Data: 2011-06-04 20:42:58 | |
Autor: P.B. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Różnią się właściwie wszystkim. Xantia mechanicznie ma więcej wspólnego z Peugeotem 406 niż Xarą. Xantia jest większa, ale starsza konstrukcyjnie - produkcja ruszyła w 1992 albo 1993, a w 1997 był poważny face lifting. Niektóre silniki występowały w obu, ale zwykle miały inne skrzynie i osprzęt. Jeżeli kombi, to potrzebujesz miejsca, a jak potrzebujesz miejsca to lepiej kup Xantię bo większa, ale zapewne nieco droższa w utrzymaniu. Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co to jest i jak się z tym obchodzić. Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-06-04 20:46:57 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 20:42, P.B. pisze:
Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.napisz na priv szczegóły :) |
|
Data: 2011-06-04 22:43:22 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:l29esgje2mbr.1isqaqkp7dh18.dlg40tude.net... Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga Nie tak do końca. Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Ja wprawdzie moją sprzedałem jak miała 15 lat, 450K przejechane (2.0 8V PB) i mogę powiedzieć, że samochód bezawaryjny, ale nic nie jest wieczne. Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 21:48:33 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):
Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować. Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie. Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 08:39:15 | |
Autor: J.F. | |
xantia vs xsara | |
On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100, Waldek Godel wrote:
Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ? mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie A to tylko pompa sie tam psuje ? Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-) J. |
|
Data: 2011-06-05 09:06:18 | |
Autor: pm | |
xantia vs xsara | |
?>>Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy takim ekstremalnym przykładzie gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy nowe ;-) rok 1999 passat 10tys xantia (sprawna) 4-5tys. w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa teżmieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak pompę wspomagania czyli jakieś 300zł. |
|
Data: 2011-06-05 12:10:32 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-04 22:48, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html |
|
Data: 2011-06-05 11:29:41 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):
a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną) exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999 Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu fotela kierowcy. Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny. Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu, sprawdzić czy nie bity itp.. Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne preferencje. Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku, czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z kluczyka. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 14:57:01 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 12:29, Waldek Godel pisze:
Żadnej legendarnej dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny facet pisze o wymianie dwumasy :] |
|
Data: 2011-06-05 14:34:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a):
dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny czyli koła pasowego, to jest właśnie źródło urban legends o wysokich kosztach eksploatacji diesla wśród idiotów. Usłyszy taki jeden z drugim o wymianie koła dwumasowego, zamiast ceny koła pasowego (~170 zł) dośpiewa sobie wymianę dwumasowego koła zamachowego i to jeszcze zamiast ceny koła do HDi (~1200 za nowy oryginał) policzą sobie cenę koła do swojej teutońskiej padliny (1300-2800) i już urban legend gotowa. Tymczasem ten silnik ma klasyczne koło zamachowe z jednego kawałka metalu, które można zepsuć jedynie fleksą. Albo bezmózgą namiastką mechanika. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 15:56:40 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 15:34, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a): czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa". |
|
Data: 2011-06-05 14:59:07 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):
czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa". Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:02:50 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim |
|
Data: 2011-06-05 15:05:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:02:50 +0200, McRella napisał(a):
Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:06:37 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:05, Waldek Godel pisze:
:) |
|
Data: 2011-06-05 16:04:34 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:02, McRella pisze:
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN? |
|
Data: 2011-06-05 15:08:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a):
aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN? OIDP to na którymś nadkolu pod maską poiwnna być tabliczka znamionowa, powinien też już być na podszybiu, widoczny przez szybę. Jest też nabity na krawędzi blachy przy siłowniku maski, pole numerowe widać na fotce: http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C19/15/86/C19158625_8.jpg -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 16:11:46 | |
Autor: McRella | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 16:08, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a): dzięki za pomoc:) |
|
Data: 2011-06-05 12:48:19 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-05 12:10, McRella pisze:
a co sądzisz o tym aucie? ==> Drzwi pasażera: - nie pasują, rdza pod uszczelką szyby przy tylnej krawędzi. Wymaga DOKŁADNEGO sprawdzenia tej strony - łącznie z progiem! Klapa bagażnika dolna krawędź i prawe tylne światło - też do sprawdzenia. Reszta jakoś nie nasuwa wątpliwości na pierwszy rzut oka. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-06-05 23:03:03 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):
Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Jeśli dasz rade zarejestrować to nie widzę problemu kupić rocznik 2011. http://tinyurl.com/3n8o54b :))) -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |