zaawansowany router dla domu

Data: 2010-11-06 21:17:24
Autor: MC
zaawansowany router dla domu
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4ckh$aah$2news.onet.pl...
Witam wszystkich serdecznie
potrzebuje do domku router z modemem Adsl
moje wymagania:
-wifi N
-możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
-bramka VOiP na 1 telefon
-Gb lan
-rozsądna cena (max do 800 zł)

w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w najbliższych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
no i trzeba to jakoś poudłaczyć

Modem adsl obsłuży taki telefon? Chyba to jest tą niestandardową usługą, która tak podnosi cenę tego kompletu. Drugą niewiadomą jest obsługa drukarki przez USB. Wielu producentów deklaruje taką możliwość, ale jak dochodzi co do czego to się okazuje klapa.

Data: 2010-11-06 21:34:01
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-06 21:17, MC pisze:
[...]

dochodzi co do czego to siÄ™ okazuje klapa.

  modem ADSL "Å‚Ä…czy" mnie z internetem
a potem bramka VOIP*, przez gniazdo telefoniczne, podłączasz zwykły telefon

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi drukarki

*Voice Over Internet Protocol
http://pl.wikipedia.org/wiki/Voice_over_Internet_Protocol

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-06 21:50:48
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4e4l$fog$1news.onet.pl...
[...]

Nie wspominałeś nic o VoIP-ie. Niemniej jednak będę się upierał przy swoim, że ruter z taką funkcją to wyjątek.

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi drukarki

A bramka osobno?

Data: 2010-11-06 22:42:04
Autor: PaBeLo
[...]

tu nie mogę sie zgodzić:

> Niemniej jednak będę się upierał przy
> swoim, że ruter z taką funkcją to wyjątek.

no tutaj tez się nie mogę zgodzić, jest wiele routerów z VOIP,
problem jest taki ze jest mało z VOIP i printserwerem oraz Gb lan

teraz mam router ZyXEL P-2602HW-D1A ale brakuje mi właśnie N i obsługi
drukarki

A bramka osobno?
no własnie ten router ma VOIPa

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-07 10:43:42
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib4i47$sdo$1news.onet.pl...

A bramka osobno?
no własnie ten router ma VOIPa

Wiem, to jest propozycja a nie stwierdzenie stanu faktycznego.

Data: 2010-11-07 11:43:22
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-07 10:43, MC pisze:
[...]

ok, tak jak napisałem to też jest rozwiązanie,
powaznie myśle nad modem ADSL (annex A) + D-Link DIR-655 lub Netgear WNDR3700 (bez wydruku) + bramka VOIP, wyjdzie dość znacznie taniej a funkcjonalność podobna

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-07 12:23:26
Autor: MC
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:ib5vt6$229$1news.onet.pl...
[...]

No właśnie. Widzę też, że zastanawiasz się także nad pasmem 5 GHz.

Data: 2010-11-07 13:12:34
Autor: PaBeLo
W dniu 2010-11-07 12:23, MC pisze:
[...]

to tylko "przy okazji", ten Netgar zbiera dość pochlebne opinie

Data: 2010-11-09 23:05:01
Autor: Marcin Wasilewski
[...]

    A co przemawia za interfejsami Gb lan w routerze? CoÅ› wiÄ™cej niż oszczÄ™dność prÄ…du?
Bo prawda jest taka, że na router i tak idzie tylko ruch wychodzący poza sieć LAN, więc jak masz płacić 800 zł, to może zastanów się nad switchem 1Gb i zwykłym routerem. Wtedy masz szybkie łącza w sieci wewn., a do routera to i 100 Mbitów łącza nie nasycisz, no bo niby czym?

zaawansowany router dla domu