Data: 2011-06-04 22:48:42 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl... Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi? Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 21:51:17 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):
Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było. a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend oczywiście... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 22:57:56 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend - kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi) - gorszy komfort - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu reasumując więcej szkody niż pożytku. A, ha to do autora wątku: W nie bitej Xanatia słowo korozja nie istnieje, z Xsarami różnie. Pozdro |
|
Data: 2011-06-04 22:02:21 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:57:56 +0200, Michał napisał(a):
- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi) najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie. Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez hydroactive, więc rozmowa jest akademicka. Zawsze można wyjąć iglice z zaworów i po krzyku, choć to druciarstwo godne kierownika golfadwagjeteiwdizlu - gorszy komfort eee??? - nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 23:05:36 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:s2h7noxf4pb1>> reasumując więcej szkody niż pożytku.
Będę wdzięczny jak mnie oświecisz! |
|
Data: 2011-06-04 22:20:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):
czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie). Kula jest odłączana elektrozaworem. Przy dołączonej kuli - auto jest bardziej miękkie. Przy odłączonej - twardsze, czyli pozycja "sport" To wszystko. http://ftp.psyborg.rpg.pl/xantia/hydractive%20ii.pdf Większość aut ma spalone elektrozawory, czyli mają na stałe tryb sport (który i tak jest bardziej komfortowy od większości teutońskich wynalazków) można na upartego pozostawić, można wyjąć iglice z zaworów, czyli mieć na stałe pozycje normalną, można też wymienić elektrozawory. Owszem, kosztują, ale nie jakieś straszne pieniądze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-04 23:52:37 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1nku55m66lbkt.dlglepper.institute.com... Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a): Jestem wdzięczny! ( ale to widziałem) W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce. Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach. Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia Ale to czysto teoretyczne rozważania PS. Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-06-04 23:14:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:52:37 +0200, Michał napisał(a):
W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce. taki rynek, ludzie mają spaczone postrzeganie przez niemieckie złomy, pokutuje urban legend, że auto z miękkim zawieszeniem gorzej skręca itp, jakieś durne zabobony, tak samo jak te legendarne koszta eksploatacji diesla i różne inne brednie. Więc miękkości z CX i BX już nie będzie nigdy, chyba, że sam przerobisz instalację Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii tam jest hydractive III który już sam decyduje co tam włączyć i wyłączyć, oprócz tego kulek jest więcej, hamulce są klasyczne itp A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach. Jest ich wystarczająco dużo, choć zależy w jakim rejonie się mieszka. A klasyczne zawieszenie ma 5 kulek a nie 6. Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia hydro jest właśnie najprostszym rozwiązaniem - wbrew pozorom. Już taki - wspomniany powyżej - 406 musiał dostać wielowahaczowe zawieszenie, żeby dorównać prościutkiej Xantii. A jak porównasz z niemieckimi wynalazkami typu Passat B5, z tego samego okresu co Xantia II, to w ogóle już będzie masakra. "Szczęśliwi" właściciele Pasków płaczą i płacą co chwile za wymiany i siedzą cicho, bo przecież niemieckie, VW i jeszcze bożyszcze statystycznego Polaka, czyli Passat, czyli w rankingu bożyszcz powyżej Jana Pawła. Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je. Lepiej, żeby miał świadomość do kogo z tym pojechać, żeby mu zrobił raz a dobrze, w rozsądnej cenie i mieć święty spokój. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 09:10:29 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano: Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a): czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak niższy niż w samochodach bez HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 08:19:57 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):
Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 09:41:41 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano: Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a): Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód? -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 09:04:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:41:41 +0200, Javelin napisał(a):
Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają. W taki sposób, że otwiera dodatkowy przepływ płynu hydraulicznego do dodatkowej kuli. Większy przepływ = więcej płynu przepłynie = zawieszenie szybciej i łatwiej się ugina, proste, prawda? Poczytaj o swoim aucie, dowiesz się, że w nim amortyzatorem jest kawałek blaszki z kalibrowanym otworem, od którego średnicy zależy charakterystyka auta. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 10:00:39 | |
Autor: AL | |
xantia vs xsara | |
W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
Witam!wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie). masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy komfort). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-06-06 10:09:23 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (10:00:39) napisano: wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie). masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają większy komfort na korzyś samochodów bez HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 09:15:14 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):
Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-06 10:27:13 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:15:14) napisano: Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a): Tak mówi teoria. Praktyka dowodzi że właściciele cytryn zauważają Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi. No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy może jednak nie? -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-06 14:40:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:27:13 +0200, Javelin napisał(a):
No to w końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy HA sprawny i z dołączoną kulą powinien być tak samo albo prawie tak samo komfortowy jak auto bez HA. HA w trybie sport albo uszkodzony (czyli w obydwu przypadkach z odłączoną dodatkową kulą) będzie sporo twardszy -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 08:19:20 | |
Autor: pm | |
xantia vs xsara | |
?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
popsuty to w XM w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez kupisz, nawet sporo ich jest. |
|
Data: 2011-06-06 09:00:58 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano: Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-06-05 21:10:29 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):
uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :) -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-05 20:15:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 21:10:29 +0200, A.K. napisał(a):
Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :) Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów.. Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla przeciętnej osoby. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-05 21:47:58 | |
Autor: A.K. | |
xantia vs xsara | |
Dnia Sun, 5 Jun 2011 20:15:16 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie Co zrobić. Obaj znamy przypadki wyjazdów w celach serwisowych przez pół kraju by zrobić coś porządnie i mieć spokój na długo. Chyba że ktoś używa samochodu aż ten padnie - wtedy "przyroda", trzeba zdać się na łaskę kowala. Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki. Nawet nowa - kiedy była produkowana - nie była dla przeciętnych, tym bardziej V6. -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-06-08 00:50:54 | |
Autor: Michał | |
xantia vs xsara | |
Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych Activa nie miałem ale kilka razy miałem okazję prowadzić.. aż się nie chciało z ronda zjeżdżać.. coś niesamowitego! Pozdro. |
|
Data: 2011-06-06 09:09:00 | |
Autor: Javelin | |
xantia vs xsara | |
Witam!
W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano: Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl... Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na minę. uważaj na samochody z hydroactiv a W wersji Break nie występowały modele Activa -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |