wzrost i kolor oczu w nowych dowodach

Data: 2009-12-23 19:59:24
Autor: rotfelus
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak wzrost i kolor oczu.
Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te pola. Co o tym sądzicie?

Data: 2009-12-23 20:07:03
Autor: macso
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach

Użytkownik "rotfelus"
0

W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak

wzrost i kolor oczu.
Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te pola. Co o tym sądzicie?

będzie zapodane elektronicznie, i każdy kto będzie miałprawo skontrolować dowód będzie miałodpowiedni czytnik
i w sekundę będzie wiedział

macso

Data: 2009-12-23 13:00:51
Autor: Szymon von Ulezalka
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
będzie zapodane elektronicznie, i każdy kto będzie miałprawo skontrolować
dowód będzie miałodpowiedni czytnik
i w sekundę będzie wiedział

czekac tylko az kazdy z odpowiednim czytnikiem bedzie mogl takowe
przerabiac (dowody, nie czytniki), bo jakos nie wierze w ich cudowne
zabezpieczenia :~

Data: 2009-12-24 16:15:16
Autor: rotfelus
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
Użytkownik "macso" <macso@poczta.oniet.pl> napisał w wiadomości news:hgtpou$2n4$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "rotfelus"
0

[...]

To idąc tym tropem, po co w ogóle cokolwiek zamieszczać?
Może tylko kawałek plastiku z kodem kreskowym i PESELem, bo przecież wszystko będzie zakodowane na czipie...
Będzie łatwiej się pod kogoś podszyć jeśli znikną te dane w sposób pisemny... już widzę jak policjanci będą patrolować ulicę z czytnikami,
albo w bankach zacznie się fala wyłudzeń kredytów na kradzione dowody.

Data: 2009-12-23 20:20:56
Autor: Kazik
rotfelus pisze:
W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak wzrost i kolor oczu.
Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te pola. Co o tym sądzicie?

Moj 1-letni syn ma wyrobiony dowod osobisty. Na jego przykladzie mozesz zobaczyc jak bzdurne sa te dwa pola, bo urosnac - urosnie, a i kolor oczu moze mu sie zmienic.

Data: 2009-12-23 20:23:02
Autor: Arek
Kazik pisze:
Moj 1-letni syn ma wyrobiony dowod osobisty. Na jego przykladzie mozesz zobaczyc jak bzdurne sa te dwa pola, bo urosnac - urosnie, a i kolor oczu moze mu sie zmienic.

Mi się zmieniają cały czas.
Zresztą tak samo jak mojej mamie się zmieniały. :)
Synowi też już - w ciągu roku - zmieniły się z niebieskich na piwne.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-24 16:16:29
Autor: rotfelus
Użytkownik "Kazik" <kazik@localhost.localnet> napisał w wiadomości news:hgtqin$3ov$1inews.gazeta.pl...
rotfelus pisze:
[...]

W założeniu dowód osobisty był przeznaczony dla osób dorosłych, przy wprowadzaniu plastików zmieniono próg wiekowy i dostępne były dla 13-latków. Po wejściu do unii nawet niemowlakom można wyrobić, bo służy on za dokument podróży i jest tańszy od paszportu. 1-latek raczej nie będzie sam korzystał z tego dowodu i koledzy ze żłobka(?) mu go raczej nie zwędzą ;)

Data: 2009-12-24 21:05:41
Autor: Kazik
rotfelus pisze:
[...]

Za to moze skorzystac ze sklepowej promocji pod tytulem 'alkohol sprzedajemy po okazaniu dowodu' ;-).

Data: 2009-12-23 20:21:32
Autor: Arek
rotfelus pisze:
W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak wzrost i kolor oczu.
Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te pola. Co o tym sądzicie?

Że masz mentalność niewolnika.

Krowy mają jeszcze takie klipsy na uszach, ponoć satelita je czyta nawet. Może powinniśmy takowe nosić?

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-24 12:59:35
Autor: Piotrek
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach

Że masz mentalność niewolnika.

Krowy mają jeszcze takie klipsy na uszach, ponoć satelita je czyta nawet. Może powinniśmy takowe nosić?

A czy przypadkiem właśnie na te nowe dowody nie mają być nanoszone linie papilarne? Przeciwko temu już nie protestujesz, a to przecież wstęp do takich klipsów, chipów i podobnych wynalazków. Osobiście wolę mieć w dowodzie dane o wzroście i kolorze oczu, bo nie są to żadne tajne informacje, zresztą były tam umieszczane chyba od zawsze. Czyjś argument o zmianach wzrostu/koloru oczu u małych dzieci jest wymyślony na siłę, bo w większości przypadków dowód osobisty wydaje się osobom pełnoletnim, którym od chwili jego otrzymania nie zmieni się już w znacznym stopniu wzrost, a kolor oczu na pewno pozostanie bez zmian.

W każdym razie mój dowód osobisty zawiera informację o tym, że jest ważny do roku 2013, a prawo podobno nie działa wstecz, co oznacza, że prędzej mi wyrośnie kaktus na dłoni niż ogólnie pojęta władza zmusi mnie do wymiany wspomnianego dokumentu przed tą magiczną datą.

Data: 2009-12-24 13:09:55
Autor: Tomek
Dnia 24-12-2009 o 12:59:35 Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> napisał(a):

W każdym razie mój dowód osobisty zawiera informację o tym, że jest  ważny do
roku 2013, a prawo podobno nie działa wstecz, co oznacza, że prędzej mi

Zgadza się, ze wsteczną datą dowodu biometycznego nie wyrobią :)

wyrośnie kaktus na dłoni niż ogólnie pojęta władza zmusi mnie do wymiany
wspomnianego dokumentu przed tą magiczną datą.

Błędne założenie - ja się załapałem na paszport biometryczny,
a gdybym sie za to zabrał pół roku wcześniej to bym mnie zakolczykowali
10 lat później.

--
Tomek

Data: 2009-12-24 17:59:41
Autor: Jacek_P
Tomek napisal:
Błędne założenie - ja się załapałem na paszport biometryczny,
a gdybym sie za to zabrał pół roku wcześniej to bym mnie zakolczykowali
10 lat później.

Ehm, niekoniecznie, gdyz niezaleznie od daty waznosci twojego
paszportu z wersja nie-biometryczna nie wpuszcza cie np. do USA.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-24 22:33:15
Autor: Tomek
Dnia 24-12-2009 o 18:59:41 Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Tomek napisal:
[...]

A to nie wiedziałem.

--
Tomek

Data: 2009-12-24 23:24:07
Autor: Piotrek
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach

> Ehm, niekoniecznie, gdyz niezaleznie od daty waznosci twojego
> paszportu z wersja nie-biometryczna nie wpuszcza cie np. do USA.

A to nie wiedziałem.

Tam każdego przyjezdnego na dzień dobry traktuje się jak bandytę.

Data: 2009-12-25 08:09:14
Autor: Jacek_P
Piotrek napisal:
> A to nie wiedziałem.
Tam każdego przyjezdnego na dzień dobry traktuje się jak bandytę.

Coz, neokonserwatysci urzeczywistnili swoje marzenie: panstwo idealnej
kontroli i nadzoru. Wiekszosc swobod obywatelskich zostala stlamszona
poprzez Patriot Act, ktorego spora czesc jest ustawowym analogiem terroryzmu, ktory podobno mial zwalczac.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-25 18:13:52
Autor: Piotrek
Piotrek napisal:
> [...]

poprzez Patriot Act, ktorego spora czesc jest ustawowym analogiem terroryzmu, ktory podobno mial zwalczac.

Neokonserwatyści? Ja bym powiedział, że debile z ciężkim otępieniem umysłowym.
Oni tam 4-letnich dzieci nie wpuszczają na pokład samolotu, bo uznają je za terrorystów: http://www.msnbc.msn.com/id/10725741/ . To artykuł sprzed 4 lat, więc pewnie teraz się wyrobili i noworodków też nie wpuszczają z tego samego powodu. Jestem już gotów zrozumieć, że mają tę swoją "no-fly" list i rozumiem, że jakiś dzieciak mógł nazywać się tak samo jak pewien delikwent słusznie bądź niesłusznie posądzany o terroryzm. Nie rozumiem za to jakim cudem po zobaczeniu kto ma być tym "terrorystą" zaczęli robić jakieś problemy. Albo tam pracują roboty, które nie są w stanie ocenić, że 4-letnie dziecko nie jest terrorystą (nazwisko się zgadza, więc terrorysta i koniec gadania), albo (co smutniejsze i bardziej prawdopodobne) Amerykanie to tak zidiociały naród, że rzeczywiście brali pod uwagę, iż "podejrzany" jest terrorystą. Jeszcze trochę i u nas będzie tak samo (nowe dowody/paszporty będą pierwszym kroczkiem).

Data: 2009-12-25 20:00:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 25.12.2009 18:13 użytkownik Piotrek napisał :
[...]

Trochę OT, ale czy ten system jest naprawdę tak debilny, że wystarczy
mieć imię i nazwisko takie jak jakiś rzekomy terrorysta i już mamy
przesrane? To może jakiś terrorysta powinien nazywać się Barack Obama i
pan prezydent już nigdzie nie poleci?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-27 22:21:56
Autor: WAM
wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
On Thu, 24 Dec 2009 12:59:35 +0100, "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]
W starych dowodach nie bylo napisane do kiedy sa wazne a nagle ich
waznosc ustała.

WAM
--
Kupię mieszkanie w budynku z cegły
Szczecin, ulice: BeĹźowa, Romantyczna, Gwarna

Data: 2009-12-24 16:17:44
Autor: rotfelus
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hgtqjt$5k6$1inews.gazeta.pl...
rotfelus pisze:
[...]

Z certyfikowanymi trolami nie zamierzać polemizować

Data: 2009-12-23 20:56:25
Autor: Tomasz Chmielewski
On 23.12.2009 19:59, rotfelus wrote:
W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak
wzrost i kolor oczu.
Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
pola. Co o tym sądzicie?

Moim zdaniem powinny zostac zastapione przez rozmiar buta i szerokosc w pasie.
Przynajmniej taka informacja bylaby do czegos przydatna (np. gdy kupujemy nowe spodnie czy buty i zapomnielismy, o jaki rozmiar chodzi).

A wzrost i kolor oczu? Krawiec i tak zmierzy jeszcze raz, okuliscie taka informacja na nic.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-01-02 13:29:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Dec 2009, Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

  I co święta pół polski wymienia dowody :)

A wzrost i kolor oczu?

  Przede wszystkim zmniejsząją pole do manipulacji kradzionym lub
znalezionym dowodem.

pzdr, Gotfryd

wzrost i kolor oczu w nowych dowodach