zaawansowany router dla domu

Data: 2010-11-06 22:58:53
Autor: Michal Kawecki
zaawansowany router dla domu
Dnia Sat, 06 Nov 2010 21:08:21 +0100, PaBeLo napisał(a):

Witam wszystkich serdecznie
potrzebuje do domku router z modemem Adsl
moje wymagania:
-wifi N
-możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
-bramka VOiP na 1 telefon
-Gb lan
-rozsądna cena (max do 800 zł)

w domu mam laptopa, komp stacjonarny, sieciowy media player (w najbliższych planach), drukarka z USB, telefon analogowy
no i trzeba to jakoś poudłaczyć

jak na razie znalazłem tylko jeden router spełniający powyższe wymagania - DrayTek Vigor 2820Vn
tylko ta cena...
czy jest może na rynku router z podobnymi możliwościami ale niższą cena, mogą to być również dwa urządzenia.

Draytek byłby b.dobrym rozwiązaniem. Zobacz jeszcze ofertę Fritz!Box-ów,
można tanio kupić używane. Gwarancję mają dożywotnią.

Gb LAN można rozwiązać na osobnym switchu, aż taka szybkość nie jest
potrzebna ani do drukowania, ani do Internetu, ani do WiFi...
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2010-11-07 10:45:53
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:wsb0zk03k2ol.dlgkwinto.prv...

Gb LAN można rozwiązać na osobnym switchu, aż taka szybkość nie jest
potrzebna ani do drukowania, ani do Internetu, ani do WiFi...

Ale się przydaje do transferów wewnątrz sieci.

Data: 2010-11-07 12:17:34
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 10:45:53 +0100, MC napisał(a):

[...]

A co ja napisałem? Że do tego wystarczy osobny switch. Nie ma potrzeby
integrowania Gb LAN z routerem.

Data: 2010-11-07 12:31:51
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:121z7dz35m5gh$.dlgkwinto.prv...

[...]

Radzisz kupić ruter z czterema gniazdkami setkowymi i zamiast je wykorzystywać dokupić jeszcze switch gigabitowy? Dobrze zrozumiałem?

Data: 2010-11-07 14:06:04
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 12:31:51 +0100, MC napisał(a):

[...]

Jaśniej już się nie da.

Data: 2010-11-07 14:48:22
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:ebl40hwt2kms.dlgkwinto.prv...
[...]

To żadna oszczędność w cenie, wręcz przeciwnie. I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

Data: 2010-11-07 18:37:00
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 14:48:22 +0100, MC napisał(a):

[...]

Oszczędność jest taka, że można kupić zwykły router, który jest o wiele
tańszy, no i łatwiej będzie znaleźć taki który odpowiada specyficznym
potrzebom. Dokupienie switcha 5x Gbit za 60 zł na pewno nie naruszy
budżetu przeznaczonego na zakup całości.

I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

Data: 2010-11-07 19:15:03
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:1ppfd0dun334o$.dlgkwinto.prv...
[...]

To żadna oszczędność. N-ka za stówę i switch za 60 kiedy ruter z gigabitem można mieć za 200 zł.
I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

I już po dwóch latach jesteś do przodu.

Data: 2010-11-07 21:38:45
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 19:15:03 +0100, MC napisał(a):

[...]

No to zaproponuj koledze jakiś zaawansowany router z N, drukowaniem po
USB, bramką VoIP, ADSL i portami Gbit na dokładkę, w cenie 200 zł :-).

I dodatkowy zasilacz a z nim dodatkowe zużycie.

:-)
5W x 24h x 365dni =~ 44 kWh x 0,55 zł/kWh =~ 24 zł rocznie.

I już po dwóch latach jesteś do przodu.

Jasne. A po dziesięciu router mam za darmo.

Data: 2010-11-07 23:16:47
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:433ha3gn4lva$.dlgkwinto.prv...
[...]

Trzymaj się realiów. Podobnego z setkowym Ethernetem także w tej cenie nie znajdziesz.

Data: 2010-11-07 23:47:59
Autor: Michal Kawecki
Dnia Sun, 7 Nov 2010 23:16:47 +0100, MC napisał(a):

[...]

Tym bardziej nie znajdziesz takiego z gigabitowym LAN-em, nieprawdaż?
;-)

A wracając do meritum, używanego Fritz!Box 7240 można wyrwać już za ~400
zł. Spełni wszystkie oczekiwania, poza jednym - brak mu gigabitowego
LAN-u. Ale tak jak już raz napisałem, do obsługi wbudowanych w niego
funkcji taki LAN jest niepotrzebny.

Data: 2010-11-08 00:28:16
Autor: MC
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:187idzhcey0eh$.dlgkwinto.prv...
[...]

Czuję się przekonany. Wybór adsl-i z gigabitem jest rzeczywiście marny, gorszy niż przypuszczałem.

Data: 2010-11-08 10:07:43
Autor: PaBeLo
[...]

dziękuje za ciekawą dyskusję :)
na polu walki pozostał DrayTek Vigor 2820Vn, który ma wszystko co jest mi potrzebne ale jego cena, jak dla mnie powala, lub routery bez Gb lan : DrayTek Vigor 2710Vn i FRITZ!Box Fon WLAN 7270 oraz zaproponowany przez kolegę używany Fritz!Box 7240 (najatrakcyjniejszy cenowo)

pozdawiam
pawel

Data: 2010-11-08 13:55:35
Autor: maX
zaawansowany router dla domu
W niektórych sytuacjach można by jeszcze zastosować wariant "pośredni". Nie zawsze wszystkie kompy w sieci muszą mieć połączenie 1 Gbit, czasem jest ono wymagane tylko dla dwóch "newralgicznych" kompów. W takiej sytuacji można kupić router 100 Mbit, a te dwa newralgiczne kompy połączyć między sobą oddzielnym kablem i uzyskać między nimi (i tylko między nimi) link 1 Gbit.

zaawansowany router dla domu