Data: 2009-12-20 23:16:32 | |
Autor: The_EaGle | |
xeramic nie dal rady, czyzby woda? | |
Rafal pisze:
Witam! Oto mój przypadek. Pacjent to: Hyundai, silnik D3EA (CR I gen.), 2004, CR I gen to troszkę stara technologia, dziwię się że Hyundai w tym silniku 1.5CRDI zastosował takie ustrojstwo... Tylko 1300 bar ciśnienie wtrysku, mniej odporny na zimno za to bardziej na jakość paliw. Obecnie nie kupiłbym niczego co nie jest CR IV gen, (II i III to to samo...) Przez ostatni tydzień mało ujeżdzany, głównie przez Co sprzyja skraplaniu się wody w zbiorniku paliwa. Miałeś zatankowany na full czy było raczej pusto? Druga sprawa kiedy tankowałeś? Może jeszcze udało ci się załapać na przejściowy ON czyli do -10. Mam go od jesieni ub. roku i tamtej zimy ciężko odpalał w największe mrozy. Skoro minutę musiałeś kręcić to świece żarowe nie spełniają zadania. Albo w ogolę są spalone albo zużyte (czasem nie rozgrzewają się całe). Minuta kręcenia czyli musiałeś wytworzyć dużo ciepła w silniku zanim odpalił. Gratuluje dobrego rozrusznika. Jednak w ostatni piątek małżonka zadzwoniła do mnie przed ósmą rano, że W sobotę do południa było -13. Rozciągnąłem przedłużacz i podłączyłem Jeżeli uważasz że coś jest nie tak z paliwem to pierwsze co robisz w takiej sytuacji to wymień filtr paliwa. Kryształki parafiny zatykają go i tylko częściowo się oczyści jak go podgrzejesz. Dlatego mówi się o temp. blokowania filtra paliwa :) Zrobiłem jakieś 20km, aby "porządnie" przepędzić maszynę, wlałem całą To już było nie potrzebne. Kolejne dodatki niewiele pomogą. Teza: w układzie paliwowym była woda, xeramic nie wiąże wody. Źle. Po pierwsze w dieslu nawet najnowszym niestety co jakiś czas (przed zimą) trzeba wymienić filtr paliwa albo przynajmniej spuścić wodę która tam się znajduje. Po drugie dolewaj tyle dodatków do paliw ile zaleca producent więcej nie wiele pomoże. Po trzecie jak już coś się wytrąciło to wstaw samochód do ciepłego garażu na parę godzin a jak nie masz możliwości to podgrzej co możesz i wymień filtr paliwa. Po czwarte sprawdź świece żarowe a najlepiej po prostu wymień bo to nienormalne aby ci tak uruchamiał się samochód. Ewentualnie filtr paliwa ma konstrukcję nieodporną na takie warunki, mimo Nie jestem pewien czy na pewno masz podgrzewacz filtra, możesz mieć tylko informacje o wodzie i te kable sa do czujnika ale to twój samochód i ty wiesz lepiej. Przy najbliższej okazji Oo właśnie te kable to po to :) Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 22:53:23 | |
Autor: Rafal | |
xeramic nie dal rady, czyzby woda? | |
The_EaGle <the@djd.com> napisał(a):
Nie jestem pewien czy na pewno masz podgrzewacz filtra, możesz mieć tylko informacje o wodzie i te kable sa do czujnika ale to twój samochód i ty wiesz lepiej. > Przy najbliższej okazji Oo właśnie te kable to po to :) Nie tak do końca. W korpusie są trzy złącza elektryczne. Sądząc po grubości kabli, dwa są do jakichś czujników, przez trzecie przepływa znaczny prąd. A więc zapewne podgrzewacz. -- |
|