wysyłka SMSów w firmie

Data: 2010-05-30 14:51:10
Autor: Paweł Andziak
wysyłka SMSów w firmie
W dniu 28.05.2010 17:34, Michał Pysz pisze:
Witam

Opiszę sytuację i zdam pytanie.

Opis:
- mam komputer z podłączonym do niego telefonem komórkowym
- komputer kontroluje pewne procesy
- od czasu do czasu jakiś proces wymaga reakcje obsługi
- komputer wysyła sms do pracowników firmy odpowiedzialnych za dany
proces, przeważnie są to telefony służbowe, może się jednak zdążyć, że
jakiś pracownik telefonu nie ma i sms pójdzie na tel. prywatny pracownika
- może się też zdarzyć, że alarm podnoszony jest przez pracownika, on
wtedy podnosi alarm a komputer rozsyła SMSy

Czy taka działalność może być potraktowana jako 'operator
telekomunikacyjny'?

A sprzedajesz jakiemuś zewnętrznemu podmiotowi usługę wysyłki smsów?

Czy należ z operatorem GSM podpisać specjalną umowę?

Musisz przeczytać swoją obecną umowę, ale jeśli nie odsprzedajesz usług
operatora, z którym masz umowę, to wątpię.

Dodam tylko, że SMSy są wysyłane do pracowników wewnętrznych, nie do
osób z poza firmy.

Generalnie nie ma różnicy czy wysyłasz te smsy ręcznie czy przez komórkę
podłączoną do komputera.

Podpowiem tylko, że w ten sposób nie wyślesz więcej niż 1-2 wiadomości
na sekundę. Niestety czasem też komórka się zawiesi, padnie soft
gadający z komórką. Wszystkie takie rozwiązania, które widziałem nie
były zbyt stabilne. Jeżeli masz tego ruchu więcej niż kilka wiadomości
dziennie, może opłacać się skorzystać z usług agregatora sms. Jeśli
jesteś zainteresowany - napisz mi na priva. Akurat pracuję w firmie,
która oferuje takie usługi.

--
ganda

wysyłka SMSów w firmie