Data: 2011-04-03 15:13:42 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
Cześć!
Mam problem. Dzisiaj na trasie (po wymianie klocków) zauważyłem dziwne dosyć niepokojące się grzanie felgi prawej przedniej. Za cholerę nie wiem czy to może być zapieczony tłoczek/cylinderki w zacisku czy może kończące się łożysko. Dramatu nie ma bo opór gdzieś tam powstaje ale auto jedzie prosto, nie ma jakiegoś większego zużycia paliwa, jedyne odgłosy jakie się czasami wydobywają to piski (takie jak przy hamowaniu). Podejrzewam, że to elementy zacisku i pewnie kupię zestaw naprawczy i to zrobię ale ciekawi mnie jedna rzecz. Jeżeli się okaże, że to faktycznie ten zacisk to w jakim czasie, przy jeździe z av~70km/ h może paść mi łożysko (dodam że wymieniałem rok temu - zamiennik dobry jakościowo). Czy jest to w ogóle możliwe, żeby ciepło generowanie przez tarcie w układzie ham. zdematerializowało smar w łożysku ? ;) Pozdrawiam |
|
Data: 2011-04-03 15:20:21 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
jeszcze jedno: czy przypadkiem zapowietrzenie układu ham. nie powoduje
wypychania klocków ? może macie jakiś sprawdzony patent na samodzielne odpowietrzanie, bo dotychczas jak robiłem, to potrzebna była jedna osoba do wciskania pedału. |
|
Data: 2011-04-03 23:17:15 | |
Autor: kogutek | |
yaris - zacisk\łożysko | |
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
jeszcze jedno: czy przypadkiem zapowietrzenie uk=B3adu ham. nie powodujeZaworek jednokierunkowy. Można zrobić z dwóch rurek miedzianych i kulki. Wlutowujesz mniejszą rurkę w większą. wsadzasz kulkę i wlutowujesz znowu mniejszą rurkę. Ta wlutowana od "góry" musi być trochę poharatana żeby się nie zrobił zawor zamykający w obie strony. Średnice takie żeby dalo się połączyc bez problemu z odpowietrznikiem krótkim weżykiem z PCV. Od drugiej strony na zawór naciąga cię dluższy wezyk i drugo koniec wsadza do zbiorniczka z płynem. Jak założysz to sobie pompujesz ile chcesz. Płyn sie pzrelewa do zbiorniczka i uklad sie odpowietrza. Proste jak budowa cepa. -- |
|
Data: 2011-04-04 00:18:54 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 01:17, "kogutek" <sok_marchwi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Zaworek jednokierunkowy. Mo na zrobi z dw ch rurek miedzianych i kulki. Jeśli dobrze rozumiem, to jest to pochodna zaworka powietrza w kole nie ? Pytanie tylko, czy takie rozwiązanie się sprawdzi w układach z ABSem czy generalnie nie ma różnicy ? chodzi generalnie o pompę ABS. Nie wiem czy nie bredzę, ale odpowietrzenie pompy jest już konieczne jak jest wyciek płynu z układu - czyli mnie to nie dotyczy. |
|
Data: 2011-04-04 12:31:11 | |
Autor: kogutek | |
yaris - zacisk\łożysko | |
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
On 4 Kwi, 01:17, "kogutek" <sok_marchwi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:Tak, jest to zaworek działający tak jak w kole. Takie zaworki są rownież do kupienia. Są na przyklad elementami osprzętu stosowanego w ukladach pneumatcznych. Trzeba tylko zwrócić uwagę czy płyn ich nie uszkodzi. Dlatego pomysl ze zrobieiem z rurek miedzianych i kulki od lożyska. Nie ma żadnej cudownej procedury z odpowietrzaniem ukladów hydraulicznych. Trzeba przez nie przepuścić odpowiednią ilość plynu pomiędzy zbiornikiem a miejscem ktore się odpowietrza. -- |
|
Data: 2011-04-04 06:10:55 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 14:31, "kogutek" <sok_marchwi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisał(a): Dzięki jeszcze raz. Może faktycznie sobie zrobię tak dla ciekawostki. |
|
Data: 2011-04-04 10:56:52 | |
Autor: Albercik | |
yaris - zacisk\łożysko | |
W dniu 04.04.2011 00:20, Mateusz pisze:
jeszcze jedno: czy przypadkiem zapowietrzenie układu ham. nie powoduje paten bardzo prosty, ale nieco więcej płynu się zużywa: na odpowietrznik zakładasz wężyk, ciasno pasujący aby powietrze nie podeszło. Drugi koniec wężyka wkładasz do butelki, do samego dna. wężyk przeźroczysty, przynajmniej 1m długości. odkręcasz lekko odpowietrznik, ale tak tylko troszkę, aby stawiał on jakiś opór, pompujesz kilka razy hamulcem, upewniasz się że końcówka wężyka jest na dnie butelki, poniżej poziomu płynu, który już tam naleciał, patrząc na wężyk widzisz czy z układu zeszło powietrze czy już sam płyn leci. Końcówka wężyka jak będzie poniżej poziomu płynu nie pozwoli na zassanie powietrza z powrotem do układu. Pompujesz tak długo, aż w wężyku nie będzie powietrza. Jeżeli podejrzewasz zapowietrzenie gdzieś w okolicach pompy hamulcowej czy ABS to musisz dość sporo płynu przelać przez układ. Kolejność odpowietrzania to od koła najdalszego pompy do najbliższego. Cały czas sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj co chwile. |
|
Data: 2011-04-04 02:36:53 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 10:56, Albercik <nie.wysylaj.tu.poc...@gazeta.pl> wrote:
odkr casz lekko odpowietrznik, ale tak tylko troszk , aby stawia on Też dobre. Tylko jest jeden problem - odpowietrzniki. Są k****a m*ć w takim stanie, że nie czuję się (chyba) na siłach, żeby się za nie brać (wolałbym nie ukręcić). Wolałbym się potem nie pakować w gwintowanie bo jak mi potem ten gwint zerwie pod ciśnieniem to będę dopiero w czarnej d**ie ;) |
|
Data: 2011-04-04 18:45:00 | |
Autor: J.F. | |
yaris - zacisk\łożysko | |
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w
Też dobre. Tylko jest jeden problem - odpowietrzniki. Są k****a m*ć w Predzej czy pozniej cie to czeka, wiec twoj wybor - teraz na spokojnie ukrecic i ewentualnie zmienic, czy poczekac, moze auto sie sprzeda wczesniej :-) Troche wd40, moze podgrzac malym palniczkiem, dobry klucz i moze puscic. Przy czym do rozruszania tloczka czy zacisku to moze nawet nie trzeba odpowietrzac. J. |
|
Data: 2011-04-04 23:59:14 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 18:45, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Predzej czy pozniej cie to czeka, wiec twoj wybor - teraz na Cześć J.F ;) powiem Ci tak: nie robiłem w końcu tego odpowietrzania, bo byłem u mechanika, przjechał się i powiedział, że nie ma takiej potrzeby. We własnym zakresie zrobiłem więcej, bo w końcu udało mi się zdjąć ten zacisk na zimnym (palnika niestety nie miałem a przydałby się). Przypiłowałem (i posmarowałem lekko w tym miejscu smarem miedziowym) te klocki po obu stronach, ale nie na powierzchni ściernej tylko na podstawie, przy której są blaszki (żeby gładko wlazły, bo przy pierwszym montażu trochę na chama je wsadziłem). Felga się przestała grzać ;) |
|
Data: 2011-04-04 01:01:53 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
yaris - zacisk\łożysko | |
Użytkownik "Mateusz" Czy jest to w ogóle możliwe, żeby ciepło Ciekawe co odpowiedzą koledzy - ja usłyszałem od mechanika, że zaciski i tarcze są skonstruowane w ten sposób, że nawet jak będą czerwone (od temperatury) to nic nie ma prawa się nic stać ani z nimi samymi ani z innymi podzespołami ile w tym prawdy wolę nie sprawdzać ;-) |
|
Data: 2011-04-04 11:40:00 | |
Autor: Olo | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 2011-04-04 01:01, Przemysław Czaja wrote:
nie do końca, mi się zapiekł od wysokiej temperatury i szlag go trafił |
|
Data: 2011-04-04 10:12:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
yaris - zacisk\łożysko | |
W dniu 2011-04-04 00:13, Mateusz pisze:
Cześć! Jeśli stało się to dokładnie po wymianie klocków, to stawiam że nowe po prostu siedzą zbyt ciasno w zacisku i zakleszczają się zwłaszcza na ciepło, po paru hamowaniach. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-04 01:38:14 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 10:12, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
W dniu 2011-04-04 00:13, Mateusz pisze: tyle to wiem, ale to jedynie skutek. |
|
Data: 2011-04-04 13:29:20 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
yaris - zacisk\ĹoĹźysko | |
W dniu 2011-04-04 10:38, Mateusz pisze:
On 4 Kwi, 10:12, Jakub Witkowski<jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote: Chyba nie kapujesz - sugerujÄ siedzÄ zbyt ciasno nie "po szerokoĹci" (czyli w osi przesuwu tĹoczka), tylko "po dĹugoĹci", czyli w pĹaszczyĹşnie poprzecznej. Bo sÄ ciut za duĹźe i nie majÄ luzu. Typowa sprawa - dwa razy w Ĺźyciu tak miaĹem i musiaĹem podpiĹowaÄ pilnikiem krawÄdzie. Nie ma to nic wspĂłlnego z tĹoczkiem - bÄdÄ ciasno nawet gdybyĹ tĹoczek w ogĂłle wyjÄ Ĺ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-04 05:48:23 | |
Autor: Mateusz | |
yaris - zacisk\łożysko | |
On 4 Kwi, 13:29, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
Chyba nie kapujesz - sugeruję siedzą zbyt ciasno nie "po szerokości" (czyli w osi cholera... sory ;) Może być tak, że u mnie klocek trze o tą matową powierzchnie pomiędzy mocowaniem a ta częścią , z którą styka http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2010/09/Tarcza-hamulcowa.jpg Jak mi te śruby z zacisku w końcu puszczą (dzisiaj chce to rozkręcić na zimno) to przypatrzę się uważniej i przypiłuję. |
|