xantia vs xsara

Data: 2011-06-04 20:09:19
Autor: McRella
xantia vs xsara
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Data: 2011-06-04 19:39:41
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Po pierwsze różnią się rozmiarem, Xantia jest autem klasy średniej, Xsara
to kompakt.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-04 20:45:49
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:39, Waldek Godel pisze:
[...]

czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba?

Data: 2011-06-04 20:38:42
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:45:49 +0200, McRella napisał(a):

czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba?

tak, dokładnie, zresztą nawet z dokładnością do części - Xsara to 306, a
Xantia to 406 z hydrauliką zamiast sprężyn. Tyle, że 406 ma nowocześniejszą
tylną oś, bo tam musieli się w wielowahacz bawić, w Xantii załatwia to
hydro.

Data: 2011-06-04 20:37:13
Autor: ToMasz
xantia vs xsara
McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
to zależy jakie chcesz mieć zawieszenie! Xsantia jest bardziej
komfortowa, ale naprawa zawieszenia będzie kosztowniejsza. Pomyśl o tym
przy zakupie nastoletniego auta.

ToMasz

Data: 2011-06-04 22:24:55
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:37:13 +0200, ToMasz napisał(a):

Xsantia

E?

MSPANC :D

A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-06-04 20:42:58
Autor: P.B.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Różnią się właściwie wszystkim. Xantia mechanicznie ma więcej wspólnego z
Peugeotem 406 niż Xarą. Xantia jest większa, ale starsza konstrukcyjnie -
produkcja ruszyła w 1992 albo 1993, a w 1997 był poważny face lifting.
Niektóre silniki występowały w obu, ale zwykle miały inne skrzynie i
osprzęt.
Jeżeli kombi, to potrzebujesz miejsca, a jak potrzebujesz miejsca to lepiej
kup Xantię bo większa, ale zapewne nieco droższa w utrzymaniu.
Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga
ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co
to jest i jak się z tym obchodzić.
Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-06-04 20:46:57
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:42, P.B. pisze:

Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.

napisz na priv szczegóły :)

Data: 2011-06-04 22:43:22
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:l29esgje2mbr.1isqaqkp7dh18.dlg40tude.net...
Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga
ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co

Nie tak do końca.  Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Ja wprawdzie moją sprzedałem jak miała 15 lat, 450K przejechane (2.0 8V PB) i mogę powiedzieć, że samochód bezawaryjny, ale nic nie jest wieczne.

Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować.

Pozdro

Data: 2011-06-04 21:48:33
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować.

Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

Data: 2011-06-05 08:39:15
Autor: J.F.
xantia vs xsara
On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?
mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

A to tylko pompa sie tam psuje ? Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)

J.

Data: 2011-06-05 09:06:18
Autor: pm
xantia vs xsara
[...]

zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy takim ekstremalnym przykładzie
gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy nowe ;-)
rok 1999
passat 10tys
xantia (sprawna) 4-5tys.

[...]

w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa też
ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak pompę wspomagania czyli jakieś 300zł.

Data: 2011-06-05 12:10:32
Autor: McRella
xantia vs xsara

a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

Data: 2011-06-05 11:29:41
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):

a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną)
exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999
Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu
fotela kierowcy.
Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie
będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej
dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny.
Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są
taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu,
sprawdzić czy nie bity itp..
Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne
preferencje.

Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki
trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w
większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku,
czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to
sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z
kluczyka.

Data: 2011-06-05 14:57:01
Autor: McRella
xantia vs xsara

Data: 2011-06-05 14:34:27
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a):

dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny

facet pisze o wymianie dwumasy :]

czyli koła pasowego, to jest właśnie źródło urban legends o wysokich
kosztach eksploatacji diesla wśród idiotów. Usłyszy taki jeden z drugim o wymianie koła dwumasowego, zamiast ceny koła
pasowego (~170 zł) dośpiewa sobie wymianę dwumasowego koła zamachowego i to
jeszcze zamiast ceny koła do HDi (~1200 za nowy oryginał) policzą sobie
cenę koła do swojej teutońskiej padliny (1300-2800) i już urban legend
gotowa.
Tymczasem ten silnik ma klasyczne koło zamachowe z jednego kawałka metalu,
które można zepsuć jedynie fleksą. Albo bezmózgą namiastką mechanika.

Data: 2011-06-05 15:56:40
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 15:34, Waldek Godel pisze:
[...]

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Data: 2011-06-05 14:59:07
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

Data: 2011-06-05 16:02:50
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim

Data: 2011-06-05 15:05:55
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:02:50 +0200, McRella napisał(a):

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim

A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością
będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina.

Data: 2011-06-05 16:06:37
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 16:05, Waldek Godel pisze:

A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością
będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina.

:)

Data: 2011-06-05 16:04:34
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 16:02, McRella pisze:
[...]

aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN?

Data: 2011-06-05 15:08:43
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a):

aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN?

OIDP to na którymś nadkolu pod maską poiwnna być tabliczka znamionowa,
powinien też już być na podszybiu, widoczny przez szybę.
Jest też nabity na krawędzi blachy przy siłowniku maski, pole numerowe
widać na fotce:
http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C19/15/86/C19158625_8.jpg

Data: 2011-06-05 12:48:19
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 12:10, McRella pisze:

a co sądzisz o tym aucie? ==>
http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

Drzwi pasażera: - nie pasują, rdza pod uszczelką szyby przy tylnej krawędzi.
Wymaga DOKŁADNEGO sprawdzenia tej strony - łącznie z progiem!
Klapa bagażnika dolna krawędź i prawe tylne światło - też do sprawdzenia.

Reszta jakoś nie nasuwa wątpliwości na pierwszy rzut oka.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-06-05 23:03:03
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat.

Jeśli dasz rade zarejestrować to nie widzę problemu kupić rocznik 2011.
http://tinyurl.com/3n8o54b

:)))

Data: 2011-06-04 22:48:42
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl...
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było.

Pozdro

Data: 2011-06-04 21:51:17
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):

[...]

a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
oczywiście... --

Data: 2011-06-04 22:57:56
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości

a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
oczywiście... robić.

- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi)

- gorszy komfort

- nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu

reasumując więcej szkody niż pożytku.

A, ha to do autora wątku:

W nie bitej Xanatia słowo korozja nie istnieje, z Xsarami różnie.

Pozdro

Data: 2011-06-04 22:02:21
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:57:56 +0200, Michał napisał(a):

- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi)

najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.
Zawsze można wyjąć iglice z zaworów i po krzyku, choć to druciarstwo godne
kierownika golfadwagjeteiwdizlu

- gorszy komfort

eee???

- nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu

reasumując więcej szkody niż pożytku.

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Data: 2011-06-04 23:05:36
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:s2h7noxf4pb1>> reasumując więcej szkody niż pożytku.

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

Data: 2011-06-04 22:20:22
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).
Kula jest odłączana elektrozaworem. Przy dołączonej kuli - auto jest
bardziej miękkie. Przy odłączonej - twardsze, czyli pozycja "sport"
To wszystko.
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xantia/hydractive%20ii.pdf
Większość aut ma spalone elektrozawory, czyli mają na stałe tryb sport
(który i tak jest bardziej komfortowy od większości teutońskich wynalazków)
można na upartego pozostawić, można wyjąć iglice z zaworów, czyli mieć na
stałe pozycje normalną, można też wymienić elektrozawory.
Owszem, kosztują, ale nie jakieś straszne pieniądze.

Data: 2011-06-04 23:52:37
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1nku55m66lbkt.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do

Jestem wdzięczny! ( ale to widziałem)

W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce.

Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii

A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach.

Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia

Ale to czysto teoretyczne rozważania

PS.

Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je.

Pozdrawiam

Data: 2011-06-04 23:14:32
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:52:37 +0200, Michał napisał(a):

[...]

taki rynek, ludzie mają spaczone postrzeganie przez niemieckie złomy,
pokutuje urban legend, że auto z miękkim zawieszeniem gorzej skręca itp,
jakieś durne zabobony, tak samo jak te legendarne koszta eksploatacji
diesla i różne inne brednie. Więc miękkości z CX i BX już nie będzie nigdy,
chyba, że sam przerobisz instalację

Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii

tam jest hydractive III który już sam decyduje co tam włączyć i wyłączyć,
oprócz tego kulek jest więcej, hamulce są klasyczne itp

[...]

Jest ich wystarczająco dużo, choć zależy w jakim rejonie się mieszka. A
klasyczne zawieszenie ma 5 kulek a nie 6.

[...]

hydro jest właśnie najprostszym rozwiązaniem - wbrew pozorom. Już taki -
wspomniany powyżej - 406 musiał dostać wielowahaczowe zawieszenie, żeby
dorównać prościutkiej Xantii.
A jak porównasz z niemieckimi wynalazkami typu Passat B5, z tego samego
okresu co Xantia II, to w ogóle już będzie masakra. "Szczęśliwi"
właściciele Pasków płaczą i płacą co chwile za wymiany i siedzą cicho, bo
przecież niemieckie, VW i jeszcze bożyszcze statystycznego Polaka, czyli
Passat, czyli w rankingu bożyszcz powyżej Jana Pawła.

Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je.

Lepiej, żeby miał świadomość do kogo z tym pojechać, żeby mu zrobił raz a
dobrze, w rozsądnej cenie i mieć święty spokój.

Data: 2011-06-06 09:10:29
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano:

[...]

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA

--
Javelin
Kraków

Data: 2011-06-06 08:19:57
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

Data: 2011-06-06 09:41:41
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:

[...]

A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

Data: 2011-06-06 09:04:35
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:41:41 +0200, Javelin napisał(a):

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

W taki sposób, że otwiera dodatkowy przepływ płynu hydraulicznego do
dodatkowej kuli. Większy przepływ = więcej płynu przepłynie = zawieszenie
szybciej i łatwiej się ugina, proste, prawda?
Poczytaj o swoim aucie, dowiesz się, że w nim amortyzatorem jest kawałek
blaszki z kalibrowanym otworem, od którego średnicy zależy charakterystyka
auta.

Data: 2011-06-06 10:00:39
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
[...]

wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).

masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy komfort).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-06 10:09:23
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (10:00:39) napisano:

[...]

Tak  mówi  teoria.  Praktyka  dowodzi  że właściciele cytryn zauważają
większy komfort na korzyś samochodów bez HA

Data: 2011-06-06 09:15:14
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):

Tak  mówi  teoria.  Praktyka  dowodzi  że właściciele cytryn zauważają
większy komfort na korzyś samochodów bez HA

Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi.

Data: 2011-06-06 10:27:13
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:15:14) napisano:

[...]

No  to  w  końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
może jednak nie?

Data: 2011-06-06 14:40:18
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:27:13 +0200, Javelin napisał(a):

No  to  w  końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
może jednak nie?

HA sprawny i z dołączoną kulą powinien być tak samo albo prawie tak samo
komfortowy jak auto bez HA.
HA w trybie sport albo uszkodzony (czyli w obydwu przypadkach z odłączoną
dodatkową kulą) będzie sporo twardszy

Data: 2011-06-05 08:19:20
Autor: pm
xantia vs xsara
?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.

popsuty to w XM
w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty

Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

kupisz, nawet sporo ich jest.

Data: 2011-06-06 09:00:58
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano:

Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA

Data: 2011-06-05 21:10:29
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):

uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa.

Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :)

Data: 2011-06-05 20:15:16
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 21:10:29 +0200, A.K. napisał(a):

Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :)

Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..
Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
przeciętnej osoby.

Data: 2011-06-05 21:47:58
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 20:15:16 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..

Co zrobić. Obaj znamy przypadki wyjazdów w celach serwisowych przez pół
kraju by zrobić coś porządnie i mieć spokój na długo. Chyba że ktoś używa
samochodu aż ten padnie - wtedy "przyroda", trzeba zdać się na łaskę
kowala.

Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
przeciętnej osoby.

Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych
wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki.
Nawet nowa - kiedy była produkowana - nie była dla przeciętnych, tym
bardziej V6. --
Pozdrawiam

Data: 2011-06-08 00:50:54
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości

Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych
wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki.

Activa nie miałem ale kilka razy miałem okazję prowadzić.. aż się nie chciało z ronda zjeżdżać.. coś niesamowitego!

Pozdro.

Data: 2011-06-06 09:09:00
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano:

[...]

Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na
minę.

uważaj na samochody z hydroactiv a
zwłaszca wersję activa.

W wersji Break nie występowały modele Activa

Data: 2011-06-05 00:52:15
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

juz Ci odpowiedzieli odnosnie roznic tych dwoch aut.

Mlodsza o 5 lat masz mozliwosc kupna Xsary, zwlaszcza Break, gdyz ona byla najdluzej produkowana (rok rownolegle z C4).
Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort jazdy rowniez - to klasa wyzej (ale drastycznych roznic nie ma).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 00:32:38
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):

Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
litrów, Xantia Break 512 litrów. Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.

Data: 2011-06-05 09:15:51
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
[...]

3 rodzaj prawdy?

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-06-06 08:26:57
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
litrów, Break 512

Data: 2011-06-06 09:37:28
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano:

[...]

Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=195

Data: 2011-06-06 09:16:32
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a):

Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=195

4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są
dokładnie te wypasione zderzaki, których nie było aż takich wielkich w
poprzedniej wersji, głównie zresztą z przodu. Blachy są identyczne.

Jak sobie sprawdzisz katalog Citroena, to zauważysz, że zarówno tylne
nadkole, które w breaku jest całym bokiem od dołu aż po dach oraz półka
bagażnika mają identyczne numery katalogowe dla jedynki i dwójki.

Data: 2011-06-06 10:25:55
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:16:32) napisano:

[...]

Co  nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.

Data: 2011-06-06 14:40:58
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:25:55 +0200, Javelin napisał(a):

Co  nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.

ZEWNĘTRZNE.
Wymiary wnętrza się nie zmieniły, czyli automatycznie nie zmieniła się
pojemność bagażnika.

Data: 2011-06-06 11:15:28
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-06 09:37, Javelin pisze:
[...]

o zderzaki.
wymiary wnetrza pozostaja te same (nie kloce sie o podawana pow. pojemnosc :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-06 11:21:08
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (11:15:28) napisano:

[...]

Co   nie  zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta,
więc bagażnika też nie...." jest błędne :D

Data: 2011-06-06 14:42:10
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 11:21:08 +0200, Javelin napisał(a):

Co   nie  zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta,
więc bagażnika też nie...." jest błędne :D

Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i
przykleiszy go z przodu do zderzaka, czym w efekcie radykalnie zmienisz
rozmiary samochodu, to o ile się zwiększy pojemność bagażnika?

Data: 2011-06-06 15:51:28
Autor: CeSaR
xantia vs xsara
Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i
przykleiszy go z przodu do zderzaka, czym w efekcie radykalnie zmienisz
rozmiary samochodu, to o ile się zwiększy pojemność bagażnika?

Czyjego bagażnika? Bo to wazne...

:-)

Data: 2011-06-06 09:06:58
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" datowanym 5 czerwca 2011 (09:15:51) napisano:

3 rodzaj prawdy?

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

Zgadza  się.  Ciężko by było gdyby samochód klasy niższej miał większy
bagażnik.  To  tak  jak  porównywać  Mondeo do Escorta albo Passata do
Golfa

Data: 2011-06-05 09:27:28
Autor: AL
xantia vs xsara
[...]

mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso
Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien
Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego).

Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy przednimi fotelami.

To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze ta przestrzen do zagospodarowania sensownego.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 19:49:01
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
AL <adam@skads.tam> napisał(a):
[...]

W pelni potwierdzam, mam obecnie ZXa kombi (czyli poprzednik Xsary) oraz Xsare
Picasso. Od strony praktyczniej do ZXa mozna zapakowac sie znacznie wygodniej.
Subiektywnie stwierdzam tez ze bagaznik w Xantii kombi jest wiekszy niz w
Xsarze kombi.

chcialem podniesc jeszcze jeden temat - gdzies wczesniej bylo powiedziane ze
Xantia to starsza konstrukcja, a Xsara nowsze. Tylko ze jak sie wejdzie pod
auto , czy zajrzy do komory silnika to Xsara przedstawia sie jak ZX, tyle ze
ma okraglejsze lampy i wiecej elektroniki. Oczywiscie nowoczesniejsze silniki
(to akurat wazne). Takie zupelnie nowe auto to bylo dopiero C4. tak wiec Xsara
bedzie mloda rocznikiem i niekoniecznie technologicznie. Zreszta podobnie jak
wspomniana Xsara Picasso, ktora mozna bylo rok temu kupic nowa, a przeciez
technologicznie auto stanowczo wczorajsze...

Data: 2011-06-05 21:02:41
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

[...]

Bo Xsara to jest ZX po liftingu, w sumie całkiem sensownym, choć akurat
wygląd auta się opatrzył bardziej niż wygląd ZX, na dzień dzisiejszy
wolałbym ładną wersję ZX Break, żeby tylko dostał HDi i ładniejszą deskę w
środku. Zwłaszcza, że ZX był bardzo szerokim autem, co skutkowało mnóstwem
miejsca w środku.
Pikuś to inna historia, mieli zakończyć jego produkcję z wejściem C4
Picasso w 2007, tyle, że auto było (i jest) tak dobre i tanie, że wciąż byl
na nie olbrzymi popyt przez jeszcze 3 lata, więc wciąz produkowali, choć
gama była masakrycznie obcięta - znikły wersje Exclusive, zniknęli HDi 110
KM, zniknęli wszystkie silniki benzynowe oprócz 1.6 OIDP, zniknęli
większość wyposażenia - jak dobrze pamiętam, to w wersjach po 2007 można
było wybrać wyłącznie korbkotronik w tylnych drzwiach, zniknął szklany dach
i wiele innych dodatków. Zasada "Chcesz cokolwiek więcej - zapraszamy do
zakupu C4 Picasso" była aż nadto widoczna.

Data: 2011-06-05 20:15:36
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
[...]
Moge tylko potwierdzic. sam chetnie kupilbym dzis nowego ZXa kombi, chocby i
1.4 (w takiej wersji jak mam , czyli klima elektryka i takie tam)

[...]
No prawie, bo szyby z tylu elektryczne akurat, i skladane lusterka i czujniki
cofania. Do exclusive sporo detali brakuje, ale jest wiekszosc tego co trzeba.
Jedyne co razi to plastikowosc i taniosc (nawet w porownaniu do ZXa). Z
drugiej strony nowe auto z taka iloscia miejsca w srodku i funkcjonalnoscia,
za takie pieniadze, to chyba nikt inny nie dawal.

--
pozdr
Bruno, Bydg

Data: 2011-06-05 22:08:28
Autor: A.K.
xantia vs xsara
[...]

To chyba jedynie 1.4 HDI, 2.0 HDI już mniej. W benzynowych silnikach
zmienił się w zasadzie sposób zasilania (wtrysk wielopunktowy zamiast
jednopunktowego czy gaźnika) ale to nadal te same sprawdzone silniki (TU i
XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak
dół silnika był taki sam.

Data: 2011-06-05 20:40:06
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
A.K. <adam@nospam.secretkey.eu> napisał(a):
> [...]

XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak

Ja mam ZXa z konca produkcji i silnik juz na multiwtrysku taki jak szedl do
Xsary 1 potem. Przy otwartej masce Xsary 1 i mojego ZXa z tym samym silnikiem
mozna bylo sie pomylic. To po prostu to samo auto, tylko odpicowane.

--
pozdr
Bruno, bydg

Data: 2011-06-08 00:45:10
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Oczywiscie nowoczesniejsze silniki (to akurat wazne).

Podstawowy 1.4 jest dokładnie takie sam w Xasra i ZX

Pozdro.

Data: 2011-06-05 08:24:50
Autor: pm
xantia vs xsara
?> Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort

z jednym jedynym ale...
zabrakło miejsca na prawe kolano kierowcy.

Data: 2011-06-05 01:12:15
Autor: venioo
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Xantia dzieki zawieszeniu kola zapasowego w koszu pod autem ma plaski bagaznik. Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo. Przejechalem X2 Break prawie 80kkm bezawaryjnie i bylo to chyba najlepsze auto, jakie mialem. Problem pojawil sie w momencie malego wycieku, bo mechanikow od tego jak na lekarstwo, a samochod byl mi niezbedny do pracy, w zwiazku z tym musial zmienic wlasciciela. Ale chyba znowu poszukam sobie xantii, bo jak na razie to nic innego nie dorownuje jej komfortem (fakt, mialem klime, podlokietnik i 4 poduszki, radio sterowane z kierownicy, elektr. szyby - full wypas).

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-05 09:29:30
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 01:12, venioo pisze:
[...]

Xsara tez tak ma - zreszta jak wiekszosc francuzow
W C5 spieprzyli sprawe...

Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo.

Mnie sie to rozwiazanie nadal podoba

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 14:49:11
Autor: venioo
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 09:29, AL pisze:
[...]

Podobalo, bo nigdy nie musialem kola zmieniac. Pewnie jak bym musial w deszczowa pogode to wyciagac kladac sie na glebie to bym mial diametralnie inne zdanie ;)
No ale albo plaska podloga albo... ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-05 12:52:34
Autor: masti
xantia vs xsara
Dnia pięknego Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200 osobnik zwany venioo
wystukał:

[...]

ale po co się kłaść na glebie? to koło się bardzo dobrze wyjmuje i do tego nie musisz wywalać wszystkiego z bagażnika.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-06-05 13:52:28
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200, venioo napisał(a):

Podobalo, bo nigdy nie musialem kola zmieniac. Pewnie jak bym musial w deszczowa pogode to wyciagac kladac sie na glebie to bym mial diametralnie inne zdanie ;)

Oczywiście, w końcu wszyscy wiedzą, że w deszczową pogodę to przebite
będzie się świeciło czystością i pachniało fiołkami, prawda?
Akurat, żeby je wciskać np. pod walizki. Normalnie o niczym innym nie
marzę.

Data: 2011-06-05 15:06:41
Autor: J.F.
xantia vs xsara
On Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200,  venioo wrote:
[...]

Przeciez wiele samochodow ma kolo w srodku i plaska podloge.

Roznica jest calkiem inna - doswiadczony uzytkownik cytryny wyciaga z
bagaznika fartuch, dlugie rekawice, zmienia kolo, sciaga rekawice,
fartuch i jest czysty.

Pechowiec z innego modelu musi wywalic bagaze na deszcz w bloto, zmienia kolo, wklada ublocone do bagaznika ... i oczywiscie sam tez
jest brudny, bo fartucha nie wozi :-)

J.

Data: 2011-06-05 14:35:37
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:06:41 +0200, J.F. napisał(a):

Roznica jest calkiem inna - doswiadczony uzytkownik cytryny wyciaga z
bagaznika fartuch, dlugie rekawice, zmienia kolo, sciaga rekawice,
fartuch i jest czysty.

Przy czym inteligentnemu użytkownikowi wystarczą w zupełności rękawice. --

Data: 2011-06-05 16:37:58
Autor: venioo
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 15:35, Waldek Godel pisze:
[...]

A szczesciarzom takim jak ja sie opony nie przebijaja, i tym sposobem nie potrzebne ani rekawice ani fartuch ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-05 16:41:49
Autor: J.F.
xantia vs xsara
On Sun, 05 Jun 2011 16:37:58 +0200,  venioo wrote:
[...]

A potem sie brudzi jak swinia - bo to ani umiejetnosci, ani fartucha
:-P

J.

Data: 2011-06-05 22:43:58
Autor: venioo
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 16:41, J.F. pisze:
[...]

Umiejetnosci trzeba nabywac "na sucho" zeby w razie takich akcji szlo szybko i sprawnie, gorzej z fartuchem :P

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-06 00:16:07
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 22:43, venioo pisze:
[...]

na sucho w garazu to trzeba raz na rok oposcic kosz, zajrzec do kola i przesmarowac srube kosza - bo potem mozna sie zdziwic, ze nie da sie go sposcic, bo sruba zardzewiala (zwlaszcza, jesli przez pare lat tam nie zagladales - to jest duze prawdopodobienstwo takiej sytuacji).
Raz to przezylem i od tego momentu przy wiosennych porzadkach w aucie robie tez przeglad zapasu i przesmarowanie sruby kosza (profilaktycznie).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 14:11:19
Autor: Sklavin
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Xsantii nie znam ale przez 3 lata jeździłęm Xarą Break z 1999 z motorem 1.6
8V. Była nieco wołowata ale dało sie przeżyć. Przez 80 tys. km zawidła mnie
dwa razy - raz padł alternator drugi raz paskudnie urwał się tłumik
uniemożliwiąjac dalszą jazdę. Ten drugi raz to z mojej winy - zbyt długi
czas ignorowałem wyraźne sygnały dźwiękowe auta, że ingerencja jest
wymagana :-) Jakby miała klimę pewnie zostawiłym ją jeszcze na 2-3 lata dla
żony.

Data: 2011-06-06 09:53:06
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano:

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie
wiem wiele więc się nie wypowiem.

Szczegóły    wydatków   na   mój   samochód   możesz   poznać   tutaj:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica

Xantia  to  model  wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i
Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w
porównaniu  do  innych  producentów  z  tego  okresu. Zwłaszcza jeżeli
weźmie  się  pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np
98    z   czujnikiem   deszczu,   pełną   elektryką   i   klimatyzacją
półautomatyczną  w  cenie  poniżej  8 tyś. Niestety trzeba uważać przy
zakupie  ponieważ  sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to
powinno  działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy
oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas.

Z plusów Xantii:
+ mega komfortowe zawieszenie
+ duża przestrzeń
+ w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga
+  samopoziomujące  się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach
samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt)
+  pozycja  teren  w  zawieszeniu  pozwalająca  z niewielką prędkością
pokonać przeszkody terenowe
+ bogate wyposażenie
+ niska cena
+ wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności
+ pełen ocynk

Z minusów
- padające łączniki stabilizatora
- koszmar elektryka
- spadający łącznik korektora tylnego
-  miękkie  zawieszenie  może  powodować  mdłości u osób wrażliwych na
bujanie
- trzeba poświęcić więcej uwagi
- wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu
- duży promień zawracania (ok 14 m)

Większość  negatywnych  oppinii  o tych samochodach bierze się z braku
znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u
kowali.  Jeżdżę  tym  od  roku  i  miałem  aż  trzy  sprawy związane z
zawieszeniem.  1x  dobicie  azotem  sfer  (180  pln), 2x spadł łacznik
korektora  (2x  5  pln  za  wjazd  na podnośnik). Oprócz tego wychodzą
awarie  jak  w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co
uniemożliwiłoby  dalszą  jazdę  i  nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto
pamiętać   przy   zakupie  że  samochód  ma  ocynkowaną  blachę,  więc
jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj
narożniki  tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny
związany  z  odpływem  wody  może  powodować  występowanie rudej w tym
miejscu.  Niestety  bardzo  łatwo  przy  zakupie natknąć się na modele
bardzo zapuszczone.

Samochód   wymaga   odrobinę   większej   uwagi   od  właściciela, ale
wczesne  reagowanie  na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę
dużo  wczesniej),  regularne  i  na  czas wymienianie oraz uzupełnanie
płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą

W razie pytań zapraszam do klubu
http://www.klub.citroen.triger.com.pl

lub na priv

Nie  wiem  skąd  jesteś  ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na
jazdy.

Data: 2011-06-06 20:31:39
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
McRella <yassig.spam@onet.pl> napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
Musisz sobie odpowiedziec na pytanie czy chcesz miec fajniejsze choc troche
bardziej oryginalne auto jakim jest Xantia - naprawde znakomita wiekszosc
uzytkownikow jest zadowolona. Czy tez wolisz auto bardziej 'normalne', ktore
pewnie bedzie latwiej sprzedac, latwiej znalesc polski egzemplarz ze znosna
historia, rocznikowo ciut mlodsze (tutaj sredni bym sie sugerowal - wieksze
auta lepiej znosza wiek). Ja kiedys dawno temu stojac przed takim dylematem (ZX czy Xantia) kupilem ZXa.
tyle ze wtedy z danego rocznika ZX byl od Xantii ze 20% tanszy. Teraz mam
wrazenie ze Xantia z danego rocznika jest 20% tansza od Xsary, na dodatek
Xsare mozna kupic wyraznie mlodsza niz Xantie. Nie napisales na czym ci zalezy w aucie, wiec dostales duzo dywagacji
ogolnych. A auto do czegos sluzy. I czesto nie ma znaczenia czy kombi bedzie
ciut wieksze czy mniejsze. Podobnie ja nie zawsze ma kluczowe znaczenie czy
bedzie 5cm wiecej na nogi czy mniej - niby wiecej=lepiej, ale czasem krotsze
auto lepiej sie parkuje itp itd. powodzenia
--
Bruno, Bydg
Citroeny stare i nowe

--