zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach

Data: 2009-09-02 01:20:51
Autor: zzzz
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego oferują czy tylko wspomniany ibm?

Data: 2009-09-02 03:49:48
Autor: astro
On Wed, 02 Sep 2009 01:20:51 +0200, zzzz wrote:
jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego oferują czy tylko wspomniany ibm?

Lenovo w nowych modelach ThinkPadow na pewno nie zrezygnowalo z APS:
www.youtube.com/watch?v=lza19PUdoL8
www.youtube.com/watch?v=P3SI1Cj2kLA
www.youtube.com/watch?v=Qg-W1NZlu0A
Toshiba "wytwarza" program Toshiba HDD Protection.
http://eu.computers.toshiba-europe.com/Contents/Toshiba_teg/EU/WORKSHOP/files/EXP-2005-04-HDD-Protection-EN.pdf
Niektore dyski twarde zaopatrzone sa w funkcje Free Fall Sensor.
Jesli na prawde zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz urzadzenie
posiadajace dysk SSD.
www.youtube.com/watch?v=scEOm4hyiwk
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-02 08:47:34
Autor: MC
Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w wiadomości news:h7khov$dnb$1news.interia.pl...
On Wed, 02 Sep 2009 01:20:51 +0200, zzzz wrote:

Jesli na prawde zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz urzadzenie
posiadajace dysk SSD.

Bez przesady. Klasyczny dysk nie jest taki wrażliwy. Odporność rzędu milionów g nie jest nigdzie potrzebna.

Data: 2009-09-02 09:11:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-09-02 08:47, Użytkownik MC napisał:

[...]

Ale odróżniasz wibracje od jednego wstrząsu/uderzenia ?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 09:47:26
Autor: MC
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7l5kh$k9f$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pytasz o temat wątku? Autorowi chodzi o "systemy chroniące dyski przed upadkiem". Odróżniasz upadek od wibracji?

Data: 2009-09-02 11:44:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-09-02 09:47, Użytkownik MC napisał:

[...]

Fragment na który odpowiedziałeś cytując go zresztą brzmi:
"zalezy Ci na wytrzymalosci na wibracje - wybierz" dotrwał
nawet do tego postu, pierwsza cytowana linijka od góry więc
wcześniejszymi tekstami bądź łaskaw się nie zasłaniać.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 12:26:54
Autor: MC
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7lek6$lh2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Mój wybór dotyczył recepty w postaci SSD a nie choroby. Fragment który zacytowałeś znalazł sie tam przypadkiem. Co zresztą można zrozumieć jeśli pozytywnie podejdzie sie do rozmowy.

Data: 2009-09-02 12:31:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-09-02 12:26, Użytkownik MC napisał:

Mój wybór dotyczył recepty w postaci SSD a nie choroby. Fragment który zacytowałeś znalazł sie tam przypadkiem. Co zresztą można zrozumieć jeśli pozytywnie podejdzie sie do rozmowy.

Przypadkiem ?  nie ośmieszaj się.
A następnym razem czytaj dokładnie co cytujesz i na co
odpowiadasz.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 12:36:38
Autor: MC
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7lhb5$lqa$2node2.news.atman.pl...
[...]

Hehe, źle dzisiaj spałeś?

Data: 2009-09-02 13:01:54
Autor: RadoslawF
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Dnia 2009-09-02 12:36, Użytkownik MC napisał:

Hehe, źle dzisiaj spałeś?

Ja świetnie. Dowód - nie cytuje jednego tekstu odpowiadając
równocześnie na inny jak ty.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 11:34:12
Autor: ąćęłńóśźż
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Panasonic ma w swoich Toughbookach żelowe kieszenie na dyski.
JaC

Data: 2009-09-02 15:05:46
Autor: astro
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Uzytkownik ąćęłńóśźż <usun_to@wpeu> napisal w wiadomosci
Panasonic ma w swoich Toughbookach żelowe kieszenie na dyski.

Dyski zabezpiecza tez Dell w laptopach serii ATG oraz XFR.
www.walkernews.net/2007/04/03/dell-latitute-atg-for-rough-computing
www.linux-on-laptops.com/rugged-laptop.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-02 15:43:19
Autor: ąćęłńóśźż
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Ciekawostka: 4200 obr./min.
JaC

-- -- -

Dyski zabezpiecza tez Dell w laptopach serii ATG

Data: 2009-09-02 13:32:36
Autor: lamer
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Acer ma DASP

lamer

Data: 2009-09-02 17:27:03
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <h7jvbm$ail$1@node1.news.atman.pl>, zzzz napisał(a):

jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm t4x) w dzisiejszych laptopach, czy wszyscy producenci coś podobnego oferują czy tylko wspomniany ibm?

HP (bo nikt o nim jeszcze nie wspomniał) ma HP 3D DriveGuard.

Jacek

Data: 2009-09-03 10:16:00
Autor: zzzz
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
dzięki wszystkim za odpowiedzi

Data: 2009-09-05 11:43:06
Autor: Radosław Sokół
zzzz pisze:
jak to jest z systemami chroniącymi dyski przed upadkiem (np aps w ibm

Nie "chroniącymi" ale "zmniejszającymi ryzyko uszkodzenia".

Komputera cały czas nie wolno upuszczać ani gwałtownie nim
ruszać w czasie pracy, ale przynajmniej jak Ci przypadkiem
spadnie to dysk nie strzeli w 50% przypadków, a np. w 25%
czy w 10%. Oczywiście liczby "z sufitu", ale mają uzmysło-
wić, że nie należy za bardzo polegać na obecności takiego
mechanizmu.

PS. Ja mam już drugiego notebooka F-S bez żadnego zabezpie-
     czenia przeciwwstrząsowego i nigdy nie miałem problemów
     z dyskami.

Data: 2009-09-05 13:31:06
Autor: ąćęłńóśźż
zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach
Powiedz to [cywilnym] użytkownikom notebooków w samochodach, na jachtach i motorówkach.
JaC

-- -- -

Komputera cały czas nie wolno upuszczać ani gwałtownie nim ruszać w czasie pracy

Data: 2009-09-05 14:09:52
Autor: Radosław Sokół
ąćęłńóśźż pisze:
Powiedz to [cywilnym] użytkownikom notebooków w samochodach, na jachtach i motorówkach.

W czasie, gdy gwałtownie huśta, po prostu się komputera nie
włącza. W samochodzie to w ogóle z powodów bezpieczeństwa
nie powinno się trzymać komputera nawet wyłączonego w kabi-
nie. Z jachtami i motorówkami nie mam doświadczeń, ale wy-
daje mi się, że przy normalnej fali nie ma wielkich wstrzą-
sów i przeciążeń -- są raczej wytłumiane płynnie i choć na
zmianę są z dwoma zwrotami, to bez nagłego przejścia.

Gorsze jest gwałtowne postawienie komputera na stole, upusz-
czenie torby na ziemię i tym podobne zachowania, częste przy
pracy z komputerem w "normalnych" warunkach.

zabezpieczenia antywstrząsowe w lapkach