zaawansowany kompakt pod wodę

Data: 2010-07-27 09:38:06
Autor: MatMc
zaawansowany kompakt pod wodę
Witajcie,
od kwietnia wybieram aparat pod wodę (a wyjazd już się zbliża)
(HP R818 - wysłużył już swoje...)
Wybieram między dwoma aparatami:

SeaSea dx-1200HD - http://www.hotdive.com/news,291,Recenzje-sprzetu,DX-1200-HD.html

oraz SeaLife DC1200 - http://www.sklep-nurkowy.pl/sealife-dc1200-elite-set-p-3671.html

Mają sporo zalet - w konkurencyjnej cenie jest hotshoe i lampa
zewnętrzna...
- ale (nic za darmo) mają dość ciemne obiektywy (Sea&sea jest ciut
jaśniejszy)

Bardziej podoba mi się SeaLife - w związku z programami tematycznymi
(bo zarówno snurkuję, jak i nurkuję), oraz wbudowanymi filtrami.
- mając taki aparat - nauczyłbym się, do jakich warunków- jaki filtr
potrzebuję (ta wiedza - przydałaby się, jak za X lat będę kupował
lustrzankę z zestawem obiektywów i filtrami)
Sea&Sea - jest jaśniejszy, ale nie ma takich możliwości (oferuje chyba
tylko programy tematyczne)

ale może jasność SeaLife (f/3.2-4.8) jest nie do zaakceptowania i brać
S&S (f/2.5 - 5.1)?

Orientujecie się może - na ile konwertery szerokokątne - ściemnią te
obiektywy?
który byście wybrali?

pozdrawiam :-)

Data: 2010-07-27 17:04:36
Autor: jacekplacek
zaawansowany kompakt pod wodę
MatMc <m.m.paluch@gmail.com> napisał(a):
Witajcie,
od kwietnia wybieram aparat pod wod=EA (a wyjazd ju=BF si=EA zbli=BFa)
(HP R818 - wys=B3u=BFy=B3 ju=BF swoje...)
Wybieram mi=EAdzy dwoma aparatami:

[...]

Maj=B1 sporo zalet - w konkurencyjnej cenie jest hotshoe i lampa
zewn=EAtrzna...
- ale (nic za darmo) maj=B1 do=B6=E6 ciemne obiektywy (Sea&sea jest ciut
ja=B6niejszy)

Bardziej podoba mi si=EA SeaLife - w zwi=B1zku z programami tematycznymi
(bo zar=F3wno snurkuj=EA, jak i nurkuj=EA), oraz wbudowanymi filtrami.
- maj=B1c taki aparat - nauczy=B3bym si=EA, do jakich warunk=F3w- jaki filt=
potrzebuj=EA (ta wiedza - przyda=B3aby si=EA, jak za X lat b=EAd=EA kupowa=
=B3
lustrzank=EA z zestawem obiektyw=F3w i filtrami)
Sea&Sea - jest ja=B6niejszy, ale nie ma takich mo=BFliwo=B6ci (oferuje chyb=
tylko programy tematyczne)

ale mo=BFe jasno=B6=E6 SeaLife (f/3.2-4.8) jest nie do zaakceptowania i bra=
=E6
S&S (f/2.5 - 5.1)?

Orientujecie si=EA mo=BFe - na ile konwertery szerokok=B1tne - =B6ciemni=B1=
 te
obiektywy?
kt=F3ry by=B6cie wybrali?

Zajrzyj tutaj: http://forum-nuras.com/viewforum.php?f=11 Kopalnia wiedzy w tym kilku czołowych polskich fotografów i filmowców.

Data: 2010-07-27 19:26:44
Autor: Pszemol
"MatMc" <m.m.paluch@gmail.com> wrote in message news:60a14e09-6aaa-4f70-9310-f5f7de31e755z25g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Zapomnij o filtrach - używało się ich w czasach fotografii analogowej
na kliszy. W cyfrówkach filtry są całkowicie zbędne - korekcję kolorów
robi się tam cyfrowo. Każdy filtr osłabia i tak już słabe światło...

[...]

To co podałeś tutaj to koszmarne ceny za raczej mierne aparaty...

Porównaj sobie np. ubiegłoroczny model Canon Powershot G9
za jakieś $400 z oryginalną obudową podwodną Canona za $160.
Masz tam f/2.8-4.8, zoom optyczny 6x, ogniskowa od 7.4mm do 210mm.
Mnóstwo programów w tym program podwodny i dwie ustawialne
pamięci do równowagi bieli (np. robisz "fotkę" białej tabliczki pod wodą).
Zerknij na eBay aukcję numer 320565762769, tu masz używane
i jeszcze taniej. A to tylko jeden przykład... ofert jest jakieś 40 sztuk.

Przewagę godną uwagi jaką mają aparaty które Ty wymieniłeś to możliwość
dopasowania przystawki szerokokątnej, ale ja używam G9 z obudową
Canona i nie odczuwam jakoś specjalnie braku tejże przystawki.

Jak nie znajdziesz G9 to zerknij na tegoroczny model G11. Masz
tam chyba nieco lepszy obiektyw szerokokątny (28mm-140mm)
ale coś tam jest gorzej z kręceniem filmów HD. W G9 masz filmy
HD kręcone w 15 klatek na sekundę bez ograniczeń długości (aż
do zapełnienia karty SD). W G11 jest chyba tylko max 640x320x30fps,
nie wiem na 100% bo tego aparatu nie mam - znam tylko swój G9.

G9 ma zapis RAW oprócz w formacie jpg, co ułatwia dopasowywanie
kolorów, poprawę kontrastów i wyrównywanie poziomu bieli już
na komputerze w programach graficznych...

Hotshoe dla lampy to pic na wodę - każdy aparat możesz dostosować
do zewnętrznej, dodatkowej lampy pracującej w slave mode (wyzwalanej
lampą wewnętrzną przez czujnik błysku na kabelku) a obudowa Canona
ma od spodu gwint na typową, fotograficzną śrubę gdzie możesz sobie
albo przykręcić odpowiednie ciężarki Canona wyrównujące pływalność
aparatu w obudowie praktycznie do zera (WW-DC1) albo ramię/uchwyt
do lampy zewnętrznej (standardowa śruba więc wyboru tu od cholery).

Cokolwiek wybierzesz - nie kupuj w sklepie nurkowym bo słono przepłacisz.
Jak już się zdecydujesz na odpowiedni dla siebie model to poszperaj online
i wybierz tańszą ofertę gdzie detalista nie jest zbyt zachłanny i nie nalicza
50-100% marży za którą Ty niepotrzebnie zapłacisz.

Data: 2010-07-28 04:57:15
Autor: jacekplacek
zaawansowany kompakt pod wodę
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

G9 ma zapis RAW

Jeden z istotniejszch parametrów.

Cokolwiek wybierzesz - nie kupuj w sklepie nurkowym bo słono przepłacisz.

Nie prawda.

Jak już się zdecydujesz na odpowiedni dla siebie model to poszperaj online
i wybierz tańszą ofertę gdzie detalista nie jest zbyt zachłanny i nie nalicza
50-100% marży za którą Ty niepotrzebnie zapłacisz.

Fakt.

Data: 2010-07-27 19:42:58
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-07-27 18:38, MatMc wrote:
Witajcie,

Orientujecie się może - na ile konwertery szerokokątne - ściemnią te
obiektywy?
który byście wybrali?

pozdrawiam :-)

Witam, zapytaj Krzysztofa Guli - fotograf podwodny ( i nawodny też :-) )
Kontakt masz na www.sharmdiver.pl

Data: 2010-07-28 11:37:38
Autor: PesTYcyD
zaawansowany kompakt pod wodę
Sory ale ceny z dupy wysrane. Jak już chcesz inwestować większe pieniądze to kup sobie aparat PEN E-PL1 i dozbieraj do obudowy wtedy będziesz miał świetny sprzęt za około 1000 zł więcej. A jak chcesz kompakt to kup w media markecie jakiś z obudową w zestawie za 600zł. Ja miałem okazje nurkować z wieloma aparatami Panasonica, Canona i Sony Droższymi i tańszymi i wiesz jakie spostrzeżenia? Takie że szkoda przepłacać. W fotografii podwodnej istotne jest światło. I żadna powtarzam ŻADNA wbudowana lampa nie będzie dobra. Zawsze musisz liczyć że dokupisz lampy zewnętrzne. Do tego szeroki kont. Należy zaopatrzyć się w konwerter, albo kupić aparat jak np PEN do którego dołożysz rybie oko. Natrzaskałem tysiące zdjęć pod wodą kompaktami. I moja opinia jest taka na wakacje jest ok do poważniejszych fotek się nie nadają. Więc nie wypierdzielaj takiej kasy na zabaweczki, bo zdziwisz się kiedy ktoś pokaże tobie lepsze foty zrobione aparatem za 500zł

Data: 2010-07-28 10:56:50
Autor: jacekplacek
zaawansowany kompakt pod wodę
PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> napisał(a):
ktoś pokaże tobie ... foty zrobione aparatem za 500zł

Skoro Maciek pokazał swoje, to dla porównania, moje zrobione Olympusem Mju1010(za 850zł z obudową, kupiony w sklepie nurkowym)+mokry konwerter Inon. Porównaj sobie szumy(ziarnistość), kontrast itp. duperele techniczne. Nie znam się na tym za bardzo, więc nie będę się rozpisywał.
Zakrzówek, wiosną:
http://picasaweb.google.pl/jacekplacek1207/Zakrz?authkey=Gv1sRgCM3xsrKYtqG-Mw#
Koparki 16-07-2010
http://picasaweb.google.pl/jacekplacek1207/Koparki16072010#
Powodzenia i mądrego wyboru. --

Data: 2010-07-28 11:11:18
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Acha. Ponieważ świtło spada wraz z głębokością, fotki zrobione na Zakrzówku między 6 a 9m, na Koparkach od 1m do ok. 15m, wszystkie "z ręki", bez dodatkowego oświetlenia.

Data: 2010-07-28 09:14:23
Autor: MatMc
zaawansowany kompakt pod wodę
Dziękuję serdecznie za Wasze opinie.

Wcześniej oglądałem Canona S90 (Panasonic Lx3 ma koszmarnie drogą
obudowę podwodną)
Mam jednak małą słabość - oprócz zdjęć lubię czasem nakręcić film.

i mam wrażenie, że np. w Canonie G10, pod wodą - przełączanie trybu
"video" na inny (np. "AV")
jest nie tylko loterią, ale jest niemal niemożliwe.

http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/6/canon_g10.jpg

jak to wygląda w praktyce?
@Pszemol
- G9 ma to podobnie rozwiązane, używałeś tego pokrętła pod wodą?
jak to wygląda?

PS
kilka moich zdjęć, które zrobiłem HP R818:
mojebiurko.eu/pliki/2.jpg">2</a>, <a href="http://mojebiurko.eu/pliki/
3.jpg">3</a>

Data: 2010-07-28 09:16:23
Autor: MatMc
zaawansowany kompakt pod wodę
Data: 2010-07-28 11:38:11
Autor: Pszemol
"MatMc" <m.m.paluch@gmail.com> wrote in message news:007daf6b-34e4-43fe-a17f-c3b7da8a7333w31g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

G9 ma osobne pokrętła dla czułości i trybu pracy. Więc jest łatwiej.
Jak jest w nowym G11?

Obudowa do G9 ma gałkę pod kątem 90' która zazębia się z gałką w aparacie.
Kręcisz więc poziomą gałką na obudowie obok ekranu LCD i zmieniasz
ustawienie w ten sposób gałki pionowej. to samo jest w kwestii zmiany
czułości, ale tego akurat nie ruszam pod wodą. Nie jest to super wygodne
i wolałbym jeden guzik który przełącza pomiędzy foto tryb P a tryb video
ale jakoś działa. Czy ta gałka się szybko wyrobi? Być może. Zazębienie nie
jest super solidne i jest tam trochę tarcia, więc pewnie nie będzie to wieczne.

Jeśli zamierzasz ten zakup używać w celach zawodowych, gdzieś jako
instruktor, co nurkuje 2 x dziennie 300 dni w roku to pewnie potrzebujesz
coś lepszego i wygodniejszego. Jeśli jesteś tylko użytkownikiem rekreacyjnym
co nurkuje z aparatem kilka razy w roku plus na wyjeździe do Egiptu raz na
kilka lat to nawet taka prymitywna i tania obudowa jak ta do G9 wystarczy
Ci na długie lata. A jak się zużyje to kupisz sobie nową za $160... zresztą
ile lat ten aparat będzie Ci służył? Teraz się to wszystko szybciej zmienia
niż 5 lat temu... Za dwa-trzy lata pewnie kompakty osiągną jakość dzisiejszych
lustrzanek i ten G9 czy G11 jaki dziś kupisz wyrzucisz za 2-3 lata na śmieci :-)

Widzisz - nurkowanie z aparatem to już jest trochę klamotów więcej niż
chcesz mieć - inaczej Ci się nurkuje ze sprzętem za <1000zł a inaczej
z takim za 4 czy 5 tysiaków. Troska o sprzęt może odebrać frajdę z nura.
Ja kupiłem G9 i tanią obudowę bo nie wyobrażałem sobie mnie, amatora,
z lustrzanką cyfrową za $1000 i obudową za dwa-trzy razy tyle i lampą
za następnego tysiaka dolarów. A znowu aparaty typowo nurkowe Sea&Sea
i te podobne dwa lata temu były 3x droższe a nie miały tyle funkcji co G9.
Zwłaszcza że G9 używam też po wynurzeniu się z wody jako normalny,
dobry i uniwersalny kieszonkowy kompakt na wakacje. O wiele, wiele
wygodniejszy niż targanie ze sobą lustrzanki z kompletem obiektywów.

Upewnij się jednak czy konieczna jest dla Ciebie przystawka szerokokątna
bo do standardowej (taniej) obudowy kanonowskiej tego nie przymocujesz.

PS
kilka moich zdjęć, które zrobiłem HP R818:

Ładne zdjęcia... Ten żółw z przyssanymi rybami to zdjęcie z Egiptu?
Żółwie jakie widuję rutynowo na Hawajach nie mają pasażerów na gapę :-)

Data: 2010-07-29 00:24:46
Autor: neuro
On Jul 28, 6:14 pm, MatMc <m.m.pal...@gmail.com> wrote:

i mam wrażenie, że np. w Canonie G10, pod wodą - przełączanie trybu
"video" na inny (np. "AV")
jest nie tylko loterią, ale jest niemal niemożliwe.

    Nie używałem G9, ale w moim G10 jest to banalnie proste. Za
przełączanie odpowiada duże pokrętło, łatwe w obsłudze.
http://www.backscatter.com/hostedstore/images/products/_backscatter_zoom/cn-3156b001_5.jpg

p.

Data: 2010-08-03 13:17:11
Autor: MatMc
zaawansowany kompakt pod wodę
dziękuję za wszystkie opinie.
Mam już Canona G11.
Zdecydowałem się na sprawdzoną, dobrą optykę Canona (kosztem - może
nieco gorszej ergonomii, a i do tego się przyzwyczaję)

Jeszcze nie mam obudowy, ale już teraz widzę, że w marnym świetle
sprawdza się całkiem nieźle.
(AF - ostrzy w niemal zupełnej ciemności)

Jeśli będzie ktoś czytał ten wątek i czymkolwiek się sugerował. Dodam,
co już zaobserwowałem:
G11 - ma program zdjęć podwodnych. Zauważyłem, ze program lubi
całkowicie otworzyć przysłonę (kosztem głębi kolorów) Nie wiem, czy to
najszczęśliwszy pomysł. Ale od czego są ustawienia manualne :-)

dziękuję i pozdrawiam.

PS
zdjęcia, które wysłałem są z Egiptu, z Marsa Alam.

Data: 2010-08-03 21:56:29
Autor: Pszemol
"MatMc" <m.m.paluch@gmail.com> wrote in message news:2094f987-9ed4-4cea-965b-bef807178b00t20g2000yqa.googlegroups.com...
dziękuję za wszystkie opinie.
Mam już Canona G11.
Zdecydowałem się na sprawdzoną, dobrą optykę Canona (kosztem
- może nieco gorszej ergonomii, a i do tego się przyzwyczaję)

Napiszesz nam jak się sprawdzi pod wodą :-)

Jeszcze nie mam obudowy, ale już teraz widzę, że w marnym świetle
sprawdza się całkiem nieźle.
(AF - ostrzy w niemal zupełnej ciemności)

Pytanie jak szybko ostrzy...
Bo rybka teraz jest a za moment widać tylko ogonek :-)
Lustrzanki są niestety dużo szybsze.

Jeśli będzie ktoś czytał ten wątek i czymkolwiek się sugerował. Dodam,
co już zaobserwowałem:
G11 - ma program zdjęć podwodnych.

A ma "custom white balance"? Taki, co to możesz ustawić obiektyw
aby patrzył na białą tabliczkę pod wodą i "wyzerować" sobie korekcję?
Mój G9 ma dwa takie programy. Przydaje się to bo "underwater" jest
dobre tylko na płytką wodę (słaba korekcja) a potem mam te swoje
dwie ustawiane: jedna do przeciętnej głębokości a druga do głębszej.

Zauważyłem, ze program lubi
całkowicie otworzyć przysłonę (kosztem głębi kolorów)

Głębi ostrości?

Nie wiem, czy to
najszczęśliwszy pomysł. Ale od czego są ustawienia manualne :-)

Niestety innej możliwości pod wodą nie masz - zauważ że nie będziesz
pod wodą robił zdjęć ze statywem, więc długa ekspozycja będzie dawać
pod wodą, przy ograniczonym świetle zdjęcia poruszone. No chyba
że aparat oprzesz o skałkę i zrobisz zdjęcie z bliska jakiemuś lobsterowi :-)

Data: 2010-08-04 09:58:37
Autor: Qbab
[...]

możesz też dopiąć do obudowy "skrzydełka" i ustabilizować aparat na tyle że przymkniesz obiektyw o 1-2 działki bez problemu.

Qbab

Data: 2010-08-04 09:04:05
Autor: Pszemol
"Qbab" <barbaszAT@poczta.onet.pl> wrote in message news:i3b6jd$jai$1news.onet.pl...

[...]

O skrzydełkach nie słyszałem. Przybliżysz nieco temat?

Data: 2010-08-07 20:11:18
Autor: Qbab
W dniu 10-08-04 16:04, Pszemol pisze:
[...]

zgubił mi się wątek, skrzydełka to taki odpowiednio wyprofilowany kawałek zazwyczaj plexi przykręcony do obudowy - powoduje że ruchy góra/dół i prawo/lewo są trudniej wykonywalne ale przód tył pozostaje normalne.

Qbab

Data: 2010-08-31 15:24:24
Autor: MatMc
apetyt rośnie w miarę jedzenia...
Witajcie :-)
Odliczam już dni do wyjazdu (14 IX)
- ale znowu zwracam się z pytaniem do Was, bo pomyślałem, że... może
przydałaby się lampa błyskowa...?

Rodzina chciała mnie już z domu wyrzucić za ten pomysł, ale ubłagałem,
cała rodzina się zrzuciła i mogę mój zestaw rozszerzyć o jeszcze 2,200
PLN.

Widzę w tej chwili trzy opcje, któe mogę wybrać:
a) lampą błyskową "slave" z umiarkowaną liczbą przewodnią, aby
doświetlić zdjęcia robione z bliska.
b) konwerter szerokokątny, "bo to jest ważniejsze od lampy
błyskowej" (do mojej obudowy jest jeden, jedyny) -
http://www.fantasea.com/s.nl;jsessionid=LvKVM9kpqNnhSyLpJByRGdbZv9l7LJrsChZLT8b98QPnL2jxchq3JJJvJjdq6YJX2S0k68Vh3Y8hrXs4hSCFNXgSXydHTnWnp6ylWT1kQ2M42DG311jSxhZLx5kR2q15!430452191?it=A&id=410
c) odłożyć pieniądze do skarbonki i za rok/dwa - kupić porządną lampę
z porządną liczbą przewodnią

Opcja "C" jest o tyle nieciekawa, że moja obudowa nie pozwala na
zmianę preselekcji przysłony pod wodą.
(zatem nie wykorzystam w tym aparacie żadnej olbrzymiej liczby
przewodniej)

Co sądzicie o pierwszej możliwości?
jaką lampę "slave" polecacie?

Data: 2010-08-31 15:51:19
Autor: MatMc
apetyt rośnie w miarę jedzenia...
może coś takiego?

http://www.aquaphoto.pl/details:5835/ikelite+digital+substrobe+ds51

Data: 2010-09-01 18:07:45
Autor: Zakrzówek Kraken
apetyt rośnie w miarę jedzenia...
Konwerter szerokokątny daje więcej niż lampa - lampa to następny etap.

MSC

Data: 2010-09-01 14:57:08
Autor: MatMc
zaawansowany kompakt
Dzięki! Pewnie masz rację (szczególnie, że pomogliście mi wybrać
aparat z jasnym obiektywem)
ale przyjrzałem się konwerterowi i widzę, że założenie konwertera
uniemożliwi założenie dyfuzora wbudowanej lampy
- więcej - zasłoni cały błysk, a na zdjęciu będą cienie :-(

http://www.backscatter.com/hostedstore/images/products/_backscatter_zoom/fe-fix-wal_2.jpg

Nadal szukam zatem niedrogiej lampy.
byłbym wdzięczny za każdą pomoc.

Data: 2010-09-02 18:38:28
Autor: Zakrzówek Kraken
zaawansowany kompakt

Użytkownik "MatMc" <m.m.paluch@gmail.com> napisał w wiadomości news:8c3ec4e4-1ca6-49fb-bd9c-d44be84257bcy11g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Lampa wewnętrza przydaje się tylko przy makro a wtedy ściągasz nakładkę.

MSC

Data: 2010-09-06 22:10:29
Autor: Pszemol
zaawansowany kompakt
"Zakrzówek Kraken" <kraken@kraken.pl> wrote in message news:i5ojtr$le2$1news.onet.pl...
Lampa wewnętrza przydaje się tylko przy makro a wtedy ściągasz nakładkę.

No nie wiem - przy makro to Ci sam obiektyw zasłoni lampę i rzuci cień.

Data: 2010-08-04 01:28:11
Autor: neuro
On Aug 3, 10:17 pm, MatMc <m.m.pal...@gmail.com> wrote:
dziękuję za wszystkie opinie.
Mam już Canona G11.
Zdecydowałem się na sprawdzoną, dobrą optykę Canona (kosztem - może
nieco gorszej ergonomii, a i do tego się przyzwyczaję)

   Gratuluję, dobry wybór.

[...]

    Z programu auto do zdjęć podwodnych radzę zrezygnować i pobawić
się własnym ustawianiem balansu bieli. Wyniki są rewelacyjne.
Aha, do obudowy podwodnej możesz dokupić port szerokatny - przy
zdjęciach podwiodnych to jest "must have" dla każdego aparatu (takze
lustrzanek).

p.

Data: 2010-08-04 10:37:59
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-08-04 10:28, neuro pisze:
[...]

Wszystkie programy wbudowane w aparat to tylko "sugestie producenta" G11 pozwala robić fotki w RAW więc niech robi w RAW a balans bieli ustawi sobie na kompie. G11 jest dobrym aparatem, ale ja już bym wolał dopłacić do Olympusa PEN wtedy jest dostęp do wymiennych obiektywów. Obudowa podwodna kosztuje podobnie jak dla G11. Tak czy siak G11 jest bardzo porządnym aparatem o zaawansowanych możliwościach. Jest tylko jedno ale... Po zakupie obudowy trzeba będzie dozbierać do konwertera szerokokątnego a to jest dodatkowy wydatek.

Data: 2010-08-04 03:25:13
Autor: neuro
On Aug 4, 10:37 am, PesTYcyD <pesty...@wp.pl> wrote:

[...]

   Nie bardzo rozumiem, po co powtarzasz moje słowa. Ale skoro
lubisz...

p.

Data: 2010-08-04 14:36:30
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-08-04 12:25, neuro pisze:
    Nie bardzo rozumiem, po co powtarzasz moje słowa. Ale skoro
lubisz...

Nigdzie nie mówiłeś o RAW

Data: 2010-07-29 09:05:32
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-07-28 12:56,  jacekplacek pisze:
[...]

To jest kwestia oświetlenia. Takie zdjęcia wyjdą na 99% aparatów dostępnych na rynku. Ja sam używam Panasonic Lumix FX12 którego kupiłem z obudową do 40m za 600zł w MM. Jak jest jasno i dobra wizura to zdjęcia są takie same. Im głębiej to można już cykać w zasadzie makro z użyciem lampy. Do makro wbudowana lampa od biedy się nadaje i mam kilka fotek w stylu national geographic tutaj mam jedną fotkę z Filipin: http://galeria.olympusclub.pl/displayimage.php?pid=43429&fullsize=1 To czego brakuje mi w aparacie to szerokiego kąta. I dlatego inwestuje w Olympusa PEN.

Data: 2010-07-28 12:06:11
Autor: Zakrzówek Kraken
zaawansowany kompakt pod wodę
Te fotki były robione sea&sea starszą wersją bez lampy ale z nakładką szerokokątną.
Moim zdaniem w aparacie najważniejsza jest nakładka szerokokątna i może czułość matrycy.

Polska Zakrzówek
http://kraken.pl/sgal/index.php?gallery=KursinstruktorskiPADIX20094089
Chorwacja Vis
http://kraken.pl/sgal/index.php?gallery=KursTrimiksowyVis5430
Egipt St Johnes (tutaj mogą być dwa trzy zdjęcia z innego aparatu)
http://kraken.pl/sgal/index.php?gallery=SafariStJohnes20097848&startat=20

MSC

Data: 2010-07-28 03:41:42
Autor: neuro
zaawansowany kompakt pod wodę

Polecam Canona G10 z obudową WPC-D28. Hybryda wielkości kompaktu z
możliwościami (ustawienia/konfiguracja) lustrzanki.

p.

zaawansowany kompakt pod wodę