zabezpieczenie licznika

Data: 2011-11-24 20:15:48
Autor: krzysiek
zabezpieczenie licznika
Dnia Thu, 24 Nov 2011 17:00:29 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

Witam
Macie jakiś patent na zabezpieczenie licznika przed ewentualnym
spadnięcie lub uszkodzeniem?

taśma izolacyjna i dwa owiniecia wokoło brzegów licznika i kierownicy?

--
krzysiek

Data: 2011-11-24 20:21:48
Autor: piecia aka dracorp
zabezpieczenie licznika
Dnia Thu, 24 Nov 2011 20:15:48 +0000, krzysiek napisał(a):

taśma izolacyjna i dwa owiniecia wokoło brzegów licznika i kierownicy?

Nie wspomniałem, że używam licznika na 2 rowery i często jeden rower zostawiam zapięty na ulicy. Więc klejenie i zostawianie na stałe odpada.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-24 21:48:30
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
zabezpieczenie licznika
Nie wspomniałem, że używam licznika na 2 rowery i >często jeden rower
zostawiam zapięty na ulicy. Więc klejenie i zostawianie >na stałe odpada.

Temat w ogóle nie powinien istnieć. W końcu to powinna być brocha producentów. A jednak to my musimy kombinować jak tu "ulepszyć". Mnie szlak trafia, że ROX, którego używam po 2 latach ma wyrobioną podstawkę. Przez co nie zawsze dotyka dolnych styków. Ponadto raz mi się wypiął i to na ulicy. Gdyby auto przejechalo to by było po nim.
Wymiana na nową podstawkę tez za wiele nie pomaga, gdyż sam licznik też nieco stracił materiału. Ponadto aktualnie uzywam 3 rowerów. No i musiałem dokupić drugi licznik (1609), bo topowy ROX 9.0 (za 700PLN) obsługuje tylko 2 rowery ;/ żal!

Liczniki rowerowe robione od 20 wieku a jedyne co potrafili wymyślić to "twist lock" i sprawa zamknięta. Tak się traktuje klientów.

Data: 2011-11-24 21:05:11
Autor: piecia aka dracorp
zabezpieczenie licznika
Dnia Thu, 24 Nov 2011 21:48:30 +0100, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

Liczniki rowerowe robione od 20 wieku a jedyne co potrafili wymyślić to
"twist lock" i sprawa zamknięta. Tak się traktuje klientów.
Ostatnio jeździliśmy z zawodowcami(chyba) i jeden miał coś innego. Wielkości komputerka z Tacx. Z ciekawości następnym razem się spytam co to i czy czasem obsługuje więcej niż 2 rowery.

Wydaj mi się, że firma nie idzie w tym kierunku z dwóch powodów: wymusza w ten sposób na klientach zakup dodatkowych urządzeń a obsługa większej ilości rowerów wymusiła by zmianę konstrukcyjną licznika. Trzeba by było dodać rozpoznawanie podstawki w jakiś bardziej wyrafinowany sposób itp. Na razie jest to realizowane za pomocą dodatkowego pina.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-25 10:43:55
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
zabezpieczenie licznika
Wydaj mi się, że firma nie idzie w tym kierunku z dwóch powodów: wymusza
w ten sposób na klientach zakup dodatkowych >urządzeń

To mogę przeboleć. W podtsawowych modelach to jest dopuszczane. Jednak w topowym modelu powinno być to inaczej rozwiązane (czyt. obsługa do 10 rowerów)

[...]

To samo co wyżej. Tak jest w podstawowych modelach Sigmy. W rox podstawka nie ma nic do rzeczy. Rox korzysta tylko z dwóch pinów niezależnie od tego z którego roweru korzystamy. Dany rower ustawia się w czujce prędkości (zielona dioda/czerwona dioda). Jeśli można było zrobić 2 częstotliwości to czemu nie można 3 czy więcej?

Data: 2011-11-25 10:37:35
Autor: piecia aka dracorp
zabezpieczenie licznika
Dnia Fri, 25 Nov 2011 10:43:55 +0100, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

[...]
Najlepsza była by możliwość zaprogramowania czujnika prędkości.
A tak z ciekawości trochę z innej beczki. Ten Twój Rox nie jest czasem zakłócany przez lampki ledowe z mikroprocesorem?

Swego czasu chciałem go kupić ale ostatnio się dowiedziałem, że u jednej osoby występuje taki feler.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-25 18:53:55
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
zabezpieczenie licznika
Rox nie jest czasem
zakłócany przez lampki ledowe z mikroprocesorem?

Nie wiem jakie to lampki. Ja używam zwykłe lampki ledowe mrugające i nic się nie dzieje. Wiecej moich perypetii z Rox tutaj:

http://inimicus.bikestats.pl/163950,Sigma-Rox-Test.html

Data: 2011-11-27 16:32:12
Autor: Szo
zabezpieczenie licznika

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości
A tak z ciekawości trochę z innej beczki. Ten Twój Rox nie jest czasem
zakłócany przez lampki ledowe z mikroprocesorem?

Dorzucajac swoje 3 grosze - sigma MHR 2006 jest zaklocana przez Cateye Tripleshot :)

--
pozdr
[WRO] Szo

Data: 2011-11-27 23:38:14
Autor: Ryszard Mikke
zabezpieczenie licznika
Kuba \inimicus\ Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

To samo co wyżej. Tak jest w podstawowych modelach Sigmy. W rox podstawka nie ma nic do rzeczy. Rox korzysta tylko z dwóch pinów niezależnie od tego z którego roweru korzystamy. Dany rower ustawia się w czujce prędkości (zielona dioda/czerwona dioda). Jeśli można było zrobić 2 częstotliwości to czemu nie można 3 czy więcej?

No bo kto ma więcej, niż dwa rowery...

--
rmikke

Data: 2011-11-30 17:29:57
Autor: piecia aka dracorp
zabezpieczenie licznika
Dnia Sun, 27 Nov 2011 23:38:14 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

No bo kto ma więcej, niż dwa rowery...

--
rmikke

Ja mam dwa i z czasem chciałem kupić trzeci. Aktualnie drugiego roweru nie mam gdzie trzymać i muszę go przetrzymywać w pracy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-24 22:15:07
Autor: Wojtek Paszkowski
zabezpieczenie licznika

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:pan.2011.11.24.20.21.48dracorp.one.pl...

Nie wspomniałem, że używam licznika na 2 rowery i często jeden rower
zostawiam zapięty na ulicy. Więc klejenie i zostawianie na stałe odpada.

swoją Sigmę tłistloka podkleiłem od spodu piankową taśmą obustronnie klejącą. Ciut grubsza warstwa powoduje ciaśniejsze spasowanie w uchwycie, a klej dodatkowo utrudnia przekręcenie.

Jak na razie, tfu tfu, od ładnych kilkunastu kkm - działa. A licznik często wyjmuję z mocowania.

VDO czy Ciclosporty mają znacznie pewniejsze "tłistloki", nie trzeba nic przy nich grzebać.

pozdr

zabezpieczenie licznika