wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?

Data: 2009-07-20 10:07:43
Autor: ### LONGUS ###
wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?
Witam

Podobno  nie jest to tajemnica  i mozna gdzies wyczytac tylko ja nie wiem gdzie ....
czy ktos moze mi podac ile wynosza zarobki asesora , prokuratora   oraz sedziego ?

pozdr

Michal

Data: 2009-07-20 14:38:32
Autor: Johnson
### LONGUS ### pisze:

Podobno  nie jest to tajemnica  i mozna gdzies wyczytac tylko ja nie wiem gdzie ....

Wysil się. łatwo znaleźć. Zacznij od tej wyszukiwarki na g.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-20 23:37:02
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 20 Jul 2009 14:38:32 +0200, Johnson napisał(a):

### LONGUS ### pisze:

Podobno  nie jest to tajemnica  i mozna gdzies wyczytac tylko ja nie wiem gdzie ....

Wysil się. łatwo znaleźć. Zacznij od tej wyszukiwarki na g.

a jeśli na g nie pomoże to jest dużo alternetywnych wyszukiwarek, które na
prawdę mają inne algorytmy wyszukiwawcze i wyskakują wyniki mniej
sponsorowane, a za to wartościowsze.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_2.php

Data: 2009-07-21 18:35:42
Autor: Mariano Italiano
### LONGUS ### napisał(a):

[...]

Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy
samochidu osobowego...
Mariano Italiano

Data: 2009-07-21 18:49:31
Autor: Johnson
Mariano Italiano pisze:

Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy
samochidu osobowego...
--

Ale jakiego samochodu?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-21 18:52:06
Autor: Baloo
wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?
"Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał

Ale jakiego samochodu?

Przecież napisał - osobowego.

Data: 2009-07-21 19:22:10
Autor: Mariano Italiano
Johnson napisał(a):

Mariano Italiano pisze:

Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy
samochidu osobowego...
--

Ale jakiego samochodu?

Toć pisałem - osobowego ;)

Mariano Italiano

Data: 2009-07-24 19:47:14
Autor: tg
"Mariano Italiano" <mariano.italiano@sejm.gov.pl> wrote in message news:h44u2o$jc5$1nemesis.news.neostrada.pl...
Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy
samochidu osobowego...
Ale jakiego samochodu?
Toć pisałem - osobowego ;)

wiesz, przechodzone 126p zaczynaja sie od 50 pln... ;)

Data: 2009-07-25 00:16:35
Autor: BK
wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?
On 21 Lip, 18:35, "Mariano Italiano" <mariano.itali...@sejm.gov.pl>
wrote:
### LONGUS ### napisał(a):

> [...]

> oraz sedziego ?

Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy

Mojego dziadka wujka ciotkiszwagra sasiad jest prokuratorem i
kwartalnie zarabia 43,5% wartosci kutra rybackiego.

Po co bawic sie w plotkare z magla i powtarzac bzdury skoro zarobki
sedziow sa jawne? :)

Zgodnie z USTAWA [ustroj sadow powszechnych] sedzia zarabia od ok.
200% do 300% sredniej krajowej oglaszanej przez GUS.

Srednia to jest jakies 3000 brutto. Wiekszosc sedziow zarabia 6000 -
8000 brutto, plus ew. jakies dodatki [staz, funkcyjny].

Faktycznie moze to byc "polowa auta osobowego miesiecznie" ale jednak
nie jest to dramatycznie wysoko. Zwlaszcza w zestawieniu z innymi
zawodami "prawniczymi". 6000 - 8000 brutto to dostaja co lepsi
aplikanci [ba nawet nie aplikanci tylko zwykli magistrzy jeszcze przed
aplikacja]. Dla porownania aplikat sadowy [w starym trybie bo tych
nowych z Krakowa jeszcze nie ma] dostaje jakies 1800 brutto [przez 3
lata].

Data: 2009-07-25 13:46:41
Autor: Johnson
BK pisze:

Zgodnie z USTAWA [ustroj sadow powszechnych] sedzia zarabia od ok.
200% do 300% sredniej krajowej oglaszanej przez GUS.

Stanowisko
Stawka wynagrodzenia zasadniczego
Mnożnik
sędzia sądu rejonowego
pierwsza
2,05

druga
2,17

trzecia
2,28

czwarta
2,36

piąta
2,50

sędzia sądu okręgowego
czwarta
2,36

piąta
2,50

szósta
2,65

siódma
2,75

ósma
2,92

sędzia sądu apelacyjnego
siódma
2,75

ósma
2,92

dziewiąta
3,12

dziesiąta
3,23

+ dodatek stażowy 1% za rok, nie więcej niż 20%
+ dodatki funkcyjne - ale tylko ci co pełnią funkcje - dodatek to: 0,2 do 0,5

Mnożnik mnoży sie przez podstawę.
"podstawę ustalenia wynagrodzenia zasadniczego sędziego w danym roku stanowi przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego"

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-26 08:53:40
Autor: kimbus
BK pisze:

Srednia to jest jakies 3000 brutto. Wiekszosc sedziow zarabia 6000 -
8000 brutto, plus ew. jakies dodatki [staz, funkcyjny].

To na rękę rzeczywiście marnie.

A czy ktoś sie orientuje jak to jest w innych krajach ?

Data: 2009-07-26 02:22:28
Autor: BK
On 26 Lip, 08:53, kimbus <kimbar...@gmail.com> wrote:
BK pisze:

> Srednia to jest jakies 3000 brutto. Wiekszosc sedziow zarabia 6000 -
> 8000 brutto, plus ew. jakies dodatki [staz, funkcyjny].

To na rękę rzeczywiście marnie.

A czy ktoś sie orientuje jak to jest w innych krajach ?

Roznie, zwykle lepiej :

Irlandia Północna  EUR 181 181,00
Anglia i Walia EUR 150 135,00
Irlandia EUR 125 563,00
Austria EUR 41 301,00
Niemcy EUR 38 829,00
Słowacja EUR 17 632,00
Czechy EUR 16 344,00
Litwa EUR 14 316,00
Polska EUR 11 633,00
Rosja EUR 10 428,00
Łotwa EUR 8 552,00
Ukraina EUR 7 679,00

dane na rok 2004 z raportu sporządzonego przez Europejską Komisję ds.
Efektywności Wymiaru Sprawiedliwości (CEPEJ).

Niestety nie mam nowszych danych ale sadze, ze sie proporcje
zachowaly. Przy czym trzeba pamietac, ze w innych krajach bywaja rozne
drogi do zawodu sedziego i rozny jest stautus takiego sedziego.

Data: 2009-07-26 16:26:32
Autor: kimbus
BK pisze:

[...]

Jak widać, Polska w EU na szarym końcu, jak zawsze :(
Droga do zawodu sędziego w Niemczech czy Austrii raczej nie odbiega znacznie od tej u nas, ale wynagrodzenia już tak.

wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?