xantia vs xsara

Data: 2011-06-06 09:53:06
Autor: Javelin
xantia vs xsara
Witam!

W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano:

Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie
wiem wiele więc się nie wypowiem.

Szczegóły    wydatków   na   mój   samochód   możesz   poznać   tutaj:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica

Xantia  to  model  wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i
Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w
porównaniu  do  innych  producentów  z  tego  okresu. Zwłaszcza jeżeli
weźmie  się  pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np
98    z   czujnikiem   deszczu,   pełną   elektryką   i   klimatyzacją
półautomatyczną  w  cenie  poniżej  8 tyś. Niestety trzeba uważać przy
zakupie  ponieważ  sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to
powinno  działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy
oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas.

Z plusów Xantii:
+ mega komfortowe zawieszenie
+ duża przestrzeń
+ w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga
+  samopoziomujące  się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach
samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt)
+  pozycja  teren  w  zawieszeniu  pozwalająca  z niewielką prędkością
pokonać przeszkody terenowe
+ bogate wyposażenie
+ niska cena
+ wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności
+ pełen ocynk

Z minusów
- padające łączniki stabilizatora
- koszmar elektryka
- spadający łącznik korektora tylnego
-  miękkie  zawieszenie  może  powodować  mdłości u osób wrażliwych na
bujanie
- trzeba poświęcić więcej uwagi
- wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu
- duży promień zawracania (ok 14 m)

Większość  negatywnych  oppinii  o tych samochodach bierze się z braku
znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u
kowali.  Jeżdżę  tym  od  roku  i  miałem  aż  trzy  sprawy związane z
zawieszeniem.  1x  dobicie  azotem  sfer  (180  pln), 2x spadł łacznik
korektora  (2x  5  pln  za  wjazd  na podnośnik). Oprócz tego wychodzą
awarie  jak  w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co
uniemożliwiłoby  dalszą  jazdę  i  nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto
pamiętać   przy   zakupie  że  samochód  ma  ocynkowaną  blachę,  więc
jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj
narożniki  tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny
związany  z  odpływem  wody  może  powodować  występowanie rudej w tym
miejscu.  Niestety  bardzo  łatwo  przy  zakupie natknąć się na modele
bardzo zapuszczone.

Samochód   wymaga   odrobinę   większej   uwagi   od  właściciela, ale
wczesne  reagowanie  na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę
dużo  wczesniej),  regularne  i  na  czas wymienianie oraz uzupełnanie
płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą

W razie pytań zapraszam do klubu
http://www.klub.citroen.triger.com.pl

lub na priv

Nie  wiem  skąd  jesteś  ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na
jazdy.

--
Javelin
Kraków