zaawansowany router dla domu

Data: 2010-11-06 21:49:14
Autor: miab
zaawansowany router dla domu
W dniu 2010-11-06 21:08, PaBeLo pisze:
Witam wszystkich serdecznie
potrzebuje do domku router z modemem Adsl
moje wymagania:
-wifi N
-możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
-bramka VOiP na 1 telefon
-Gb lan
-rozsądna cena (max do 800 zł)

w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w
najbliĹĽszych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
no i trzeba to jakoś poudłaczyć

jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania
- DrayTek Vigor 2820Vn
tylko ta cena...
czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena,
mogą to być również dwa urządzenia.

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

miab

Data: 2010-11-06 22:57:17
Autor: PaBeLo
[...]

witam
niestety ten router wypada słabo w transferach po kablu wg testu chipa (nie wiem na ile wiarygodne są te testy), poza tym jest jeszcze Draytek Vigor2130Vn (lepiej wypada w teście), tylko zastanawiam sie czy nie da się tego zrobić trochę taniej?
zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655  + jakaĹ› bramka VOIP??

pozdrawiam
pawel

Data: 2010-11-06 23:38:52
Autor: miab
W dniu 2010-11-06 22:57, PaBeLo pisze:

[...]

(nie wiem na ile wiarygodne sÄ… te testy), poza tym jest jeszcze Draytek
Vigor2130Vn (lepiej wypada w teście), tylko zastanawiam sie czy nie da
się tego zrobić trochę taniej?
zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655 + jakaĹ› bramka VOIP??

To dorzuć do Vigor-a 2710Vn switcha 1Gb i dobrze wypadnie w testach.

miab

Data: 2010-11-12 15:44:09
Autor: Chris
zaawansowany router dla domu
W dniu 2010-11-06 22:57, PaBeLo pisze:

zastanawiam sie takĹĽe nas D-Link DIR-655

Mam i spisuje się b.dobrze drukarka (Canon MX310, Druk+Scaner+FAX) widoczna w systemie jak by była bezpośrednio wpięta w USB.

--
www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto zobacz czy nie było wrakiem

Data: 2010-11-07 07:54:47
Autor: Remek
Użytkownik "miab" napisał:

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoĹĽÄ…danym."

Ten kawałek opisu nie budzi zaufania. Akurat DHCP znacznie ułatwia
nieautoryzowany dostęp do sieci.

Remek

Data: 2010-11-07 00:58:07
Autor: miab
W dniu 2010-11-07 07:54, Remek pisze:
Użytkownik "miab" napisał:

[...]

W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

miab

Data: 2010-11-07 22:17:22
Autor: Remek
Użytkownik "miab" napisał:

W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

W połączeniu z szyfrowaniem i paroma innymi rzeczami. A co jeśli nie w
połączeniu? Jeśli zastosujemy prostą identyfikację po MAC i IP (bez DHCP) w
połączeniu z szyfrowanym połączeniem to włamanie będzie łatwiejsze? Ja
odnoszÄ™ siÄ™ wprost do twierdzenia:

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoĹĽÄ…danym"

Tylko tyle. Jest to oczywistą nieprawdą. Podłączenie się do
niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
AP podłaczy się sam. Konkludując. DHCP to wręcz zaproszenie do
nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Remek

Data: 2010-11-07 16:39:48
Autor: Andrzej Lawa
zaawansowany router dla domu
W dniu 07.11.2010 22:17, Remek pisze:

Tylko tyle. Jest to oczywist± nieprawd±. Podł±czenie się do
niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
AP podłaczy się sam. Konkluduj±c. DHCP to wręcz zaproszenie do
nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Bzdura. DHCP to tylko ułatwienie dla legalnego korzystania z sieci - a
nie utrudnienie dla nielegalnego korzystania.

Po prostu ignorujesz serwer DHCP i ręcznie wpisujesz parametry tak,
jakby tego DHCP nie było.

Blokowanie po MAC już jest nieco pewniejsze, ale tylko nieco - bior±c
pod uwagę, że MAC można w niektórych urz±dzeniach zmienić.

Data: 2010-11-08 03:33:41
Autor: Remek
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

[...]

Po pierwsze. Bzdur± nazywa argumenty rozmówcy cham i prostak. Brak Ci
elementarnej kultury.

Po drugie. Nie wiem co kwestionujesz w mojej wypowiedzi, bo odnoszę wrażenie
że się z ni± zgadzasz. Chyba nie rozumiesz słowa pisanego.

Po trzecie. Warto poczytać troche o sieciach i zadbać o merytoryczno¶ć
wypowiedzi.

Remek

Data: 2010-11-07 20:50:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 03:33, Remek pisze:
[...]

Gatki cię uwieraj±? Czy z natury jeste¶ taki nerwowy, dzieciaku?

Po drugie. Nie wiem co kwestionujesz w mojej wypowiedzi, bo odnoszę wrażenie
że się z ni± zgadzasz. Chyba nie rozumiesz słowa pisanego.

Skoro nie wiesz, co kwestionuję, to problemy ze zrozumieniem masz ty.

Po trzecie. Warto poczytać troche o sieciach i zadbać o merytoryczno¶ć
wypowiedzi.

Zatem zastosuj się do własnej porady.

Data: 2010-11-08 11:15:02
Autor: Remek
> [...]

> elementarnej kultury.

Gatki cię uwieraj±? Czy z natury jeste¶ taki nerwowy, dzieciaku?

Sk±d wiesz dupku, że jestem dzieciakiem??? Mam więcej lat niż Ty komórek w
mózgu. Won na drzewo buraku. Coraz więcej na grupach takich agresywnych
bezmózgowców. Jako jedyny argument maj± "bzdura". Zero wiedzy i
argumentacji. Mózg zniszczony klejem i dopalaczami. Od takich postów cuchnie
szambem.

PLONK

Remek

Data: 2010-11-08 11:50:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 11:15, Remek pisze:
[...]

Z twojego zachowania, szczylku.

Zreszt± z tego co widzę - to u ciebie chroniczne.

Data: 2010-11-08 21:41:24
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 11:15, Remek pisze:
[...]

Ten Lawa dostał kiedy¶ pałowanie od ochroniarzy w supermarkecie i telewizję wzywał.

--
animka

Data: 2010-11-09 08:11:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 21:41, animka pisze:

Ten Lawa dostał kiedy¶ pałowanie od ochroniarzy w supermarkecie i
telewizję wzywał.

A ty stała¶ na rogu pod czerwon± latarni±. I nikt nie podszedł.

Data: 2010-11-09 15:15:15
Autor: ±ćęłń󶼿
zaawansowany router dla domu
To Ty stałe¶, i Oni podeszli do Ciebie, i zrobili Ci z d... Jesień ¦redniowiecza.
I do dzisiaj s±dzisz się o kasę, następnym razem bierz z góry.

-- -- -

Data: 2010-11-09 15:32:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.11.2010 15:15, ±ćęłń󶼿 pisze:
To Ty stałe¶, i Oni podeszli do Ciebie, i zrobili Ci z d... Jesień ¦redniowiecza.
I do dzisiaj s±dzisz się o kasę, następnym razem bierz z góry.

Twoja matka bierze... W mordę i do dupy.

Data: 2010-11-09 22:42:11
Autor: ±ćęłń󶼿
zaawansowany router dla domu
Niestety nie żyje debilu w d...ę jeb...ny.

-- -- -

Data: 2010-11-11 23:50:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.11.2010 22:42, ±ćęłń󶼿 pisze:
Niestety nie żyje debilu w d...ę jeb...ny.

-- -- -

| Twoja matka bierze.

No tak, i dlatego jeste¶ taki porypany - piszesz odwrotne niż my¶l±cy
ludzie i popierasz bandytyzm.

Data: 2010-11-08 10:34:17
Autor: Andrzej Lawa
zaawansowany router dla domu
W dniu 08.11.2010 03:33, Remek pisze:

Po pierwsze. Bzdur± nazywa argumenty rozmówcy cham i prostak. Brak Ci
elementarnej kultury.

A'propos chamstwa: masz chamsko fałszywie ustawiony czas.

Data: 2010-11-07 11:39:19
Autor: geyb
zaawansowany router dla domu
Takie trochÄ™ srututututu, bo chodzi w zasadzie o przypisanie IP do MAC, a nie prawdziwÄ… identyfikacjÄ™ uĹĽytkownika i przydziaĹ‚  zdefiniowanej wczeĹ›niej polityki. No, ale mĂłwimy o sprzÄ™cie za parÄ™ stĂłw, a nie kilka(naĹ›cie) tysiÄ™cy...

g.

Data: 2010-11-07 12:13:24
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 07:54:47 +0100, Remek napisał(a):

Użytkownik "miab" napisał:

A DrayTek Vigor 2710Vn nie wystarcza?
http://www.draytek.pl/?k=produkty&d=2&n=199

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom wła¶ciwych
adresów IP co w powi±zaniu ze ¶cisł± kontrol± uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepoż±danym."

Ten kawałek opisu nie budzi zaufania. Akurat DHCP znacznie ułatwia
nieautoryzowany dostęp do sieci.

Akurat ten router ma rewelacyjn± funkcję blokowania nieznanych mu
MAC-ów.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/