zabawa z zestawem Spare Air

Data: 2009-07-15 14:58:53
Autor: rafal
zabawa z zestawem Spare Air
Czy zanurkowanie do 10 m, tak na okolo 10 minut, wykorzystując zestaw Spare Air jest, bezpieczne ? Czy nie trzeba zadnego przystanku dekompresyjnego ? Czy wystarczy powolne wynurzanie z wypuszczniem powietrza ? Dzieki za odp :)

Data: 2009-07-15 06:07:43
Autor: styx
zabawa z zestawem Spare Air
On 15 Lip, 14:58, "rafal" <kspetan...@op.pl> wrote:
[...]

Nie jest to bezpieczne ani nawet możliwe.
Przy pojemności katalogowej 0,42 litra i ~85 litrach powietrza pod 200
barami starczy to przy zużyciu 20l/min na niecałe 4,5 minuty na
powierzchni. Na 10 metrach na około 2 minuty.

pozdr,
Sebastian

Data: 2009-07-15 20:50:37
Autor: Włodzimierz Kołacz
zabawa z zestawem Spare Air

Użytkownik "rafal" <kspetanque@op.pl> napisał w wiadomości news:1201.000000b1.4a5dd28dnewsgate.onet.pl...
[...]

Po pytaniach widzę że żadne nurkowanie z aparatem w paszczy dla Ciebie nie będzie bezpieczne. Styx Ci wyliczył na ile czasu starcza taka zabawka. Ale to tylko część z tego co nurek ma wiedzieć. A ja Ci powiem tak; zapisz się na dobry kurs nurkowania a zauważysz jak źle zadałeś pytania. Albo inaczej - jak za mało wiesz aby brać jakikolwiek automat w paszczę i próbować nurkować z nim nawet tylko na 2 m.

Pozdrawiam Włodek
Nie piszę tego po to aby Ci dowalić ale po to abyś sobie nie zrobił krzywdy. Zwykle na kursie instruktor zbuduje Twoją świadomość różnych zjawisk i umiejętności które nie pozwolą Tobie na zabicie się pod wodą.

Data: 2009-07-16 10:05:03
Autor: kspetanque
zabawa z zestawem Spare Air
nie no spoko, wlasnie po to sie pytam zeby sie nie zabic, nie bo czytalem jak to ludzie plywaja sobie 10 minut z tym gadzetem na 5 metrach, ze jakies kursy jak uzywac spare air są itp a kurs zrobie na pewno moze na reabrether nawet

Data: 2009-07-17 11:41:11
Autor: Zboj
zabawa z zestawem Spare Air

[...]

Pełen wdech na 2 metrach i wynurzenie na powierzchnię bez wydechu = 120% objętości gazu w płucach. Po prostu Ci je rozerwie. Były przypadki śmiertelne takich błędów nawet na basenach - również w moim mieście. Nurkowanie na bezdechu i z aparatem (nawet najmniejszym), to zupełnie inne rodzaje nurkowań.
To tylko jedna z przyczyn (łatwa do wytłumaczenia, bo obrazowa), dla których Włodek odsyła Cię (i słusznie) na choćby podstawowy kurs nurkowania. By nurkować z jakimkolwiek aparatem, warto się przeszkolić choćby na jakimś intro, gdzie ktoś rozsądny wyjaśni Ci przynajmniej kilka podstawowych zasad.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-07-17 12:42:12
Autor: Włodzimierz Kołacz
zabawa z zestawem Spare Air
Użytkownik "Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał w wiadomości news:h3pgvq$24hq$1news2.ipartners.pl...

[...]

-- -- -
Zboj (Piotr Marciniak)
  zboj \at/ mnc.pl

A mnie poprostu ręce opadły po jego odpowiedzi ;-) Nie no spoko, spoko wiem że nic nie wiem ;-) Jak ktoś chce się zabić to nic nie poradzę. Wiara w monitor czyni cuda. Kursy na spare air :-))))))))

Ktoś napisał że da się 10 min i chłop uwierzył że się da. Styks prosto wyliczył że to bajka. Ja mimo że gdy się skupię i oszczędnie zachowuję to mam SAC rzędu 10 litrów/min. w trakcie spokojnego płynięcia. Co daje z 85 l zapasu maks. 8,5 min na powierzchni. A nie 10 min. na 5 m. Na 5 było by to może z 5 minut. Nurek świeżo podłączony do automatu zżera ze 4 razy więcej niż ja średnio. Ale UCP to bajka dla człowieka nie zaznajomionego z tematem.

Jak piszesz jakikolwiek kurs czy nawet omówienie podstaw i przećwiczenie tego w wodzie daje szanse na sympatyczny finał. Szanse te maleją gdy poziom wiedzy sięga plotkom z monitora.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-07-17 14:02:40
Autor: Zboj
zabawa z zestawem Spare Air

Jak piszesz jakikolwiek kurs czy nawet omówienie podstaw i przećwiczenie
tego w wodzie daje szanse na sympatyczny finał. Szanse te maleją gdy poziom wiedzy sięga plotkom z monitora.
Pozdrawiam Włodek

Ponieważ sekta jest publiczną grupą i różneosoby ją czytają, to warto na takie pytania odpowiadać nie tylko stwierdzeniem - idź na kurs.

Ten przykład ze 120% z 2 m bardzo mi zapadł w pamięci właśnie z mojego pierwszego kursu nurkowego. Zaś używany w późniejszych rozmowach z ludźmi - zawsze się sprawdzał. Mimo wszystko na poziomie zainteresowania nurkowaniem - jest prostszy do wyobrażenia sobie, niż wykład o UCP i SAC. :-) Mało kto szukający szybkiej odpowiedzi w Internecie wytrzyma dłuższe wyjaśnienie na monitorze. Warto więc pokazać coś prostego, co zastanowi, a może nawet przestarszy przed nieświadomym nurkowaniem z takim aparatem, jak ze swoistą rurką na bezdechu.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)