Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   xantia vs xsara

xantia vs xsara

Data: 2011-06-04 22:48:42
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl...
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było.



Pozdro

Data: 2011-06-04 21:51:17
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):

Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej pojedź z kimś kto się na nich zna, uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa. Najbardziej komfortowa i bezproblemowa jest wersja bez tych wynalazków ale chyba pod koniec produkcji już takich nie było.

a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
oczywiście... --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-04 22:57:56
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości

a co takiego demonicznego widzisz w hydroactivie? Oprócz urban legend
oczywiście... robić.

- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi)

- gorszy komfort

- nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu



reasumując więcej szkody niż pożytku.



A, ha to do autora wątku:



W nie bitej Xanatia słowo korozja nie istnieje, z Xsarami różnie.



Pozdro

Data: 2011-06-04 22:02:21
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:57:56 +0200, Michał napisał(a):

- kolejny element który może się popsuć i nie kosztuje 5 PLN (oczywiście nie musi)

najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.
Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.
Zawsze można wyjąć iglice z zaworów i po krzyku, choć to druciarstwo godne
kierownika golfadwagjeteiwdizlu

- gorszy komfort


eee???

- nie wydaje mi się, aby jakoś istotnie wpływał na prowadzenie samochodu

reasumując więcej szkody niż pożytku.


czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-04 23:05:36
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:s2h7noxf4pb1>> reasumując więcej szkody niż pożytku.


czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

Data: 2011-06-04 22:20:22
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).
Kula jest odłączana elektrozaworem. Przy dołączonej kuli - auto jest
bardziej miękkie. Przy odłączonej - twardsze, czyli pozycja "sport"
To wszystko.
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xantia/hydractive%20ii.pdf
Większość aut ma spalone elektrozawory, czyli mają na stałe tryb sport
(który i tak jest bardziej komfortowy od większości teutońskich wynalazków)
można na upartego pozostawić, można wyjąć iglice z zaworów, czyli mieć na
stałe pozycje normalną, można też wymienić elektrozawory.
Owszem, kosztują, ale nie jakieś straszne pieniądze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-04 23:52:37
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1nku55m66lbkt.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do

Jestem wdzięczny! ( ale to widziałem)

W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce.

Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii



A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach.



Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia

Ale to czysto teoretyczne rozważania



PS.

Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je.




Pozdrawiam

Data: 2011-06-04 23:14:32
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:52:37 +0200, Michał napisał(a):

W moim odczuciu Xanita z hyrdoactiv nawet wyłączonym (tu musisz mi uwierzyć, że było sprawne) jest twardsza od tej bez. A cały radość z hydrozawieszania to właśnie to, że jest mięknie, że się płynie, więc po co utwardzać jakimś hydroactivem? Jak bym chciał twardy samochód do sportowej jazdy to mam w czym wybierać, ale nie chce.

taki rynek, ludzie mają spaczone postrzeganie przez niemieckie złomy,
pokutuje urban legend, że auto z miękkim zawieszeniem gorzej skręca itp,
jakieś durne zabobony, tak samo jak te legendarne koszta eksploatacji
diesla i różne inne brednie. Więc miękkości z CX i BX już nie będzie nigdy,
chyba, że sam przerobisz instalację

Teraz mam C5 i to już nie to samo - dużo twardze. Ale to seeee neee wrótiiii


tam jest hydractive III który już sam decyduje co tam włączyć i wyłączyć,
oprócz tego kulek jest więcej, hamulce są klasyczne itp

A druga sprawa to taka, że naprawdę majstrów którzy się na tym znają jest niewielu a jak się znają to potrafią wymienić cały element bo takich którzy potrafią naprawić jest bardzo nie wielu więc prostsze rozwiązanie jest lepsze. a w zasadzie było bo gdyby do końca robili zawieszenie na 6 kulach.

Jest ich wystarczająco dużo, choć zależy w jakim rejonie się mieszka. A
klasyczne zawieszenie ma 5 kulek a nie 6.

Ja wiem, że hydro tłumi też drgania których nie czuć itp. itd. nie musisz mnie przekonywać . ale moim zdaniem najprostsze rozwiązanie było najlepsze a jeżeli nie zapewniało bezpieczeństwa to można było je wzbogacić o ESP i tym podobne rozwiązaia

hydro jest właśnie najprostszym rozwiązaniem - wbrew pozorom. Już taki -
wspomniany powyżej - 406 musiał dostać wielowahaczowe zawieszenie, żeby
dorównać prościutkiej Xantii.
A jak porównasz z niemieckimi wynalazkami typu Passat B5, z tego samego
okresu co Xantia II, to w ogóle już będzie masakra. "Szczęśliwi"
właściciele Pasków płaczą i płacą co chwile za wymiany i siedzą cicho, bo
przecież niemieckie, VW i jeszcze bożyszcze statystycznego Polaka, czyli
Passat, czyli w rankingu bożyszcz powyżej Jana Pawła.

Nie mam zamiaru nikogo straszyć czy zniechęcać ale lepiej aby ktoś miał pełną świadomość co z czym się je.

Lepiej, żeby miał świadomość do kogo z tym pojechać, żeby mu zrobił raz a
dobrze, w rozsądnej cenie i mieć święty spokój.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-06 09:10:29
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano:

Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):

czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!

hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA



--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

Data: 2011-06-06 08:19:57
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-06 09:41:41
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:

Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?


--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

Data: 2011-06-06 09:04:35
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:41:41 +0200, Javelin napisał(a):

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

W taki sposób, że otwiera dodatkowy przepływ płynu hydraulicznego do
dodatkowej kuli. Większy przepływ = więcej płynu przepłynie = zawieszenie
szybciej i łatwiej się ugina, proste, prawda?
Poczytaj o swoim aucie, dowiesz się, że w nim amortyzatorem jest kawałek
blaszki z kalibrowanym otworem, od którego średnicy zależy charakterystyka
auta.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-06 10:00:39
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:

Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to  spada  legendarny  komfort  citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA

Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?


wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).

masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy komfort).

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-06-06 10:09:23
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (10:00:39) napisano:

wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).

masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn
moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy komfort).

Tak  mówi  teoria.  Praktyka  dowodzi  że właściciele cytryn zauważają
większy komfort na korzyś samochodów bez HA

--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

Data: 2011-06-06 09:15:14
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):

Tak  mówi  teoria.  Praktyka  dowodzi  że właściciele cytryn zauważają
większy komfort na korzyś samochodów bez HA

Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-06 10:27:13
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:15:14) napisano:

Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:09:23 +0200, Javelin napisał(a):

Tak  mówi  teoria.  Praktyka  dowodzi  że właściciele cytryn zauważają
większy komfort na korzyś samochodów bez HA

Bo mają inne kule, z większymi otworkami tłumiącymi.

No  to  w  końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
może jednak nie?

--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

Data: 2011-06-06 14:40:18
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:27:13 +0200, Javelin napisał(a):

No  to  w  końcu jak? HA jest bardziej komfortowy z dodatkową kulą czy
może jednak nie?

HA sprawny i z dołączoną kulą powinien być tak samo albo prawie tak samo
komfortowy jak auto bez HA.
HA w trybie sport albo uszkodzony (czyli w obydwu przypadkach z odłączoną
dodatkową kulą) będzie sporo twardszy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-05 08:19:20
Autor: pm
xantia vs xsara
?> najczęściej jest popsuty. Ale naprawienie nie jest drogie.

popsuty to w XM
w xantiach (obu z HA jakie miałem) nie przytrafił mi się popsuty

Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

kupisz, nawet sporo ich jest.

Data: 2011-06-06 09:00:58
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano:

Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA


--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

Data: 2011-06-05 21:10:29
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:48:42 +0200, Michał napisał(a):

uważaj na samochody z hydroactiv a zwłaszca wersję activa.

Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :)

--
Pozdrawiam
A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-06-05 20:15:16
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 21:10:29 +0200, A.K. napisał(a):

Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :)

Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..
Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
przeciętnej osoby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-05 21:47:58
Autor: A.K.
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 20:15:16 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..

Co zrobić. Obaj znamy przypadki wyjazdów w celach serwisowych przez pół
kraju by zrobić coś porządnie i mieć spokój na długo. Chyba że ktoś używa
samochodu aż ten padnie - wtedy "przyroda", trzeba zdać się na łaskę
kowala.

Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
przeciętnej osoby.

Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych
wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki.
Nawet nowa - kiedy była produkowana - nie była dla przeciętnych, tym
bardziej V6. --
Pozdrawiam
A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-06-08 00:50:54
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości

Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych
wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki.

Activa nie miałem ale kilka razy miałem okazję prowadzić.. aż się nie chciało z ronda zjeżdżać.. coś niesamowitego!



Pozdro.

Data: 2011-06-06 09:09:00
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano:


Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:isdsta$23d$1mx1.internetia.pl...
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej
pojedź z kimś kto się na nich zna,

Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na
minę.

uważaj na samochody z hydroactiv a
zwłaszca wersję activa.

W wersji Break nie występowały modele Activa

--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD

xantia vs xsara

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona