wytrzyma³o¶æ aluminium

Data: 2009-03-18 08:32:22
Autor: Rafa³ VFR
wytrzyma³o¶æ aluminium
stojê przed dylematem zakupu u¿ywanego roweru. Znalaz³em na allegro
fajnego Sintesi z 1998 roku, tylko mam ma³e ale.... Czy rama
aluminiowa w takim wieku bêdzie nadal tak wytrzyma³a, czy straci³a na
solidno¶ci? Z góry dziêkujê za odpowiedzi. Pozdrawiam

Witam
Mam Sintesi z 99 roku. Co prawda Jade a nie X Winga ale zawsze mi sie X WIng marzy³.
Up³yw czasu, starzenie aluminium utlenianie i korozja - dla mnie to akademicka dyskucja.
To mówi±c wprost takie pierdolenie kotka przy pomocy m³otka. Zawsze siê zastanawiam, gdyby daæ tak± ramê osobie która pisze takie rzeczy do obejrzenia co powiedzia³± by o materiale ? ¯e jaki jest ? ¯e ile straci³ na wytrzyma³o¶ci i dlaczego tak s±dzi ?
No ale ja siê tu rozpisa³em. Jakie¶ 2 lata temu znalaz³em dla siebie X Winga ale nie kupi³em. Przekona³ mnie kolega, któy zauwa¿y³, ¿e tak jak we wszystkim tak i postêp w rowerach jest. Hydroformingi, geometrie, kombinajce - w koñcu coraz tañsze fulle - to tak jak z wy¶cigówkami - najlepsze sprzed 10 lat nie mogê konkurowaæ z dzisiejszymi.
Je¶³i tego wszystkiego jeste¶ ¶wiadom i nadal chcesz to tylko siê cieszyæ.
Mój Jade pomino wieku nie korodujem, trzaski siê zdarzaj± ale to elementy, które mo¿a wyeliminowaæ. Trzaski - co z tego - znajomy kupi³ Corrateca za 5500 - trzeszczy bardziej ni¿ mój.
Je¶li nic nie wzbudzi wizualnych zastrze¿eñ i rower Ci odpowiada - trzeba kupiæ.
BTW - mam identyczy widelec ! Je¿dze na pierwszym komplecie uszczelek. Jest chyba niezniszczalny. W tym roku pokona³ TC. Ten sprzêt jest jak czo³g - poza wag±.
Waga jest powalaj±ca niska :-)

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski