xantia vs xsara

Data: 2011-06-05 00:52:15
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-04 20:09, McRella pisze:
Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

juz Ci odpowiedzieli odnosnie roznic tych dwoch aut.

Mlodsza o 5 lat masz mozliwosc kupna Xsary, zwlaszcza Break, gdyz ona byla najdluzej produkowana (rok rownolegle z C4).
Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort jazdy rowniez - to klasa wyzej (ale drastycznych roznic nie ma).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 00:32:38
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 00:52:15 +0200, AL napisał(a):

Dodatkowo Xsara Break dysponowala jednym z wiekszych bagaznikow w klasie kompakt (wiekszym niz np. X.Picasso) i podejrzewam (nie mam akurat dancych), ze niewiele mniejszym niz Xantia.

to jest trzeci rodzaj prawdy. Xsara Break miała 517 litrów, Picasso 560
litrów, Xantia Break 512 litrów. Czyli żadna z powyższych informacji nie jest prawdą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-05 09:15:51
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-05 01:32, Waldek Godel pisze:
[...]

3 rodzaj prawdy?

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-06-06 08:26:57
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie - przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
litrów, Break 512

Data: 2011-06-06 09:37:28
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano:

[...]

Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=195

--
Javelin
Kraków

Data: 2011-06-06 09:16:32
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:37:28 +0200, Javelin napisał(a):

Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=195

4660 vs. 4712 co daje 5.2 cm, czyli po niecałe 3 cm z każdej strony - to są
dokładnie te wypasione zderzaki, których nie było aż takich wielkich w
poprzedniej wersji, głównie zresztą z przodu. Blachy są identyczne.

Jak sobie sprawdzisz katalog Citroena, to zauważysz, że zarówno tylne
nadkole, które w breaku jest całym bokiem od dołu aż po dach oraz półka
bagażnika mają identyczne numery katalogowe dla jedynki i dwójki.

Data: 2011-06-06 10:25:55
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (10:16:32) napisano:

[...]

Co  nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.

Data: 2011-06-06 14:40:58
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 10:25:55 +0200, Javelin napisał(a):

Co  nie zmienia faktu że lift zmienił wymiary samochodu. Co więcej nie
odniosłeś się do podanych wielkości ładowności.

ZEWNĘTRZNE.
Wymiary wnętrza się nie zmieniły, czyli automatycznie nie zmieniła się
pojemność bagażnika.

Data: 2011-06-06 11:15:28
Autor: AL
xantia vs xsara
W dniu 2011-06-06 09:37, Javelin pisze:
[...]

o zderzaki.
wymiary wnetrza pozostaja te same (nie kloce sie o podawana pow. pojemnosc :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-06 11:21:08
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "AL" datowanym 6 czerwca 2011 (11:15:28) napisano:

[...]

Co   nie  zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta,
więc bagażnika też nie...." jest błędne :D

Data: 2011-06-06 14:42:10
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Mon, 6 Jun 2011 11:21:08 +0200, Javelin napisał(a):

Co   nie  zmienia faktu iż zdanie "...Lift nie zmienił rozmiarów auta,
więc bagażnika też nie...." jest błędne :D

Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i
przykleiszy go z przodu do zderzaka, czym w efekcie radykalnie zmienisz
rozmiary samochodu, to o ile się zwiększy pojemność bagażnika?

Data: 2011-06-06 15:51:28
Autor: CeSaR
xantia vs xsara
Pytanie pomocnicze - jak kupisz w sekszopie półmetrowego kindybała i
przykleiszy go z przodu do zderzaka, czym w efekcie radykalnie zmienisz
rozmiary samochodu, to o ile się zwiększy pojemność bagażnika?

Czyjego bagażnika? Bo to wazne...

:-)

Data: 2011-06-06 09:06:58
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" datowanym 5 czerwca 2011 (09:15:51) napisano:

3 rodzaj prawdy?

Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
przed 480)

dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

Zgadza  się.  Ciężko by było gdyby samochód klasy niższej miał większy
bagażnik.  To  tak  jak  porównywać  Mondeo do Escorta albo Passata do
Golfa

Data: 2011-06-05 09:27:28
Autor: AL
xantia vs xsara
[...]

mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso
Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien
Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego).

Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy przednimi fotelami.

To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze ta przestrzen do zagospodarowania sensownego.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-05 19:49:01
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
AL <adam@skads.tam> napisał(a):
[...]

W pelni potwierdzam, mam obecnie ZXa kombi (czyli poprzednik Xsary) oraz Xsare
Picasso. Od strony praktyczniej do ZXa mozna zapakowac sie znacznie wygodniej.
Subiektywnie stwierdzam tez ze bagaznik w Xantii kombi jest wiekszy niz w
Xsarze kombi.

chcialem podniesc jeszcze jeden temat - gdzies wczesniej bylo powiedziane ze
Xantia to starsza konstrukcja, a Xsara nowsze. Tylko ze jak sie wejdzie pod
auto , czy zajrzy do komory silnika to Xsara przedstawia sie jak ZX, tyle ze
ma okraglejsze lampy i wiecej elektroniki. Oczywiscie nowoczesniejsze silniki
(to akurat wazne). Takie zupelnie nowe auto to bylo dopiero C4. tak wiec Xsara
bedzie mloda rocznikiem i niekoniecznie technologicznie. Zreszta podobnie jak
wspomniana Xsara Picasso, ktora mozna bylo rok temu kupic nowa, a przeciez
technologicznie auto stanowczo wczorajsze...

Data: 2011-06-05 21:02:41
Autor: Waldek Godel
xantia vs xsara
Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

[...]

Bo Xsara to jest ZX po liftingu, w sumie całkiem sensownym, choć akurat
wygląd auta się opatrzył bardziej niż wygląd ZX, na dzień dzisiejszy
wolałbym ładną wersję ZX Break, żeby tylko dostał HDi i ładniejszą deskę w
środku. Zwłaszcza, że ZX był bardzo szerokim autem, co skutkowało mnóstwem
miejsca w środku.
Pikuś to inna historia, mieli zakończyć jego produkcję z wejściem C4
Picasso w 2007, tyle, że auto było (i jest) tak dobre i tanie, że wciąż byl
na nie olbrzymi popyt przez jeszcze 3 lata, więc wciąz produkowali, choć
gama była masakrycznie obcięta - znikły wersje Exclusive, zniknęli HDi 110
KM, zniknęli wszystkie silniki benzynowe oprócz 1.6 OIDP, zniknęli
większość wyposażenia - jak dobrze pamiętam, to w wersjach po 2007 można
było wybrać wyłącznie korbkotronik w tylnych drzwiach, zniknął szklany dach
i wiele innych dodatków. Zasada "Chcesz cokolwiek więcej - zapraszamy do
zakupu C4 Picasso" była aż nadto widoczna.

Data: 2011-06-05 20:15:36
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
[...]
Moge tylko potwierdzic. sam chetnie kupilbym dzis nowego ZXa kombi, chocby i
1.4 (w takiej wersji jak mam , czyli klima elektryka i takie tam)

[...]
No prawie, bo szyby z tylu elektryczne akurat, i skladane lusterka i czujniki
cofania. Do exclusive sporo detali brakuje, ale jest wiekszosc tego co trzeba.
Jedyne co razi to plastikowosc i taniosc (nawet w porownaniu do ZXa). Z
drugiej strony nowe auto z taka iloscia miejsca w srodku i funkcjonalnoscia,
za takie pieniadze, to chyba nikt inny nie dawal.

--
pozdr
Bruno, Bydg

Data: 2011-06-05 22:08:28
Autor: A.K.
xantia vs xsara
[...]

To chyba jedynie 1.4 HDI, 2.0 HDI już mniej. W benzynowych silnikach
zmienił się w zasadzie sposób zasilania (wtrysk wielopunktowy zamiast
jednopunktowego czy gaźnika) ale to nadal te same sprawdzone silniki (TU i
XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak
dół silnika był taki sam.

A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-06-05 20:40:06
Autor: BrunoJ
xantia vs xsara
A.K. <adam@nospam.secretkey.eu> napisał(a):
> [...]

XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak

Ja mam ZXa z konca produkcji i silnik juz na multiwtrysku taki jak szedl do
Xsary 1 potem. Przy otwartej masce Xsary 1 i mojego ZXa z tym samym silnikiem
mozna bylo sie pomylic. To po prostu to samo auto, tylko odpicowane.

--
pozdr
Bruno, bydg

Data: 2011-06-08 00:45:10
Autor: Michał
xantia vs xsara

Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Oczywiscie nowoczesniejsze silniki (to akurat wazne).

Podstawowy 1.4 jest dokładnie takie sam w Xasra i ZX

Pozdro.

Data: 2011-06-05 08:24:50
Autor: pm
xantia vs xsara
?> Xantia za to przestrzezen pasazerska bedzie miala wieksza no i komfort

z jednym jedynym ale...
zabrakło miejsca na prawe kolano kierowcy.

xantia vs xsara