wywołanie papieru w chemii do filmu

Data: 2009-07-11 00:43:37
Autor: hermar
wywołanie papieru w chemii do filmu
Witam.
Do 9 rano muszę wywołać dwie odbitki z otworka z puszki, w dodatku nie mojego i jakież me zdziwienie się nastało, gdy okazało się, że do dyspozycji mam jedynie wywoływacze, lecz do filmu..
Jak się ma sprawa moczenia papieru w ID-11 lub Rodinalu?
Nie mogę ryzykować spaprania tych papierów.

--
www.marcinhernik.com

Data: 2009-07-11 11:03:26
Autor: JA
On 2009-07-11 00:43:37 +0200, "hermar" <hermar@op.pl> said:

Jak się ma sprawa moczenia papieru w ID-11 lub Rodinalu?
Nie mogę ryzykować spaprania tych papierów.

ID-11 nie da rady.
Rodinal w rozcieńczeniu 1+10 dobrze pracuje z papierem.
Ale jak to bywa zwykle w takich sytuacjach, lepiej sobie sprawdzić na czymś mniej ważnym.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-07-14 18:06:29
Autor: Fereby
[...]

Wedle "Vademecum Fotografa" z lat 50., Rodinal ma współczynnik Watkinsa 40 dla wywołania dogłębnego negatywów. Obecnie, co prawda, nie wywołuje się ich dogłębnie, ale papiery nadal. Rodinal był w istocie w XIX w. traktowany jako wywoływacz uniwersalny, więc nadaje się do papierów - podobno strąt uzyskuje "ciepły ton". Spróbuj poszukać w bibliotece w starych numerach "Foto" (od początku) i "Fotografii" z do końca lat 60. Bez wątpienia opublikowano w nich co najmniej jeden artykuł na temat obróbki papierów w Rodinalu/R-09 - "Foto" nr 5 z 1982 roku - niestety teraz ci go nie przytoczę, bo nie noszę przy sobie. Fereby --

Data: 2009-07-24 18:21:25
Autor: Fereby
wywołanie papieru w chemii do filmu
"Fereby" napisał: [cut]

[...]

Streszczenie tabelki z tegoż tekstu (str. 155, kilka linijek sygnowanych literami A.K.): Rozcieńczenie a gradacja papierów bromowych (prawd. o podłożu barytowanym), przy czasie wywołania 60-90 s.: * 1:5 do 1:10 - normalna/bez zmian * 1:20 - miękka/obniżona * 1:40 - bardzo miękka/znacznie obniżona Rozcieńczenie 1:40 ma zastosowanie w zasadzie wyłącznie przy obróbce dwuroztworowej, w odmianie "wywołwywacz miękki-kontrastowy", np. z nierozcieńczonym ORWO A-71 jako drugim wywoływaczem (patrz choćby "Technika powiększania w fotografii" Klimeckiego). Fereby --

wywołanie papieru w chemii do filmu