wzmacniacz audio w pc

Data: 2010-12-01 15:04:28
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
Czy są jakieś wspólczesne karty audio z wyjściami na *pasywne* głośniki?
(jak stare karty Creativa, MediaVision, czy zintegrowane z płytą układy Crystal (Emu)?

Nie wymagam niczego poza stereo z umiarkowaną głośnościa.
Kiedyś były na allegro karty-amplifier (kilka watt na kanał) ale ostatnio nic takiego nie wiuduje.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-01 15:09:59
Autor: Radosław Sokół
wzmacniacz audio w pc
W dniu 01.12.2010 15:04, sTav pisze:
Czy są jakieś wspólczesne karty audio z wyjściami na *pasywne* głośniki?

A co Ci szkodzi podłączyć "aktywne" głośniki? Jakieś specjali-
styczne zastosowanie to ma być?

Data: 2010-12-01 15:23:18
Autor: OMSON
wzmacniacz audio w pc
Radosław Sokół pisze:
W dniu 01.12.2010 15:04, sTav pisze:
Czy są jakieś wspólczesne karty audio z wyjściami na *pasywne* głośniki?

A co Ci szkodzi podłączyć "aktywne" głośniki? Jakieś specjali-
styczne zastosowanie to ma być?

  Zgaduję, że nie chce sie rozstać ze swoimi pasywnymi...

Pzdr, OMSOn

Data: 2010-12-01 15:24:14
Autor: Radosław Sokół
wzmacniacz audio w pc
W dniu 01.12.2010 15:23, OMSON pisze:
Zgaduję, że nie chce sie rozstać ze swoimi pasywnymi...

Logika mówi, że łatwiej kupić proste głośniczki ze wzmacnia-
czem niż szukać specjalnie jakiejś udziwnionej karty. Dlate-
go pytam, bo czasem powody nie są takie proste.

Data: 2010-12-02 00:05:48
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
Radosław Sokół wrote:
[...]

Nie! - taki kaprys :-)
Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny o wystarczającej sprawności i okablowanie doprowadzone do peceta, a na stole i w poblizu zero wolnego miejsca.
Plastikowego dzwieku z jakichś mini kolumienek (ktore może od biedy mógłbym przykleić do boków zabytkowego 22'' monitora CRT), - nie zniose. :-(

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-02 02:15:26
Autor: JoteR
wzmacniacz audio w pc
"sTav" napisał:

Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny

Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować te kolumny. Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć odpowiednią amplitudę i radiatory, aby te końcówki nie wyparowały. Raczej niespotykane w kartach dźwiękowych. Już prędzej coś w tym rodzaju dałoby radę tym kolumnom:
http://www.purepc.pl/scythe_kama_sda1000_wzmacniacz_525

JoteR

Data: 2010-12-02 08:01:08
Autor: Remek
wzmacniacz audio w pc
Użytkownik "JoteR" napisał:

Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować
te kolumny.

Znacznie łatwiej wysterować duży o wysokiej sprawności głośnik niż
plastikowe g... na którym ktoś napisał 300W.

Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć
odpowiednią amplitudę

Konkrety? Jaką amplitudę? Przy 12V i głośnikach 4 om uzyskasz 6W, a to
spokojnie wystarczy do nagłośnienia dużego pokoju.

Remek

Data: 2010-12-02 12:45:33
Autor: JoteR
wzmacniacz audio w pc
"Remek" napisał:

Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę
wysterować te kolumny.

Znacznie łatwiej wysterować duży o wysokiej sprawności głośnik
niż plastikowe g... na którym ktoś napisał 300W.

No popatrz, a te głupie konstruktory we wzmacniaczach nie dość, że dają zasilanie symetryczne, to jeszcze pakują tam radiatory. To tylko taki ukłon w stronę dresiarzy, żeby na głośnikach z nabazgranym napisem 300W też się dało umcy-umcy?

Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć
odpowiednią amplitudę

Konkrety? Jaką amplitudę?

Wystarczającą do pełnego poruszenia membrany głośnika w tej "drewnianej kolumnie", o średnicy znacznie większej niż te w biurkowych piszczałkach. Inaczej o basach można zapomnieć. Jak myślisz, czemu w układach zasilanych niskim napięciem (np. w samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie mostkowym? Właśnie dla uzyskania tej amplitudy.

Przy 12V i głośnikach 4 om uzyskasz 6W, a to
spokojnie wystarczy do nagłośnienia dużego pokoju.

Popatrzyłem sobie właśnie na starszą kartę ISA z takim wyjściem bezpośrednio na głośniki, został tam użyty układ TDA 1517P. Owszem, daje on te 6W na wyjściu przy zasilaniu 14,4V i maksymalnym wzmocnieniu, przy komputerowych 12V będzie to nieco mniej. Podłączone do niej moje stare Altusy coś tam grały, ale ogólnie efekt mizerny i dźwięk jakiś taki płaski. Zresztą dyskusja jest jałowa, bo Mariusz nie ma karty ze wzmacniaczem. Dlatego zaproponowałem mu wzmacniacz montowany w zatoczce 5,25", IMHO znacznie poręczniejszy choćby ze względu na możliwość ręcznej regulacji siły głosu.

JoteR

Data: 2010-12-02 14:31:06
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
JoteR wrote:

Inaczej o basach można zapomnieć. Jak
myślisz, czemu w układach zasilanych niskim napięciem (np. w
samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie mostkowym? Właśnie
dla uzyskania tej amplitudy.

W samochodzie mają być dobrze słyszalne podczas jazdy - na tle pracującego silnika (chyba że jeździsz Rollsem :-)

4 om uzyskasz 6W, a to
spokojnie wystarczy do nagłośnienia dużego pokoju.

Zresztą dyskusja jest jałowa, bo Mariusz
nie ma karty ze wzmacniaczem.

Mam! Nawet 3. :-) Dwie na ISA bus (AWE32, MediaVision), jedną zintegrowaną, (Crystal/Emu) - ta ostatnia jest aktualnuie w użyciu.

Każda z nich jest wystarczajaca na moje wymagania dot. *odtwarzania*.
Rzecz w tym, że potrzebuję wreszcie przesiąść się na nowszego peceta, a te nie mają slotów ISA ani amp on mobo.

 Dlatego zaproponowałem mu wzmacniacz
montowany w zatoczce 5,25", IMHO znacznie poręczniejszy choćby ze
względu na możliwość ręcznej regulacji siły głosu.
Dzięki za link, ale niestety całkowicie się zgadzam z komentującymi na tej stronie...

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-02 14:50:21
Autor: Vituniu
wzmacniacz audio w pc
Rzecz w tym, że potrzebuję wreszcie przesiąść się na nowszego
peceta, a te nie mają slotów ISA ani amp on mobo.

Przypomnialem sobie: kupilem kiedys kilka uszkodzonych
YMF 724 (PCI) za grosze. Uszkodzenie polegalo na...
martwym "wzmacniaczu" wlasnie. Po odzworkowaniu
rzeczonego karty dzialaly z "line out" bez dalszych przeszkod.

Wniosek:
Zdazaja sie karty PCI z wbudowanym wzmacniaczem.

Uwaga:
IIRC to ustrojstwo szumnie nazywane tam "wzmacniaczem"
przewidziane bylo chyba tylko na potrzeby sluchawek /
pasywnych glosniczkow wielkosci pudelka po zapalkach.

A poza tym akurat YMF 72x nie sa oficjalnie wspierane
w Viscie i 7 (jest jakas nieoficjalna przerobka, ktora
podobno dziala, lecz nie mam ytego jak zweryfikowac)

hm..
nie pomoglem zanadto...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-02 18:30:17
Autor: JoteR
wzmacniacz audio w pc
"sTav" napisał:

W samochodzie mają być dobrze słyszalne podczas jazdy - na tle pracującego silnika (chyba że jeździsz Rollsem :-)

Mam trójkę dzieci i psa, zatem pojęcie "dobrze słyszalne" różni się między nami o kilka decybeli ;->

Zresztą dyskusja jest jałowa, bo Mariusz
nie ma karty ze wzmacniaczem.

Mam! Nawet 3. :-) Dwie na ISA bus

Czyli na dzisiejsze czasy tak, jakbyś nie miał żadnej.

[...]

Odkurz któryś z tych wzmacniaczy z ciemnego kąta ;-)
Może któryś gabarytowo podpasuje jako podstawka pod monitor?

[...]

Fakt, nie czytałem komentarzy, bardziej mi chodziło o ideę niż o konkretny model. Ostatecznie sam wspomniałeś o czymś takim w postaci karty-amplifiera, a to IMHO znacznie mniej wygodne rozwiązanie.

JoteR

Data: 2010-12-06 08:14:44
Autor: Remek
wzmacniacz audio w pc
Użytkownik "JoteR" napisał:

Fakt, nie czytałem komentarzy ...

Te komentarze mają się nijak do tematu. Ktoś chciałby 90 W ze wzmacniacza
zasilanego z komputera? Chyba nie o to chodzi?

Remek

Data: 2010-12-06 08:08:39
Autor: Remek
wzmacniacz audio w pc
Użytkownik "JoteR" napisał:

Wystarczającą do pełnego poruszenia membrany głośnika w tej "drewnianej
kolumnie", o średnicy znacznie większej niż te w biurkowych piszczałkach.

Coś mi się wydaje, że mówimy o różnych "drewnianych" obudowach. Bo tak
naprawdę ważne jakie w niej siedzą głośniki.

Jak myślisz, czemu w układach zasilanych
niskim napięciem (np. w samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie
mostkowym? Właśnie dla uzyskania tej amplitudy.

W samochodach po to, aby głupkom rozdymało karoserię w takt basu, czy bębna.

[...]

Coś kiepskie te Twoje Altusy :) Ja mam z dawnych czasów kolumny z głośnikami
DDR 12,5 W. I zaręczam Ci, że 6W podanych do nich powoduje gwałtowne
protesty domowników. Tym głośnikom mało co dorównuje. Owszem nie ma takiego
pasma jak dla konesera, ale dla takiego jak ja mało wymagającego usera jest
całkiem przyzwoicie. Przede wszystkim czysciutko. Bas jest miękki, az
przyjemnie słuchać. Brakuje syku talerzy. Jest, ale słaby. Mówi się trudno.
Parałem się kiedyś akustyką i przez moje ręce przeszło sporo różnych cudów
niewidów. I żadne z nich nie miało prawa nawet stać obok tych moich
głośników. A jeszcze jak puściłem dobrą płytę przez lampowca to szkoda gadać

Pozdrawiam Remek

Data: 2010-12-02 08:36:33
Autor: Desoft
wzmacniacz audio w pc
Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować te kolumny.

Zgadujesz?
Takie kolumny będą grały głośniej od tych pastikowych bez elektroniki, napędzane z tego samego źrodła.

Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć odpowiednią amplitudę i radiatory, aby te końcówki nie wyparowały.

Przecież napisał "umiarkowanie głośno". Na takiej karcie wzmacniacze miały 1-2W.
Wystarczy.

--
Desoft

Data: 2010-12-02 14:04:43
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
JoteR wrote:

[...]

podłaczałem kasetowca (takiego polskiego zabytkowego MK 125 chyba) do marshalowskiej kolumny estradowej 120WATT (4 głośniki HEKO 30W), 4 Ohm, - nie uwierzysz jaki czad :-), - a kasetowiec zasilany  bateriami 6x1,5V.

--
Pozdrowienia!
M.

JoteR

Data: 2010-12-03 08:32:05
Autor: Artur\(m\)
wzmacniacz audio w pc

Użytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości news:4cf7997d$0$21001$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Uwierz mi, ale Ci nie wierzę, żeby je rozbujać trzeba
dostarczyć im trochę mocy. .5W na małych głośnikach słychać ładnie
a na dużych trochę "szmerania środka".
Myśle, żeby głośniki 120W jakoś grały, trzeba dostarczyć im choćby1-2W
Ale o czadzie nie może być mowy, bo i cicho i środkiem gra.

Artur(m)

Data: 2010-12-03 14:52:33
Autor: sTav
[OT] Re: wzmacniacz audio w pc
Artur(m) wrote:
[...]

Układ scalony UL1468N stosowany w tych magnetofonach daje (w/g specyfikacji) 600mW przy obciążeniu 15 ohm i napęciu zas. 9V, a jak napisałem wyżej impedancja kolumny = 4 ohm. Napięcie 6 nowych baterii to 10V. W pomieszczeniu o kubaturze niewielkiego gabinetu (70m3) w/w dało wystarczającą głośność by móc sprowokowac sąsiadów z za sciany do interwencji :-)

Duże głośniki (zwłaszcza zwielokrotnione w jednej płaszczynie) mają nieporównywalnie wyższą sprawność akustyczną (stosunek mocy elektrycznej do wytwarzanego ciśnienia akustycznego) od pojedynczego głośniczka typowego dla różych radioodbiorników, mini-wież, itp.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-06 08:38:20
Autor: Artur\(m\)
[OT] Re: wzmacniacz audio w pc

Użytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości news:4cf8f624$0$22807$65785112news.neostrada.pl...
Artur(m) wrote:
[...]

Zakładam, że góra 3dB
Jeśli nie usłyszę nie uwierzę:(, bo podłączyłem kiedyś sprzęt mniejszej mocy do
paczki na głośniku Celestion o tzw sensitivity  100dB, więc raczej bardzo dobry
i "czuły" jak rzadko który głośnik i nie było możliwości zdenerwować sąsiadów
a szedł "środkiem środka" (choć w tym przypadku to nie dziwota bo głośnik ten
" do grania środkiem" jest skonstruowany
jeżeli masz taki głośnik który zostanie "rozbujany" .6W do tego stopnia, że sąsiad
dzwoni na policję, to głośniki są rzeczywiście bardzo OK
ale to nie jest grupa na tego typu dyskusje.

Pozdrawiam
Artur(m)

Data: 2010-12-02 02:55:10
Autor: W.P.
wzmacniacz audio w pc
<ciach>

[...]
:-(

Będę świnia, ale co tam...
do kolumn: wzmacniacz kina domowego (efekty DSP) Yamahy (1kpln),
do PC: "zwykła" karta dźwiękowa, albo taka z SPDIF.

(sam mam 10+ letnią Yamahę i się cieszę)...

W.P.

Data: 2010-12-02 11:54:09
Autor: Radosław Sokół
wzmacniacz audio w pc
W dniu 02.12.2010 00:05, sTav pisze:
Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny o wystarczającej sprawności i okablowanie doprowadzone do peceta, a na stole i w poblizu zero wolnego miejsca.

Takie kolumny trzeba wysterować porządnym wzmacniaczem o
realnej mocy elektrycznej rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu
watów, a nie wzmacniaczami kart dźwiękowych po 2 W.

Kup po prostu (choćby nawet używany Unitry) wzmacniacz albo
amplituner. Efekt sto razy lepszy niż z poszukiwań dziwnych
kart dźwiękowych.

Sam kiedyś używałem kolumn ze wzmacniaczem (Unitry zresztą ;) ).
Teraz przesiadłem się na "plastikowe", bo zdecydowanie mniej
miejsca zajmują, a muzyka u mnie gra nawet nie drugą czy
trzecią rolę.

Data: 2010-12-06 08:36:57
Autor: Remek
wzmacniacz audio w pc
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:

Takie kolumny trzeba wysterować porządnym wzmacniaczem o
realnej mocy elektrycznej rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu
watów, a nie wzmacniaczami kart dźwiękowych po 2 W.

Co Pan opowiada??? Na której Politechnice tak uczą? Żenada. Kilkadziesiąt W
podane przez pomyłkę na kolumnę estradową w mieszkaniu zabiło niejednego
inżyniera.

Remek

Data: 2010-12-06 09:52:46
Autor: Artur\(m\)
wzmacniacz audio w pc

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:idi40o$sei$2inews.gazeta.pl...
[...]

np. 90?. Słusznie prawisz.
Niespodziewane podanie sygnału, na "rozkęcony" wzmacniacza może sercowca zabić.
Radek pisał 2W. 2W zabije "inżyniera" ze śmiechu.

Artur(m)

Data: 2010-12-03 08:37:16
Autor: Yakhub
wzmacniacz audio w pc
Dnia Thu, 2 Dec 2010 00:05:48 +0100, sTav napisał(a):

Radosław Sokół wrote:
[...]

A ja zaproponuję jeszcze inne rozwiązanie - kup sobie wzmacniacz
samochodowy. Przy dobrych wiatrach (czyt. bardzo mocny zasilacz w PC i
odpowiednio dobrany wymiarami wzmacniacz) będziesz mógł go upakować w
obudowie komputera, bez dodatkowego zasilania.

--
Yakhub

Data: 2010-12-03 10:03:47
Autor: Artur\(m\)
wzmacniacz audio w pc

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ok4wff4xuyev.dlgwazzenon.pl...

[...]

Dobra rada. Za 15 zł kupiłem wzmacniacz samochodowy mikro, który mógłby wejść
w zatoczkę 3,5" a miał dodatkowo EQ.
Ale wątkotwórca nie wchodzi w takie rozwiązania.
Chce kartę ze wzmacnizczem na PCI....i kropka.

Data: 2010-12-01 15:27:47
Autor: OMSON
wzmacniacz audio w pc
sTav pisze:

Nie wymagam niczego poza stereo z umiarkowaną głośnościa.
Kiedyś były na allegro karty-amplifier (kilka watt na kanał) ale ostatnio nic takiego nie wiuduje.

Może wzmacniacz za kilka zł?

http://allegro.pl/wzmacniacz-domowy-wzd-100w-tv-mp3-komp-pewny-zakup-i1341427427.html

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-01 15:43:20
Autor: Vituniu
wzmacniacz audio w pc

http://allegro.pl/wzmacniacz-domowy-wzd-100w-tv-mp3-komp-pewny-zakup-i1341427427.html

Tylko najpierw mi wyjasnij jak oni wydusili te 100W z tego
zasilaczyka, co to wyglada jak ladowarka od telefonu ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-01 14:50:46
Autor: kamil
wzmacniacz audio w pc

"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> wrote in message news:4cf65f2a$0$20997$65785112news.neostrada.pl...

http://allegro.pl/wzmacniacz-domowy-wzd-100w-tv-mp3-komp-pewny-zakup-i1341427427.html

Tylko najpierw mi wyjasnij jak oni wydusili te 100W z tego
zasilaczyka, co to wyglada jak ladowarka od telefonu ;)

Tak samo, jak 1000W z radia Panascanic na bazarze. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-02 01:18:36
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
OMSON wrote:

Może wzmacniacz za kilka zł?

kilka wzmacniaczy kurzy sie gdzies u mnie w ciemnych kątach ;-) nawet jeden taki True RMS 2x100W,

-nie o to chodzi.
--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-01 15:27:47
Autor: Vituniu
wzmacniacz audio w pc
Czy są jakieś wspólczesne karty audio z wyjściami na *pasywne* głośniki?

Nie sadze... ale tez nie wiem tyle co Google... ;)

Nie wymagam niczego poza stereo z umiarkowaną głośnościa.
Kiedyś były na allegro karty-amplifier (kilka watt na kanał) ale
ostatnio nic takiego nie wiuduje.

A myslales o samodzielnym zlutowaniu czegos?
Chocby z gotowcow od takiego Jabel'a?
Taki zestaw "J-215 Wzmacniacz mocy z układem TDA2005" na przyklad?
Zasilany z 12V (chocby wprost z molex'a). Plytka 7x8 cm.
Koszt - jakies dwie dychy.

Nie wiem tylko jakiej oczekujesz jakosci dzwieku :)
Jest spore prawdopodobienstwo, ze to ustrojstwo bedzie
lapac wszystko w okol. Od pracy twardego dysku poczawszy
na ruchach myszy skonczywszy ;).

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2010-12-01 16:37:26
Autor: JoteR
wzmacniacz audio w pc

Kilka lat temu, mając pod ręką kilka PC speakerów, odpadowych pudełeczek ABS (o, takich: http://www.label.pl/po/rek520.dtrh.html) oraz pudło scalaków ś.p. CEMI z BOMIS-u, zmajstrowałem sobie dwie wiszące aktywne kolumienki wg schematu aplikacyjjnego dla UL 1497 bodajże, zasilane z 12V z komputera.

Nie wiem tylko jakiej oczekujesz jakosci dzwieku :)
Jest spore prawdopodobienstwo, ze to ustrojstwo bedzie
lapac wszystko w okol. Od pracy twardego dysku poczawszy
na ruchach myszy skonczywszy ;).

I mniej więcej tak to właśnie brzmiało. Plus jakaś stacja radiowa.

JoteR

Data: 2010-12-02 00:50:27
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
Vituniu wrote:

[...]

takie lub podobne (stereo) widywałem dawniej na allegro po 20 zl.

Nie wiem tylko jakiej oczekujesz jakosci dzwieku :)
Jest spore prawdopodobienstwo, ze to ustrojstwo bedzie
lapac wszystko w okol. Od pracy twardego dysku poczawszy
na ruchach myszy skonczywszy ;).

To kwestia dobrze przemyślanej konstrukcji.
Wierz mi, - da się zrobić tak żeby nie łapało. :-)
ale z pewnych niezależnych odemnie powodów, nie zabiorę się za projektowanie i wykonanie.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-02 08:13:12
Autor: ToMasz
wzmacniacz audio w pc
sTav pisze:
[...]

współczesnych kart nie widziałem, ale jak Ci wystarczy stereo, to kup
starą kartę ze wzmacniaczem 2x1w - wystarczy. Ja taką mam, ale brakło mi
gniazd PCI. Musiałem wydłubać wzmacniacz z głośnika aktywnego - i tak
jak Ty podłączyłem do zabudowanych głośników. Dzwiek jest o niebo lepszy
niż z "kolumienek" jest tylko problem wspomniany przez kolegów. słychać
myszkę, okna, transfer z dysku - kakofonia. Trzeba filtrować zasilanie.
W moim przypadku zabawy z filtrami na kondensatorach przynosiły złe i
gorsze efekty. najlepszy wynik uzyskałem dając na zasilaniu rezystor, a
za nim duży kondensator. JAk dam dość głośno to układ mam za mało prądu,
ale w normalnym użytkowaniu działa, a kakofonia hardwarowa umilkła

ToMasz

Data: 2010-12-02 16:15:49
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
ToMasz wrote:
współczesnych kart nie widziałem, ale jak Ci wystarczy stereo, to kup
starą kartę ze wzmacniaczem 2x1w - wystarczy. Ja taką mam, ale brakło
mi gniazd PCI.

Nie miałem pojęcia, że były karty na PCI ze wzmacniaczem, a to chyba by mnie urządzało.

Mógłbyś podać jakąś marke / model na start?

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-12-02 18:10:32
Autor: ToMasz
wzmacniacz audio w pc
sTav pisze:
ToMasz wrote:
[...]

wyjąłem z szuflady:

Creative labs, CT4810. ma zworkę (para) która na wyjściu robi:
1- line out
2 speaker out
sądząc po rozmiarach wzmacniaczem jest TDA1517 -nie ma nawet radiatora
Wcześniejsza miała takie dwa wzmacniacze (elementy wykonawcze) które
miały takie "skrzydełka" i były nimi przylutowane do płytki drukowanej.

ToMasz

PS wcześniejsza to był soundblaster (cośtam cośtam) 16 albo 64

Data: 2010-12-03 02:36:07
Autor: sTav
wzmacniacz audio w pc
ToMasz wrote:

[...]

Wielkie dzieki!
To w razie jakiejś przesiadki powinno rozwiązać problem. Tym samym kończę wątek.

--
Pozdrowienia!
M.

wzmacniacz audio w pc