Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   ynteligencja kierowcĂłw

ynteligencja kierowcĂłw

Data: 2010-11-10 15:23:57
Autor: Mariusz Kruk
ynteligencja kierowcĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "arturbac"
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
na prawej połowie jezdni.

No proszę. Czyli tu:
http://mapy.zumi.pl/,,,21.00805715,52.2350661,2,1b,?userMapPointText=O+tu!&userMapPointX=21.007961&userMapPointY=52.235105
Nie wolno ze Świętokrzyskiej skręcić w lewo.

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.

Gdyby się tego sztywno trzymać, nie można byłoby zmieniać pasów ruchu.
Ech, polskie prawo...

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-11-10 15:45:08
Autor: bans
ynteligencja kierowców
W dniu 2010-11-10 15:23, Mariusz Kruk pisze:

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.

Gdyby się tego sztywno trzymać, nie można byłoby zmieniać pasów ruchu.
Ech, polskie prawo...


Tu akurat nie masz racji narzekając na PoRD. Wiesz, co znaczy słowo "możliwie"?

Jest wiele czynników, które uniemożliwiają jazdę "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" - jednym z nich może być chęć zmiany pasa ruchu.

--
bans

Data: 2010-11-10 15:52:00
Autor: arturbac
ynteligencja kierowców
W dniu 2010-11-10 15:45, bans pisze:
Tu akurat nie masz racji narzekając na PoRD. Wiesz, co znaczy słowo
"możliwie"?

Jest wiele czynników, które uniemożliwiają jazdę "możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni" - jednym z nich może być chęć zmiany pasa ruchu.

Ja wiem że możliwie to nie znaczy muszę zawsze, ale inteligentni inaczej
potem robią sceny jak miałem okazję mieć dziś.

Data: 2010-11-10 15:49:44
Autor: piecia aka dracorp
ynteligencja kierowców
W sumie gdybym miał skręcać na rondo to też bym jechał lewym pasem. Pytanie jak długo jechałeś tym lewym pasem. Bo nasuwa się pytanie kiedy w takim przypadku powinno się zjechać na lewy pas.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-11-10 17:23:39
Autor: arturbac
ynteligencja kierowców
W dniu 2010-11-10 16:49, piecia aka dracorp pisze:
W sumie gdybym miał skręcać na rondo to też bym jechał lewym pasem. Pytanie jak długo jechałeś tym lewym pasem. Bo nasuwa się pytanie kiedy w takim przypadku powinno się zjechać na lewy pas.

Od skrzyżowania do ronda, jeszce na sygnalizacji zająłem lewy pas aby
trafić na rondo nie mówiąc już o tym że bezpieczniej być na skrajnym
lewym niż na 2gim od lewej, bo gdy wszyscy ruszą to potem nie da się już
zmienić pasa bez wymuszania.

Data: 2010-11-10 15:56:17
Autor: Fabian
ynteligencja kierowców
W dniu 10.11.2010 15:52, arturbac pisze:
W dniu 2010-11-10 15:45, bans pisze:
Tu akurat nie masz racji narzekając na PoRD. Wiesz, co znaczy słowo
"możliwie"?

Jest wiele czynników, które uniemożliwiają jazdę "możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni" - jednym z nich może być chęć zmiany pasa ruchu.

Ja wiem że możliwie to nie znaczy muszę zawsze, ale inteligentni inaczej
potem robią sceny jak miałem okazję mieć dziś.

Inteligentni inaczej to nawet wysyłają Cię na nieistniejące ddr. Mnie
już się kilka razy zdarzyło w Gdańsku ;) Jedzie taki obok i krzyczy
"wypie* na ścieszke!!!". Pewnie to przez ten przepis, który każe
korzystać z ścieżek. A jak nie ma? To nie wolno jeździć ;)

Fabian.

Data: 2010-11-14 02:36:26
Autor: amrac
ynteligencja kierowców
W dniu 10.11.2010 15:56, Fabian pisze:
Inteligentni inaczej to nawet wysyłają Cię na nieistniejące ddr.

Mnie np odsyłali na bus pas (słynne Aleje w Krakowie).

Data: 2010-11-17 12:30:34
Autor: Tomasz
ynteligencja kierowców
"Fabian"  pisze:
Inteligentni inaczej to nawet wysyłają Cię na nieistniejące ddr. Mnie
już się kilka razy zdarzyło w Gdańsku ;) Jedzie taki obok i krzyczy
"wypie* na ścieszke!!!". Pewnie to przez ten przepis, który każe
korzystać z ścieżek. A jak nie ma? To nie wolno jeździć ;)
Tyczy nie tylko kerofcuf. Mnie w starej Oliwie tak obsobaczyła babcia na
oko 60letnia. Jezdnia tam z kocich łbów. Niestety nałuka zaszła pod strzechy.
Tomek

Data: 2010-11-17 04:10:29
Autor: Paweł Wójcik
ynteligencja kierowców
On 17 Lis, 12:30, "Tomasz" <tc...@odwa.pl> wrote:
"Fabian"  pisze:> Inteligentni inaczej to nawet wysy aj Ci na nieistniej ce ddr. Mnie
> ju si kilka razy zdarzy o w Gda sku ;) Jedzie taki obok i krzyczy
> "wypie* na cieszke!!!". Pewnie to przez ten przepis, kt ry ka e
> korzysta z cie ek. A jak nie ma? To nie wolno je dzi ;)

Tyczy nie tylko kerofcuf. Mnie w starej Oliwie tak obsobaczy a babcia na
oko 60letnia. Jezdnia tam z kocich b w. Niestety na uka zasz a pod
strzechy.
Tomek

Mam coś lepszego:P

- Przejazd dla rowerów jest przede wszystkim przejściem dla pieszych i
rower należy przeprowadzać - powiedział miszczu kierofnicy, który
otrąbił rowerzystów na takim przejeździe.

- Mnie się pod koła rzucać nie wolno - tekst ze strony miszczunia, gdy
została mu zwrócona uwaga, że zielona strzałka oznacza coś innego niż
gaz do dechy.

Data: 2010-11-17 17:02:14
Autor: piecia aka dracorp
ynteligencja kierowców
Dnia Wed, 17 Nov 2010 12:30:34 +0100, Tomasz napisał(a):

Tyczy nie tylko kerofcuf. Mnie w starej Oliwie tak obsobaczyła babcia na
oko 60letnia. Jezdnia tam z kocich łbów. Niestety nałuka zaszła pod
strzechy.
Tomek
No widać. Ja tam zawsze miałem problemy z ortografią ale teraz kiedy prawie każdy edytor ma sprawdzanie pisowni to co innego. Nie wstydzisz się tak pisać?


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-11-10 15:53:25
Autor: Fabian
ynteligencja kierowców
W dniu 10.11.2010 15:45, bans pisze:
W dniu 2010-11-10 15:23, Mariusz Kruk pisze:

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.

Gdyby się tego sztywno trzymać, nie można byłoby zmieniać pasów ruchu.
Ech, polskie prawo...


Tu akurat nie masz racji narzekając na PoRD. Wiesz, co znaczy słowo
"możliwie"?

Jest wiele czynników, które uniemożliwiają jazdę "możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni" - jednym z nich może być chęć zmiany pasa ruchu.

Myślę, że w tym miejscu chodziło o zajmowanie więcej niż jednego pasa. W
momencie zmiana pasa ruchu zajmujesz oba, a jest to  zabronione.

Fabian.

Data: 2010-11-10 15:58:11
Autor: bans
ynteligencja kierowców
W dniu 2010-11-10 15:53, Fabian pisze:

Myślę, że w tym miejscu chodziło o zajmowanie więcej niż jednego pasa. W
momencie zmiana pasa ruchu zajmujesz oba, a jest to  zabronione.

Oj, to nie dałoby się _żadnego_ przepisu czy ustawy stworzyć, bo zawsze znalazłby się ktoś, kto powoływałby się na paradoks zająca ścigającego żółwia ;)



--
bans

Data: 2010-11-10 20:30:53
Autor: piecia aka dracorp
ynteligencja kierowców
Dnia Wed, 10 Nov 2010 15:53:25 +0100, Fabian napisał(a):

Myślę, że w tym miejscu chodziło o zajmowanie więcej niż jednego pasa. W
momencie zmiana pasa ruchu zajmujesz oba, a jest to  zabronione.

To żart czy co? Bo wg. Ciebie każde zmienianie pasu podchodzi pod wykroczenie.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-11-14 02:38:22
Autor: amrac
ynteligencja kierowców
W dniu 10.11.2010 15:53, Fabian pisze:

Myślę, że w tym miejscu chodziło o zajmowanie więcej niż jednego pasa. W
momencie zmiana pasa ruchu zajmujesz oba, a jest to  zabronione.

Fabian.


To tak jak sygnalizowanie ręką zamiaru skrętu jest karalne bo łamiesz "ma obowiązek trzymać oburącz kierownicę a nogi na podnóżkach"? Weź na wstrzymanie bo zasłużysz na miano preclowego trola.

Data: 2010-11-14 10:14:10
Autor: Mariusz Kruk
ynteligencja kierowcĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "amrac"
To tak jak sygnalizowanie ręką zamiaru skrętu jest karalne bo łamiesz "ma obowiązek trzymać oburącz kierownicę a nogi na podnóżkach"? Weź na wstrzymanie bo zasłużysz na miano preclowego trola.

A weź doczytaj ten PoRD. Właśnie na okoliczność sygnalizacji przepis
mówi o trzymaniu kierownicy co najmniej jedną ręką.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-11-14 23:54:08
Autor: amrac
ynteligencja kierowców
W dniu 14.11.2010 10:14, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "amrac"
To tak jak sygnalizowanie ręką zamiaru skrętu jest karalne bo łamiesz
"ma obowiązek trzymać oburącz kierownicę a nogi na podnóżkach"? Weź na
wstrzymanie bo zasłużysz na miano preclowego trola.

A weź doczytaj ten PoRD. Właśnie na okoliczność sygnalizacji przepis
mówi o trzymaniu kierownicy co najmniej jedną ręką.


Dobrze wiedzieć, że akurat w tym wypadku ustawodawca się przyłożył ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o absurdalność myślenia kolegi Fabiana, nie po raz pierwszy zresztą. I tłumacz się tu, że nie jesteś wielbłądem. Bo jak tu zmienić pas zero jedynkowo: raz jesteś na jednym, po chwili, której czas dąży do zera jesteś na drugim, bez stanu pośredniego bo to by było zajmowanie dwóch pasów a tak nie wolno. Koniec karmienia trola.

Data: 2010-11-15 09:20:22
Autor: Mariusz Kruk
ynteligencja kierowcĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "amrac"
To tak jak sygnalizowanie ręką zamiaru skrętu jest karalne bo łamiesz
"ma obowiązek trzymać oburącz kierownicę a nogi na podnóżkach"? Weź na
wstrzymanie bo zasłużysz na miano preclowego trola.
A weź doczytaj ten PoRD. Właśnie na okoliczność sygnalizacji przepis
mówi o trzymaniu kierownicy co najmniej jedną ręką.
Dobrze wiedzieć, że akurat w tym wypadku ustawodawca się przyłożył ale nie w tym rzecz.

Właśnie w tym rzecz. Ustawodawca jest kretynem i produkuje buble.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-11-15 11:33:42
Autor: Bartłomiej Zieliński
ynteligencja kierowców
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Właśnie w tym rzecz. Ustawodawca jest kretynem i produkuje buble.

A co gorsza, produkuje buble tak, jak gdyby nigdy nawet nie próbował sprawnie poruszać się rowerem po mieście.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-11-15 12:32:17
Autor: Wojtek Sobociński
ynteligencja kierowców
W dniu 2010-11-15 11:33, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Właśnie w tym rzecz. Ustawodawca jest kretynem i produkuje buble.

To rzecz znana nie od dziś. Niekompetencja rządzi.

A co gorsza, produkuje buble tak, jak gdyby nigdy nawet nie próbował
sprawnie poruszać się rowerem po mieście.


Założę się, że znikomy promil tych co pisali pord w ogóle jeździł na rowerze...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2010-11-15 12:34:30
Autor: Bartłomiej Zieliński
ynteligencja kierowców
Użytkownik Wojtek Sobociński napisał:
Założę się, że znikomy promil tych co pisali pord w ogóle jeździł na
rowerze...

A jeśli już, to za młodu pod okiem rodziców/dziadków. I na tym poziomie zatrzymała się jego wyobraźnia co do możliwości zastosowania roweru.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-11-10 16:02:52
Autor: Mariusz Kruk
ynteligencja kierowcĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "bans"
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.
Gdyby się tego sztywno trzymać, nie można byłoby zmieniać pasów ruchu.
Ech, polskie prawo...
Tu akurat nie masz racji narzekając na PoRD. Wiesz, co znaczy słowo "możliwie"?

A gdzie masz "możliwie" w zdaniu o zajmowaniu więcej niż jednego pasa
ruchu, hę?

Jest wiele czynników, które uniemożliwiają jazdę "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" - jednym z nich może być chęć zmiany pasa ruchu.

Ale zauważyłeś, że ja piszę o czymś zupełnie innym?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-11-12 19:04:11
Autor: Gotfryd Smolik news
ynteligencja kierowcĂłw
On Wed, 10 Nov 2010, Mariusz Kruk wrote:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "arturbac"

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.

Gdyby się tego sztywno trzymać, nie można byłoby zmieniać pasów ruchu.
Ech, polskie prawo...

....nie, to kwestia znaczenia słowa "zajmować" :)

   "Zajmowanie" nie jest tożsame ze "znajdowaniem się", "wykorzystywaniem"
i podobnymi pojęciami (w przypadku ruchu drogowego odpowiadałoby
"przejazdowi przez" itede), odpowiada stanowi "trzymam, nie puszczam/blokuję".

   Podczas zmiany pasa ruchu jeden jest zajmowany (brak rozróżnienia
między znaczeniem "staje się zajęty" a "jest zajęty" w j.polskim
to nie moja wina, chodzi o stan "staje sie zajęty") a drugi - zwalniany.

   "Zajmowanie dwu pasów" ma miejsce jak ktoś jedzie okrakiem po
linii rozdzielającej albo środkiem kawałka drogi tak szerokiego,
że zmieściłaby się tam dodatkowa kolumna pojazdów wielośladowych
("niewyznaczony pas ruchu"), ale *bez zamiaru* zwolnienia jednego
z tych pasków; na tvp6 z krakowskim programem "jedź bezpiecznie"
(albo podobnie, piszę z głowy czyli z niczego) jest filmik jak
policmajstrzy karzą mandatem "regulatora ruchu" na kawałku na którym
zarządca usiłował oznakować jazdę "na zakładkę" przed przewężeniem
(mimo, że PoRD tego nie przewiduje) - właśnie za złamanie tego
przepisu. Wyjechał z pasa i ani nie wracał ani nie zmienił.

   Ciekawostka, ale ostatnio drobny spór oparty o to samo pojęcie
("zajmowania") był na .prawo.podatki, oczywiście też się odzywałem ;)
   O tu:
https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/browse_thread/thread/1f6ad768333c5cfd/c17e471ff2280c

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-12 18:35:46
Autor: piecia aka dracorp
ynteligencja kierowców
W sumie ten film jest podsumowanie zajmowania 2 pasów: <http://
www.youtube.com/watch?v=hhzdDtzPZ6w>



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2010-11-15 19:48:21
Autor: Gotfryd Smolik news
ynteligencja kierowców
On Fri, 12 Nov 2010, piecia aka dracorp wrote:

W sumie ten film jest podsumowanie zajmowania 2 pasów:
<http://www.youtube.com/watch?v=hhzdDtzPZ6w>

  O, to ten o którym myślałem - tyle, że oglądałem go kiedyś
z "oryginalnej" lokalizacji a nie youtuba :D, thx.

pzdr, Gotfryd

ynteligencja kierowcĂłw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona