Data: 2010-02-27 13:32:02 | |
Autor: solar | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
Parę dni temu umarła mi tylna wycieraczka w Nissanie xTrail 2003. Po włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została.
Dobrałem się do silniczka, mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących. 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki: http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty. Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie tylko na brązowo-żółtym. Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic. Cały silniczek do wymiany? Bo na razie znalazłem jedynie w serwisie... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych." Biblia Dz. 17. 24 |
|
Data: 2010-02-27 22:21:48 | |
Autor: newsartmedia | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
Witam serdecznie.
.... Dobrałem się do silniczka, mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.Kolory się zgadzają. Masz tak: niebiesko-żółty - zasilanie, czarny - masa do czujnika położenia, zielono-żółty - masa silnika wycieraczki dołączana automatem wycieraczek ("WIPER AMP"). brązowo-żółty - wyjście czujnika położenia. u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.Dlatego, że czujnik położenia daje sygnał "STOP". To powoduje, że automat ("WIPER AMP"), powinien przy włączeniu wycieraczek podać masę do silnika (na zielono-żółty). Spróbuj podłączyć masę do silnika zamiast zielono-żółtego. Jeśli będzie działał prawdopodobnie automat do wymiany. Jeśli nie, prawdopodobnie silnik. Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic.Można też sprawdzić, czy automat podaje masę na zielono-żółty, itd. Powodzenia. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-02-27 22:24:57 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
I jeszcze jedno... Skoro jest wychylona, to czujnik powinien dawać "MOVE" czyli
na brązowo-żółtym powinna być masa. To może oznaczać, że czujnik padł. Zrób testy z masą na miejsce zielono-żółtego, mierząc jednocześnie co jest na brązowo-żółtym. Wtedy się wyjaśni. Powodzenia! Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-02-28 08:44:40 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
Hmm, właśnie mnie olśniło, że na niebiesko-żółtym też powinieneś mieć cały czas
zasilanie... Inaczej nie pojawi się na wyjściu z czujnika położenia. Jeśli jest uszkodzony to napięcie może być na tym przewodzie z automatu wycieraczek. Odłącz zielono-żółty i brązowo-żółty od silnika. Sprawdź co jest na końcówce gdzie podłączony był brązowo-żółty. Będzie masa albo przerwa. Na niebiesko-żółtym powinno być cały czas zasilanie (przy włączonym zapłonie). Jeśli go nie ma to szukaj przerwy w obwodzie zasilania. Jeśli jest sprawdź to co pisałem poprzednio. Powodzenia. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-02-28 18:02:23 | |
Autor: solar | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Hmm, właśnie mnie olśniło, że na niebiesko-żółtym też powinieneś mieć cały czas Zaraz dokładnie przeanalizuję to, co napisałeś, ale dodam jeszcze coś. Rozebrałem silniczek i okazało się, że zastała się ośka, na której kręci się wycieraczka. Udało się mi ją wybić dopiero młotkiem. W każdym razie wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem i nadal nic. Silnik jest OK, całość działa, gdy dam zasilanie bezpośrednio na jego styki. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa." św. Bernard z Clairvaux |
|
Data: 2010-03-01 18:38:53 | |
Autor: solar | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
Sprawa się wyjaśniła. Naprowadziło mnie na to stukanie i kumple z pracy. Cały czas walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. :)
Zamknąłem klapę i działa. Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego inaczej poskładać. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej czarownicę z kotem. Leszek wziął do domu czarownicę, a Jarek kota." Andrzej Rodan |
|
Data: 2010-03-02 09:44:09 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
xTrail problem z tylną wycieraczką | |
Witam ponownie.
Zamknąłem klapę i działa.To wyjaśnia brak zasilania. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|