.pl> napisał:

[...]

To interesujące, a co mówią lekarze?

Data: 2014-06-05 20:15:00
Autor: Bruno
wysokość decyzji
Dnia Thu, 05 Jun 2014 03:31:19 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

A czy może Smoczek, proszę Smoczka, zdradzić jakaż jest ta ukrywana przed
ogółem prawda?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2014-06-06 20:09:07
Autor: JJR
wysokość decyzji
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał
A czy może Smoczek, proszę Smoczka, zdradzić jakaż jest ta ukrywana przed
ogółem prawda?

Nie może, i właśnie to jest najpiękniejsze.
Prawdziwa Prawda może być osiągnięta tylko przez poszczególne jednostki, w drodze samotnych i pełnych wyrzeczeń studiów, mozolnie rekonstruujących całość z okruchów prawdziwej informacji. No ewentualnie można ją też nabyć w drodze wysłuchania wykładu nielicznych Oświeconych, ale to nadal jest prawda tylko dla wybranych, bo działa tylko w salkach parafialnych. Na salach uniwersyteckich już nie :(

Nieustraszonych Poszukiwaczy Prawdy należy jeszcze uprzedzić, że obie podane drogi jej zdobywania - zwłaszcza jeśli dochowa się rygorów zakonu Poszukiwaczy, opanuje tajny język haseł i znaków - z racji swojej hermetyczności z wiekiem grożą coraz częstszym przebywaniem w pomieszczeniach i zakładach zamkniętych.

No ale Prawda wymaga ofiar, a jestem pewien że Smoka to nie powstrzyma. --
pozdrawiam,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2014-06-06 20:59:12
Autor: Smok Eustachy
wysokość decyzji
W dniu 06.06.2014 20:09, JJR pisze:
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał
A czy może Smoczek, proszę Smoczka, zdradzić jakaż jest ta ukrywana przed
ogółem prawda?

Nie może, i właśnie to jest najpiękniejsze.

Wybranie Konwencji Chicagowskiej to głupota. A teraz odszczekuj.

Data: 2014-06-06 18:53:26
Autor: TJ_Blues
wysokość decyzji
On Friday, June 6, 2014 2:59:12 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:

 Sceptyk:
Gdzie znajde przepisy lotnicze i konkretny paragraf mowiacy o tym, ze pilot
nie ma prawa sie znizac ponizej wysokosci decyzji jesli lotnikso nie ma ILS
i brak jest widocznosci?

Smok:
Ciezko. Powazna blokada informacyjna jest i jak ktos pojawia sie w (...)
(...)

Wybranie Konwencji Chicagowskiej to glupota. A teraz odszczekuj.

Smoku: Czym rozni sie wrobelek?....

Nie odpowiadaj, wez proszki...

cheers

Data: 2014-06-06 21:38:31
Autor: Bruno
wysokość decyzji
Dnia Fri, 06 Jun 2014 20:59:12 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

A co to ma wspólnego z zejściem poniżej poziomu lotniska? Czy zmiana
przepisów zmieniłaby przebieg katastrofy? --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2014-06-09 00:27:34
Autor: Smok Eustachy
wysokość decyzji
W dniu 06.06.2014 21:38, Bruno pisze:
/.../
Wybranie Konwencji Chicagowskiej to głupota. A teraz odszczekuj.
A co to ma wspólnego z zejściem poniżej poziomu lotniska? Czy zmiana
przepisów zmieniłaby przebieg katastrofy?

Z radością konstatuje wasz kwik tutaj. Bezpośrednim skutkiem wybrania Konwencji Chicagowskiej czy załącznika 13 do tej konwencji czy niektórych przepisów załacznika 13 do konwencji jest niewiedza co do przebiegu wypadków.

Data: 2014-06-08 17:48:22
Autor: TJ_Blues
wysokość decyzji
On Sunday, June 8, 2014 6:27:34 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
W dniu 06.06.2014 21:38, Bruno pisze:

/.../

> A co to ma wsp�lnego z zej�ciem poni�ej poziomu lotniska? Czy zmiana

> przepis�w zmieni�aby przebieg katastrofy?

Z rado�ci� konstatuje wasz kwik tutaj. Bezpo�rednim skutkiem wybrania

Z przykroscia kolejny raz stwoerdzam, ze nie rozumiesz zadawanych ci pytan. cheers

Data: 2014-06-09 00:59:54
Autor: Bruno
wysokość decyzji
Dnia Mon, 09 Jun 2014 00:27:34 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

[...]

http://tnij.org/amielin
A teraz odszczekuj.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2014-06-06 23:33:08
Autor: KiloSierra
wysokość decyzji
W dniu 2014-06-06 20:59, Smok Eustachy pisze:
[...]

a co ma piernik do wiatraka baranie.....

Data: 2014-06-07 00:06:05
Autor: Jarosław Sokołowski
wysokość decyzji
KiloSierra pisze:

[...]

Barana to w takich razach najlepiej napełnić siarką. Dobrych parę kilo
tej sier.., przepraszam, siary trzeba wziąć, napchać do środka i dratewką
zaszyć. A potem na efekt czekać.

--
Jarek (pierwszy raz widzę, by kto owe stwory ze sobą pomylił)

Data: 2014-06-07 00:07:40
Autor: __Maciek
wysokość decyzji
Fri, 06 Jun 2014 23:33:08 +0200 KiloSierra <foru@10g.pl> napisał:

Wybranie Konwencji Chicagowskiej to głupota. A teraz odszczekuj.
a co ma piernik do wiatraka baranie.....

Spoko, to po prostu to kolejny etap choroby...

Data: 2014-06-09 21:20:02
Autor: mkarwan
wysokość decyzji
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:53923395$0$2227$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak zwykle chamstwo z ciebie wyłazi, bez epitetów nie potrafisz pisać?
http://www.youtube.com/embed/cVj1jexGdog

Data: 2014-06-09 12:33:28
Autor: TJ_Blues
wysokość decyzji
On Monday, June 9, 2014 3:20:02 PM UTC-4, mkarwan wrote:

Jak zwykle chamstwo z ciebie wyłazi, bez epitetów nie potrafisz pisać?

http://www.youtube.com/embed/cVj1jexGdog

Epitety epitetami, ale gdzie w tym logika? Czy ty tez powtazasz za Macierewiczem:
"To jest zdjecie z daleka. To jest zdjecie z bliska. To jest to samo zdjecie."?

Co ma Konw. chicagowska do DA, czy do MAP?

cheers

Data: 2014-06-09 22:26:00
Autor: mkarwan
wysokość decyzji

Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomości news:20b69541-6f5d-4456-b80d-c99fc786a28bgooglegroups.com...
[...]

Potrafisz czytać ze zrozumienim?
Odnoszę się tylko do epitetu.

Data: 2014-06-09 23:25:15
Autor: Titus Atomicus
wysokość decyzji
In article <ln558q$mm4$1@usenet.news.interia.pl>,
 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

>"To jest zdjecie z daleka. To jest zdjecie z bliska. To jest to samo >zdjecie."?

>Co ma Konw. chicagowska do DA, czy do MAP?

A ja???? Moge ja co napisac?
Jako powszechnie znany oblakany antysemicki troll usenetowy mozesz sobie wsadzic te odnoszenia...
--
TA

Data: 2014-06-08 17:46:36
Autor: TJ_Blues
wysokość decyzji
On Sunday, June 1, 2014 4:00:00 PM UTC-4, Sceptyk wrote:
Witam.

Gdzie znajd� przepisy lotnicze i konkretny paragraf m�wi�cy o tym, �e

To nie sa przepisy per se, ale informacja jak czytac karte lotniska. Takie karty
tworzy sie zgodnie z lokalnymi przepisami. W tym przypadku FAA.:

https://www.youtube.com/watch?v=H-V3JGdH1cQ

cheers

wysokość decyzji