Data: 2011-06-04 20:09:19 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
|
|
Data: 2011-06-04 19:39:41 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Po pierwsze różnią się rozmiarem, Xantia jest autem klasy średniej, Xsara to kompakt. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 20:45:49 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 20:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba? |
|
Data: 2011-06-04 20:38:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:45:49 +0200, McRella napisał(a):
czyli różnica jak pomiędzy pugiem 306 i 406 chyba? tak, dokładnie, zresztą nawet z dokładnością do części - Xsara to 306, a Xantia to 406 z hydrauliką zamiast sprężyn. Tyle, że 406 ma nowocześniejszą tylną oś, bo tam musieli się w wielowahacz bawić, w Xantii załatwia to hydro. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 20:37:13 | |
Autor: ToMasz | |
xantia vs xsara | |
McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacjąto zależy jakie chcesz mieć zawieszenie! Xsantia jest bardziej komfortowa, ale naprawa zawieszenia będzie kosztowniejsza. Pomyśl o tym przy zakupie nastoletniego auta. ToMasz |
|
Data: 2011-06-04 22:24:55 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:37:13 +0200, ToMasz napisał(a):
Xsantia E? MSPANC :D -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-04 20:42:58 | |
Autor: P.B. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Różnią się właściwie wszystkim. Xantia mechanicznie ma więcej wspólnego z Peugeotem 406 niż Xarą. Xantia jest większa, ale starsza konstrukcyjnie - produkcja ruszyła w 1992 albo 1993, a w 1997 był poważny face lifting. Niektóre silniki występowały w obu, ale zwykle miały inne skrzynie i osprzęt. Jeżeli kombi, to potrzebujesz miejsca, a jak potrzebujesz miejsca to lepiej kup Xantię bo większa, ale zapewne nieco droższa w utrzymaniu. Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co to jest i jak się z tym obchodzić. Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-06-04 20:46:57 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 20:42, P.B. pisze:
Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.napisz na priv szczegóły :) |
|
Data: 2011-06-04 22:43:22 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:l29esgje2mbr.1isqaqkp7dh18.dlg40tude.net... Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga Nie tak do końca. Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Ja wprawdzie moją sprzedałem jak miała 15 lat, 450K przejechane (2.0 8V PB) i mogę powiedzieć, że samochód bezawaryjny, ale nic nie jest wieczne. Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 21:48:33 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):
Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować. Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie. Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 08:39:15 | |
Autor: J.F. | |
xantia vs xsara | |
On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100, Waldek Godel wrote:
Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ? mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie A to tylko pompa sie tam psuje ? Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-) J. |
|
Data: 2011-06-05 09:06:18 | |
Autor: pm | |
xantia vs xsara | |
?>>Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy takim ekstremalnym przykładzie gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy nowe ;-) rok 1999 passat 10tys xantia (sprawna) 4-5tys. w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa teżmieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak pompę wspomagania czyli jakieś 300zł. |
|
Data: 2011-06-05 12:10:32 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 22:48, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html |
|
Data: 2011-06-05 11:29:41 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):
a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną) exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999 Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu fotela kierowcy. Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny. Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu, sprawdzić czy nie bity itp.. Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne preferencje. Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku, czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z kluczyka. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 14:57:01 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 12:29, Waldek Godel pisze:
Żadnej legendarnej dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny facet pisze o wymianie dwumasy :] |
|
Data: 2011-06-05 14:34:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a):
dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny czyli koła pasowego, to jest właśnie źródło urban legends o wysokich kosztach eksploatacji diesla wśród idiotów. Usłyszy taki jeden z drugim o wymianie koła dwumasowego, zamiast ceny koła pasowego (~170 zł) dośpiewa sobie wymianę dwumasowego koła zamachowego i to jeszcze zamiast ceny koła do HDi (~1200 za nowy oryginał) policzą sobie cenę koła do swojej teutońskiej padliny (1300-2800) i już urban legend gotowa. Tymczasem ten silnik ma klasyczne koło zamachowe z jednego kawałka metalu, które można zepsuć jedynie fleksą. Albo bezmózgą namiastką mechanika. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 15:56:40 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 15:34, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a): czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa". |
|
Data: 2011-06-05 14:59:07 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):
czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa". Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:02:50 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim |
|
Data: 2011-06-05 15:05:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:02:50 +0200, McRella napisał(a):
Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:06:37 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:05, Waldek Godel pisze:
:) |
|
Data: 2011-06-05 16:04:34 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:02, McRella pisze:
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN? |
|
Data: 2011-06-05 15:08:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a):
aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN? OIDP to na którymś nadkolu pod maską poiwnna być tabliczka znamionowa, powinien też już być na podszybiu, widoczny przez szybę. Jest też nabity na krawędzi blachy przy siłowniku maski, pole numerowe widać na fotce: http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C19/15/86/C19158625_8.jpg -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:11:46 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:08, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a): dzięki za pomoc:) |
|
Data: 2011-06-05 12:48:19 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 12:10, McRella pisze:
a co sądzisz o tym aucie? ==> Drzwi pasażera: - nie pasują, rdza pod uszczelką szyby przy tylnej krawędzi. Wymaga DOKŁADNEGO sprawdzenia tej strony - łącznie z progiem! Klapa bagażnika dolna krawędź i prawe tylne światło - też do sprawdzenia. Reszta jakoś nie nasuwa wątpliwości na pierwszy rzut oka. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-06-05 23:03:03 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):
Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Jeśli dasz rade zarejestrować to nie widzę problemu kupić rocznik 2011. http://tinyurl.com/3n8o54b :))) -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-04 22:48:42 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl... Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 21:51:17 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):
Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było. a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend oczywiście... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 22:57:56 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend - kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi) - gorszy komfort - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu reasumując więcej szkody niż pożytku. A, ha to do autora wątku: W nie bitej Xanatia słowo korozja nie istnieje, z Xsarami różnie. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 22:02:21 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:57:56 +0200, Michał napisał(a):
- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi) najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie. Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez hydroactive, więc rozmowa jest akademicka. Zawsze można wyjąć iglice z zaworów i po krzyku, choć to druciarstwo godne kierownika golfadwagjeteiwdizlu - gorszy komfort eee??? - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 23:05:36 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:s2h7noxf4pb1>> reasumując więcej szkody niż pożytku.
Będę wdzięczny jak mnie oświecisz! |
|
Data: 2011-06-04 22:20:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):
czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie). Kula jest odłączana elektrozaworem. Przy dołączonej kuli - auto jest bardziej miękkie. Przy odłączonej - twardsze, czyli pozycja "sport" To wszystko. http://ftp.psyborg.rpg.pl/xantia/hydractive%20ii.pdf Większość aut ma spalone elektrozawory, czyli mają na stałe tryb sport (który i tak jest bardziej komfortowy od większości teutońskich wynalazków) można na upartego pozostawić, można wyjąć iglice z zaworów, czyli mieć na stałe pozycje normalną, można też wymienić elektrozawory. Owszem, kosztują, ale nie jakieś straszne pieniądze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 23:52:37 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1nku55m66lbkt.dlglepper.institute.com... Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a): Jestem wdzięczny! ( ale to widziałem) W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce. Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach. Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia Ale to czysto teoretyczne rozważania PS. Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-06-04 23:14:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:52:37 +0200, Michał napisał(a):
W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce. taki rynek, ludzie mają spaczone postrzeganie przez niemieckie złomy, pokutuje urban legend, że auto z miękkim zawieszeniem gorzej skręca itp, jakieś durne zabobony, tak samo jak te legendarne koszta eksploatacji diesla i różne inne brednie. Więc miękkości z CX i BX już nie będzie nigdy, chyba, że sam przerobisz instalację Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii tam jest hydractive III który już sam decyduje co tam włączyć i wyłączyć, oprócz tego kulek jest więcej, hamulce są klasyczne itp A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach. Jest ich wystarczająco dużo, choć zależy w jakim rejonie się mieszka. A klasyczne zawieszenie ma 5 kulek a nie 6. Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia hydro jest właśnie najprostszym rozwiązaniem - wbrew pozorom. Już taki - wspomniany powyżej - 406 musiał dostać wielowahaczowe zawieszenie, żeby dorównać prościutkiej Xantii. A jak porównasz z niemieckimi wynalazkami typu Passat B5, z tego samego okresu co Xantia II, to w ogóle już będzie masakra. "Szczęśliwi" właściciele Pasków płaczą i płacą co chwile za wymiany i siedzą cicho, bo przecież niemieckie, VW i jeszcze bożyszcze statystycznego Polaka, czyli Passat, czyli w rankingu bożyszcz powyżej Jana Pawła. Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je. Lepiej, żeby miał świadomość do kogo z tym pojechać, żeby mu zrobił raz a dobrze, w rozsądnej cenie i mieć święty spokój. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 09:10:29 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano: Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a): czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak niższy niż w samochodach bez HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 08:19:57 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):
Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 09:41:41 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano: Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a): Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód? -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 09:04:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:41:41 +0200, Javelin napisał(a):
Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. W taki sposób, że otwiera dodatkowy przepływ płynu hydraulicznego do dodatkowej kuli. Większy przepływ = więcej płynu przepłynie = zawieszenie szybciej i łatwiej się ugina, proste, prawda? Poczytaj o swoim aucie, dowiesz się, że w nim amortyzatorem jest kawałek blaszki z kalibrowanym otworem, od którego średnicy zależy charakterystyka auta. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 10:00:39 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
Witam!wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie). masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy komfort). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-06 10:09:23 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (10:00:39) napisano: wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie). masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają większy komfort na korzyś samochodów bez HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 09:15:14 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):
Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 10:27:13 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:15:14) napisano: Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a): Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi. No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy może jednak nie? -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 14:40:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:27:13 +0200, Javelin napisał(a):
No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy HA sprawny i z dołączoną kulą powinien być tak samo albo prawie tak samo komfortowy jak auto bez HA. HA w trybie sport albo uszkodzony (czyli w obydwu przypadkach z odłączoną dodatkową kulą) będzie sporo twardszy -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 08:19:20 | |
Autor: pm | |
xantia vs xsara | |
?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
popsuty to w XM w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez kupisz, nawet sporo ich jest. |
|
Data: 2011-06-06 09:00:58 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano: Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-05 21:10:29 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):
uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :) -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-05 20:15:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 21:10:29 +0200, A.K. napisał(a):
Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :) Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów.. Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla przeciętnej osoby. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 21:47:58 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 20:15:16 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie Co zrobić. Obaj znamy przypadki wyjazdów w celach serwisowych przez pół kraju by zrobić coś porządnie i mieć spokój na długo. Chyba że ktoś używa samochodu aż ten padnie - wtedy "przyroda", trzeba zdać się na łaskę kowala. Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki. Nawet nowa - kiedy była produkowana - nie była dla przeciętnych, tym bardziej V6. -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-08 00:50:54 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych Activa nie miałem ale kilka razy miałem okazję prowadzić.. aż się nie chciało z ronda zjeżdżać.. coś niesamowitego! Pozdro. |
|
Data: 2011-06-06 09:09:00 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano: Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl... Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na minę. uważaj na samochody z hydroactiv a W wersji Break nie występowały modele Activa -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-05 00:52:15 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją juz Ci odpowiedzieli odnosnie roznic tych dwoch aut. Mlodsza o 5 lat masz mozliwosc kupna Xsary, zwlaszcza Break, gdyz ona byla najdluzej produkowana (rok rownolegle z C4). Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia. Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort jazdy rowniez - to klasa wyzej (ale drastycznych roznic nie ma). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-05 00:32:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):
Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia. to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560 litrów, Xantia Break 512 litrów. Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 09:15:51 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a): 3 rodzaj prawdy? Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480) dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-06-06 08:26:57 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480) Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480 litrów, Break 512 -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 09:37:28 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano: Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480) Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480 Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa. http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=195 -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 09:16:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a):
Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa. 4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są dokładnie te wypasione zderzaki, których nie było aż takich wielkich w poprzedniej wersji, głównie zresztą z przodu. Blachy są identyczne. Jak sobie sprawdzisz katalog Citroena, to zauważysz, że zarówno tylne nadkole, które w breaku jest całym bokiem od dołu aż po dach oraz półka bagażnika mają identyczne numery katalogowe dla jedynki i dwójki. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 10:25:55 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:16:32) napisano: Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a): Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa. 4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są Co nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie odniosłeś się do podanych wielkości ładowności. -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 14:40:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:25:55 +0200, Javelin napisał(a):
Co nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie ZEWNĘTRZNE. Wymiary wnętrza się nie zmieniły, czyli automatycznie nie zmieniła się pojemność bagażnika. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 11:15:28 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-06 09:37, Javelin pisze:
Witam!o zderzaki. wymiary wnetrza pozostaja te same (nie kloce sie o podawana pow. pojemnosc :) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-06 11:21:08 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (11:15:28) napisano: Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.o zderzaki. Co nie zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie...." jest błędne :D -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 14:42:10 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 11:21:08 +0200, Javelin napisał(a):
Co nie zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta, Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i przykleiszy go z przodu do zderzaka, czym w efekcie radykalnie zmienisz rozmiary samochodu, to o ile się zwiększy pojemność bagażnika? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 15:51:28 | |
Autor: CeSaR | |
xantia vs xsara | |
Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i Czyjego bagażnika? Bo to wazne... C :-) |
|
Data: 2011-06-06 09:06:58 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" datowanym 5 czerwca 2011 (09:15:51) napisano: 3 rodzaj prawdy? Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l. Zgadza się. Ciężko by było gdyby samochód klasy niższej miał większy bagażnik. To tak jak porównywać Mondeo do Escorta albo Passata do Golfa -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-05 09:27:28 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego). Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy przednimi fotelami. To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze ta przestrzen do zagospodarowania sensownego. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-05 19:49:01 | |
Autor: BrunoJ | |
xantia vs xsara | |
AL <adam@skads.tam> napisał(a):
mialem Xsare Break, teraz Xsare PicassoW pelni potwierdzam, mam obecnie ZXa kombi (czyli poprzednik Xsary) oraz Xsare Picasso. Od strony praktyczniej do ZXa mozna zapakowac sie znacznie wygodniej. Subiektywnie stwierdzam tez ze bagaznik w Xantii kombi jest wiekszy niz w Xsarze kombi. chcialem podniesc jeszcze jeden temat - gdzies wczesniej bylo powiedziane ze Xantia to starsza konstrukcja, a Xsara nowsze. Tylko ze jak sie wejdzie pod auto , czy zajrzy do komory silnika to Xsara przedstawia sie jak ZX, tyle ze ma okraglejsze lampy i wiecej elektroniki. Oczywiscie nowoczesniejsze silniki (to akurat wazne). Takie zupelnie nowe auto to bylo dopiero C4. tak wiec Xsara bedzie mloda rocznikiem i niekoniecznie technologicznie. Zreszta podobnie jak wspomniana Xsara Picasso, ktora mozna bylo rok temu kupic nowa, a przeciez technologicznie auto stanowczo wczorajsze... -- |
|
Data: 2011-06-05 21:02:41 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):
chcialem podniesc jeszcze jeden temat - gdzies wczesniej bylo powiedziane ze Bo Xsara to jest ZX po liftingu, w sumie całkiem sensownym, choć akurat wygląd auta się opatrzył bardziej niż wygląd ZX, na dzień dzisiejszy wolałbym ładną wersję ZX Break, żeby tylko dostał HDi i ładniejszą deskę w środku. Zwłaszcza, że ZX był bardzo szerokim autem, co skutkowało mnóstwem miejsca w środku. Pikuś to inna historia, mieli zakończyć jego produkcję z wejściem C4 Picasso w 2007, tyle, że auto było (i jest) tak dobre i tanie, że wciąż byl na nie olbrzymi popyt przez jeszcze 3 lata, więc wciąz produkowali, choć gama była masakrycznie obcięta - znikły wersje Exclusive, zniknęli HDi 110 KM, zniknęli wszystkie silniki benzynowe oprócz 1.6 OIDP, zniknęli większość wyposażenia - jak dobrze pamiętam, to w wersjach po 2007 można było wybrać wyłącznie korbkotronik w tylnych drzwiach, zniknął szklany dach i wiele innych dodatków. Zasada "Chcesz cokolwiek więcej - zapraszamy do zakupu C4 Picasso" była aż nadto widoczna. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 20:15:36 | |
Autor: BrunoJ | |
xantia vs xsara | |
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
Bo Xsara to jest ZX po liftingu, w sumie całkiem sensownym, choć akuratMoge tylko potwierdzic. sam chetnie kupilbym dzis nowego ZXa kombi, chocby i 1.4 (w takiej wersji jak mam , czyli klima elektryka i takie tam) Pikuś to inna historia, mieli zakończyć jego produkcję z wejściem C4No prawie, bo szyby z tylu elektryczne akurat, i skladane lusterka i czujniki cofania. Do exclusive sporo detali brakuje, ale jest wiekszosc tego co trzeba. Jedyne co razi to plastikowosc i taniosc (nawet w porownaniu do ZXa). Z drugiej strony nowe auto z taka iloscia miejsca w srodku i funkcjonalnoscia, za takie pieniadze, to chyba nikt inny nie dawal. -- pozdr Bruno, Bydg Citroen ZX 1.4iSX kombi'96, Xsara Picasso 1.6iSX+ '10 -- |
|
Data: 2011-06-05 22:08:28 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):
Tylko ze jak sie wejdzie pod To chyba jedynie 1.4 HDI, 2.0 HDI już mniej. W benzynowych silnikach zmienił się w zasadzie sposób zasilania (wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego czy gaźnika) ale to nadal te same sprawdzone silniki (TU i XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak dół silnika był taki sam. -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-05 20:40:06 | |
Autor: BrunoJ | |
xantia vs xsara | |
A.K. <adam@nospam.secretkey.eu> napisał(a):
Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):Ja mam ZXa z konca produkcji i silnik juz na multiwtrysku taki jak szedl do Xsary 1 potem. Przy otwartej masce Xsary 1 i mojego ZXa z tym samym silnikiem mozna bylo sie pomylic. To po prostu to samo auto, tylko odpicowane. -- pozdr Bruno, bydg -- |
|
Data: 2011-06-08 00:45:10 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości Oczywiscie nowoczesniejsze silniki (to akurat wazne). Podstawowy 1.4 jest dokładnie takie sam w Xasra i ZX Pozdro. |
|
Data: 2011-06-05 08:24:50 | |
Autor: pm | |
xantia vs xsara | |
?> Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort
z jednym jedynym ale... zabrakło miejsca na prawe kolano kierowcy. |
|
Data: 2011-06-05 01:12:15 | |
Autor: venioo | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją Xantia dzieki zawieszeniu kola zapasowego w koszu pod autem ma plaski bagaznik. Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo. Przejechalem X2 Break prawie 80kkm bezawaryjnie i bylo to chyba najlepsze auto, jakie mialem. Problem pojawil sie w momencie malego wycieku, bo mechanikow od tego jak na lekarstwo, a samochod byl mi niezbedny do pracy, w zwiazku z tym musial zmienic wlasciciela. Ale chyba znowu poszukam sobie xantii, bo jak na razie to nic innego nie dorownuje jej komfortem (fakt, mialem klime, podlokietnik i 4 poduszki, radio sterowane z kierownicy, elektr. szyby - full wypas). -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-06-05 09:29:30 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 01:12, venioo pisze:
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze: Xsara tez tak ma - zreszta jak wiekszosc francuzow W C5 spieprzyli sprawe... Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo. Mnie sie to rozwiazanie nadal podoba -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-05 14:49:11 | |
Autor: venioo | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 09:29, AL pisze:
W dniu 2011-06-05 01:12, venioo pisze: Podobalo, bo nigdy nie musialem kola zmieniac. Pewnie jak bym musial w deszczowa pogode to wyciagac kladac sie na glebie to bym mial diametralnie inne zdanie ;) No ale albo plaska podloga albo... ;) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-06-05 12:52:34 | |
Autor: masti | |
xantia vs xsara | |
Dnia piÄknego Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200 osobnik zwany venioo
wystukaĹ: W dniu 2011-06-05 09:29, AL pisze: ale po co siÄ kĹaĹÄ na glebie? to koĹo siÄ bardzo dobrze wyjmuje i do tego nie musisz wywalaÄ wszystkiego z bagaĹźnika. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-06-05 13:52:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200, venioo napisał(a):
Podobalo, bo nigdy nie musialem kola zmieniac. Pewnie jak bym musial w deszczowa pogode to wyciagac kladac sie na glebie to bym mial diametralnie inne zdanie ;) Oczywiście, w końcu wszyscy wiedzą, że w deszczową pogodę to przebite będzie się świeciło czystością i pachniało fiołkami, prawda? Akurat, żeby je wciskać np. pod walizki. Normalnie o niczym innym nie marzę. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 15:06:41 | |
Autor: J.F. | |
xantia vs xsara | |
On Sun, 05 Jun 2011 14:49:11 +0200, venioo wrote:
Mnie sie to rozwiazanie bardzo podobalo.Mnie sie to rozwiazanie nadal podoba Przeciez wiele samochodow ma kolo w srodku i plaska podloge. Roznica jest calkiem inna - doswiadczony uzytkownik cytryny wyciaga z bagaznika fartuch, dlugie rekawice, zmienia kolo, sciaga rekawice, fartuch i jest czysty. Pechowiec z innego modelu musi wywalic bagaze na deszcz w bloto, zmienia kolo, wklada ublocone do bagaznika ... i oczywiscie sam tez jest brudny, bo fartucha nie wozi :-) J. |
|
Data: 2011-06-05 14:35:37 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:06:41 +0200, J.F. napisał(a):
Roznica jest calkiem inna - doswiadczony uzytkownik cytryny wyciaga z Przy czym inteligentnemu użytkownikowi wystarczą w zupełności rękawice. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:37:58 | |
Autor: venioo | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 15:35, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:06:41 +0200, J.F. napisał(a): A szczesciarzom takim jak ja sie opony nie przebijaja, i tym sposobem nie potrzebne ani rekawice ani fartuch ;) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-06-05 16:41:49 | |
Autor: J.F. | |
xantia vs xsara | |
On Sun, 05 Jun 2011 16:37:58 +0200, venioo wrote:
W dniu 2011-06-05 15:35, Waldek Godel pisze: A potem sie brudzi jak swinia - bo to ani umiejetnosci, ani fartucha :-P J. |
|
Data: 2011-06-05 22:43:58 | |
Autor: venioo | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:41, J.F. pisze:
On Sun, 05 Jun 2011 16:37:58 +0200, venioo wrote: Umiejetnosci trzeba nabywac "na sucho" zeby w razie takich akcji szlo szybko i sprawnie, gorzej z fartuchem :P -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-06-06 00:16:07 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 22:43, venioo pisze:
W dniu 2011-06-05 16:41, J.F. pisze:na sucho w garazu to trzeba raz na rok oposcic kosz, zajrzec do kola i przesmarowac srube kosza - bo potem mozna sie zdziwic, ze nie da sie go sposcic, bo sruba zardzewiala (zwlaszcza, jesli przez pare lat tam nie zagladales - to jest duze prawdopodobienstwo takiej sytuacji). Raz to przezylem i od tego momentu przy wiosennych porzadkach w aucie robie tez przeglad zapasu i przesmarowanie sruby kosza (profilaktycznie). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-05 14:11:19 | |
Autor: Sklavin | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Xsantii nie znam ale przez 3 lata jeździłęm Xarą Break z 1999 z motorem 1.6 8V. Była nieco wołowata ale dało sie przeżyć. Przez 80 tys. km zawidła mnie dwa razy - raz padł alternator drugi raz paskudnie urwał się tłumik uniemożliwiąjac dalszą jazdę. Ten drugi raz to z mojej winy - zbyt długi czas ignorowałem wyraźne sygnały dźwiękowe auta, że ingerencja jest wymagana :-) Jakby miała klimę pewnie zostawiłym ją jeszcze na 2-3 lata dla żony. |
|
Data: 2011-06-06 09:53:06 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano: Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie wiem wiele więc się nie wypowiem. Szczegóły wydatków na mój samochód możesz poznać tutaj: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica Xantia to model wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w porównaniu do innych producentów z tego okresu. Zwłaszcza jeżeli weźmie się pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np 98 z czujnikiem deszczu, pełną elektryką i klimatyzacją półautomatyczną w cenie poniżej 8 tyś. Niestety trzeba uważać przy zakupie ponieważ sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to powinno działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas. Z plusów Xantii: + mega komfortowe zawieszenie + duża przestrzeń + w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga + samopoziomujące się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt) + pozycja teren w zawieszeniu pozwalająca z niewielką prędkością pokonać przeszkody terenowe + bogate wyposażenie + niska cena + wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności + pełen ocynk Z minusów - padające łączniki stabilizatora - koszmar elektryka - spadający łącznik korektora tylnego - miękkie zawieszenie może powodować mdłości u osób wrażliwych na bujanie - trzeba poświęcić więcej uwagi - wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu - duży promień zawracania (ok 14 m) Większość negatywnych oppinii o tych samochodach bierze się z braku znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u kowali. Jeżdżę tym od roku i miałem aż trzy sprawy związane z zawieszeniem. 1x dobicie azotem sfer (180 pln), 2x spadł łacznik korektora (2x 5 pln za wjazd na podnośnik). Oprócz tego wychodzą awarie jak w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co uniemożliwiłoby dalszą jazdę i nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto pamiętać przy zakupie że samochód ma ocynkowaną blachę, więc jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj narożniki tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny związany z odpływem wody może powodować występowanie rudej w tym miejscu. Niestety bardzo łatwo przy zakupie natknąć się na modele bardzo zapuszczone. Samochód wymaga odrobinę większej uwagi od właściciela, ale wczesne reagowanie na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę dużo wczesniej), regularne i na czas wymienianie oraz uzupełnanie płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą W razie pytań zapraszam do klubu http://www.klub.citroen.triger.com.pl lub na priv Nie wiem skąd jesteś ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na jazdy. -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 20:31:39 | |
Autor: BrunoJ | |
xantia vs xsara | |
McRella <yassig.spam@onet.pl> napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?Musisz sobie odpowiedziec na pytanie czy chcesz miec fajniejsze choc troche bardziej oryginalne auto jakim jest Xantia - naprawde znakomita wiekszosc uzytkownikow jest zadowolona. Czy tez wolisz auto bardziej 'normalne', ktore pewnie bedzie latwiej sprzedac, latwiej znalesc polski egzemplarz ze znosna historia, rocznikowo ciut mlodsze (tutaj sredni bym sie sugerowal - wieksze auta lepiej znosza wiek). Ja kiedys dawno temu stojac przed takim dylematem (ZX czy Xantia) kupilem ZXa. tyle ze wtedy z danego rocznika ZX byl od Xantii ze 20% tanszy. Teraz mam wrazenie ze Xantia z danego rocznika jest 20% tansza od Xsary, na dodatek Xsare mozna kupic wyraznie mlodsza niz Xantie. Nie napisales na czym ci zalezy w aucie, wiec dostales duzo dywagacji ogolnych. A auto do czegos sluzy. I czesto nie ma znaczenia czy kombi bedzie ciut wieksze czy mniejsze. Podobnie ja nie zawsze ma kluczowe znaczenie czy bedzie 5cm wiecej na nogi czy mniej - niby wiecej=lepiej, ale czasem krotsze auto lepiej sie parkuje itp itd. powodzenia -- Bruno, Bydg Citroeny stare i nowe -- |