yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

Data: 2011-12-08 07:45:15
Autor: koszykarz
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
 Mam dylemat poszukuje moto do dalekiej turystyki po gorszych drogach
i szutrze . Ale jakoś ciesko sie zdecydować. Na motocyklu pokonuje ok
20-30 tyś rocznie. Jak do tej pory obstawiałem za GS-em jednak
wczoraj dealer yamahy zaproponował mi za moją fjr08 -37 tyś  biorąc ją
w rozliczeniu. No i tak zaczęło to za mną chodzić ...
Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

Sławek

Data: 2011-12-08 19:43:48
Autor: duddits
W dniu 2011-12-08 16:45, koszykarz pisze:
[...]

Ten robiony przez dziennikarza jest dość bezstronny:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2011/December/dec0811-video-yamaha-xtz1200-super-tenere-long-term-review/

Napiszę krótko: brałbym GS-a :)

Dlaczego GS:
- silnik (boxer) lepiej ciągnie z dołu
- ABS, ASC - można wyłączyć jednym guzikiem na kierownicy (z tego co mówi koleś powyżej w Yamasze ABS-u nie da się wyłączyć)
- ESA, charakterystykę zawieszenia też sobie możesz wyklikać
- jest lżejszy od Tenerki
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie

Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

A tu masz o GS-ie, trochę przegadane, można obejrzeć na podglądzie :)
http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-12-08 12:10:44
Autor: warrior
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
no tak widziałem już chyba wszystkie te filmy :). Zastanawia mnie
jeszcze faktyczna bezawaryjność- bo w sumie płacąc taką kasę chciałbym
raczej bezawaryjnie eksplorować świat. I tu po raz kolejny opinie
podzielone - Choć3\4 motocykli które spotkałem podczas wyjazdu do
Turcji czy Rumuni to właśnie gs-y taka reklama mówi sama za siebie
 http://www.youtube.com/watch?v=UFRGqxdaHSk&list=LL1Dice67GatXgcMIB5uxwow&index=14&feature=plpp_video

Sławek
Samotna fjr

Data: 2011-12-08 23:01:31
Autor: Grzegorz Rogala
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
W dniu 2011-12-08 16:45, koszykarz pisze:
  Mam dylemat poszukuje moto do dalekiej turystyki po gorszych drogach
i szutrze .
Co znaczy daleka turystyka i co znacza gorsze drogi i szutr?

Ale jakoś ciesko sie zdecydować.
Nikt Ci nie podpowie bo to Ty sam bedziesz sie meczyl lub nie po dokonaniu wyboru. Kazdy ma inne preferencje.

Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
Ja tez nie bede obiektywny, ale GS1200 bylby _ostatnim_ motocyklem o jakim bym myslal jako o motocyklu "turystycznym"
Jest za ciezki, za duzy, za bardzo najebany elektronika, za bardzo najebany patentami w zawieszeniu itp
Ale "bogowie marketingu" zrobili ekstra robote i motocykl ktory swe korzenie ma w konstrukcjach z przed II WŚ (tej z tymi dwoma panami z wasem) jest uznawany za motocykl idealny i wygrywa wszystkie testy.
Oczywiscie zaraz mnie zjedza wyznawcy religii BMW, ale trudno to tacy sami fanatycy jak Ci od AT ;P

Dlatego interesuje mnie wasza opinia.
Aaa.. i pamietaj, nie ma "uniwersalnego" motocykla. A dobry rider ogarnie wszystko i wszedzie.

--
pozdr!
Rogal

Data: 2011-12-09 13:04:24
Autor: de Fresz
On 2011-12-08 23:01:31 +0100, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> said:

Ja tez nie bede obiektywny, ale GS1200 bylby _ostatnim_ motocyklem o jakim bym myslal jako o motocyklu "turystycznym"
Jest za ciezki,

Jak na razie, to zdaje się tylko KTMowi udało zrobić się coś lżejszego w tej bardzo nielicznej klasie enduro turystycznych z dużymi silnikiami. Dopiero 800 mają sensowniejszą masę. Tylko ile kosztuje duży bak do takiej, o ile w ogóle da się go założyć?

za duzy,

Rajt.

za bardzo najebany elektronika,

A który współczesny motocykl nie jest?

za bardzo najebany patentami w zawieszeniu itp

O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.

Ja za to od siebie dodam, że nie kupiłbym motocykla z przeznaczeniem offroadowym (choćby takim tyci-tyci), który ma wystające na bok gary. Już wuj tam, że se można pokrywy zaworowe na kamyku rozdupczyć, o nogi bym się bał.

Dlatego interesuje mnie wasza opinia.
Aaa.. i pamietaj, nie ma "uniwersalnego" motocykla. A dobry rider ogarnie wszystko i wszedzie.

Rajt.

de Fresz

Data: 2011-12-09 13:14:52
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 09-12-2011 13:04, de Fresz pisze:

[...]
Nadal nie wiemy gdzie pytajacy chce jechac tymi gorszymi drogami i szutrem. Bo jak w zasiegu cywilizacji to teraz wszedzie co 300-400km w dzikich krajach mozna sie zatankowac wiec takie super wielkie zbiorniki nie sa az tak konieczne, zawsze mozna 5 czy 10l ze soba targac w dodatkowych bankach i tez nie jest to problem.

za bardzo najebany elektronika,
A który współczesny motocykl nie jest?
Ale ja nie mowie o elektronice w osprzecie tylko o elektronice uniemozliwiajacej normalny serwis w stylu wymiany klockow czy nie daj boze po glebie wylata Ci plyn hamulcowy z rozwalonego przewodu i co zrobisz z pompa abs i innymi wynalazkami bmw?
Albo bedziesz w Mongolii tudziez w innym Kazachstanie i bedziesz chcial przeserwisowac sobie motocykl bo "pali sie jakas lampka i motur nie jedzie"

za bardzo najebany patentami w zawieszeniu itp

O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.
Niezle? znam pare lepiej sprawujacych sie zawieszen - ktore sa zdziebko ;) pancerniejsze niz te w bmw.

[...]
A ja bym sie zastanawial tak - skoro jade gdzies w offroad i mam miec cywilizowana dojazdowke >4kkm to albo mam duuuuuuzo czasu i wyjebane na zapieprzanie ta dojazdowka i jade jakas 400-690 , albo kupuje cokolwiek co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w offroadzie bedzie kiepskie.
Ciezki wygodny klamot na drodze bedzie ok ale poza nia, nigdy nie bedzie ok. Przyklad ten sam motocykl ale zupelnie inne warunki:
rowna droga gdzies w Gruzji -
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_173_Piotr.JPG
40km dalej -
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_234_Piotr.JPG
znajdz mi motur co zrobi to tu i tu tak samo zajebicie a Cie ozloce :)

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-09 13:26:57
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Grzegorz Rogala napisał(a):
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_234_Piotr.JPG

Kolega chyba nowy na forum? Tak bez kasku i kamizelki????

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-12-09 15:57:08
Autor: Grzegorz Rogala
Grzegorz Rogala napisał(a):
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_234_Piotr.JPG

Kolega chyba nowy na forum? Tak bez kasku i kamizelki????

no nowy a gdzie mozna kamizelke kupic/dostac?
kask tez..

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-09 15:21:30
Autor: AZ
On 2011-12-09, Grzegorz Rogala <alagor@spamfe.o2.pl> wrote:

no nowy a gdzie mozna kamizelke kupic/dostac?
kask tez..

Wpadnij do Wawy, tu kaski na bankomatach sie znajduje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 12:18:38
Autor: de Fresz
On 2011-12-09 13:14:52 +0100, Grzegorz Rogala <alagor@spamfe.o2.pl> said:

[...]

Problem nie problem, zawsze miło jest mieć możliwość wlania więcej bez konieczności chrzanienia się z troczeniem kanisterków.

[...]

AFAIK w Adventurach elektronika jest na takie sytuacje względnie odporna - owszem, kompjuter błyska błędami, ale motór dalej jedzie.

Albo bedziesz w Mongolii tudziez w innym Kazachstanie i bedziesz chcial przeserwisowac sobie motocykl bo "pali sie jakas lampka i motur nie jedzie"

Pokaż mi proszę z którym współczesnym motocyklem nie będzie takiego problemu - z tych, które można kupić nowe w salonie.

za bardzo najebany patentami w zawieszeniu itp

O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.
Niezle? znam pare lepiej sprawujacych sie zawieszen - ktore sa zdziebko ;) pancerniejsze niz te w bmw.

Nie mylisz aby alu wydmuszek z szosowych Bum, z tymi melami stosowanymi w GS-ach?

[...]

Ile serwisów musiałbyś zrobić we współczesnej 400 na dojazdówce mającej parę kkm? 690 faaaaajna, ale raz że ma sporo tak nie lubianej przez Ciebie elektroniki (w tym kompjuter ze specjalnym trybem na gorszą wachę), dwa że zbiornik 12 l w motocyklu wyprawowym, to jakiś smutny żart (a ten sprzęt lubi zachlać w terenie), akcesoryjne kosztują jakiś drobny tyś, rzecz jasna ojro. No i powiem szczerze, trasa do powiedzmy Maroka z przelotową ~120 to jak dla mnie słaboprzeciętna przyjemność. I to w jedną osobę, a są tacy, którzy by chcieli we dwójkę.

, albo kupuje cokolwiek co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w offroadzie bedzie kiepskie.

No i pewnie nad tą drugą opcją móżdży pytajnik. A ta kiepskość w terenie też ma parę odcieni, taka Buma Adv, czy Teresa i tak będą mniej kiepskie niż powiedzmy Wiadro. Ciupkę, ale zawsze coś.

No to po co zmieniasz?

de Fresz

Data: 2011-12-12 14:00:42
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-12-2011 12:18, de Fresz pisze:

Problem nie problem, zawsze miło jest mieć możliwość wlania więcej bez
konieczności chrzanienia się z troczeniem kanisterków.
No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym musisz miec zbiornik 25l+.

AFAIK w Adventurach elektronika jest na takie sytuacje względnie odporna
- owszem, kompjuter błyska błędami, ale motór dalej jedzie.
Jakos mnie to nie przekonuje ;)

[...]

W sumie racja w zadnym. Ale sa bardziej i mniej upierdliwe sprzety pod tym wzgledem.

Nie mylisz aby alu wydmuszek z szosowych Bum, z tymi melami stosowanymi
w GS-ach?
Nadal sie upieram ze "normalne" zawieszenie z kateema objedzie to coz z bmw wszedzie ;P

Ile serwisów musiałbyś zrobić we współczesnej 400 na dojazdówce mającej
parę kkm?
Majac w perspektywie polroczny urlop? mialbym na to wyjebane.

[...]
No i wlasnie dochodzi do tego, ze albo teren albo asfalt, tytulowe Maroko zrobilbym dzisiaj wlasnie taka 400 zapakowana na busa czy lawete. Jechac na kolach.. brak czasu.

No i pewnie nad tą drugą opcją móżdży pytajnik. A ta kiepskość w terenie
też ma parę odcieni, taka Buma Adv, czy Teresa i tak będą mniej kiepskie
niż powiedzmy Wiadro. Ciupkę, ale zawsze coś.
Ten pytajnik bedzie zawsze mozdzyl bo tak naprawde nie ma "uniwersalnych" motocykli.

No to po co zmieniasz?
a nie wiem. Teraz mam plan na zamiane quada na jakies 400 i wozenie tego za autem gdzies daleko w teren. Ale czestotliwosc zmian pomyslow jest zbyt duza ;P

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-12 13:02:33
Autor: AZ
On 2011-12-12, Grzegorz Rogala <alagor@spamfe.o2.pl> wrote:
[...]

Mysle, ze sam zbiornik tu nie jest najwazniejszy, bo nawet najwiekszy
zbiornik w polaczeniu z ogromnym spalaniem to bedzie za malo ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-13 08:56:13
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-12 14:00, Grzegorz Rogala pisze:

No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym
musisz miec zbiornik 25l+.

Zalezy gdzie jezdzisz ;-)
Znajomy kangur zeznawal ze jak jezdzili u siebie to zbiornik AFAIR 38L byl na styk, a w drz mial dodatkowe zbiorniki w miejscu boczka/boczkow.
Ale w bardziej cywilizowanych rejonach nie widzialem aby kiedykolwiek tankowal wiecej niz 1/2 zbiornika. Tylko raz musialem od niego brac benzyne, a zbiornik w drz mialem 12L.

W sumie racja w zadnym. Ale sa bardziej i mniej upierdliwe sprzety pod
tym wzgledem.

Salon moze byc w usraju ? Bo oni chyba ciagle sprzedaja dr650se, xr 650 :-)

No i wlasnie dochodzi do tego, ze albo teren albo asfalt, tytulowe
Maroko zrobilbym dzisiaj wlasnie taka 400 zapakowana na busa czy lawete.
Jechac na kolach.. brak czasu.

No ale przy polrocznym urlopie moznaby poswiecic dwa tygodnie i spokojnie sie doturlac bocznymi drogami. Przy 'zwyklym' to najwygodniej wyslac moto i doleciec na miejsce.

Ten pytajnik bedzie zawsze mozdzyl bo tak naprawde nie ma
"uniwersalnych" motocykli.

A afryka* ?! ;)

pozdr
newrom
* - kazdy motór jest tak uniwersalny jak motorzysta.
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-12-13 09:28:29
Autor: AZ
On 2011-12-13, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

* - kazdy motĂłr jest tak uniwersalny jak motorzysta.

O i to jest odpowiedz na wszystko. Prosze admina o zamkniecie watka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-13 10:31:04
Autor: Grzegorz Rogala
On 2011-12-13, Roman Niewiarowski<newrom@poczta.onet.pl>  wrote:

* - kazdy motĂłr jest tak uniwersalny jak motorzysta.

O i to jest odpowiedz na wszystko. Prosze admina o zamkniecie watka.
Ale to bylo wiadome od samego poczatku przeciez ;)

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-13 13:48:44
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-13 10:31, Grzegorz Rogala pisze:

Ale to bylo wiadome od samego poczatku przeciez ;)

Przeciez tu juz wszystko bylo.
Prosze admina o zamkniecie foruma.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-13 14:02:20
Autor: Grzegorz Rogala
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
W dniu 2011-12-13 10:31, Grzegorz Rogala pisze:

Ale to bylo wiadome od samego poczatku przeciez ;)

Przeciez tu juz wszystko bylo.
Prosze admina o zamkniecie foruma.
Przeciez wszystko juz bylo
prosze admina o zamkniecie swiata.
Matrix shutdown in 10..9...8..

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-13 10:55:19
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
On 2011-12-13, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
* - kazdy motĂłr jest tak uniwersalny jak motorzysta.

O i to jest odpowiedz na wszystko. Prosze admina o zamkniecie watka.

No nie gadajcie ze moj motocykl robi laske????

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-12-13 09:54:46
Autor: Yeti Siedzinski
On Dec 12, 11:56 pm, Roman Niewiarowski <new...@poczta.onet.pl> wrote:

Salon moze byc w usraju ? Bo oni chyba ciagle sprzedaja dr650se, xr 650 :-)

DR650 chyba jeszcze sprzedaja. XR650L tez. XR650R juz nie :
( (zastapili ja 450X o zgrozo)

Yeti

Data: 2011-12-18 21:43:28
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
On 11-12-12 14:00, in article jc4ttn$ar5$1@news.icm.edu.pl, "Grzegorz
Rogala" <alagor@spamfe.o2.pl> wrote:

No jasne, ale nie jest to warunek brzegowy, ze w motocyklu wyprawowym
musisz miec zbiornik 25l+.

Dokladnie. Przykladowo 690 delikatnie traktowana spali 4l/100 (z pelnym
obciazeniem - dwie osoby plus dwie torby), czyli teoretycznie zasieg mam
300km na zbiorniku, a to nie jest zle. Zreszta jaki problem w takiej 690
zalozyc wiekszy bak ?

AFAIK w Adventurach elektronika jest na takie sytuacje względnie odporna
- owszem, kompjuter błyska błędami, ale motór dalej jedzie.
Jakos mnie to nie przekonuje ;)

Mnie tez nie :)

Nadal sie upieram ze "normalne" zawieszenie z kateema objedzie to coz z
bmw wszedzie ;P

Dobrze gadasz :)

Ile serwisów musiałbyś zrobić we współczesnej 400 na dojazdówce mającej
parę kkm?
Majac w perspektywie polroczny urlop? mialbym na to wyjebane.

Znowu dobrze gadasz :). Tzn w sensie urlopu i predkosci max.
Po co mi jechac wiecej jak 120? Po to ma sie urlop, zeby sie nigdzie nie
spieszyc. Jesli nawet na urlopie mialbym sie spieszyc, to ja dziekuje,
postoje.

No i wlasnie dochodzi do tego, ze albo teren albo asfalt, tytulowe
Maroko zrobilbym dzisiaj wlasnie taka 400 zapakowana na busa czy lawete.

Nieeeee no, starzejesz sie :(, nie myslalem, ze od Ciebie kiedykolwiek
uslysze/przeczytam o lawecie ;-) (nastepny etap to HD? ;-) . To nie lepiej
juz wtedy sprzedac motocykl i kupic jakas przerobiona vitare ?

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
GSXR1 & 690

Data: 2011-12-19 11:47:31
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 18-12-2011 21:43, tk3city pisze:

[...]
a  mi chodzilo o to, ze nawet w dzikich krajach-regionach jest coraz wieksza podaz paliwa i dostepnosc stacji benzynowych. Mysle ze zakladanie zasiegu +/- 400km na tym co sie ma w baku+zapas powinno wystarczyc.

..
Nadal sie upieram ze "normalne" zawieszenie z kateema objedzie to coz z
bmw wszedzie ;P

Dobrze gadasz :)
Nie mialem swojego KTM ani BMW ale majac okazje potestowac oba.. zdecydowanie wygrywa Kat.

[...]

Mnie sie zawsze spieszy na urlopie, tak juz mam. Jak mam 14-18 dni to chce je na maksa wykorzystac - poza tym jak mam jechac 4000km po to zeby cos zobaczyc TAM to chce te 4kkm zrobic w 2-3 gora 4 dni ;)

Nieeeee no, starzejesz sie :(, nie myslalem, ze od Ciebie kiedykolwiek
uslysze/przeczytam o lawecie ;-) (nastepny etap to HD? ;-) . To nie lepiej
juz wtedy sprzedac motocykl i kupic jakas przerobiona vitare ?

Zdecydowanie Tomku tak, starzeje sie, dobija mnie po prostu brak czasu
ile razy w drodze na wschod mozna jechac tymi samymi drogami? Poza tym "tam" znaczy offroad wiec juz wogole fajnie by bylo pojechac np w Kaukaz czy gdzies moturem ktory tam da rade a nie umeczysz siebie i przy okazji motocykl ;)
Motyw samochodu tez juz przerobilem - bylem w 2010 w Kazachstanie - ale szczerze? na to jeszcze za wczesnie, to jest dopiero nuuuuuuda.
Ale zatargac takie 400-690 do Kirgistanu czy innego "stanu" to ja bardzo chetnie :)
No chyba, ze taka 690 i miesiac-dwa wolnego.. Wtedy mozna jechac na kolach gdzie sie tylko chce..

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-19 12:28:15
Autor: de Fresz
On 2011-12-18 21:43:28 +0100, tk3city <tomek3city@poczta.fm> said:

[...]

Jesteś gość. Z dwóch znanych mi 690R żadna nie chciała zejść poniżej 5,5l (solo i na normalnej mapie). Na asfalcie, bo w terenie to i 7-8 nie jest niczym nadzywczajnym. Acz obie jeździły na przełożeniach pod teren.

Zreszta jaki problem w takiej 690 zalozyc wiekszy bak ?

Poza wydatkiem ~1k ojro - żaden.

[...]

Jeśli masz możliwość wzięcia dłuuuuugiego urlopu i cieszy Cię kontemplacyjna jazda nudnymi autostradami (czy inszymi "autostradami" - w sęsie dojazdówki TAM oraz NAZAD) przez 2-4k km - luz. Ale inni wolą pokonać tą odległość nieco szybciej, kosztem kompromisu w terenie.

[...]

Vitara albo bus do transportu sprzęta, którym da się konkretnie poszaleć TAM - to nie jest wcale taki głupi pomysł.

de Fresz

Data: 2011-12-19 22:33:43
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

On 11-12-19 12:28, in article jcn74e$7vi$1@inews.gazeta.pl, "de Fresz"
<defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:
[...]

Ja nie mam 690R, a 690 enduro z wgrana mapa do akrapa, ale nie sadze, zeby
to mialo az taki wplyw na spalanie. To chyba jakies felerne sztuki oni maja
:). Mi przy normalnej jezdzie pali 4-4,5/100.

Zreszta jaki problem w takiej 690 zalozyc wiekszy bak ?

Poza wydatkiem ~1k ojro - żaden.

Po pierwsze - pisalem o tym w porownaniu do wiekszego wydatku na GS (na
poczatku 2010r. 690 mozna bylo kupic za 28, a GS za 50, dolozenie 3-4 tys na
dodatkowy bak do 690 i tak wychodzilo znacznie taniej niz kupno Gsa na
asfalt),
Po drugie - jesli chcemy miec wszystko za darmo to lepiej kupic rower, tez
wszedzie dojedziemy, a jakze taniej, i bez dodatkowego baku :P ;-) :).

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
GSXR1 & 690

Data: 2011-12-18 21:32:27
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
On 11-12-12 12:18, in article jc4nue$nk9$1@inews.gazeta.pl, "de Fresz"
<defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

[...]

Nie trzeba od razu kupowac oryginalnych akcesoriow ktm'a.
Zreszta jesli ktos powaznie mysli o 690 na kilka sezonow
jako motocykl wyprawowy to i tak taniej wyjdzie zainwestowac w zbiornik plus
kufry niz kupowac jakas przereklamowana, ciezka, droga bmw, z mega drogimi
przegladami, akcesoriami itd., i do tego nadajaca sie tylko na asfalt.
Nie oszukujmy sie. GS nadaje sie na asfalt i lekki off-road, a do jazdy w
takich warunkach to ja wole GSXR1000 (przynajmniej "cos sie" tam dzieje).
GS jest dobry dla starych Niemcow, ktorzy uwierzyli w caly ten marketing i
mysla, ze rzeczywiscie uprawiaja offroad bo wjechali na sciezke w lesie.
Wywal sie samemu taka krowa w glebokim, sliskim blocie. 690 sam
przeniesiesz, podniesiesz, zero stresu, a do tego jest gleboodporny.
Zaparkowac w srodku hotelu tez zaden problem, bo wszedzie sie zmiesci przez
drzwi, a to tez jest wazne w krajach niezbyt bezpiecznych.

Pamietam wlasnie Gsy z wyjazdu do Rumunii, alez oni smigali po asfalcie,
wyprzedzali mnie jak dzicy, tylko ze potem stawali na skraju drogi zeby
zrobic sobie fotke z fajnym widoczkiem, i tyle go "zwiedzili", a ja
"wjezdzalem w ten widoczek" i rzeczywiscie go "smakowalem" :).

No i powiem szczerze, trasa do powiedzmy
Maroka

Do Maroka to najlepszy jest GSXR1000 :P.

z przelotową ~120 to jak dla mnie słaboprzeciętna przyjemność. I
to w jedną osobę, a są tacy, którzy by chcieli we dwójkę.

A tu to sie z Toba nie zgodze. Zrobilem trase 4500 km na 690 we dwojke po
Rumunii i lepszego moto nie mialem.

, albo kupuje cokolwiek co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w
offroadzie bedzie kiepskie.

W ten sposob myslac, to lepiej po prostu kupic bilet na wizzair i bedzie
jeszcze szybciej :)

Pozdrawiam znow po dlugiej przerwie :)
Tomek K.(3city)
GSXR1 & 690

Data: 2011-12-19 12:44:27
Autor: de Fresz
On 2011-12-18 21:32:27 +0100, tk3city <tomek3city@poczta.fm> said:

[...]

Nieoryginalny zbiornik kosztuje podobnie.

[...]

To już zależy jakie kto ma priorytety. Co do serwisu, jakoś nie wierzę, że w ASO KTMa zapłacisz dużo mniej niż w ASO BMW. Pomijając oczywiście drobiazg, jakim są dwukrotnie częstsze przeglądy w 690.

Nie oszukujmy sie. GS nadaje sie na asfalt i lekki off-road, a do jazdy w
takich warunkach to ja wole GSXR1000 (przynajmniej "cos sie" tam dzieje).

Siakoś mam pewne obawy co do stanu technicznego Gixera po dłuższym przelocie offem, no ale to może tylko kwestia mojej słabiutkiej wiary.

GS jest dobry dla starych Niemcow, ktorzy uwierzyli w caly ten marketing i
mysla, ze rzeczywiscie uprawiaja offroad bo wjechali na sciezke w lesie.

Użytkownicy danych sprzętów to jakby zupełnie inna bajka. Fakt jest faktem, że dużym GSem da się względnie bezstresowo pycić w terenie - nawet w takim, w jaki nie zapuszczają się coponiektórzy niedzielni endurowcy na EXC (skoro już chcemy jeździć po użyszkodnikach).

Wywal sie samemu taka krowa w glebokim, sliskim blocie. 690 sam
przeniesiesz, podniesiesz, zero stresu,

Mogę Ci się tak wyjebać na 690, że we trzech będziemy ją 2 godziny wyklejać, zakład? ;-)

 a do tego jest gleboodporny.

Owszem.

[...]

I znów - to już problem użytkowników, nie motocykli. Pooglądaj sobie galerie na advrider.com i popatrz gdzie i jak jeżdżą ludzie na GSach.

No i powiem szczerze, trasa do powiedzmy
Maroka

Do Maroka to najlepszy jest GSXR1000 :P.

Zwłaszcza na tamtejsze pustynie i w góry. O jak se poszalejesz.

[...]

Jak masz dużo czasu i lubisz kontemplować wolno mijane widoki, czemu nie? ;-)

, albo kupuje cokolwiek co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w
offroadzie bedzie kiepskie.

W ten sposob myslac, to lepiej po prostu kupic bilet na wizzair i bedzie
jeszcze szybciej :)

No. A na miejscu tylko wypakować z ciężarówki motór nadany tydzień wcześniej i jazda! ;-)

de Fresz

Data: 2011-12-19 22:51:40
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

On 11-12-19 12:44, in article jcn82r$aov$1@inews.gazeta.pl, "de Fresz"
<defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

To już zależy jakie kto ma priorytety. Co do serwisu, jakoś nie wierzę,
że w ASO KTMa zapłacisz dużo mniej niż w ASO BMW. Pomijając oczywiście
drobiazg, jakim są dwukrotnie częstsze przeglądy w 690.

Czytalem na jakims forum, ze serwis jest duzo drozszy w BMW,
Np. za przeglad po 6000 km w 690 zaplacilem 600 zl w autoryzowanym serwisie.
Opony tez sa drozsze dla bmw.

Do Maroka to najlepszy jest GSXR1000 :P.
Zwłaszcza na tamtejsze pustynie i w góry. O jak se poszalejesz.

Ja tam nie narzekalem w tamtych czasach.

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
GSXR1 & 690

Data: 2011-12-19 23:05:05
Autor: Kuczu
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
W dniu 2011-12-19 22:51, tk3city pisze:

Opony tez sa drozsze dla bmw.

WOW ! A czym sie roznia, oprocz rozmiaru troszke ? Te do Beemwu sa w szachownice czy jak ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-12-19 14:12:27
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-18 21:32, tk3city pisze:

Do Maroka to najlepszy jest GSXR1000 :P.

Na dojazdowke lepszy jest samolot. Na miejscu gikser tez jest do dupy bo ma za maly przeswit. Aczkolwiek jesli przejedziesz nim MH5 to Ci postawie skrzynke dobrego piwa. No chyba ze licza sie tylko glowne drogi, wtedy oczywiscie masz racje.

A tu to sie z Toba nie zgodze. Zrobilem trase 4500 km na 690 we dwojke po
Rumunii i lepszego moto nie mialem.

Z nami pojechaly do maroka dwie 690 i obydwie sie zjebaly. Troche wczesniej czytalem tez ze ten zajebisty-wyprawowy motor wracal z Gruzji czy z Turcji pekaesem bo sie zjebal.
Jak na 1-2-3 letnie sprzety taki stan jest dla mnie nie do zaakceptowania.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-12-19 13:16:24
Autor: AZ
On 2011-12-19, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A Afryki za mlodu i za nim powstalo "Known problems" to sie nie jebaly?
:P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-19 14:22:50
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-19 14:16, AZ pisze:

A Afryki za mlodu i za nim powstalo "Known problems" to sie nie jebaly?
:P

Nie wiem. Jak afryka byla mloda to mnie sie wirago (duze) podobalo, a slinilem sie do ceiksa.
Zreszta afryki nie polecam, kto potrzebuje takiego motora to sam dojdzie do wniosku ze szuka afryki. A jak nie, to pewnie nie potrzebuje.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-19 13:29:45
Autor: AZ
On 2011-12-19, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
A Afryki za mlodu i za nim powstalo "Known problems" to sie nie jebaly?
:P

Nie wiem. Jak afryka byla mloda to mnie sie wirago (duze) podobalo, a slinilem sie do ceiksa.

Zboczeniec czy inny fetyszysta... Fuj.

Zreszta afryki nie polecam, kto potrzebuje takiego motora to sam dojdzie do wniosku ze szuka afryki. A jak nie, to pewnie nie potrzebuje.

Pewno trza miec garaz z niezlym wyposazeniem? Jakies tokarki, frezarki,
prasy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-19 14:39:38
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-19 14:29, AZ pisze:

Zboczeniec czy inny fetyszysta... Fuj.

sam jestes faszysta!

Pewno trza miec garaz z niezlym wyposazeniem? Jakies tokarki, frezarki,
prasy?

Niestety nie mam tokarki, frezarki ani prasy. Ale jak sie kiedys dorobie duzego warsztatu to sobie dokupie. Lubie obrobke skrawaniem.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-19 13:45:21
Autor: AZ
On 2011-12-19, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

Zboczeniec czy inny fetyszysta... Fuj.

sam jestes faszysta!

Nie wiem ale wydaje mi sie, ze mnie obrazasz??

[...]

Ale spawarke czy innego TIG-a napewno masz!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-20 07:39:06
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-19 14:45, AZ pisze:

Nie wiem ale wydaje mi sie, ze mnie obrazasz??

Jakbym Cie obrazal to bym napisal 'a Ty jezdzisz KicHI!'

Ale spawarke czy innego TIG-a napewno masz!

Jasne. Ale nie musisz byc zazdrosny bo nie mam butow ze szpicem i krawata.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-19 14:22:03
Autor: de Fresz
On 2011-12-19 14:12:27 +0100, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:

[...]

Tak na marginesie, to nie kojarzę żadnego dalszego wyjazdu na KTMach, w czasie którego coś poważnego by się nie zjebało. I nie chodzi tu o destrukcję zaaplikowaną przez użyszkodnika. A te badziewne bawarskie Bakelity jakoś często dają radę wrócać na własnych kołach. Dziwne. A, żeby nie było, bardzo lubię Pomarańczowych i z pewnością jeszcze jakiegoś kiedyś sobie kupię.

de Fresz

Data: 2011-12-19 14:29:20
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-19 14:22, de Fresz pisze:

Tak na marginesie, to nie kojarzę żadnego dalszego wyjazdu na KTMach, w
czasie którego coś poważnego by się nie zjebało. I nie chodzi tu o
destrukcję zaaplikowaną przez użyszkodnika.

Po prawdzie to z kilku katow tylko duze sie zjebaly.
Moze za 15 lat, jak bede kupowac 690 to te wszystkie wady beda juz wyeliminowane :)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-12-19 23:09:03
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

On 11-12-19 14:12, in article 4eef383c$0$1209$65785112@news.neostrada.pl,
"Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Aaaa to, ze Polacy potrafia wszystko zarznac to mi nie musisz mowic.
Nie tak dawno mialem okazje zobaczyc co Polak potrafi zrobic z civic'a
type-r, ktory podobno jest nie do zajechania. Dopoki auto bylo w Niemczech,
byla pelna historia, kiedy jaki olej itd itp., wystarczylo ze samochod
przekroczyl granice historia serwisowa urywa sie, a po roku czasu auto jest
zarzniete, a do tego pospawane z 3 czesci.
Polacy lubia kombinowac, robic pozorne oszczednosci.
A akurat 690 jest wrazliwa na tego typu sprawy. Nie ma co oszczedzac na
oleju itp. (ja wlewam motorexa 10W60, wiem ze niektorzy wlewaja byle
castrola "bo olej to olej"), pilnowac, zeby silnik sie nie przegrzal, dbac o
zawieszenie, o czystosc chlodnicy itd itp.

Na pewno zdarzaja sie pechowe awaryjne sztuki, ale nie wierze w ogolna
opinie, ze ktmy padaja ot tak bez winy wlasciciela. To tak, samo jak z
opinia suzuki, przed kupnem gsxr, czesc grupy pisala ze suzuki to padaki,
przez 5 lat nic sie nie zepsulo (to w CBR600, ktora przejechalem 100 tys km,
w ciagu 5 lat trzy razy zmienialem napinacz lancucha rozrzadu, a niby honda
jest lepsza od suzuki).

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)

Data: 2011-12-19 21:40:15
Autor: wide open
On 12/19/2011 03:09 PM, tk3city wrote:

Na pewno zdarzaja sie pechowe awaryjne sztuki, ale nie wierze w ogolna
opinie, ze ktmy padaja ot tak bez winy wlasciciela.

Wiesz, ja mieszkam w Arizonie gdzie off-road to bulka z maslem. KTM nie ciesza sie opinia sprzeta co sie psuje ..

Data: 2011-12-20 07:52:26
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-19 23:09, tk3city pisze:

Aaaa to, ze Polacy potrafia wszystko zarznac to mi nie musisz mowic.

Tomku, obydwa katy byly wychuchane i wypieszczone. W dodatku jeden jezdzi po germanii i tam tez jest serwisowany (czyli ani jakosc polskiego paliwa, ani jakosc polskich serwisow nie mialy wplywu na jego stan). Jak sie zaczely sypac to konsultacje telefoniczne chlopaki robili po polsku i po niemiecku.
To nie byly strucle powiazane drutem, tylko motocykle zamoznych ludzi ktorych stac na oplacenie dobrego mechanika. Obydwa sprzety byly kupione w salonach, a Piotrek na codzien ujezdza jakiegos malego kata.
BTW jeden z katow mial cos zjebane i lapal szime, germanskie ASO do spolki z firma KTM nie potrafili usunac usterki i skonczylo sie na tym ze po nieoficjalnej sugestii firmy KTM Jacek dostal od dilera amortyzator skretu, ale bez montazu oczywiscie bo czesc niefabryczna i bez tuv (sprzet zarejestrowany w .de). Druga sztuka nie zostala wyposazona w takie atrakcje ;)

Na pewno zdarzaja sie pechowe awaryjne sztuki, ale nie wierze w ogolna
opinie, ze ktmy padaja ot tak bez winy wlasciciela.

W obydwu sztukach zatarly sie pompy paliwa. Objawy byly takie jak przy zasyfionym filtrze powietrza. Wszyscy tankowalismy w tych samych miejscach (byl jeszcze jeden kat na wytrysku i nic mu sie nie stalo).
Kazdy motocykl moze sie zepsuc, no ale jak sie sypia 2szt tego samego modelu w ciagu 2tyg wycieczki  to ja takiego sprzeta nie chce i nie uwierze ze to wyjatkowy przypadek.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-20 09:45:20
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
On 11-12-20 07:52, in article 4ef030ab$0$1199$65785112@news.neostrada.pl,
"Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2011-12-19 23:09, tk3city pisze:

Aaaa to, ze Polacy potrafia wszystko zarznac to mi nie musisz mowic.

Tomku, obydwa katy byly wychuchane i wypieszczone.

No ok, nie upieram sie przeciez, nie znajac tych przypadkow.
Ale nie wierze tez w tego typu opowiastki, ze wszystkie KTMy padaja jak
muchy, bo gdyby tak bylo to fabryka juz dawno zbankrutowalaby.

W obydwu sztukach zatarly sie pompy paliwa. Objawy byly takie jak przy
zasyfionym filtrze powietrza. Wszyscy tankowalismy w tych samych
miejscach (byl jeszcze jeden kat na wytrysku i nic mu sie nie stalo).

A czy przypadkiem nie byla to wina nieszczelnego korka od zbiornika paliwa?
W 690 korek ten jest mocno niedopracowany i zbiera sie piach tuz przy
wlewie. Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)

Data: 2011-12-20 09:54:28
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-20 09:45, tk3city pisze:

ze wszystkie KTMy padaja jak
muchy, bo gdyby tak bylo to fabryka juz dawno zbankrutowalaby.

Nie wszystkie, jeno 690 ;)

A czy przypadkiem nie byla to wina nieszczelnego korka od zbiornika paliwa?
W 690 korek ten jest mocno niedopracowany i zbiera sie piach tuz przy
wlewie.

Dosc dawno gadalem z Piotrkiem, ale z tego co pamietam to raczej jakas wada pompy.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2011-12-20 08:07:49
Autor: Norbi
[...]

Bo w Hondzie nie wymienia sie napinacza a sprezynke w nim i jest spokoj :)
oryginalna jest ciutke slaba stad brzeczenie lancuszka

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-12-20 09:40:17
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
On 11-12-20 08:07, in article 4ef03446$0$1222$65785112@news.neostrada.pl,
"Norbi" <norbisz1@o2.pl> wrote:

[...]

Haha, teraz to wiesz, po 10 latach od wyjscia CBR600F4i, ale przejrzyj sobie
fora CBR z lat 2001-2003, jaka dezorientacja byla. Niektorzy nawet polecali
wymiane napinacza na manualnego (nawet mam taki oryginalnie zapakowany
sprowadzony z USA w szufladzie, bo w serwisie odradzili mi jego instalacje).
A w tamtych czasach Honda bez problemu wymieniala napinacz nawet rok po
gwarancji bez obciazania kosztami wlasciciela (a po trzeciej wymianie juz
uspokoilo sie, pewnie poprawili sami te sprezynke :D).

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)

Data: 2011-12-09 15:01:50
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-08 23:01, Grzegorz Rogala pisze:

Oczywiscie zaraz mnie zjedza wyznawcy religii BMW, ale trudno to tacy
sami fanatycy jak Ci od AT ;P

To pomowienia !

pozdr
newrom
PS. ajkilju infidel!
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-12-09 14:04:18
Autor: AZ
On 2011-12-09, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Oczywiscie zaraz mnie zjedza wyznawcy religii BMW, ale trudno to tacy
sami fanatycy jak Ci od AT ;P

To pomowienia !

Czyzbys mial przerwe na precle pomiedzy czynnosciami serwisowymi? A te Afryki to niedlugo z wiekiem zaczna drozec, jak Harleje. Zamiast
inwestowac w nieruchomosc lepiej bedzie kupic 10 afryk. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 15:59:18
Autor: Grzegorz Rogala
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
Oczywiscie zaraz mnie zjedza wyznawcy religii BMW, ale trudno to tacy
sami fanatycy jak Ci od AT ;P

To pomowienia !
Taaa a pozniej sie tacy przesiadaja na prawdziwe enduro i jakos mit AT upada, tym szybciej im szybciej wjada w offroad ;P

PS. ajkilju infidel!
Allah akbar!

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-11 18:30:00
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-12-09 15:59, Grzegorz Rogala pisze:

Taaa a pozniej sie tacy przesiadaja na prawdziwe enduro i jakos mit AT
upada, tym szybciej im szybciej wjada w offroad ;P

A to nie wiem, prawdziwe enduro tylko na obrazku widzialem :)

Allah akbar!
RD07 akbar! :P

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-12-08 23:41:26
Autor: Hinek
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
Użytkownik "koszykarz" <slaweknoremberg@gmail.com> napisał

Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

Tu raczej podroznikow nie znajdziesz. Chyba ze teoretykow :]
Postudiuj fora tematyczne. Generalnie wiadomo ze nie ma przeciez nic
lepszego do dalekich podrozy od GS-a :) Sila marketingu jest
potezna. Wprawdzie rownie poreczny bylby GoldWing na terenowym
ogumieniu.....ale co tam :) Miliony much nie moga sie mylic!

Bawią mnie niewymownie sceny z wyrywniem z blota gdzies na Syberii
obladowanego GSa albo z podnoszeniem go w trzy osoby:)
Ale to tylko luzna dygresja.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-12-09 00:00:11
Autor: AZ
On 2011-12-08, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

[...]

Eee tam, jeden pokazal, ze caly swiat da sie przejechac na R1, po prostu
trza miec jaja.

http://www.youtube.com/watch?v=aR3jrq7gKfI

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-09 09:13:10
Autor: Qlfon
W dniu 2011-12-09 01:00, AZ pisze:

Eee tam, jeden pokazal, ze caly swiat da sie przejechac na R1, po prostu
trza miec jaja.

http://www.youtube.com/watch?v=aR3jrq7gKfI

Nick Sanders który tez latał R1 po świecie teraz lata właśnie na Super Teresie:)
I przy okazji jest pierwszą osobą która z Alaski na koniec Ameryki Południowej i z powrotem w 49 dni. Właśnie na Teresie.
http://www.nicksanders.com

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2011-12-09 10:28:40
Autor: warrior
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

Naturalnie wybierając takie opcje jak gs- lub teresa raczej
przeznaczenie wydaje sie oczywiste wiadomo ze nie bede sie nim grzebał
po lampę w błocie. Chcę jednak móc zapakować sie na powiedzmy 2
miesięczny wyjazd ale liczy sie dla mnie niezawodność. Skoro tak wiele
zarzucacie Bmw to dlaczego ludze właśnie na gs-ach robią takie
rzeczy :
http://www.google.com/url?sa=D&q=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DUFRGqxdaHSk%26list%3DLL1Dice67GatXgcMIB5uxwow%26index%3D14%26feature%3Dplpp_video&usg=AFQjCNGdxSN2qMsfA7okuPBtaRwh0iKZig
Wiem wiem jest wielu jeszcze bardziej hadcorowych riderów jak choć by
ten na R1- ale chyba yamaha też soponsoruje te jego wyjazdy i teresy
też za darmo nie dała

Niema złotego środka. Wiec co wybrać

Data: 2011-12-09 20:25:27
Autor: Norbi
W dniu 2011-12-09 19:28, warrior pisze:

[...]

A to czerwone to chyba nienadarmo z nimi jechalo...

Ja sie nie znam na BMW - ale moze jesli juz BMW to starszego gs-a 1150
tam tyle elektroniki nie ma (chyba :) i tez bardzo mocno cene trzymaja...

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-12-09 21:51:51
Autor: Monster
W dniu 2011-12-09 20:25, Norbi pisze:

Ja sie nie znam na BMW - ale moze jesli juz BMW to starszego gs-a 1150
tam tyle elektroniki nie ma (chyba :) i tez bardzo mocno cene trzymaja...

Ototooto,na wschód lepiej starszym,nawet jeden hardkorowiec założył do GSa gaźniki coby całkiem bez elektroniki było:-)
No i starsze jakoś mocniejsze są.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-12-09 13:24:53
Autor: doktorski
W dniu piątek, 9 grudnia 2011, 21:51:51 UTC+1 użytkownik Monster napisał:
> [...]

Ototooto,na wschód lepiej starszym,nawet jeden hardkorowiec założył do GSa gaźniki coby całkiem bez elektroniki było:-)

MotoMirek GSa w teren produkuje tak:
1. kupuje R1100 lub R1150
2. wypieutala wszystko co sie da, szczegolnie z elektroniki (zostaje ewentualnie Motronic 2.4 i garsc zworek/EPROMow w kieszeni)
3. wypieutala przednie zawieszenie i zaklada cos z KTMa
4. robi/dodaje odpowiedni zbiornik paliwa

Dzieki temu drynda jedzie na wiekszosci paliw dostepnych na swiecie, jedzie w terenie jak nalezy, jest lzejsza o sporo kilogramow od oryginalu i zachowuje wiekszosc zalet Baketilu. Wad zachowuje tylko troche. :)

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2011-12-12 11:17:17
Autor: de Fresz
On 2011-12-09 20:25:27 +0100, Norbi <norbisz1@o2.pl> said:

Ja sie nie znam na BMW - ale moze jesli juz BMW to starszego gs-a 1150
tam tyle elektroniki nie ma (chyba :)

Trochę jest.

 i tez bardzo mocno cene trzymaja...

Moźna kupić za śmieszne pieniądze obecnie, w porównaniu z kwotami "kultowymi", jakie trzeba było płacić parę lat nazad. Kumpel chcąc sprzedać za cenę rynkową, bujał się ponad rok, poszła sporo poniżej 20k, w rozliczeniu z salonem. Piszę oczywiście o Adventure.

de Fresz

Data: 2011-12-10 10:20:53
Autor: Grzegorz Rogala
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
W dniu 09-12-2011 19:28, warrior pisze:
[cut]

Niema złotego środka. Wiec co wybrać
Chlopaku, wybierz cokolwiek to i tak nie ma znaczenia.
Sam wlasnie sobie odpowiedziales.

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-12-12 11:19:15
Autor: de Fresz
On 2011-12-09 19:28:40 +0100, warrior <most_zwodzony12@o2.pl> said:

Niema złotego środka. Wiec co wybrać

To, na czym fajniej Ci się będzie śmigać w czasie jazdy testowej.

de Fresz

Data: 2011-12-09 21:17:26
Autor: Artek
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa

Użytkownik "koszykarz"

Mam dylemat poszukuje.

Sławek

****

Bardzo fajne pytanie, tylko szkoda, że grupa taka słaba.. ;-)

Pzdr.
Art.

Data: 2011-12-12 01:11:53
Autor: marider
W dniu 2011-12-09 21:17, Artek pisze:
Bardzo fajne pytanie, tylko szkoda, że grupa taka słaba.. ;-)

Pzdr.
Art.

Nie pitol, ja bym ssal nowa XTZ660 i kilka dodatkow, ale ja sie nie na bagniakach, crossowiakach i inych poza-drogach choc zdaje mi sie ze to lepsza alternatywa niz KaTeeM z padajacymi coRaz silnikami ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-12-18 22:07:12
Autor: tk3city
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
On 11-12-12 01:11, in article jc3gs6$ihf$1@inews.gazeta.pl, "marider"
<2marider@gazeta.pl> wrote:

Nie pitol, ja bym ssal nowa XTZ660 i kilka dodatkow,

A jechales XTZ660, ze tak zachwalasz? :)
Ja generalnie nie znam sie na motocyklach, bo od paru dobrych lat przestalem
czytac gazety i testy motocyklowe o rzekomo dlugodystansowych sprawdzianach
w ktorych pan redaktor podnieca sie ze na dystansie 20 tys km nic sie nie
zepsulo. Przed zakupem motocykla najlepiej przejsc sie do salonow glownych
producentow i samemu przetestowac sobie motocykle. Przed zakupem GSXeRa
najpierw przejechalem sie zachwalana honda cbr - myslalem, ze zasne, a z
kolei gsxr od 5 lat mnie zadziwia, przed zakupem 690, sprawdzilem rowniez
xtz660, wtedy (to jest w 2010) nie mialo to ani silnika (niecale 50KM), ani
zawieszenia....no chyba ze teraz cos nowego urodzilo sie ?

A i tak wszystko jest kwestia indywidualnego spojrzenia na swiat.

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
GSXR1 & 690

Data: 2011-12-18 21:09:17
Autor: AZ
On 2011-12-18, tk3city <tomek3city@poczta.fm> wrote:

Nie pitol, ja bym ssal nowa XTZ660 i kilka dodatkow,

A jechales XTZ660, ze tak zachwalasz? :)

Ogladal ulotkie od dilera.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-18 23:53:30
Autor: marider
On 2011-12-18, tk3city<tomek3city@poczta.fm>  wrote:

Nie pitol, ja bym ssal nowa XTZ660 i kilka dodatkow,

A jechales XTZ660, ze tak zachwalasz? :)

Ogladal ulotkie od dilera.

AZ: A wcale bo nie :P Nota bene fajny filmek zmontowales z Chorwacji ;)

Tomek: kumpel mnie namawia zeby odstawic juz sporty i wsciasc na cos czym moglbym zahaczyc i o Bieszczady, o Sahare, Mongolie czy inne wygwizdowa i niezamieszkane zadupia niekoniecznie polaczone asfaltami a w oko wpadla mi wlasnie XTZ (Yamaha) ktora wydaje sie byc OK. Testow nie czytalem i nie jezdzilem, po prostu wizualnie do mnie trafia a 1200 mysle bedzie za krowiasta i po co mi takie cos ciezkiego w ewentualny teren.

Drugi cisnie zebym bral KTM powyzej 500ccm czy co tam bo niby im mniej ccm tym bardziej wyczynowy ale zadnej 900 nie chce bo i po co. BMW odpada z miejsca - kupa jest, o serwisie nie wspomne i wali sie na boki nawet na postoju przez tego boxera. Takze poki co patrze na R1 w garage (w ktora wlozylem naprawde w hug pracy i kasy) zastanawiajac sie czy ja gonic i ciagnac dalej w kierunku litrowych sportow typu GSXR K11 (moze w koncu bedzie Suka dla odmiany?) czy powrot do starej poczciwej Hondy (smaka mam na SC59) - za kawe podziekuje a BMW "wypasione" 1000RR do mnie nie przemawia- czy wlasnie cos nastepnego zanabyc wlasnie pod turystyke (na pewno zadne trampki, DRy czy afryki) ale tez nie interesuje mnie jakis hardcore po biodra w blocie bo az tak mnie nie ciagnie w teren. Dla takich atrakcji IMHO lepsze jest SPA z masazem ;)

Takie tam dylematy zimowe mam a co przyniesie wiosna czy lato, zobaczymy...

Pzdr
PS: tego Pana znacie a mnie kusi taki wypad ino bardziej survivalowy niz tulaczka po motelach: http://tinyurl.com/cfkonrf
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-12-18 23:23:25
Autor: AZ
On 2011-12-18, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

AZ: A wcale bo nie :P Nota bene fajny filmek zmontowales z Chorwacji ;)

Filmek montowany na szybko a po wszystkim sie okazalo ze zapomnialem o
muzyce...
Tomek: kumpel mnie namawia zeby odstawic juz sporty i wsciasc na cos czym moglbym zahaczyc i o Bieszczady, o Sahare, Mongolie [...]

A na tej Saharze to wielblady bedziesz rozjezdzal? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-13 01:42:50
Autor: Jarecki
yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
Oba motocykle duże i ciężkie, ale bardzo dobrze nadają się właśnie do tego by obładowanymi w miarę wygodnie zapierdalać po świecie. Mają wady, nie nadają się w ciężki teren (ale  jak trzeba to choćby z pomocą lokalesów przetargasz i przez bagno), jak się wypieprzysz to ciężko podnieść, więcej palą. Jednak z drugiej strony najlepsze rozwiązanie dla tych, których nie stać na pięć motocykli w garażu, bo i autostradą pozapierdalasz, i do miasta się nadają i jak się uprzesz to i przez te bagno przejedziesz.
Nawinąłem trochę km GSem i z wad to jak dla mnie za długi pierwszy bieg - obładowanym moto, na agrafkach szutrowych pod górę: albo jesteś wymiataczem i na poślizgu zawracasz, albo palisz sprzęgło. Ponoć można zamówić skrzynię z krótszym. Telelever - zajebista sprawa, ale na miękkim (piach, błoto) powoduje, że koło topi się w piachu i trzeba nieźle zapierdalać, by się dało jechać, co wiąże się z dużą odpornością na stres :) Cylindry - hmm, nie wiem czy to taka wada. Kumpel wylądował w rowie, pękła pokrywa - poxilina i sprawa załatwiona - pojechał dalej. Z drugiej strony masa innych wywrotek i nie było z tym problemu.  Co do Tenere - bałbym się to wziąć, za krótko na rynku. W GSach wszystko co się miało zjebać, już się zjebało a na jakieś tam bolączki jest kupa rozwiązań do zastosowania w trasie. Zmiana płynu hamulcowego, jak wiesz jak, to też nie problem i to bez specjalnych urządzeń :) Co do elektroniki - nie słyszałem, żeby kogoś zawiodła.

JareckiB12

yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa