Data: 2009-04-10 15:56:02 | |
Autor: bbl | |
xenony w yamaha r6 | |
witam
mam w moim moto 2006 rok jeden xenon ale gosciu nie pofatygowal sie aby zrobic dwa i mam w jednym xenon a w drugiej normal. Jak zrobic zeby byly w obu? |
|
Data: 2009-04-11 23:43:57 | |
Autor: Alti | |
xenony w yamaha r6 | |
Użytkownik "bbl" <bombell@yahoo.com> napisał w wiadomości news:grnjmp$1jl$1nemesis.news.neostrada.pl... witam Ale xenon czy zenon? Pytam bo najczęściej fani niebieskiego światła wstawiaja po prostu zenony (zwykła żarówka pomalowana na niebiesko i dzięki temu dająca trupie światło "podobne" do tego uzyskiwanego xenonami). A jak zenon to kup na allegro za 15pln niebieskie H4 (czy H ile tam ci wchodzi) i będziesz miał bizenony. Jak jest xenon to sprawa o wiele bardziej skomplikowana. Musisz miesz przetwornicę, żarnik i koszta się robia niezłe.... Wojtek |
|
Data: 2009-04-12 03:43:42 | |
Autor: zbyhoo | |
xenony w yamaha r6 | |
On 10 Kwi, 15:56, "bbl" <bomb...@yahoo.com> wrote:
witam W puszkach swiatlo drogowe (biksenon) czesto jest uzyskiwane z zarnika swiatel mijania - otwiera sie odpowiednia przyslona i reflektor emituje pelny strumien swiatla. Ksenon osiaga zalozona wydajnosc dopiero po chwili od zalaczenia dlatego osobny zarnik do drogowych to nienajlepsze rozwiazanie. Poza tym gosciom, ktorzy do reflektorow bez przyslon odcinajacych czesc strumienia swietlnego (reflektory projektorowe, czesto H7) wkladaja zarniki ksenonowe powinno sie, wg mnie, zabierac dowody rejestracyjne. Takie swiatlo oslepia straszliwie, zwlaszcza w deszczu czy przy brudnej szybie reflektora. Lans to nie wszystko, trzeba tez myslec o innych... ______ zbyhoo GSF 1200S K1 Olkusz/Dabrowa Gornicza |
|
Data: 2009-04-12 13:35:30 | |
Autor: James | |
xenony w yamaha r6 | |
"zbyhoo" wrote...
On 10 Kwi, 15:56, "bbl" wrote: Jest jeden rozsadny sposob zrobienia takiego czegos. Oczywiscie jezeli ma to byc prawdziwy xenon, a nie jakies H4-wyrob-xenono-podobny-o-smaku-sztucznego-palnika ;) Kupujesz zestaw reflektor-soczewka bi-xenon, przetwornica i palnik D2S z samochodu, rozbierasz reflektor i montujesz ten zestaw. Bardzo wazna jest tutaj wielka precyzja! Musisz takze pozostawic mozliwosc regulacji gora-dol oraz prawo-lewo. Reflektor musi swiecic idealnie poziomo i lekkie nawet przekrecenie spowoduje duze problemy. Pozostaje mala przerobka przelacznika krotkie-dlugie i wszystko dziala jak nalezy. Palnik zostaje caly czas wlaczony, a przelacznik na dlugie uruchamia tylko przeslone. Takie swiatla ustawia sie na -1,2 stopnia i jest to zgodne z przepisami. Na przegladzie nie ma problemu. Jesli zalozysz uklad auto poziomowania (Hella ma taki uklad w ofercie za 1100zl) to ustawienie wynosi -0,5 stopnia. -- pozdro James |
|
Data: 2009-04-12 18:15:35 | |
Autor: Alti | |
xenony w yamaha r6 | |
Uzytkownik "zbyhoo" <zbyhoo.w@op.pl> napisal w wiadomosci news:22d55cae-516c-4809-ad91-4fa33ffd6aa4j12g2000vbl.googlegroups.com... On 10 Kwi, 15:56, "bbl" <bomb...@yahoo.com> wrote: Nie tylko wg Ciebie. Zgodnie z jakimis tam rozporzadzeniami samochód posiadajacy xenony musi miec uklad myjacy je - spryskiwacz (male piwo) oraz aktywny uklad samopoziomujacy - czujnik polozenia budy (najczesciej potencjometr przyczepiony do budy a dzwigienka od potencjometru przyczepiona do wahacza), uklad strujacy tym i silnikczek ruszajacy swiatlem w zaleznosci czy przyspieszasz (przód auta idzie w góre wiec ksenony w dól) lub hamujesz (odwrotnie niz wczesniej). Nie wiem co mówi rozporzadzenie o motocyklach ale obawaim sie, ze motory z ksenonami powinny miec choc czesciowo takie same rozwiazane jak w samochodach, czyli uklad do aktywnego poziomowania strumienia swiatla. Wojtek |