wyważanie samolotu przed startem

Data: 2019-06-22 08:21:02
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
wyważanie samolotu przed startem
https://gazetalubuska.pl/babimost-ochrona-zatrzymala-podroznego-za-filmowanie-odprawy-na-lotnisku-w-babimoscie-mezczyzne-przekazano-strazy-granicznej/ar/c1-14223985

ten fragment:
[...]
Zgodnie z zasadami obowiązującymi w linii lotniczej, godzina zamknięcia
odprawy biletowo-bagażowej przypada na 30 min przed odlotem, czyli
najpóźniej do 8.05 - tłumaczy Michał Anczykowski, dyrektor lotniska w
Babimoście. I podkreśla, że jest to wymóg systemowy przewoźnika. Dane z
odprawy trafiają do systemu wyważania, ten generuje informacje dla
pilota, który w konsekwencji konfiguruje na tej podstawie samolot do
startu. Są to dane mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo lotu.[...]

gdzieś czytałem, ze to auto-pilot staruje i ląduje, a pilot tylko po
prostu nadzoruje, czy wszystko w porządku i ewentualnie reaguje będąc w
gotowości na przełączenie się na tryb ręczny

--
Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

Data: 2019-06-22 21:06:39
Autor: Czarek
wyważanie samolotu przed startem

W dniu 22.06.2019 o 08:21, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
gdzieś czytałem,

zawsze mnie rozbawia takie "wyznanie" ;-)

ze to auto-pilot staruje i ląduje, a pilot tylko po
prostu nadzoruje, czy wszystko w porządku i ewentualnie reaguje będąc w
gotowości na przełączenie się na tryb ręczny

Obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=BE9efb9CEqk
https://www.youtube.com/watch?v=TqLF8ySn7ok

https://www.youtube.com/watch?v=_8ViYJzzGR0
https://www.youtube.com/watch?v=xW8ufazMZ5Q

+ pozostałe filmy tego pilota

--
Czarek

Data: 2019-06-23 02:31:48
Autor: PiteR
Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze tak:

gdzieś czytałem, ze to auto-pilot staruje i ląduje, a pilot tylko
po prostu nadzoruje, czy wszystko w porządku i ewentualnie reaguje
będąc w gotowości na przełączenie się na tryb ręczny

Nie potwierdzam. pan Turbulencja.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-06-23 22:48:59
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2019 02:31:48 +0200, PiteR napisał(a):
[...]

Automat sobie nie poradzi z turbulencja lepiej ?

Silnikami przy starcie steruje juz automat. I nie zawsze daje sie wylaczyc - przycisk "Uchod" nie dziala. Tzn TOGO, bo to nowoczesne samoloty.

Ale to wywazenie ciekawe ... pasazerow tez waza przy odprawie?

J.

Data: 2019-06-23 23:13:47
Autor: Czarek

W dniu 23.06.2019 o 22:48, J.F. pisze:
[...]

Kanał na YouTube - "Turbulencja"
https://www.youtube.com/channel/UCqkZPeA4gaWSG7ttc6P2-xA

Nie widać mojego postu z 22.06.2019, 21:06?

Zobacz te filmy

Data: 2019-07-07 19:32:27
Autor: TJ_Blues
On Sunday, June 23, 2019 at 4:49:00 PM UTC-4, J.F. wrote:

Ale to wywazenie ciekawe ... pasazerow tez waza przy odprawie?

J.

Nie waza, usredniaja. Czym wiekszy samolot, tym srednia bardziej odpowiada
rzeczywistosci. Ale fakt, kidys niektore linie mialy pomysl by px wazyc i np.
jak obywatel byl "zbyt" to linie kazaly placic za dwa miejsca. Ostatnio tego
trendu nie widze, ale za to widac, ze linie "odchudzaja" bagarze. Np. Jeszcze
20 lat temu na trasach transatlantyckich dozwolony (w cenie biletu) bagaz to
byly dwie walizki po 32 kg (2x70lb) + bagaz podreczny 8kg. Dzisiaj cora wiecej
linii kaze sobie placic za nadawany bagaz (standard to 23kg) i tylko podreczny
jest wliczony w cene biletu (economy). Kiedys px mieli do wyboru menu, dzis
mozna zamawiac tylko przed odlotem (czesto dodatkowe oplaty), a to co sie
dostaje w standarie to przemielony pies razem z buda, szumnie nazywany
kurczakiem w warzywach z ryzem :-) Cale szczescie piwo w Lufie wciaz jest za darmoche LOL

Data: 2019-07-08 04:23:41
Autor: Marcin Debowski
On 2019-07-08, TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
[...]

Przenieś się do Azji. Tu wciąż jest darmowy alkohol nawet na krótkich trasach. Oczywiście u regularnych, a nie budżetowych przewoźników. Nb. zawsze ciekawiło mnie, ile tych minibutelek wina/puszek piwa to już by było przegięcie.

--
Marcin

Data: 2019-07-08 15:04:19
Autor: J.F.
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3357ec1e-b981-4a6e-8012-b4b395b0602a@googlegroups.com...
[...]

Nie widziales tych amerykanskich
https://nypost.com/2018/02/18/fat-cops-are-weighing-down-the-nypd/

395 funtow ... 180kg.
Ale to nie o wage chodzi, tylko o szerokosc.
https://www.telegraph.co.uk/travel/news/Fat-airline-passengers-should-pay-more/

Choc o wage moze i tez ...

[...]

Ale to moze byc ogolnie kwestia modelu ekonomicznego.
Bilet ma byc tani, aby zachecic, ale pax ma zaplacic wiecej.
Oczywiscie za "cos wiecej".
A byc moze wolną przestrzen/wage  da sie cargo zapewnic.

Kiedys px mieli do wyboru menu, dzis
mozna zamawiac tylko przed odlotem (czesto dodatkowe oplaty)

Z drugiej strony ... mieli zabrac 2-3 komplety posilkow na lot,
czy "sorry, kurczak sie skonczyl" ?
zamowic przed odlotem ...

Cale szczescie piwo w Lufie wciaz jest za darmoche LOL

Spoko spoko - piwo za darmo, toalety beda platne :-)

J.

Data: 2019-07-08 22:41:46
Autor: Marcin Debowski
On 2019-07-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Kiedys px mieli do wyboru menu, dzis
mozna zamawiac tylko przed odlotem (czesto dodatkowe oplaty)

Z drugiej strony ... mieli zabrac 2-3 komplety posilkow na lot,

MZ preferencje na określone trasy i sezon mogą być dość przewidywalne. Nie trzeba brać wszystkiego podwójnie. A i bywa, że można bezpłatnie zamówić z rozszerzonego menu przed lotem. OIDP, tak miał w zeszłym roku KLM. Rezerwacja konkretnych siedzeń byłą płatna, ale wybór posiłków na etapie rezerwacji z chyba 5-6 dostępnych nie.
czy "sorry, kurczak sie skonczyl" ?

I tak dokładnie się dzieje, bo nadal wybór jest przy wielu lotach. To czego dawno nie widziałem, to papierowe menu na wzór restauracyjnych, ale tam tez zwykle były po prostu 2 zestawy, a nie możliwość dowolnych kombinacji.

--
Marcin

Data: 2019-07-09 14:49:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:KEPUE.331239$0Q3.5821@fx05.ams1...
On 2019-07-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A potem nastapi jakies nienaturalny ruch ...

[...]

Tak czy inaczej - lepiej, jak sie pasazer z gory okresli.
Zaladuje sie tylko to co trzeba.

A nadmiar to klopot - bo co z tym potem zrobic ?
No chyba, ze zaloga dostanie resztki po pasazerach.

A problemow z tym nie ma zadnych - na www zaznaczy, komputer przygotuje liste zestawow :-)

J.

Data: 2019-07-09 13:32:37
Autor: Marcin Debowski
On 2019-07-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

I nic się nie stanie.
[...]

Nie wszystkim się chce. Zresztą ten cały wybór to sprowadza się na ogół do ekstra, wegetariańskie, dla dzieci, gluten free, dairy free, cholera wie co free, hinduskie, halal... nadal to nie gwarantuje, że wszyscy dostaną czego pragną :)

A nadmiar to klopot - bo co z tym potem zrobic ?

Ale nie ma jakiegoś nadmiaru. Zdarzyło mi się kilka razy, że nie było wyboru bo akurat tak wyszło, zalezy gdzie siedzisz i jak rozdają. Nikt nie robił z tego powodu problemów, ja również :)

--
Marcin

Data: 2019-07-09 16:57:23
Autor: J.F.
On 2019-07-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tylko sie wieksza wycieczka z Izraela wscieknie, ze kurczaka i wolowiny zabraklo dla polowy :-)
Ale oni chyba przyzwyczajeni :-P

[...]

Gorzej jak potrzebujesz cos free, albo nie wolno ci wieprzowiny skosztowac :-)

J.

Data: 2019-07-10 00:51:48
Autor: Marcin Debowski
On 2019-07-09, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup Tylko sie wieksza wycieczka z Izraela wscieknie, ze kurczaka i wolowiny zabraklo dla polowy :-)
Ale oni chyba przyzwyczajeni :-P

Z wycieczką sobie poradzą tak jak radzili do tej pory. Media donosiły jedynie aby tych bardziej ortodoksyjnych nie sadzać z kobietami. Tym sie proponuję martw.

wyboru bo akurat tak wyszło, zalezy gdzie siedzisz i jak rozdają. Nikt
nie robił z tego powodu problemów, ja również :)

Gorzej jak potrzebujesz cos free, albo nie wolno ci wieprzowiny skosztowac :-)

To zabierasz żarcie ze sobą. Jak masz niewydumaną potrzebę, to podejrzewam, że nawet budżetowe łykną bo w regularnych to żaden problem. Nb. wieprzowiny to za często nie widuję, ale może specyfika tras. --
Marcin

Data: 2019-06-23 17:13:53
Autor: J.F.
wyważanie samolotu przed startem
Dnia Sat, 22 Jun 2019 08:21:02 +0200, Krzysztof kw1618 z Warszawy
napisał(a):
[...]

A ja wlasnie mam inne info od znajomego - SMS dostal, ze odlot
opozniony o 4h. Zajezdza spokojnie na lotnisko ... i nie chca
odprawic. Odlot jest opozniony, odprawa nie, bylo sie nie spozniac :-)

Co by nie mowic, te bagaze trzeba jakos do samolotu zapakowac i troche
czasu to wymaga, ale w tym przypadku pasazer chyba nie mial bagazu ...

A swoja droga - co oni robia z tymi bagazami i pasazerami w takich
opoznieniach ? Miejsce na bagaze chyba ograniczone, a "poodprawowych"
malo.

J.

Data: 2019-06-24 00:55:55
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Z tego co w takich sytuacjach widzuję, leżą na wózkach i cierpliwie czekają. --
Marcin

Data: 2019-06-24 15:04:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vcVPE.93465$SY3.15514@fx18.ams1...
On 2019-06-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wozkow maja lekki nadmiar i wystarcza ?
W koncu nikt nie bedzie pasazerow w nieskonczonosc trzymal to nadmiar nie musi byc duzy :-)

J.

Data: 2019-06-25 00:17:28
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Więcej miejsca jest pewnie na płycie czy w okolicy bramek niż w cześci głównej, a wózków musi być sporo.

--
Marcin

Data: 2019-06-23 22:22:46
Autor: J.F.
napisał(a):
[...]

Nawet jesli nie jet to tryb automatyczny, to sie zdarza

https://www.youtube.com/watch?v=woKiJdcBJG8

J.

wyważanie samolotu przed startem