zaawansowany router dla domu

Data: 2010-11-06 21:08:21
Autor: PaBeLo
zaawansowany router dla domu
Witam wszystkich serdecznie
potrzebuje do domku router z modemem Adsl
moje wymagania:
-wifi N
-możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
-bramka VOiP na 1 telefon
-Gb lan
-rozsądna cena (max do 800 zł)

w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w najbliĹĽszych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
no i trzeba to jakoś poudłaczyć

jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania - DrayTek Vigor 2820Vn
tylko ta cena...
czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena, mogą to być również dwa urządzenia.

góry dziękuje za porady

pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-11-06 21:17:24
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4ckh$aah$2news.onet.pl...
[...]

Modem adsl obsłuży taki telefon? Chyba to jest tą niestandardową usługą, która tak podnosi cenę tego kompletu. Drugą niewiadomą jest obsługa drukarki przez USB. Wielu producentów deklaruje taką możliwość, ale jak dochodzi co do czego to się okazuje klapa.

Data: 2010-11-06 21:34:01
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-06 21:17, MC pisze:
[...]

dochodzi co do czego to siÄ™ okazuje klapa.

  modem ADSL "Ĺ‚Ä…czy" mnie z internetem
a potem bramka VOIP*, przez gniazdo telefoniczne, podłączasz zwykły telefon

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi drukarki

*Voice Over Internet Protocol
http://pl.wikipedia.org/wiki/Voice_over_Internet_Protocol

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-06 21:50:48
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4e4l$fog$1news.onet.pl...
[...]

Nie wspominałeś nic o VoIP-ie. Niemniej jednak będę się upierał przy swoim, że ruter z taką funkcją to wyjątek.

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi drukarki

A bramka osobno?

Data: 2010-11-06 22:42:04
Autor: PaBeLo
[...]

tu nie mogę sie zgodzić:

> Niemniej jednak będę się upierał przy
> swoim, ĹĽe ruter z takÄ… funkcjÄ… to wyjÄ…tek.

no tutaj tez się nie mogę zgodzić, jest wiele routerów z VOIP,
problem jest taki ze jest mało z VOIP i printserwerem oraz Gb lan

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi
drukarki

A bramka osobno?
no własnie ten router ma VOIPa

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-07 10:43:42
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4i47$sdo$1news.onet.pl...

A bramka osobno?
no własnie ten router ma VOIPa

Wiem, to jest propozycja a nie stwierdzenie stanu faktycznego.

Data: 2010-11-07 11:43:22
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-07 10:43, MC pisze:
[...]

ok, tak jak napisałem to też jest rozwiązanie,
powaznie myśle nad modem ADSL (annex A) + D-Link DIR-655 lub Netgear WNDR3700 (bez wydruku) + bramka VOIP, wyjdzie dość znacznie taniej a funkcjonalność podobna

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-07 12:23:26
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib5vt6$229$1news.onet.pl...
[...]

No właśnie. Widzę też, że zastanawiasz się także nad pasmem 5 GHz.

Data: 2010-11-07 13:12:34
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-07 12:23, MC pisze:
[...]

to tylko "przy okazji", ten Netgar zbiera dość pochlebne opinie

Data: 2010-11-09 23:05:01
Autor: Marcin Wasilewski
[...]

    A co przemawia za interfejsami Gb lan w routerze? CoĹ› wiÄ™cej niĹĽ oszczÄ™dność prÄ…du?
Bo prawda jest taka, że na router i tak idzie tylko ruch wychodzący poza sieć LAN, więc jak masz płacić 800 zł, to może zastanów się nad switchem 1Gb i zwykłym routerem. Wtedy masz szybkie łącza w sieci wewn., a do routera to i 100 Mbitów łącza nie nasycisz, no bo niby czym?

Data: 2010-11-06 21:49:14
Autor: miab
W dniu 2010-11-06 21:08, PaBeLo pisze:
[...]

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

miab

Data: 2010-11-06 22:57:17
Autor: PaBeLo
[...]

witam
niestety ten router wypada słabo w transferach po kablu wg testu chipa (nie wiem na ile wiarygodne są te testy), poza tym jest jeszcze Draytek Vigor2130Vn (lepiej wypada w teście), tylko zastanawiam sie czy nie da się tego zrobić trochę taniej?
zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655  + jakaĹ› bramka VOIP??

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-06 23:38:52
Autor: miab
W dniu 2010-11-06 22:57, PaBeLo pisze:

[...]

(nie wiem na ile wiarygodne sÄ… te testy), poza tym jest jeszcze Draytek
Vigor2130Vn (lepiej wypada w teście), tylko zastanawiam sie czy nie da
się tego zrobić trochę taniej?
zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655 + jakaĹ› bramka VOIP??

To dorzuć do Vigor-a 2710Vn switcha 1Gb i dobrze wypadnie w testach.

miab

Data: 2010-11-12 15:44:09
Autor: Chris
zaawansowany router dla domu
W dniu 2010-11-06 22:57, PaBeLo pisze:

zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655

Mam i spisuje się b.dobrze drukarka (Canon MX310, Druk+Scaner+FAX) widoczna w systemie jak by była bezpośrednio wpięta w USB.

--
www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto zobacz czy nie było wrakiem

Data: 2010-11-07 07:54:47
Autor: Remek
Użytkownik "miab" napisał:

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoĹĽÄ…danym."

Ten kawałek opisu nie budzi zaufania. Akurat DHCP znacznie ułatwia
nieautoryzowany dostęp do sieci.

Remek

Data: 2010-11-07 00:58:07
Autor: miab
W dniu 2010-11-07 07:54, Remek pisze:
Użytkownik "miab" napisał:

[...]

W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

miab

Data: 2010-11-07 22:17:22
Autor: Remek
Użytkownik "miab" napisał:

W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

W połączeniu z szyfrowaniem i paroma innymi rzeczami. A co jeśli nie w
połączeniu? Jeśli zastosujemy prostą identyfikację po MAC i IP (bez DHCP) w
połączeniu z szyfrowanym połączeniem to włamanie będzie łatwiejsze? Ja
odnoszÄ™ siÄ™ wprost do twierdzenia:

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoĹĽÄ…danym"

Tylko tyle. Jest to oczywistą nieprawdą. Podłączenie się do
niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
AP podłaczy się sam. Konkludując. DHCP to wręcz zaproszenie do
nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Remek

Data: 2010-11-07 16:39:48
Autor: Andrzej Lawa
zaawansowany router dla domu
W dniu 07.11.2010 22:17, Remek pisze:

Tylko tyle. Jest to oczywist± nieprawd±. Podł±czenie się do
niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
AP podłaczy się sam. Konkluduj±c. DHCP to wręcz zaproszenie do
nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Bzdura. DHCP to tylko ułatwienie dla legalnego korzystania z sieci - a
nie utrudnienie dla nielegalnego korzystania.

Po prostu ignorujesz serwer DHCP i ręcznie wpisujesz parametry tak,
jakby tego DHCP nie było.

Blokowanie po MAC już jest nieco pewniejsze, ale tylko nieco - bior±c
pod uwagę, że MAC można w niektórych urz±dzeniach zmienić.

Data: 2010-11-08 03:33:41
Autor: Remek
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Po pierwsze. Bzdur± nazywa argumenty rozmówcy cham i prostak. Brak Ci
elementarnej kultury.

Po drugie. Nie wiem co kwestionujesz w mojej wypowiedzi, bo odnoszę wrażenie
że się z ni± zgadzasz. Chyba nie rozumiesz słowa pisanego.

Po trzecie. Warto poczytać troche o sieciach i zadbać o merytoryczno¶ć
wypowiedzi.

Remek

Data: 2010-11-07 20:50:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 03:33, Remek pisze:
[...]

Gatki cię uwieraj±? Czy z natury jeste¶ taki nerwowy, dzieciaku?

Po drugie. Nie wiem co kwestionujesz w mojej wypowiedzi, bo odnoszę wrażenie
że się z ni± zgadzasz. Chyba nie rozumiesz słowa pisanego.

Skoro nie wiesz, co kwestionuję, to problemy ze zrozumieniem masz ty.

Po trzecie. Warto poczytać troche o sieciach i zadbać o merytoryczno¶ć
wypowiedzi.

Zatem zastosuj się do własnej porady.

Data: 2010-11-08 11:15:02
Autor: Remek
> [...]

> elementarnej kultury.

Gatki cię uwieraj±? Czy z natury jeste¶ taki nerwowy, dzieciaku?

Sk±d wiesz dupku, że jestem dzieciakiem??? Mam więcej lat niż Ty komórek w
mózgu. Won na drzewo buraku. Coraz więcej na grupach takich agresywnych
bezmózgowców. Jako jedyny argument maj± "bzdura". Zero wiedzy i
argumentacji. Mózg zniszczony klejem i dopalaczami. Od takich postów cuchnie
szambem.

PLONK

Remek

Data: 2010-11-08 11:50:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 11:15, Remek pisze:
[...]

Z twojego zachowania, szczylku.

Zreszt± z tego co widzę - to u ciebie chroniczne.

Data: 2010-11-08 21:41:24
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 11:15, Remek pisze:
[...]

Ten Lawa dostał kiedy¶ pałowanie od ochroniarzy w supermarkecie i telewizję wzywał.

--
animka

Data: 2010-11-09 08:11:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 21:41, animka pisze:

Ten Lawa dostał kiedy¶ pałowanie od ochroniarzy w supermarkecie i
telewizję wzywał.

A ty stała¶ na rogu pod czerwon± latarni±. I nikt nie podszedł.

Data: 2010-11-09 15:15:15
Autor: ±ćęłń󶼿
zaawansowany router dla domu
To Ty stałe¶, i Oni podeszli do Ciebie, i zrobili Ci z d... Jesień ¦redniowiecza.
I do dzisiaj s±dzisz się o kasę, następnym razem bierz z góry.

-- -- -

Data: 2010-11-09 15:32:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.11.2010 15:15, ±ćęłń󶼿 pisze:
To Ty stałe¶, i Oni podeszli do Ciebie, i zrobili Ci z d... Jesień ¦redniowiecza.
I do dzisiaj s±dzisz się o kasę, następnym razem bierz z góry.

Twoja matka bierze... W mordę i do dupy.

Data: 2010-11-09 22:42:11
Autor: ±ćęłń󶼿
zaawansowany router dla domu
Niestety nie żyje debilu w d...ę jeb...ny.

-- -- -

Data: 2010-11-11 23:50:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.11.2010 22:42, ±ćęłń󶼿 pisze:
Niestety nie żyje debilu w d...ę jeb...ny.

-- -- -

| Twoja matka bierze.

No tak, i dlatego jeste¶ taki porypany - piszesz odwrotne niż my¶l±cy
ludzie i popierasz bandytyzm.

Data: 2010-11-08 10:34:17
Autor: Andrzej Lawa
zaawansowany router dla domu
W dniu 08.11.2010 03:33, Remek pisze:

Po pierwsze. Bzdur± nazywa argumenty rozmówcy cham i prostak. Brak Ci
elementarnej kultury.

A'propos chamstwa: masz chamsko fałszywie ustawiony czas.

Data: 2010-11-07 11:39:19
Autor: geyb
zaawansowany router dla domu
Takie trochÄ™ srututututu, bo chodzi w zasadzie o przypisanie IP do MAC, a nie prawdziwÄ… identyfikacjÄ™ uĹĽytkownika i przydziaĹ‚  zdefiniowanej wczeĹ›niej polityki. No, ale mĂłwimy o sprzÄ™cie za parÄ™ stĂłw, a nie kilka(naĹ›cie) tysiÄ™cy...

g.

Data: 2010-11-07 12:13:24
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 07:54:47 +0100, Remek napisał(a):

Użytkownik "miab" napisał:

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom wła¶ciwych
adresów IP co w powi±zaniu ze ¶cisł± kontrol± uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoż±danym."

Ten kawałek opisu nie budzi zaufania. Akurat DHCP znacznie ułatwia
nieautoryzowany dostęp do sieci.

Akurat ten router ma rewelacyjn± funkcję blokowania nieznanych mu
MAC-ów.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2010-11-06 22:58:53
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sat, 06 Nov 2010 21:08:21 +0100, PaBeLo napisał(a):

Witam wszystkich serdecznie
potrzebuje do domku router z modemem Adsl
moje wymagania:
-wifi N
-możliwo¶ć druku w sieci przez drukarkę z USB
-bramka VOiP na 1 telefon
-Gb lan
-rozs±dna cena (max do 800 zł)

w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w najbliższych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
no i trzeba to jako¶ poudłaczyć

jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniaj±cy powyższe wymagania - DrayTek Vigor 2820Vn
tylko ta cena...
czy jest może na rynku router z podobnymi możliwo¶ciami ale niższ± cena, mog± to być również dwa urz±dzenia.

Draytek byłby b.dobrym rozwi±zaniem. Zobacz jeszcze ofertę Fritz!Box-ów,
można tanio kupić używane. Gwarancję maj± dożywotni±.

Gb LAN można rozwi±zać na osobnym switchu, aż taka szybko¶ć nie jest
potrzebna ani do drukowania, ani do Internetu, ani do WiFi...

Data: 2010-11-07 10:45:53
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:wsb0zk03k2ol.dlgkwinto.prv...

Gb LAN można rozwi±zać na osobnym switchu, aż taka szybko¶ć nie jest
potrzebna ani do drukowania, ani do Internetu, ani do WiFi...

Ale się przydaje do transferów wewn±trz sieci.

Data: 2010-11-07 12:17:34
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 10:45:53 +0100, MC napisał(a):

[...]

A co ja napisałem? Że do tego wystarczy osobny switch. Nie ma potrzeby
integrowania Gb LAN z routerem.

Data: 2010-11-07 12:31:51
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:121z7dz35m5gh$.dlgkwinto.prv...

[...]

Radzisz kupić ruter z czterema gniazdkami setkowymi i zamiast je wykorzystywać dokupić jeszcze switch gigabitowy? Dobrze zrozumiałem?

Data: 2010-11-07 14:06:04
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 12:31:51 +0100, MC napisał(a):

[...]

Ja¶niej już się nie da.

Data: 2010-11-07 14:48:22
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:ebl40hwt2kms.dlgkwinto.prv...
[...]

To żadna oszczędno¶ć w cenie, wręcz przeciwnie. I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

Data: 2010-11-07 18:37:00
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 14:48:22 +0100, MC napisał(a):

[...]

Oszczędno¶ć jest taka, że można kupić zwykły router, który jest o wiele
tańszy, no i łatwiej będzie znaleĽć taki który odpowiada specyficznym
potrzebom. Dokupienie switcha 5x Gbit za 60 zł na pewno nie naruszy
budżetu przeznaczonego na zakup cało¶ci.

I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

Data: 2010-11-07 19:15:03
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:1ppfd0dun334o$.dlgkwinto.prv...
[...]

To żadna oszczędno¶ć. N-ka za stówę i switch za 60 kiedy ruter z gigabitem można mieć za 200 zł.
I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

I już po dwóch latach jeste¶ do przodu.

Data: 2010-11-07 21:38:45
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 19:15:03 +0100, MC napisał(a):

[...]

No to zaproponuj koledze jaki¶ zaawansowany router z N, drukowaniem po
USB, bramk± VoIP, ADSL i portami Gbit na dokładkę, w cenie 200 zł :-).

I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

I już po dwóch latach jeste¶ do przodu.

Jasne. A po dziesięciu router mam za darmo.

Data: 2010-11-07 23:16:47
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:433ha3gn4lva$.dlgkwinto.prv...
[...]

Trzymaj się realiów. Podobnego z setkowym Ethernetem także w tej cenie nie znajdziesz.

Data: 2010-11-07 23:47:59
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 23:16:47 +0100, MC napisał(a):

[...]

Tym bardziej nie znajdziesz takiego z gigabitowym LAN-em, nieprawdaż?
;-)

A wracaj±c do meritum, używanego Fritz!Box 7240 można wyrwać już za ~400
zł. Spełni wszystkie oczekiwania, poza jednym - brak mu gigabitowego
LAN-u. Ale tak jak już raz napisałem, do obsługi wbudowanych w niego
funkcji taki LAN jest niepotrzebny.

Data: 2010-11-08 00:28:16
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomo¶ci news:187idzhcey0eh$.dlgkwinto.prv...
[...]

Czuję się przekonany. Wybór adsl-i z gigabitem jest rzeczywi¶cie marny, gorszy niż przypuszczałem.

Data: 2010-11-08 10:07:43
Autor: PaBeLo
[...]

dziękuje za ciekaw± dyskusję :)
na polu walki pozostał DrayTek Vigor 2820Vn, który ma wszystko co jest mi potrzebne ale jego cena, jak dla mnie powala, lub routery bez Gb lan : DrayTek Vigor 2710Vn i FRITZ!Box Fon WLAN 7270 oraz zaproponowany przez kolegę używany Fritz!Box 7240 (najatrakcyjniejszy cenowo)

pozdawiam
pawel

Data: 2010-11-08 13:55:35
Autor: maX
zaawansowany router dla domu
W niektórych sytuacjach można by jeszcze zastosować wariant "po¶redni". Nie zawsze wszystkie kompy w sieci musz± mieć poł±czenie 1 Gbit, czasem jest ono wymagane tylko dla dwóch "newralgicznych" kompów. W takiej sytuacji można kupić router 100 Mbit, a te dwa newralgiczne kompy poł±czyć między sob± oddzielnym kablem i uzyskać między nimi (i tylko między nimi) link 1 Gbit.

Data: 2010-11-06 23:05:45
Autor: geyb
zaawansowany router dla domu
jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania
- DrayTek Vigor 2820Vn
tylko ta cena...

Bierz go i nie marudĹş - draytek robi naprawdÄ™ fajne routery za te pieniÄ…dze.

Data: 2010-11-07 01:51:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.11.2010 21:08, PaBeLo pisze:

-możliwo¶ć druku w sieci przez drukarkę z USB

Alternatywa: drukarka ze zł±czem ethernetowym albo jaki¶ mały printserwer.

-bramka VOiP na 1 telefon

A nie może być osobny VoIP-owy telefon? Mi się ładnie sprawowała....
nokia E61 ;)

-Gb lan

A po kiego grzyba?

Data: 2010-11-08 02:31:39
Autor: Tasiorsa
[...]
http://allegro.pl/router-asus-rt-n16-wifi-wireless-n-print-serwer-i1291539337.html + http://allegro.pl/router-asus-rt-n16-wifi-wireless-n-print-serwer-i1291539337.html
Routerek naprawde fajny z mozliwoscia wgrania Tomato 1.28 k26....a jakie to daje mozliwosci polecam poczytac :)

Krzysiek

Data: 2010-11-08 17:54:44
Autor: Tasiorsa
+
http://allegro.pl/router-asus-rt-n16-wifi-wireless-n-print-serwer-i1291539337.html

Routerek naprawde fajny z mozliwoscia wgrania Tomato 1.28 k26....a jakie
to daje mozliwosci polecam poczytac :)

Pomylilem sie wklejajac - Oczywiscie ten Asus RT N16 + Link 320B jako modem (sam mam 320T starszy model i jest rewelacyjny - smiga na tym Neo 10Mbit zadnych zerwan zwisow etc)

Krzysiek

Data: 2010-11-08 17:59:41
Autor: Tasiorsa
W dniu 2010-11-08 17:54, Tasiorsa pisze:
[...]

Jeszcze raz + D-link 320B
http://allegro.pl/salon-d-link-dsl-320b-modem-adsl-neostrada-wawa-i1294544753.html

Krzysiek

Data: 2010-11-08 21:24:04
Autor: PaBeLo
[...]

dziękuje za podpowiedz, czytałem gdzieś test tego routera i niestety raczej "szału nie robił". Masz może ten router albo znasz kogoś kto ma i mógłby coś więcej o nim powiedzieć.

pozdrawiam

Data: 2010-11-09 00:57:27
Autor: Tasiorsa
W dniu 2010-11-08 21:24, PaBeLo pisze:

dziękuje za podpowiedz, czytałem gdzieś test tego routera i niestety
raczej "szału nie robił". Masz może ten router albo znasz kogoś kto ma i
mógłby coś więcej o nim powiedzieć.
Tak ale testy czytales na fabrycznym sofcie a nie na Tomato. Polecam forum www.openlinksys.info i znajdz admina @Shibby :)

Krzysiek

Data: 2010-11-08 09:12:02
Autor: ąćęłńóśźż
zaawansowany router dla domu
Fritz! Fon Box.

Ale OIDP ma LAN 100mega.

-- -- -

Data: 2010-11-08 09:56:51
Autor: PaBeLo
zaawansowany router dla domu

| potrzebuje do domku router z modemem Adsl
| moje wymagania:
| -wifi N
| -możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
| -bramka VOiP na 1 telefon
| -Gb lan
| -rozsÄ…dna cena

> -- -- -
> Fritz! Fon Box.
>
> Ale OIDP ma LAN 100mega.

jak widać z powyĹĽszej dyskusji, nie ma takiego sprzÄ™tu w miarÄ™ normalnej cenie, z czegoĹ› bÄ™dÄ™ musiaĹ‚ zrezygnować i pewnie bÄ™dzie to  Gb lan. Zawsze mogÄ™ go sobie dokupić, jeĹ›li naprawdÄ™ bÄ™dzie potrzebny.

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-08 22:06:44
Autor: ąćęłńóśźż
zaawansowany router dla domu
Nawet jeszcze nie wiesz z czego ;-)
Otóż musisz się zastanowić, czy chcesz pracować JEDNOCZEŚNIE na 2.4GHz (b, g, n) i 5GHz (a, n), czy tylko albo-albo.
Fritz!Box to niestety albo-albo.
Jest parę innych modeli routerów pracujących jednocześnie w pasmach 2.4GHz i 5GHz.
Patrz wÄ…tek z ostatnich tygodni.

-- -- -