za mocny zasilacz

Data: 2009-09-07 08:42:01
Autor: identyfikator: 20040501
za mocny zasilacz
czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC? mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

Data: 2009-09-07 06:57:56
Autor: januszek
za mocny zasilacz
identyfikator: 20040501 napisał(a):

czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC? mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

Po za tym, że dużo więcej trzeba wydać na UPS-a nic mi do głowy nie przychodzi ;)

j.

Data: 2009-09-07 22:12:39
Autor: Janusz Pabłocki
za mocny zasilacz
> januszek pisze:
Po za tym, że dużo więcej trzeba wydać na UPS-a nic mi do głowy nie przychodzi ;)
Rozwiniesz, bo nie bardzo widzę związek.

--
Janusz

Data: 2009-09-07 22:22:50
Autor: MC
za mocny zasilacz
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnha9bnj.egk.januszekgimli.mierzwiak.com...
[...]

Z tym upsem też niespecjalnie ci wyszło.

Data: 2009-09-07 09:10:28
Autor: Gamariel
za mocny zasilacz
Mysle ze zadnych, ale za to sa plusy :)

Data: 2009-09-07 09:17:17
Autor: qwerty
za mocny zasilacz
Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h82aj1$c7i$1@nemesis.news.neostrada.pl...
czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC? mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

To zależy o ile za mocny. Jak komputer ciągnie 200W, a wstawisz zasilacz 1500W to będziesz miał nieco większy rachunek za prąd (sprawność).

Data: 2009-09-07 09:55:27
Autor: Gamariel
za mocny zasilacz

To zależy o ile za mocny. Jak komputer ciągnie 200W, a wstawisz zasilacz
1500W to będziesz miał nieco większy rachunek za prąd (sprawność).

Jesli Autor pisze, ze starczyl by mu zasilacz 400W to raczej nie ma bebechow wymagajacych zasilacza tylko 200W :) Ale z czysto hipotetycznej strony to sie zgadzam. Ale ta roznica musiala by byc znaczna aby pobor byl wiekszy niz zamierzony.

A chyba najwiekszym plusem jest duzy zapas mocy (>150W), co znacznie wydluza zywotnosc i sprawnosc ogolna zasilacza.

Data: 2009-09-07 10:26:03
Autor: qwerty
za mocny zasilacz
Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h82e9f$567$1@news.onet.pl...
A chyba najwiekszym plusem jest duzy zapas mocy (>150W), co znacznie wydluza zywotnosc i sprawnosc ogolna zasilacza.
Energetyka zawodowa ma obciążenie stacji na poziomie 50-70%. Wtedy mają najwyższą sprawność. Z zasilaczami pewnie jest podobnie (patrząc np na wykres corsair).

Data: 2009-09-07 11:30:42
Autor: Lagoda
za mocny zasilacz
Energetyka zawodowa ma obciążenie stacji na poziomie 50-70%. Wtedy mają najwyższą sprawność. Z zasilaczami pewnie jest podobnie (patrząc np na wykres corsair).

Lekko chybione porównaie transformatora do zasilacza w komputerze.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-09-07 12:27:14
Autor: qwerty
za mocny zasilacz
Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4aa4d2c8@news.home.net.pl...
[...]

Rozmowa toczy się o sprawności, a nie budowie. :)
http://www.corsair.com/_images/charts/hx620w_efficiency.jpg

Data: 2009-09-07 12:34:26
Autor: Piter
za mocny zasilacz

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h82n63$h89$1achot.icm.edu.pl...
[...]

-- Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci

sprawność zupełnie innego urządzenia

Data: 2009-09-08 12:12:54
Autor: Mikolaj Tutak
za mocny zasilacz
Piter wrote:

Rozmowa toczy się o sprawności, a nie budowie. :)
http://www.corsair.com/_images/charts/hx620w_efficiency.jpg

sprawność zupełnie innego urządzenia

Dostałeś wykres sprawności zasilacza do PC. Nie rozumiesz go?

      Mikołaj

Data: 2009-09-08 15:06:15
Autor: Lagoda
za mocny zasilacz
Rozmowa toczy się o sprawności, a nie budowie. :)
http://www.corsair.com/_images/charts/hx620w_efficiency.jpg

Wynika z niego, że różnica sprawność wacha +/- 2% czyli że jest niemieżalna praktycznie i jeśli pomór mocy przez zasilacz komputera stanowi 5% kwoty rachunku a spadek sprawności spowodowany zadużym zasilaczem wyniesie 4% to rachunek za prąd zwiększy się o 0,2% :-)
Czyli twoje twoje twierdzenie o większym rachunku za prąd jest hmm... zabawne.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-09-08 16:38:30
Autor: CeBeR
za mocny zasilacz
Lagoda pisze:

[...]

Tyle, że był to wykres zasilacza z najwyższej półki, zwykle ten wykres ma nie tylko niższe maksimum, ale i bardziej stromo opada, zwłaszcza właśnie przy niskich obciążeniach. Stosowanie dwukrotnie mocniejszego niż potrzebny zasilacza to oprócz odczuwalnej różnicy w cenie już przy zakupie także znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa, że przez większość czasu pracy komputera (idle) będzie on obciążony mniej niż w 20%, więc w zakresie, w którym wysokiej sprawności nie gwarantuje nawet certyfikat 80 Plus.

Data: 2009-09-07 13:08:56
Autor: Gamariel
za mocny zasilacz

Lekko chybione porównaie transformatora do zasilacza w komputerze.

Ale sens i idea w sumie pozostaje haha.. zasilacze komputerowe tez powinny miec zapas rzedu 20,30%, wowczas dzialaja najoptymalniej :) Ja to wiem, ale niestety nie stosuje do swojego... sporo ma moja 350W na swoich barkach.

Data: 2009-09-08 12:13:49
Autor: Mikolaj Tutak
za mocny zasilacz
Gamariel wrote:

...powinny miec zapas rzedu 20,30%, wowczas dzialaja najoptymalniej :)...

Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości stopniowania nie ma ;-)

      Mikołaj

Data: 2009-09-08 14:57:58
Autor: Gamariel
za mocny zasilacz

Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości
stopniowania nie ma ;-)

Niech bedzie :) Wowczas dziala optymalnie :)

Data: 2009-09-11 17:10:55
Autor: tg
za mocny zasilacz
"Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message news:h85atc$1kh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości stopniowania nie ma ;-)

pewnie ze sa :D
jak wybierasz metode optymalizacji to wybierasz najoptymalniejsza ;)

Data: 2009-10-10 15:41:19
Autor: Radosław Sokół
za mocny zasilacz
identyfikator: 20040501 pisze:
czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w PC? mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

Skąd wiesz, że wystarczyłby 400 W? Może wystarczyłby 250 W? :)

Negatywne konsekwencje? Zasilacz komputerowy zazwyczaj ma
najwyższą sprawność powyżej 70% obciążenia. Typowy komputer
pobiera w czasie pracy 50 W - 100 W.

Oczywiście najważniejszą negatywną konsekwencją jest cena
zasilacza. Dobry zasilacz 500 W kosztuje tak z 350 - 400 zł.

za mocny zasilacz