yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach

Data: 2010-08-09 15:45:16
Autor: wilkxt
yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach
Witam
Znajomy ma problem z yamaha yzf750R 95r, powyżej 4tyś obrotów przerywa i nie chce sie wkręcac wogóle słabo sie wkręcą. Jak odłacze na chwilke zapłon ( przełacznik na kierownicy) i załacze to przez okolo 10 sekund wkręca sie normalnie, po tym czasie powrót do 4 tyś i przerywanie. Czy to mże byc wina modułu zapłonowego? Gaźniki czyszczone, swiece zmieniane, czujnik połozenia wału ma opór 160ohmow, wiec wszystko wydaje sie byc ok.

Enduro
Tomek W

Data: 2010-08-09 15:51:39
Autor: Ivam
Użytkownik "wilkxt" <wilkxt@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3p0pn$5hq$1@news.onet.pl...
Witam
Znajomy ma problem z yamaha yzf750R 95r, powyżej 4tyś obrotów przerywa i nie chce sie wkręcac wogóle słabo sie wkręcą.

Na biegu to samo? Nie wiem jak ta, ale niektore yamahy mialy ponoc ogranicznik obrotow na luzie ustawiony baaaardzo nisko.

Gaźniki czyszczone, swiece zmieniane, czujnik połozenia wału ma opór 160ohmow, wiec wszystko wydaje sie byc ok.

Cewki WN, kable WN sprawdz. U mnie (FZS 600) czujnik polozenia walu na postoju byl ok, ale po odpaleniu maszyna wariowala - okazalo sie, ze kabel od tego czujnika byl przetarty przy samym kole magnesowym (pod deklem) i to powodowalo dowcipy.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-10 05:43:08
Autor: Kefir
yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach
Elou!
On Aug 9, 3:45 pm, "wilkxt" <wil...@wp.pl> wrote:
[...]

Jesli na wejsciu do gaznikow sa filterki siatkowe - starannie
wyczyscic. Odpowietrzenie zbiornika/splyw paliwa do gaznikow
sprawdzic. Jesli ktos mial pomysla na zakladanie dodatkowych filterkow
- wywalic. W przypadku syfu/korozji w zbiorniku wyplukac/potraktowac
fosolem.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955/XT660X

Data: 2010-08-10 08:15:42
Autor: Andrzej
yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach
Czesc,

[...]

Ja piernicze, bedzie merytorycznie :) Przedwczoraj zdarzylo mi sie dokladnie to samo. FZR1000 exup. Yzf ma tez exupa (chyba ze wypruty) i z tego co guglalem wczoraj wszystko wskazuje na to. Wczoraj tez zaczalem rozbierac i na razie faken szit urwalem zapieczona srube od pokrywy zaworu. Dlaczego podejrzewam exupa? http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=105221

Na razie jak mi minie wkurw na rozwiercanie itd to nasmaruje zawor (smar miedziowy) zloze i zobacze jak lata. Przy okazji wymienie filtr paliwa bo zasyfiony (ale nie sadze ze to on). Choc moj exup chodzil (widac bylo jak pracuje) to wydaje mi sie ze nie pracowal w pelnym zakresie, obrocil sie tylko o ok 10-20 stopni (na jalowym) a krecilem do 8-9 tys. Hgw czy tak ma byc, nie znalazlem nic o diagnostyce zaworu. Tu szczegoly demontazu: http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html

Moj zawor wyglada prawie tak samo.

Tak na 100% to nie jestem pewien czy to ten zawor, ale piszczy i przycina sie, zobaczymy. Jak ogarne dam znac. Na razie nic innego nie przychodzi mi do glowy.

Sprawdzcie tez czy linki chodza swobodnie, itd. Moze ktos z bylych exupowcow wie jaki tez zawor ma skok? Od polozenia na biegu jalowym do pelnego otwarcia?

Jak kolega znajdzie co sie spierdzielilo to tez niech da znac. Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-08-11 14:37:25
Autor: wilkxt
[...]

dzieki za info, dam znac jak to sprawdzę

Enduro Motocross
Tomek W

Data: 2010-09-01 07:57:43
Autor: wilkxt
[...]

Tak jak kolega pisał pzyczyna był zatarty zawór exup. dzieki za info.

Enduro Motocross
Tomek W

Data: 2010-09-01 11:38:08
Autor:
yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach
Czesc,

Tak jak kolega pisał pzyczyna był zatarty zawór exup. dzieki za info.

No i zajebiscie. Ja oprocz nasmarowania zaworu wymieniam sciete zebatki w silniczku krokowym (wlasnie z yzf750r bo bebechy te same) i jeszcze sie polata.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-08-23 09:13:46
Autor: Andrzej
[...]

No to jak obiecalem powiem Wam jak ogarnalem temat. Wyjalem zawor (3 godz + 2 piwa rozwiercalem, gwintowalem bo sruby poszly w pisdu), nasmarowalem smarem miedziowym tulejki, zlozylem i ok. Obracal sie ladnie, zero przyciec. Wyregulowalem na linkach, latam. 20 km ladnie, nagle chujnia, 4 tys, przerywa, czyli to co bylo. Kurwa mac sobie mysle. Szlag mnie trafil. Wrocilem i rozebralem ten silniczek - naped exupa. Okazalo sie, ze jest tam glowne kolo zebate (ogolnie kol jest fchuj, niestety wszystkie plastikowe) poruszajace kolem, na ktorym zamocowane sa linki. To kolo mialo wytarte zeby w sektorze "uzytkowym". No i jak silnik chcial pokrecic zaworem to sie nie dalo bo przy obciazeniu przeskakiwal. No to odpialem linki, zawor zadrutowalem na sztywno w polozeniu otwartym, silniczek podpialem (podobno musi zostac wpiety bo elektronika zglupieje) Latam, jest OK. Tzn nie do konca bo do 4 tys sie dlawi, muli i ogolnie chujnia (w tym zakresie dziala zawor teraz zdrutowany na sztywno w pozycji otwartej) ale powyzej juz zapierdala jak kiedys. Nie ma dlawienia ani innych hec. Silniczek se krecil kolami zgodnie z programem, a bez obciazenia zaworem nic nie przeskakiwalo. I teraz co z tym silniczkiem. Niestety nie da sie tego kola obrocic o 180 st bo jest czujnik polozenia (potencjometr) i jak obroce to wraca do polozenia wyjsciowego zazebiajac na zuzytym fragmencie. Czyli albo jakos oddzielic zebaty wieniec kola, obrocic i znitowac czy jakos inaczej to poskladac - ale to juz jest druciarstwo, albo kupic inny silniczek, tylko nikt nie zagwarantuje ze nie bedzie takiej samej chujni. Tak to wyglada u mnie. Jakby co to jest jeszcze jeden watek, ktory znalazlem:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=126352

Pozdrawiam Andrzej

--

yamaha yzf750R przerywa na wyższych obrotach