xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

Data: 2009-04-05 10:48:15
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
  Michał pisze:
To czego nie daje się przełożyć to wiem:
-4x4 i komputery
4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu pod blokiem ;)
-hydro i komputery od tego
j.w.
-esp
-i dużego silnika :)
auto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można.
Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję bo był też model z dużym silnikiem.

a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:

-tempomat z radarem (może start/stop)
Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne - sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem.

-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
powiązane z kierunkowskazami - banał
powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe.

-kamera cofania
są na allegro - dołożyć się da bezproblemowo

-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

coś z tego daje się kupić i zamontować ?
jest jeszcze coś co rózni auta z 2009 od tych z 1999 ?

a może ktoś wie co będzie następnę :) w następnych modelach ?
któy producent teraz wprowadzi nowy wypasiony model z bajerami ?

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-04-05 11:10:30
Autor: Michał
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
> To czego nie daje się przełożyć to wiem:
> -4x4 i komputery 4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu

ale tylko do samochododów które to miały ?

(nie móie że będe to robić oczywiście :), czysto teoretycznie)

pod blokiem ;)
> -hydro i komputery od tego

aha, tz. "zestaw" poduszki pompa to takie ogrągłe z cisnieniem - "kula";)
+jakiś sterownik ? czy też z modelu w którym było ?

j.w.
> [...]
Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję bo był też model z dużym silnikiem.

ok cyli poprostu silnik z mocniejszej wersji ?
jak juz chcemy z v6 robić v8 to niebardzo jak nie było ?

> a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:
Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne - sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem.

zostawiają wbudowany radar i dzwigienki nie dają ?
a powiedzmy że mamy stare auto ze zwykłym tempomatem, czy  radar da się podpiąć ? (teoretycznie :) )

> -doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
powiązane z kierunkowskazami - banał
powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe.

ok :)

można uznać że w starych autach było to do zczytania- tylko chyba nie prosto, bo gps chyba tego wymagał + prędkość, lub sama preość z kół.

> -kamera cofania są na allegro - dołożyć się da bezproblemowo

ok :)

> -automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

tego nie wiem :) ale system ma z 4 lata już,
i kolejni producenci go montują.

pozdrawiam.

Data: 2009-04-05 13:53:24
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
  Michał pisze:
[...]

Owszem - gdy producent to przewidział. Choć specjalistyczne firmy za odpowiednią opłatą potrafią zaadoptować i inne samochody
np: http://www.dangel.fr - nadworny tuner PSA.

pod blokiem ;)
-hydro i komputery od tego

aha, tz. "zestaw" poduszki pompa to takie ogrągłe z cisnieniem - "kula";)
+jakiś sterownik ? czy też z modelu w którym było ?
Poza nowym Citroenem C5 (III) nie było w zasadzie modelu z zawieszeniem hydropneumatycznym, który występował by jednocześnie z wersją "sprężynową".
Do klasycznej hydropneumatyki nie jest potrzebna jakakolwiek elektronika Musi być dopiero w bardziej skomplikowanym układzie (regulacja twardości, czy niwelowanie przechyłów bocznych). A "da się" zaadoptować do aut nie wyposażonych pierwotnie w takie udogodnienie - np. jeździ po Polsce Citroen C15 z hydro, był też badany Polonez Hydro..

[...]

Jak się zmieści, (i to nie tylko silnik, ale też skrzynia itd.). Dodatkowo sama konstrukcja i zawieszenie musi też przenieść obciążenia od znacznie cięższego i mocniejszego silnika... Nie mówiąc np. o zwiększonych wibracjach (rozsypywanie się Polonezów Diesel ...). Czasem słabe wersje mają elementy wytrzymałościowe o mniejszych przekrojach :(

[...]

Może źle napisałem - miałem na myśli tylko tempomat do auta w niego nie wyposażonego. :(
O radarze kontrolującym odległość od poprzedzającego pojazdu "zrób to sam" nie słyszałem ;)

[...]

Nie rozumiem - sczytywanie ruchów kierownicy na drodze mechanicznej wprowadzono dość dawno (gdy było to potrzebne np. dla zawieszenia) - tylko dodać kalkulator dla celów doświetlania.
Co ma do tego GPS?

-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

tego nie wiem :) ale system ma z 4 lata już,
i kolejni producenci go montują.
Może w ramach wypasu - ale nie do użytku w normalnych warunkach ...

Data: 2009-04-05 14:20:07
Autor: J.F.
On Sun, 5 Apr 2009 11:10:30 +0000 (UTC),   Michał wrote:
> To czego nie daje się przełożyć to wiem:
> -4x4 i komputery 4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu

ale tylko do samochododów które to miały ?

Na Discovery widac ze w dobrze wyposazonym garazu mozna samochod od
podstaw zrobic, wiec zasadniczo da sie w kazdym aucie.

O ile potrafisz wybebeszyc wszystko spod maski, zmienic podluznice i
lapy silnika, bo nowy bedzie podluzny, przerobic podloge zeby sie
skrzynia zmiescila i wal do tylu, a z tylu przerobic pol auta zeby sie
dyfer zmiescil i byc moze nowa zawiecha..

J.

Data: 2009-04-05 11:55:57
Autor: JG
xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
(...)
-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)
Nie.
W ciągu 15 tys. km użyłem tego dwukrotnie, tylko i wyłącznie do demonstracji. Sam to zrobisz zdecydowanie szybciej, mniejsza jest też szansa zarysowania felgi o krawężnik, którego nie wykryją czujniki.

pozdrawiam,
JG

xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?