wytrzymałość aluminium

Data: 2009-03-17 18:17:27
Autor: kml
wytrzymałość aluminium

Użytkownik <damazy.kowalski@wp.pl> napisał w wiadomości news:2ddc6c8f-10ad-4aa9-8f8e-a89c31b581a7z9g2000yqi.googlegroups.com...
Witam,
stoję przed dylematem zakupu używanego roweru. Znalazłem na allegro
fajnego Sintesi z 1998 roku, tylko mam małe ale.... Czy rama
aluminiowa w takim wieku będzie nadal tak wytrzymała, czy straciła na
solidności? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
-- -

Przy tak starej ramie proponuję zastsować zasadę od blaszanek czyli "nie patrz na przebieg tylko na stan techniczny" Trudno się cudów spodziewać ale ja bym skupił się na tym jak ta rama wygląda w tej chwili oraz czy da się łatwo pospawać czyli czy nie jest jakaś ultra cienkościenna. No i na koniec kwestia ceny - nie powinna być zbyt wysoka nawet jeżeli ma naklejkę sintesi.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-17 10:24:29
Autor: tadeklodz
wytrzymałość aluminium
On 17 Mar, 18:17, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik <damazy.kowal...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:2ddc6c8f-10ad-4aa9-8f8e-a89c31b581a7z9g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

upływ czasu nie jest obojętny dla aluminium

Data: 2009-03-17 18:34:20
Autor: kml
wytrzymałość aluminium

Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:e3b44f6d-f843-4a55-847e-ff26c67861c6y13g2000yqn.googlegroups.com...

pływ czasu nie jest obojętny dla aluminium

Co jasno dałem do zrozumienia autorowi wątku.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-17 19:12:34
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wytrzymałość aluminium
Dnia 17.03.2009 18:24 użytkownik tadeklodz@poczta.onet.pl napisał :
[...]

Bardzo odkrywcze, upływ czasu nie jest obojętny dla niczego.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-17 12:30:20
Autor: tadeklodz
wytrzymałość aluminium
On 17 Mar, 19:12, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 17.03.2009 18:24 użytkownik tadekl...@poczta.onet.pl napisał :

> upływ czasu nie jest obojętny dla aluminium

Bardzo odkrywcze, upływ czasu nie jest obojętny dla niczego.

-- http://miki.menek.one.plm...@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

no to Ci wyłożę kawę na ławę. Aluminium szybko robi się kruche i
pęka. !0-letniej ramy z Al NIGDY bym nie kupił. Stal to co innego .
Starzeje się znacznie wolniej i 10-letnia rama stalowa wytrzyma
jeszcze długo pod warunkiem że nie jest SKORODOWANA. JASNE?

Data: 2009-03-17 12:39:57
Autor: Saurus
wytrzymałość aluminium
On 17 Mar, 20:30, tadekl...@poczta.onet.pl wrote:

[...]

Gdyby to było takie proste, to nasze MIGi już by się dawno rozsypały w
proch.
Aluminium ma znikomą odporność na zmęczenie dlatego długo i/lub
intensywnie użytkowana rama jest osłabiona i to właśnie tam gdzie są
największe obciążenia. W pewnych warunkach szkodzi mu także np. woda z
solą którą są posypywane drogi, ale chroni je częściowo lakier i
naturalna warstwa tlenku.
Ale samo z siebie to NIC nie "robi się kruche".  Aluminium także nie.

Data: 2009-03-17 21:55:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wytrzymałość aluminium
Dnia 17.03.2009 20:30 użytkownik tadeklodz@poczta.onet.pl napisał :
[...]

A coś więcej jesteś w stanie powiedzieć na ten temat?

!0-letniej ramy z Al NIGDY bym nie kupił. Stal to co innego .
Starzeje się znacznie wolniej i 10-letnia rama stalowa wytrzyma
jeszcze długo pod warunkiem że nie jest SKORODOWANA. JASNE?

NIEJASNE. Starzenie w stali niskowęglowej po zgniocie jest niekorzystne, w przeciwieństwie do takiego starzenia naturalnego w stopach Al-Cu przy utwardzaniu dyspersyjnym.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-18 07:04:51
Autor: Adam Kadlubek
wytrzymałość aluminium
On 17 Mar, 20:30, tadekl...@poczta.onet.pl wrote:

no to Ci wyłożę kawę na ławę. Aluminium szybko robi się kruche i
pęka. !0-letniej ramy z Al NIGDY bym nie kupił.

Bzdura. Stan ramy zależy od przebiegu w KM i stopnia skatowania, nie
od wieku.
Pozdrawiam.
--
Adam Kadłubek

Data: 2009-03-17 23:08:50
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
wytrzymałość aluminium

[...]

Masz aparat rentgenowski w oczach?
Wiesz co to jest zmęczenie materiału?

zyga

Data: 2009-03-18 09:25:29
Autor: kml
wytrzymałość aluminium

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gpp9me$tsa$1news.interia.pl...

Masz aparat rentgenowski w oczach?
Wiesz co to jest zmęczenie materiału?

A po co mi aparat  rentegenowskido oceny stanu technicznego ramy? Widać wszystkie wgnioty etc, spawy na wierzchu więc można sobie jakąś opinię wyrobić na temat jak i przez kogo była używana. Rzucisz okiem na ramę i wiesz jak zmęczony jest materiał - jeżeli tak to jestem pod wrażeniem.

Moja rama z 2000 roku to szrot ale znam człowieka, który ma rower coś koło 98 i rama wygląda jak nówka sztuka i była ultra mało jeżdzona więc można kupić taki rower ale ze świadomością, że ma nieco dziwne kąty jak na obecne standardy.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 06:54:48
Autor: rafallubicz
wytrzymałość aluminium
A ja mam rower na ramie Klein Pulse z roku co najmniej 96 i używam go
na maksa i jakoś się trzyma. Co ciekawe geometria wcale nie jest taka
staroświecka. Myślę, że jeszcze sporo pociągnie, chociaż trochę
trzeszczy.

Data: 2009-03-18 15:20:41
Autor: kml
wytrzymałość aluminium

Użytkownik <rafallubicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:c69c29be-495b-4797-adf0-def9ce6bc54dc9g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Sory ale dla mnie Klein Pulse to _NIECO_INNA_LIGA niż sintesi. Ramy Kleina były/są/będą piękne a ich poziom zaawansowania do tej pory budzi mój zachwyt. Co prawda przedwczoraj miałem taką jedną popękaną w rękach ale to była rama używana do skakania :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 20:20:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
wytrzymałość aluminium

[...]

Wiesz co robią z autami by je sprzedać?
Kilogramy szpachli, spawy gdzie popadnie itd.
Z rowerem może być podobnie.

zyga

Data: 2009-03-18 20:23:32
Autor: kml
wytrzymałość aluminium

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gprgm5$m5g$1news.interia.pl...

Wiesz co robią z autami by je sprzedać?
Kilogramy szpachli, spawy gdzie popadnie itd.
Z rowerem może być podobnie.

Wiem i dlatego jak by miał kupić 10 letnią ramę, która jest świezo malowana to bym się nie zdecydował ale gdyby była nie odpicowana to można zacząć oglądać.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

wytrzymałość aluminium