za mocno skrecony suport?

Data: 2011-06-05 10:09:09
Autor: kokeshi
za mocno skrecony suport?
  Witam,

  Mam pewna watpliwosc. Otoz pozyskalem niedawno nowiutki rower szosowy i mam wrazenie, ze suport zostal skrecony zbyt ciasno. Nie jestem w stanie swobodnie zarecic korbami do tylu - stawiaja wyrazny opor, podczas gdy w innych moich rowerach kreca sie swobodonie.

  Opor oczywiscie wystepuje w obie strony.

  Jako ze jest to moje pierwsze zetkniecie z szosa, naiwne pytanie - czy jest to celowe i typowe (np. tak ma byc dopoki nie wyrobia uszczelki, czy co tam), czy tez jest to wynik dzialania ciezkiej lapy serwisanta, ktory mi ten rower skladal?

  dzieki,
--
     k.

Data: 2011-06-05 08:31:39
Autor: piecia aka dracorp
za mocno skrecony suport?
A suport jaki?

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-05 10:46:44
Autor: kokeshi
za mocno skrecony suport?
On 6/5/2011 10:31 AM, piecia aka dracorp wrote:

  > A suport jaki?

  Podejrzewam, ze 105-tka:

  -- > http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/road/105/product.-code-SM-FC5600.-type-..html

  Producent nie podaje w specyfikacji, na nakretkach (?) napisane jest jedynie BC1.37 x 24 ROAD, nie ma kodu.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2011-06-05 14:12:00
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
za mocno skrecony suport?
kokeshi pisze:
On 6/5/2011 10:31 AM, piecia aka dracorp wrote:

> [...]

Witaj.

Jeżeli masz to co w linku, to powinno chodzić lekko. Praktycznie nie ma możliwo¶ci aby to za mocno skręcić. Ewentualnie miski mog± być krzywo wkręcone, ale w nowym rowerze praktycznie też się to nie zdarza. Imho udaj się do sprzedawcy i popro¶ o wymianę łożysk - czyli dokładnie całego zestawu widocznego na zdjęciu. Ma chodzić lekko. Ewentalnie po konsultacji ze sprzedawc± daj suportowi ze 100 km na ewentualne dotarcie się, ale ja bym od razu wymieniał w ramach gwarancji.

Seco

Data: 2011-06-05 16:05:33
Autor: kokeshi
za mocno skrecony suport?
On 6/5/2011 2:12 PM, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

> [...]
  > nie zdarza. Imho udaj się do sprzedawcy i popro¶ o wymianę łożysk
  > - czyli dokładnie całego zestawu widocznego na zdjęciu. Ma chodzić

  Czesc,

  Bylem w serwisie - panowie stwierdzili, ze taki przyjechal z fabryki. Nastepnie rozkrecili support - okazalo sie, ze miski byly wkrecone tak mocno, ze wypchnely jakas uszczelke. Zalozyli wiec nowa uszczelke i dokrecili miski z sila wlasciwa. Efekt taki, ze korby sie kreca jak ta lala.

  Miejmy nadzieje, ze tak pozostanie.

  Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2011-06-06 11:03:23
Autor: cytawa
za mocno skrecony suport?
  kokeshi pisze:

[...]

jest to dowod, ze przeglady przedsprzedazowe sa marne.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-05 10:43:14
Autor: ToMasz
za mocno skrecony suport?
kokeshi pisze:
 Witam,

 Mam pewna watpliwosc. Otoz pozyskalem niedawno nowiutki rower szosowy i
mam wrazenie, ze suport zostal skrecony zbyt ciasno.
skręcony, znaczy dokręcenie reguluje luzy? to rower szosowy z lat
70siątych ubiegłego wieku?
Nie jestem w stanie
swobodnie zarecic korbami do tylu - stawiaja wyrazny opor, podczas gdy w
innych moich rowerach kreca sie swobodonie.

 Opor oczywiscie wystepuje w obie strony.
zdejmij łańcuch i zakęć ręką korbami. dobre, mają sie dać przesuwać za
pomocą słomki do picia napojów. jak jest inaczej.

 Jako ze jest to moje pierwsze zetkniecie z szosa, naiwne pytanie - czy
jest to celowe i typowe (np. tak ma byc dopoki nie wyrobia uszczelki,
panie jakie uszczelki?
czy co tam), czy tez jest to wynik dzialania ciezkiej lapy serwisanta,
ktory mi ten rower skladal?
idź do serwisu i poproś o wymianę wkładu suportowego, najtańszego ale na
łożyskach maszynowych!. całość powinna kosztować 50zł. Zrób to w
warsztacie, bo mechanik bierze odpowiedzialność za dobór częsci tak aby
potem przerzutka działała.

ToMasz

Data: 2011-06-05 10:51:27
Autor: kokeshi
za mocno skrecony suport?
On 6/5/2011 10:43 AM, ToMasz wrote:

  > to rower szosowy z lat 70siÄ…tych ubiegĹ‚ego wieku?

  Nie, rower AD 2011.
  Srodek suportu najpewniej Shimano 105.

  > zdejmij Ĺ‚aĹ„cuch i zakęć rÄ™kÄ… korbami. dobre, majÄ… sie dać przesuwać za
  > pomocÄ… sĹ‚omki do picia napojĂłw. jak jest inaczej.

  Tak, to wlasnie zrobilem na samym poczatku.

  Jest zdecydowanie inaczej. Slomka zdecydowanie nie wchodzi w rachube - przesuwajac reka czuje bardzo wyrazny opor.

  pzdr,
--
     k.

za mocno skrecony suport?