Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

Data: 2009-04-05 00:12:28
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:01:55 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

-hydro i komputery od tego
-esp

Hydro się da ale nie z taniego zestawu z alledrogo. Goście przełożyli
hydraulikę do C15. Większy silnik też dostał. Gdzieś w necie były fotki tej
operacji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-04 23:25:35
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> -hydro i komputery od tego
> -esp

Hydro się da ale nie z taniego zestawu z alledrogo. Goście przełożyli
hydraulikę do C15. Większy silnik też dostał. Gdzieś w necie były fotki tej
operacji.

wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości "i pływał" jak zwykłe hydro ? lub bardziej jak "żelazko", cicho i superstabilnie na koleinach, dziur już nie trzeba unikać a w krawężnik można przywalić 50 ;)


bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 00:31:11
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:25:35 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości "i pływał" jak zwykłe hydro ? lub bardziej jak "żelazko", cicho i superstabilnie na koleinach, dziur już nie trzeba unikać a w krawężnik można przywalić 50 ;)

Przestań czytac powieści awanturnicze.
Zwykłe hydro się nie obniża po przekroczeniu prędkości - robi to tylko
hydractive III i wyższe.
Przejeżdzanie spiących policjantów z dużą prędkością dotyczyło modelu CX
itp, itd..

bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

Gratulacje drogi Watsonie. jak już rozpracujesz multiplex żeby wpiąć do
niego dodatkowe urządzenia to się pochwal, będziesz sławny.
Jakby co to pamiętaj, że jedna poduszka gumowa mcphersona do XM to jakieś
1500 zł, więc mało kto wymienia, przez co mało jest prawidłowo utrzymanych
XM w tym kraju, A to nie jedyny jego problem. Pomijając oczywiście
kompletny brak miejsca na cokolwiek pod maską powyżej modelu 2.0

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-04 23:47:29
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> przywalić 50 ;)

Przestań czytac powieści awanturnicze.
Zwykłe hydro się nie obniża po przekroczeniu prędkości - robi to tylko
hydractive III i wyższe.
Przejeżdzanie spiących policjantów z dużą prędkością dotyczyło modelu CX
itp, itd..

> bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go > podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
> rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

Gratulacje drogi Watsonie. jak już rozpracujesz multiplex żeby wpiąć do
niego dodatkowe urządzenia to się pochwal, będziesz sławny.
Jakby co to pamiętaj, że jedna poduszka gumowa mcphersona do XM to jakieś
1500 zł, więc mało kto wymienia, przez co mało jest prawidłowo utrzymanych
XM w tym kraju, A to nie jedyny jego problem. Pomijając oczywiście
kompletny brak miejsca na cokolwiek pod maską powyżej modelu 2.0


ok, xm był tylko przykładem - nie śledzę tego aż tak :) nie wiem co kiedy tam było - ale z tego wynika że ich konkurencja bardzo bardzo wyprzedziła ;)

no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z
wszystimi bajerami z renault + szybkie zawiesznie do korekcji przechylania
na zakrętach. (chyba model 1998 to miał, czy dopiero fl z 2002?)

pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 10:35:37
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:47:29 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z
wszystimi bajerami z renault + szybkie zawiesznie do korekcji przechylania
na zakrętach. (chyba model 1998 to miał, czy dopiero fl z 2002?)

1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy
2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było
własne opracowanie które na każdym kroku pokazywało ile Mercedes się
postarał, żeby ominąć patenty Citroena.
3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 10:51:27
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy

ee chyba bez przesady ?

2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było
własne opracowanie które na każdym kroku pokazywało ile Mercedes się
postarał, żeby ominąć patenty Citroena.

chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.

3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.


mam safrane ;)


pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 12:02:23
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sun, 5 Apr 2009 10:51:27 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.


zawieszenie hydropneumatyczne NIE służy do utrwardzania i obniżania
zawszenia. Wręcz przeciwnie.


3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.

mam safrane ;)


z pneumatycznym zawieszeniem? sprawnym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 11:19:46
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.
> zawieszenie hydropneumatyczne NIE służy do utrwardzania i obniżania
zawszenia. Wręcz przeciwnie.

służy, wiem bo jeździłem :)



>> 3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
>> czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.
>> > mam safrane ;)
> z pneumatycznym zawieszeniem? sprawnym?


nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.

ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)

pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 13:12:10
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sun, 5 Apr 2009 11:19:46 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

służy, wiem bo jeździłem :)


Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.

ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)


Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 15:18:34
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> służy, wiem bo jeździłem :)
> Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak
poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc.


> nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
> amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie > wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.
> > ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)
> Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo coś innego ?

ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach).

pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 16:25:41
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:18:34 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo coś innego ?

nie ma żadnych kul bo to nie pneumatyka. miech jest częścią amortyzatora
Sprężyny są zawsze. Przełączniki - jak są - znajdują się obok dźwigni
biegów. Ty pewnie masz tam zaślepki

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 15:41:54
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

> hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
> jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
> ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
> czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo > coś innego ?

nie ma żadnych kul bo to nie pneumatyka. miech jest częścią amortyzatora
Sprężyny są zawsze. Przełączniki - jak są - znajdują się obok dźwigni
biegów. Ty pewnie masz tam zaślepki


wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze.
ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się co się daje dołożyć do powiedzmy 10 letniego auta które już ma to hydro
(citroenowski, z vw, merca czy renault ), gps, automat, wazy ze 2 tony, xenony, tempomat i całą tą reszte co mieć powinno.

i co daje się doinstalować lub będzie się dało ?

pozdrawiam.

--


Data: 2009-04-05 16:49:42
Autor: Waldek Godel
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:41:54 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze.

nie, nie wszystko.WTP2

ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się co się daje dołożyć do powiedzmy 10 letniego auta które już ma to hydro
(citroenowski, z vw, merca czy renault ), gps, automat, wazy ze 2 tony, xenony, tempomat i całą tą reszte co mieć powinno.
i co daje się doinstalować lub będzie się dało ?


widzę, że w dalszym ciągu traktujesz nawet elementarną wiedzę jako zbędny
balast. W takiej sytuacji odpowiedź brzmi - nie, nie bedzie się dało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 15:18:34
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> służy, wiem bo jeździłem :)
> Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak
poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc.


> nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
> amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie > wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.
> > ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)
> Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo coś innego ?

ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach).

pozdrawiam.

--


xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona