xantia vs xsara

Data: 2011-06-04 20:42:58
Autor: P.B.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 04 Jun 2011 20:09:19 +0200, McRella napisał(a):

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Różnią się właściwie wszystkim. Xantia mechanicznie ma więcej wspólnego z
Peugeotem 406 niż Xarą. Xantia jest większa, ale starsza konstrukcyjnie -
produkcja ruszyła w 1992 albo 1993, a w 1997 był poważny face lifting.
Niektóre silniki występowały w obu, ale zwykle miały inne skrzynie i
osprzęt.
Jeżeli kombi, to potrzebujesz miejsca, a jak potrzebujesz miejsca to lepiej
kup Xantię bo większa, ale zapewne nieco droższa w utrzymaniu.
Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga
ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co
to jest i jak się z tym obchodzić.
Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-06-04 20:46:57
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:42, P.B. pisze:

Ja mam na sprzedaż swoją Xantię Break 2.1 TD w Gdańsku.

napisz na priv szczegóły :)

Data: 2011-06-04 22:43:22
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:l29esgje2mbr.1isqaqkp7dh18.dlg40tude.net...
Hydrozawieszenia nie masz co się bać, ale musisz mieć świadomość, że wymaga
ono nieco uwagi i mogą przy tym dłubać wyłącznie ludzie, którzy wiedzą co

Nie tak do końca.  Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat. Ja wprawdzie moją sprzedałem jak miała 15 lat, 450K przejechane (2.0 8V PB) i mogę powiedzieć, że samochód bezawaryjny, ale nic nie jest wieczne.

Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować.

Pozdro

Data: 2011-06-04 21:48:33
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

Warto aby samochód przejrzał jakiś hydromechanik a i wtedy nie masz pewności, że nie padnie pompa, dystrybutor hamulca czy któryś w korektorów wysokości a to już może trochę kosztować.

Z drugiej strony takie opinie oraz powszechne tępe przywiązanie do
teutońskich kloców w narodzie powoduje, ze Xantie są bardzo tanie.
Można kupić nawet taką z uszkodzonym hydro, założyć nową pompę, nowe
przewody z miedzi, nowy dystrybutor, nowe kulki oraz zestawy naprawcze do
siłowników. Całość z autem spokojnie zmieści się poniżej 10k i wtedy można
mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-05 08:39:15
Autor: J.F.
xantia vs xsara
On Sat, 4 Jun 2011 21:48:33 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

I to bedzie taniej od teutonskiego kloca ?
mieć świetne auto w stanie lepszym od nowego (miedziane przewody) na długie
lata. W dodatku będąc całkowicie pewnym jego niezawodności.

A to tylko pompa sie tam psuje ? Przeciez francuzy to wiadomo - nawet drutu nie umieja zwinac :-)

J.

Data: 2011-06-05 09:06:18
Autor: pm
xantia vs xsara
[...]

zależy z czym porównać jak z jakimś passatem z tego rocznika to nawet przy takim ekstremalnym przykładzie
gdzie wymieniamy w hydro wszystko, cena wyjdzie podobna a pół samochodu mamy nowe ;-)
rok 1999
passat 10tys
xantia (sprawna) 4-5tys.

[...]

w sumie to psuje się dystrybutor hamulca (zużywa nie psuje) i pompa też
ale nie jest to jakiś dramat bo regeneruje się ją za podobne pieniądze jak pompę wspomagania czyli jakieś 300zł.

Data: 2011-06-05 12:10:32
Autor: McRella
xantia vs xsara

a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

Data: 2011-06-05 11:29:41
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:10:32 +0200, McRella napisał(a):

a co sądzisz o tym aucie? ==> http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

To jest de facto pozio wyposażenia VSX z naklejką (chociaż fabryczną)
exclusive, rok produkcji się zgadza, gwarancja rozpoczęła się 21.10.1999
Auto oczywiście będzie miało z 300kkm przebiegu, z doświadczenia i wyglądu
fotela kierowcy.
Zakładając, że jest sprawne, to zestaw dosyć dobry, asfaltu zwijał nie
będzie, ale do sprawnego poruszania się wystarczy. Żadnej legendarnej
dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny.
Pilnować klasycznie - stanu tylnej belki (bo awarie wcześnie zauważone są
taniutkie w naprawie, a później tylko niedrogie), koła pasowego osprzętu,
sprawdzić czy nie bity itp..
Choć i tak osobiście wolałbym Pikusia, ale to już moje prywatne
preferencje.

Jak kupisz to auto, to od razu zamów w ASO nieśmiertelne kołeczki
trzymające plastikową pokrywę silnika, bo tu jak widzę są - jak w
większości HDI - pourywane. Nie wiem co to za breloczek jest przy kluczyku,
czy to tylko taka ozdoba czy pilot, jeżeli to dodatkowy pilot alarmu, to
sprawdzić instalacje, auto miało fabryczną instalację sterowaną guzikami z
kluczyka.

Data: 2011-06-05 14:57:01
Autor: McRella
xantia vs xsara

Data: 2011-06-05 14:34:27
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 14:57:01 +0200, McRella napisał(a):

dwumasy nie ma, silniczek jest prosty i niezawodny

facet pisze o wymianie dwumasy :]

czyli koła pasowego, to jest właśnie źródło urban legends o wysokich
kosztach eksploatacji diesla wśród idiotów. Usłyszy taki jeden z drugim o wymianie koła dwumasowego, zamiast ceny koła
pasowego (~170 zł) dośpiewa sobie wymianę dwumasowego koła zamachowego i to
jeszcze zamiast ceny koła do HDi (~1200 za nowy oryginał) policzą sobie
cenę koła do swojej teutońskiej padliny (1300-2800) i już urban legend
gotowa.
Tymczasem ten silnik ma klasyczne koło zamachowe z jednego kawałka metalu,
które można zepsuć jedynie fleksą. Albo bezmózgą namiastką mechanika.

Data: 2011-06-05 15:56:40
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 15:34, Waldek Godel pisze:
[...]

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Data: 2011-06-05 14:59:07
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

Data: 2011-06-05 16:02:50
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 15:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 05 Jun 2011 15:56:40 +0200, McRella napisał(a):

czyli ludzie mylą koło pasowe z zamachowym, myląca jest ta "dwumasa".

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim

Data: 2011-06-05 15:05:55
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:02:50 +0200, McRella napisał(a):

Niekoniecznie - obydwa koła są dwumasowe.

tak, ale "dwumasa" kojarzy się od razu z kołem zamachowym, mało kto jak widać wie o tym drugim

A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością
będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina.

Data: 2011-06-05 16:06:37
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 16:05, Waldek Godel pisze:

A to już nie moja wina co się komu z czym kojarzy. Niektórym z pewnością
będzie się kojarzyła z dupą - to też nie jest moja wina.

:)

Data: 2011-06-05 16:04:34
Autor: McRella
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 16:02, McRella pisze:
[...]

aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN?

Data: 2011-06-05 15:08:43
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 16:04:34 +0200, McRella napisał(a):

aha, gdzie znajduje się tabliczka z wybitym nr VIN?

OIDP to na którymś nadkolu pod maską poiwnna być tabliczka znamionowa,
powinien też już być na podszybiu, widoczny przez szybę.
Jest też nabity na krawędzi blachy przy siłowniku maski, pole numerowe
widać na fotce:
http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C19/15/86/C19158625_8.jpg

Data: 2011-06-05 12:48:19
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 12:10, McRella pisze:

a co sądzisz o tym aucie? ==>
http://otomoto.pl/citroen-xsara-exclusive-C19158625.html

Drzwi pasażera: - nie pasują, rdza pod uszczelką szyby przy tylnej krawędzi.
Wymaga DOKŁADNEGO sprawdzenia tej strony - łącznie z progiem!
Klapa bagażnika dolna krawędź i prawe tylne światło - też do sprawdzenia.

Reszta jakoś nie nasuwa wątpliwości na pierwszy rzut oka.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-06-05 23:03:03
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat.

Jeśli dasz rade zarejestrować to nie widzę problemu kupić rocznik 2011.
http://tinyurl.com/3n8o54b

:)))

A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96