wytworca plastikowych/karbonowych czesci?

Data: 2009-06-11 06:52:18
Autor: gooral
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
Witam,

Jest moze na grupie ktos kto ma mozliwosc wykonania czesci (blotnikow)
podlug wzoru?

wymyslilem sobie komplet do rowerka i jak na razie wacham sie czy
przerabiac topeki czy zlecic komus robote (nie orientuje sie w
kosztach

chyba ze istnieja jakies blotniki mocowane na wachacz w rowerze fs?

Data: 2009-06-11 10:49:22
Autor: Saurus
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
Na pewno łatwiej będzie ci znaleźć kogoś kto je zrobi z włókna
szklanego (w zupełności wystaczy i też będzie lekkie). Z tym że nie
wiem jak bardzo opłacalne będzie robienie formy do jednej pary
błotników.

Data: 2009-06-11 12:56:13
Autor: gooral
On 11 Cze, 18:49, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:
[...]

wlokno szklane wpadlo mi do glowy, ale w razie wypadku wydaje mi sie,
ze peknie
z poczatku myslalem o uzyciu szprych od szosowki i zwyklego blotnika,
ale druciarskie mocowanie na styku dwoch materialow
mi nie pasuje.
stad wpadlem na to by zrobic calosc z jednego materialu na tyle
elastycznego, ze w razie gleby czy oparcia roweru o cos odksztalci sie
i oprze np o kolo/rame a pozniej wroci do oryginalnego ksztaltu.
do czasu az ktos poda cene nie wiem czy bym sie w to pchal, ale na
razie koszty sa drugoplanowe.

planuje zrobic cos co bedzie chronilo przed blotem/woda wygladalo
ladnie i bedzie absolutnie niezniszczalne

Data: 2009-06-11 13:45:33
Autor: Saurus
On 11 Cze, 21:56, gooral <plmar...@wp.pl> wrote:
[...]

Skąd pomysł że włókno węglowe jest elastyczne? Podobnie trzaśnie jak
szklany laminat, tylko będzie kosztować o wiele więcej i lansiarsko
wyglądać jeśli żywica będzie bezbarwna.

Data: 2009-06-11 14:16:33
Autor: gooral
On 11 Cze, 21:45, Saurus <Saur...@gmail.com> wrote:

Skąd pomysł że włókno węglowe jest elastyczne? Podobnie trzaśnie jak
szklany laminat, tylko będzie kosztować o wiele więcej i lansiarsko
wyglądać jeśli żywica będzie bezbarwna.

no dobra o wloknie pomyslalem bo kiedys (nie rowerowalem i nie
zagladalem tutaj dobre 4-5 lat?) wydawalo mi sie, ze ktos mial
tutaj dojscia do technologii a dodatkowo myslalem, ze te kilka cm
elastycznosci na dlugoscikilkudziesieciu cm nie bedzie problemem dla
wlokna weglowego
(wystarczy, ze "szprychy" sie ugna a reszta blotnika oprze sie na
oponie i spoko).
generalnie blotnik moze byc nawet ze smarkow jak tylko spelni moje
wymagania.. ;)

a teraz z innej beczki mam z przodu z1 wedge 20mm i przedni topek
(defender? nie pamietam) nie pasowal - przy max skoku "M" dolnych
goleni dotykala przedniej czesci
blonika a jakos nei mialem ochoty sprawdzac czy zgilotynuje przewod
hamulcowy;) na razie prowizorycznie mam 'the shroud" na ramie, ale nie
sadze by to bylo najlepsze wyjscie
stad i tutaj bym wymyslil cos co jest przymocowane do ruchomej czesci
i jest w stalej odleglosci od opony.

Data: 2009-06-12 00:30:45
Autor: gooral
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?

a teraz z innej beczki mam z przodu z1 wedge 20mm i przedni topek
(defender? nie pamietam) nie pasowal - przy max skoku "M" dolnych
goleni dotykala przedniej czesci

to byl jakis sks z taka guma na koncach (shockster?)

Data: 2009-06-11 16:03:11
Autor: mbut
gooral pisze:
Witam,

Jest moze na grupie ktos kto ma mozliwosc wykonania czesci (blotnikow)
podlug wzoru?

wed?ug wzoru

[...]

naucz  sie; pisac'

Data: 2009-06-11 07:13:30
Autor: gooral
On 11 Cze, 15:03, mbut <rajdy...@gmail.com> wrote:

> Jest moze na grupie ktos kto ma mozliwosc wykonania czesci (blotnikow)
> podlug wzoru?

wed?ug wzoru

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2502381 jakos funkcjonuje w slowniku
jezyka polskiego.

naucz  sie; pisac'

a znaki ; oraz ' w twojej wypowiedzi sugeruja, ze ty umiesz? czy
delirka i lapy lataja po klawiaturze bez kontroli?

Data: 2009-06-11 21:28:27
Autor: AL
gooral pisze:
On 11 Cze, 15:03, mbut <rajdy...@gmail.com> wrote:

Jest moze na grupie ktos kto ma mozliwosc wykonania czesci (blotnikow)
podlug wzoru?
wed?ug wzoru

a waCHacz tez funkcjonuje ?
;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-18 18:12:46
Autor: CeZ__134
> [...]

a znaki ; oraz ' w twojej wypowiedzi sugeruja, ze ty umiesz? czy
delirka i lapy lataja po klawiaturze bez kontroli?

Jeszcze jest kwestia wa`h`acza, ale mniejsza z tym :) do mnie tez sie
slownikowe czepiali :)

Fz

Data: 2009-06-11 16:54:59
Autor: Dyrektour
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2502381 jakos funkcjonuje w slowniku
jezyka polskiego.

hehehe

ale cie zjadl:-))))))))))))))))

Jak ja lubie kiedy takich "wyksztalciuchow" gasza:-)))))))))))))

Dyrektour

Data: 2009-06-12 10:03:07
Autor: Frankie
gooral pisze:

[...]

Moz.esz spróbowac' tutaj:
http://jarek-lt-sklepikluxtecha.blogspot.com/

--
pzdr,
frankie.

Data: 2009-06-12 11:53:59
Autor: gooral
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
On 12 Cze, 09:03, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:

dzieki piekne.
odezwal sie tez do mnie wytworca czesci do motorow proponuje wykonanie
blotnikow z kevlaru ceny jeszcze nei znam.

Data: 2009-06-12 13:06:38
Autor: Saurus
On 12 Cze, 20:53, gooral <plmar...@wp.pl> wrote:
odezwal sie tez do mnie wytworca czesci do motorow proponuje wykonanie
blotnikow z kevlaru ceny jeszcze nei znam.

Jak będziesz wiedział to napisz, też do jednego roweru potrzebuję
bardzo nietypowe błotniki i zastanawiam się ile to może kosztować.

Data: 2009-06-28 17:08:12
Autor: marcin goralski
Dnia Fri, 12 Jun 2009 13:06:38 -0700 (PDT), Saurus napisał(a):

Jak będziesz wiedział to napisz, też do jednego roweru potrzebuję
bardzo nietypowe błotniki i zastanawiam się ile to może kosztować.

no to napisze cos wiecej. zglosila sie do mnie 1 osoba z precla na priv (3
firmy robiace czesci nie odezwaly sie na maila pewnie myslaly, ze jak mi
powiedza 200pln to uciekne z krzykiem - tyle ponoc chca za czesci do motoru
jakos nie widze by rowerowe mialy byc drozsze)
jako ze mieszkam za granica w koncu uznalem, ze koszta ew wysylek
prototypow itp przekrocza budzet to postanowilem w koncu zadzialac sam.
napisalem maila do firmy sprzedajacej maty, zywice etc z uk, ale mi
powiedzieli bym uzyl plastiku bo laminat za kruchy.
no to wyskoczylem do marketu budowlanego kupilem duuza podkladke pod
doniczke (chyba z ponad 1metr dlugosci) wycialem z niej 4 elementy na
"szprychy" (z krawedzi jako, ze wywinieta zapewnia wieksza sztywnosc a
calosc jako tako elastyczna) z blachy wygialem elementy _|-- |_ w takim
ksztalcie i przynitowalem te paski plastikudo mocowan a u gory do blotnika
- nawet by oblecialo w tlumie, ale zonk jest taki, ze tylny trojkat w moim
rowerze zweza sie ku koncowi i sie mocowania zsuwaja - ma ktos jakis patent
jak to zamocowac?
zdjecie rowera tutaj:
http://picasaweb.google.com/marcingooralski/Rozne#5346343743447681602

myslalem tez o zrobieni stelarzu z drutu (jakby "U" gorne krawedzie
przymocowane do blotnika a dolna pozioma czesc wzdluz ramy zipami czy cos -
ale boje sie ze sie moge pokaleczyc o ten drut pozatym musialbym wymyslec
jakies laczenie drut>blotnik (kiedys mialem takie "dynksy" z 2 dziurami i
plaska szczelina pod katem 90st do nich jak sie srube po srodku skrecalo to
sie obie dziury (drut by szedl przez nie) i plaska szczelina (tutaj
blotnik) zaciskaly - da sie to gdzies kupic? ja mialem z odzysku hgw
skad...)

Data: 2009-06-28 13:02:40
Autor: Ted
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
marcin goralski napisał(a):

[...]
zdjecie rowera tutaj:
http://picasaweb.google.com/marcingooralski/Rozne#5346343743447681602

[...]

Mam identyczny problem ze swoją maszyną - też jednozawias i pragnienie
posiadania dopasowanego błotnika na wahaczu... Wymyśliłem sobie inny
patent, który może Cię zainteresuje: zamocowanie klasycznego,
elastycznego błotnika z plastiku przy pomocy elementu z laminatu
do ... piwotów. To, co nad kołem, będzie elastyczne i odporne, element
mocujący - nieduży i w miarę osłonięty przed ciosami. W dodatku można
go przedłużyć w dół koła w stronę korby, osłaniając w ten sposób
damper i przednią przerzutkę przed błockiem z tylnego koła. Matę i
żywicę już mam, tylko czasu wciąż brak ;)

ted

Data: 2009-06-28 21:44:22
Autor: marcin goralski
Dnia Sun, 28 Jun 2009 13:02:40 -0700 (PDT), Ted napisał(a):

[...]

tez o tym myslalem, ale odleglosc piwoty >koniec blotnika to dobre 50cm mz
za duzo by to wszystko nie latalo. mz calosc bedzie na tyle wiotka ze tyl
blotnika bedzie ci walil o oponoce albo 20cm w kazda strone latal na
wybojach
prawdopodobnie jednak wymysle cos ala piwoty+rama

W dodatku można
go przedłużyć w dół koła w stronę korby, osłaniając w ten sposób
damper i przednią przerzutkę przed błockiem z tylnego koła.

na rame by oslonic damper planuje docelowo pociac tego the co wisi pod rama
a na przednie kolo zalozyc normalny blotnik musi tylko miec odleglosc
mocowanie do widelca>dol przedniej pletwy sporo wiekszy niz 5cm - jakies
sugestie? bo przy 5 cm amor niemal go gilotynuje i boje sie o przewod do
tarczowki wiec blotnik zdjalem.

Matę i
żywicę już mam, tylko czasu wciąż brak ;)

koniecznie umiesc fotki jak skonczysz

Data: 2009-07-01 23:04:10
Autor: marcin goralski
wytworca plastikowych/karbonowych czesci?
wiec zrobilem wersje beta troszke dzieki pomocy Ted'a

zaopatrzylem sie w sumie w:

pret gwintowany fi6mm (do piwotow)
sprezyna do wyginania rur miedzianych 1/2" (wklada sie ja do srodka w
czasie giecia rury by sie do srodka nie zalamala) (nie wiem czy dostepne w
pl)
kolki szybkiebo montarzu (nie wiem czy dostepne w pl rurki metalowe naciete
i lekko rozchylone - wbija sie je w drewno/beton w dziure mniejsza niz ich
srednica i przez to, ze sa naciete zwijaja sie bardziej i klinuja w
otworze.
podstawka pod doniczke 100cm
troche nitow etc
tasma z dziurami metalowa
blotnik topeka defender
kupilem tez klej do plastiku, ale go nei uzylem.

prety w piwoty na prety te kolki a na kolki kawalek (jakies 15cm?) sprezyny
sprezyne do blotnika tasma i nitami
z tylu z tasmy zrobilem obejmy razy a tylne ramiona z bokow podstawki
(podwiniete = sztywniejsze) i znitowalem calosc wyglada tak:
http://picasaweb.google.com/marcingooralski/Rozne#5353612852798306082

niestety przedni dziubek przestal ladnei dzialac (sprezyna nieco rozepchala
blotnik - przymocuje go na stale jak wyczaje odpowiednia pozycje)

tylne mocowania na 100% do zmiany prawdopodobnie kupie cos takiego:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_ADAPTER+TUBUS+TUBUS__P_53069733-53010001__PZTA_0__PD_53010786.html
i wezme jakis ladniejszy material na podporki

do tego topek ucierpial strasznie (masa dziur po kilku probach uchwytow
docelowo je zalepie czyms i pomaluje wszystkie podkladki na czarno - kto
wie czy nie bede musial kupic drugiego topeka by to jakos wygladalo

plusy: wyglada na to ze da sie zrobic
ochwyt do sztycy da sa zaadoptowac na uchwyt do "czegos" na razie albo
uzyje do lampki albo gps czy cos wymysle.
wyrobilem sobie cierpliwosc mistrza zen - pier* nity mialy zawsze zla
dlugosc albo srednice a dziurki byly o 2mm przesuniete... ;)

ps 2 pisalem w innym poscie o blotniku przednim - poprostu utne przednia
"pletwe" i doloze z 5cm tej tasmy perforowanej i znituje do kupy.

wytworca plastikowych/karbonowych czesci?