[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?

Data: 2009-05-21 13:07:20
Autor: KuFeL
[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?
http://www.allegro.pl/item639188727_nowa_nokia_n81_8gb_sklep_wawa_gwarancja.html

na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej rynkowej...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-05-21 15:04:16
Autor: Maciek
[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?
Użytkownik "KuFeL" <kufel@o2.pl> napisał
na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej rynkowej...

Może to "serwisowa nówka", czyli "refurbished"?
Wg serwisu urządzenie jest nowe i sprawne w 100%. Ale może mieć nową płytę główną, obudowę, cokolwiek. Dostajesz w związku z tym krótszą gwarancję. Dowiedz się kto konkretnie jest gwarantem w tym przypadku i tyle.

Choć kiedyś w ramach wymiany dysków SCSI w macierzy HP przyjechały 2 sztuki - takie właśnie nówki serwisowe - w ramkach pokrytych rdzą ;)

Maciek.

Data: 2009-05-21 15:04:36
Autor: Piotr M
KuFeL pisze:

na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej rynkowej...

"Odbiór w bramie" :) Czyli idziesz i ani fona ani pieniędzy a za to guz na głowie :) Kilkadziesiąt telefonów sprzedał więc komentarze coś tam mówią o uczciwości, niewiele ale zawsze. Gwarancja serwisowa to IMO drukujesz taką w Wordzie, przybijasz pieczątką i jest. A pochodzenie towaru to już inna bajka.

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-21 16:38:55
Autor: Tomaszek
KuFeL pisze:
na czym polega myk z gwarancja serwisowa? bo cena tak z 300 pln ponizej rynkowej...

To refurb, towar odświeżany o czym pan sprzedawca zapomniał wspomnieć;) Jak będziesz chciał skorzystać z gwarancji to dostaniesz telefon na wymianę, ale może on być w gorszym stanie niż ten, który sam masz. I tak sobie możesz wymieniać tych telefonów przez rok kilkadziesiąt aż gwarancja nie minie. Krążą sobie telefoniki po klientach, klienci je coraz bardziej dorabiają, potem telefon Twój zostanie wysłany innemu w ramach "gwarancji serwisowej" Stąd taka niska cena
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-05-21 17:00:15
Autor: Piotr M
Tomaszek pisze:

To refurb, towar odświeżany o czym pan sprzedawca zapomniał wspomnieć;)

Ee, no to znaczy przewałka, bo towar jest sprzedawany jako nowy.

Strzelam, że pojęcie "gwarancja serwisowa" jest wymyślonym hasłem i nie ma żadnej podstawy prawnej. Inaczej mówiąc firma sprzedaje NOWY towar i wystawia na niego gwarancje, jak ją sobie nazywa to jego sprawa. Ale z drugiej strony, kiedy jest sprzedawany NOWY towar to czasem nie podlega on ogólnym warunkom gwarancyjnym?

To chyba zależy kto sprzedaje, bo osoba prywatna może iść do MM kupić coś i później wystawić na Alle bez żadnej gwarancji (nie wyciągając nawet z reklamówki). Inaczej tyczy się chyba osoby która "Zajmuje sie sprzedażą telefonów komórkowych hurtowo i detalicznie" i wystawia na to paragon/fakturę. Rachunków uproszczonych chyba już nie ma.

A jak jest naprawdę?

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-21 19:29:44
Autor: Tomaszek
Piotr M pisze:
Ee, no to znaczy przewałka, bo towar jest sprzedawany jako nowy.

Ano wygląda na to. Nie widzę innych powodów sprzedaży telefonu poniżej jego rynkowej wartości.

Strzelam, że pojęcie "gwarancja serwisowa" jest wymyślonym hasłem i nie ma żadnej podstawy prawnej.

Raczej tak;) Po prostu sprzedający prowadzi serwis i on zobowiązuje się naprawić telefon przez 12 miesięcy. Na zdrowy rozum: nie musi przecież dawać gwarancji - zapewnia ją producent i to przez 24 miesiące!! Telefon po prostu nie jest nowy, choć wygląda jak nowy;)

[...]

Jakby telefon był nowy, to sprzedawca podstemplował gwarancję producenta i po sprawie. Który sklep serwisuje sprzęty? Jeśli nawet przyjmują do serwisu to wysyłają do producenta.

A jak jest naprawdę?

Jak napisałem - sprzedawca nie serwisuje sprzętu na gwarancji producenta. Może co najwyżej przyjąć od klienta sprzęt, ale nie musi. Ale jeśli sprzęt jest "refurbished not for sale" to tak to jest;)

Data: 2009-05-21 19:59:28
Autor: Piotr M
Tomaszek pisze:

Jakby telefon był nowy, to sprzedawca podstemplował gwarancję producenta i po sprawie. Który sklep serwisuje sprzęty? Jeśli nawet przyjmują do serwisu to wysyłają do producenta.

Tak i tu pewnikiem tak jest. Bywa też jeszcze inaczej. Bo jak wygląda sprawa kiedy sprzedawca kupuje kontener nowych telefonów spoza dystrybucji UE, np z Chin czy USA? Nie ma co stemplować bo klient przecież nie wyśle telefonu do Chin :), przyjmuje na siebie cały koszt (procedurę) naprawy w okresie 12 miesięcznym. Chyba dużo sklepów internetowych tak funkcjonowało swego czasu a pewnie i dalej. Tylko zastanawiam się czy nie są wtedy zobowiązani do ogólnie przyjętych warunków gwarancyjnych (np 24 miesięcznych)

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-21 21:31:53
Autor: Krzysztof
[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?

. Tylko
zastanawiam się czy nie są wtedy zobowiązani do ogólnie przyjętych warunków gwarancyjnych (np 24 miesięcznych)
Nie ma czegos takiego - jest tyle gwarancji ile daje producent.
A dokladniej mylisz z odpowiedzialnoscia sprzedawcy - nie ma nic wspolnego z producentem.

K.

Data: 2009-05-22 13:02:13
Autor: Adramelech
[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?
"Krzysztof" <osiemk_usun@wp.pl> Odpowiedz na

[...]

A ta(niezgodność towaru z umową) wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży. O ile sprzedawcą jest firma, i sprzedaje towar jako nowy. W przepadku awarii mają obowiązek naprawić produkt, albo w przypadku braku możliwości naprawy wymienić na nowy, a co oznacza nowe 24 miesiące od daty wydania nowego urządzenia. Nie można wymienić urządzenia na inny używany egzemplarz. Musi być to nowa sztuka z nową Niezgodnością towaru z umową.
Sprzedawca nie ma prawa odmówić przejęcia reklamacji na podstawie Niezgodnością towaru z umową, nie ważne co tam jest wypisane w gwrancji.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-05-22 16:12:10
Autor: Piotr M

Czyli tę gwarancje serwisową "Allegrowicz firma" może sobie o kant rozbić? Licytuje ktoś, idzie w tą bramę, kupuje i stwierdza że telefon nie jest nowy (jak wydedukował @Krzysiek jest "refurbished") i w ramach "niezgodności towaru z umową" wymienia do skutku aż "Allegrowicz firma" da prawdziwie nowy. Tylko chodzić w tą bramę i chodzić a i zapewne do rzeczoznawcy wcześniej. Ale wedle tej aukcji prawo jest po stronie kupującego i towar podlega 24 okresowi gwarancyjnemu bez względu co on tam sobie napisze?

--
pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-22 19:21:46
Autor: Krzysztof
[...]

To nie jest gwarancja - odpowiedzialnosc rzadzi sie swoimi prawami - czasem po 6 miesiacach moze byc problem z jej wyegzekwowaniem.
Zapoznaj sie z http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
dodatkowo zwroc uwage na Art.7 - "prawdziwie nowego" raczej nie wyegzekwujesz.

K.

Data: 2009-05-24 18:29:12
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Krzysztof" <osiemk_usun@wp.pl> napisał w wiadomości

To nie jest gwarancja - odpowiedzialnosc rzadzi sie swoimi prawami -
czasem
po 6 miesiacach moze byc problem z jej wyegzekwowaniem.

Do 6 miesiecy to nic nie musisz udowadniac bo zawsze sprzedawca jest
"winien" i uwaza sie iz wada istniala przed sprzedaza. Potem wystarczy
udowodnic istnienie wady lub to ze byl skladany ze starych czesci na
przyklad.

Zapoznaj sie z
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
dodatkowo zwroc uwage na Art.7 - "prawdziwie nowego" raczej nie
wyegzekwujesz.

Spoko, jak  dobrze pogra to zawsze wyegzekwuje a w najgorszym razie
zwrot pieniedzy.

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-05-24 18:51:00
Autor: J.F.
On Sun, 24 May 2009 18:29:12 +0200,  cpt. Nemo wrote:
[...]

Szkoda ze ustawa [dyrektywa ?] jest tak nieprecyzyjna i nie wiadomo o
co chodzi - ale ciekawe co by bylo gdyby tak dac telefon rzeczoznawcy
ktory stwierdzi ze nie widac sladow zewnetrznych uszkodzen, wiec
awaria najwyrazniej jest z wady fabrycznej :-)

J.

[allegro] za tania n81 8gb - gdzie myk?